Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen-mikä on suhtautumisesti ateisteihin..

Vierailija
09.12.2025 |

..ja mitä käsite "ateismi" sinun maailmassasi tarkoittaa?   

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti ateisteja. Joskus törmään sellaisiin, jotka haluavat väitellä kanssani Jumalan olemassaoloon uskomuksista ja se on lievästi ärsyttävää.

Haluaisin uskoa rauhassa ja antaa heidän olla uskomatta.

Vierailija
22/124 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja poikamme ovat ateisteja. Hyvin menee!

Vierailija
24/124 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä säälivä.

Vierailija
25/124 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisti ei USKO Jumalaan. Ateisti on siis uskovainen.

Ei uskon puuttuminen tee uskovaiseksi. Käden puuttuminen ei tee kädelliseksi.

Vierailija
26/124 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti on täysinnä turha nimitys uskonnottomalle ihmiselle, aivan kuin joku taikauskomus olisi se oletusarvo johon muita verrataan. Jokainen meistä syntyy ilman uskontoa, ja se täytyy ihan erikseen meille tuputtaa. Se mitä satua meille syötetään, riippuu täysin siitä minne satumme syntymään. Uskovaisia voidaan kutsua sillä nimellä mihin ihmisten keksimistä 4000 erilaisista jumaluuksista kukin uskoo, mutta älykäs usonnoton ihminen ei mitään muuta nimitystä kaipaa kuin "normaali ihminen".

Tarkkaan ottaen kaikki uskonnot ei ole taikauskoa. Esim. kristinuskoon ei liity mitään magiaa. Taikausko on kristittyjen keksimä nimi kansanuskolle.

Heh, humoristi.

Vierailija
27/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni politiikka ja uskonto ovat asioita joihin toiset eivät ole oikeutettuja puuttumaan.  Itse uskon Jumalaan joka ei  ole sidoksissa mihinkään tiettyyn kirkkokuntaan. Jumalani on huumorintajuinen ja  ymmärtäväinen.  Yhtä hyvin voin ajatella metsässä yksin kulkiessani, että jokin metsänhenki voisi asustella siellä. Hymyilen omille mietteilleni - mistäpä me voisimme tietää...  

Vierailija
28/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti = ei ymmärrä mitään hengellisyydestä. Kokee sitä kyllä, sillä se on kiinteä osa kaikkien elämää, halusi tai ei. On todennäköisesti moraaliton tai moraali on erittäin matala - ateistille jo lain noudattaminen on yleensä korkeaa moraalia, siinä missä sekulaari laki itsessään on erittäin alhainen moraalikoodisto ja sisältää jopa moraalin ja hyvyyden vastaisia sääntöjä, kuten nyt vaikkapa lapsenryöstely ja äitien pahoinpitely, jotka ovat sitten taas jumalan moraalikoodistossa erittäin suuria rikoksia.

Mitä ajattelen heistä? Ei kai kukaan valitse, minkä tähtien alla syntyy. Kannattaisi tietysti alkaa välittömästi opettelemaan parempia viitekehyksiä ja kutsua pyhä henki kehoonsa.

Vierailija
29/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti on täysinnä turha nimitys uskonnottomalle ihmiselle, aivan kuin joku taikauskomus olisi se oletusarvo johon muita verrataan. Jokainen meistä syntyy ilman uskontoa, ja se täytyy ihan erikseen meille tuputtaa. Se mitä satua meille syötetään, riippuu täysin siitä minne satumme syntymään. Uskovaisia voidaan kutsua sillä nimellä mihin ihmisten keksimistä 4000 erilaisista jumaluuksista kukin uskoo, mutta älykäs usonnoton ihminen ei mitään muuta nimitystä kaipaa kuin "normaali ihminen".

Tarkkaan ottaen kaikki uskonnot ei ole taikauskoa. Esim. kristinuskoon ei liity mitään magiaa. Taikausko on kristittyjen keksimä nimi kansanuskolle.

Ei magiaa? Neitseelline syntymä, Jeesuksen jumalallisuus, kolminaisuusoppi yms yms

Nämä oli muuten kakki joita Jeesuksen seuraajat eivät hyväksyneet. Vasta Paavalin jälkeen tuli mukaan ei-juutalaisia joita voidaan varsinaisesti kutsua kristityiksi.

Vierailija
30/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mieti ateisteja lainkaan arkielämässäni, jokainen uskoo ja elää miten parhaakseen näkee

Siinä on uskovainen minun makuun. Voi kuinka muutkin tajuasivat keskittyä omaan uskoonsa eikä tuputtaisi asioita muille. 

Elämäni koostuu 50% uskosta ja 50% työstä. Työasiat ovat liikesalaisuuksia. Valitettavasti minulla ei ole mitään muuta puhutavaa kanssasi.

Vierailija
31/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen meistä syntyy taikauskoisena ja myös taikovana. Uskonto asettaa sille raamit ja ateismi kitkee se pois kokonaan. Tai no, tekee ihmisen tiedottomaksi siitä. Silti koko ajan sinäkin harjoitat sitä.

Vierailija
32/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti ei USKO Jumalaan. Ateisti on siis uskovainen.

Ei uskon puuttuminen tee uskovaiseksi. Käden puuttuminen ei tee kädelliseksi.

Ateisti uskoo, että jumalaa ei ole. Siitä ei ole sen enempää todisteita, kuin olemassaolostakaan. = uskis.

Vierailija
33/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ateisteja.  He eivät usko.  Itse uskon Jumalaan alkusyynä, mutta en ole vakuuttunut Jumalan toiminnasta seurakuntien kautta. En myöskään näe rukouksen toimivan.  Onneksi meillä on sentään lääketiede.

Vierailija
34/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyypäs, ainoastaan he itse ovat luoneet tuon määritelmän että meidän magia ei ole magiaa vaan hengellisyyttä. Esimerkiksi rukoukseen liittyvä käsien asento on vanha hindulainen luomiseen liittyvä mudra. Eli kun hindu tekee sen, kyseessä on magia ja pakanuus, mutta kun kristitty tekee sen, kyseessä onkin rukous, jolla ei ole mitään tekemistä magian kanssa. Ymmärrät varmaan itsekin, että siinä etteikö kristinusko sisältäisi magiaa, on kyse pelkästä itsepetoksesta. Päin vastoin, rituaalit ovat lähes pelkkää magiaa.

Vierailija
35/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse deittailen tällä hetkellä naista, joka on pappi ja itse olen ateisti. Ei me olla missään vaiheessa puhuttu uskonnosta. Tuskin häntä voisi vähempää kiinnostaa, vaikka minä uskoisin puujumalaan.

Vierailija
36/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa ei liity mitään magiaa? Oletko edes lukenut raamattua, jossa jopa Jeesus itse oli melkoinen taikuri temppuineen? Vai tarkoitatko sitä, että kaikki muut 4000 jumalaa uskon

Jeesushan oli maagien maagi. :) Komensi puuta kuolemaan ja kuolleita heräämään, ja nämä tottelivat. 

Vierailija
37/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin neutraalisti. Usko on jokaisen oma henkilökohtainen asia enkä omaani tuputa kenellekään, eikä häiritse jos joku ajattelee eri tavalla kuin minä. Ystäväpiirissänikin on useampi ateisti.

Vierailija
38/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mieti ateisteja lainkaan arkielämässäni, jokainen uskoo ja elää miten parhaakseen näkee

Etkö ole lainkaan huolissasi heidän iankaikkisesta kohtalostaan? Eikö se ole tämä taivas-helvetti eli "vain Jeesukseen uskomalla ja Jumalan tahdon tekemällä pelastus ikuisesta kidutuksesta on mahdollinen" akseli,mikä on kristinuskon ydin? Kuinka voit olla välinpitämätön ilman uskoa elävään Jeesukseen helvettiin joutuvien iankaikkisuus kohtalosta,vai etkö sittenkään elä,kuten Herrasi ja Mestarisi opetti ja käski uskovaisia vaeltamaan? Joh 3:16 lienee peruskauraa jokaiselle ei-uskovallekin luterilaisessa Suomessa.

Kuinka monia uskosta osattomia, eli esimerkiksi ateisteja(onhan niitä muitakin jotka eivät sinun uskoasi jaa) tunnet ja kuinka montaa heistä olet yrittänyt tuoda Jumalasi luo tai kuinka monen puolesta rukoilet päivittäin,hetkittäin,kaikkialla,missä kuljet ja olet? Mi

Ei käännytys ole kaikkien kristittyjen kutsumus. Ihminen ei voi olla jumalan lailla täydellinen, mutta toki jumalan armossa on hyvä elää ja olla ihmisenä epätäydellinen. 

Jumala ei myöskään tosiaan vaadi kaikkien olevan sinun määritelmäsi mukaan yhdestä puusta veistettyjä - katso koko luomakuntaa, jumalahan toimii lähes päin vastoin.

Vierailija
39/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ateisteja! 

Heidän kanssa on helppo elää. Olen uskossa, mutta välttelen muita uskovia, jotka hokevat vain ulkoa opeteltuja Raamatun lauseita. Kun pyydät selittämään, mitä lause tarkoittaa - vastaus on joko hiljaisuus tai jotain käsittämätöntä höpinää. Tai uusi ulkoa opeteltu lause.

Minulle usko on tila että "haluan uskoa" ja minua johdatetaan koko ajan. Voin kysyä neuvoa ja "kuulen" vastauksen. Joskus "kuulen" ohjeen muuten vain. Esim autolla ajaessa "aja tota kautta". Myöhemmin saatan kuulla, että jokin olisi mennyt pieleen. Kutsun tätä "Enkeli ohjaukseksi".

Juu juu, olen vähän hullu, mutta onnellinen sellainen.

Vierailija
40/124 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti on sokea näkemään ja kuuro kuulemaan niitä tosiasioita, joita hänen nenänsä alla on. Järjestelmällisyys ja suunnitelmallisuus ja hieno monimutakainen mutta toimiva rakenne koko tässä näkyväisessä maailmankaikkeudessa. Sulkevat pois sen mahdollisuuden että takana on älykäs suunnittelija, joka on paljon järkevämpi ja loogisempi vaihtoehto sille että tämä olisi syntynyt räjähdyksestä tai jostain alkuhiukkasesta joka on alkanut laajenemaan.

Tiede antaa vastauksia erittäin pitkälle, mutta sitten tulee vastaan se raja, johon tiede ei pysty. Ei ole tilaa enää sille, että on jotain yliluonnollista joka ylittää luonnonlait. Kun ihminen on itse todistanut jotain yliluonnollista, hän uskoo herkemmin siihen että on olemassa myös näkymätön maailma.

Uskovilla usko on muuttunut todeksi ja silmät näkevät myös näitä näkymättömiä. Toisinaan näkeminen on ihan fyysistä ja usein hengen silmillä nähtyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän