Mies ja ex sopivat lapsiviikonloppujen muutoksista keskenään
En keksinyt mitään järkevää otsikkoa, mutta minua on alkanut harmittamaan, kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta ja ilmoittaa minulle asiasta ehkä päivää ennen lasten tuloa.
Ymmärrän kyllä, että välillä tulee muutoksia ja niille ei voi mitään, mutta näitä tulee vähintään kerran kuussa ja useamman kerran olen joutunut omat suunnitelmani perumaan. Esimerkiksi lokakuussa olin sopinut parin kaverini kanssa illanvietosta kotonamme, mutta mies ilmoittikin että hänen lapsensa (yläasteikäisiä) tulevat viikonloppuna, joten mieluummin peruin illanvieton, koska mielestäni ei ole ok juoda alkoholia lasten ollessa paikalla enkä olisi muutenkaan voinut viettää sellaista rentoa iltaa ystävieni kanssa, kun varmasti olisi pitänyt miettiä kuka kuuntele juttujamme.
Tuntuu vaan ikävältä, että minulla ei ole koskaan mitään sananvaltaa näihin muutoksiin. Tiedän, ettei ole kyse minun lapsistani mutta kai minullakin on jokin oikeus joskus olla rauhassa kotona.
Vähän pelkään jo etukäteen etten tule mitään myötätuntoa saamaan, mutta kertokaa vaikka sitten vinkkejä miten jaksaisin tilannetta paremmin. Olen sanonut miehelle, että olisi kiva kuulla muutoksista heti kun hän niistä kuulee, mutta ne välillä tulevat ainakin miehen mukaan hänenkin tietoon vasta päivää ennen.
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän olet rauhassa kotona viikot. Ja mitä haittaa oikeasti on yläasteikäisistä, isoista lapsista? Sulla ei ilmeisesti omia ole, äläkä tuolla asenteella hankikaan
Se on helppo huudella, kun ei omalle kohdalle osu!
Voisin kuvitella, että itsekään tykkäisi siitä, että esim. raskaan työpäivän jälkeen mies ilmoittaisi, että suunnitelmiin tuli taas muutos ja peru sinä kaikki mitä olit järjestellyt, sillä minä en sinun suunnitelmistasi välitä. Tulisi kyllä sellainen tunne, että pakko saada oma koti ja oma rauha!
Osuu se jokaiselle, jolla on lapsia. Lapset sairastuu yllättäen tai tulee jotain muuta yllättävää.
Me eletään ihan ydinperheessä ja suunnitelmiin tulee jatkuvasti muutoksia. Nyt aamupäivällä vaimo laittoi taas viestiä, että hänelle tuli huomiselle iltapäivälle työ
Puhut eri asiasta. Ap:n kanssa sama tilanne olisi se, että olet sopinut oman illanvieton kaveriseuraan ja puoliso luvannut olla tuolloin lasten kanssa, mutta yhtäkkiä vain päättää että eipä näin olekaan hänellä on muuta, ja joudut perumaan.
Vierailija kirjoitti:
"....kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta..."
Eli exä päättää eikä niin että lapset haluavat tulla isälleen.
Miehesi on vieläkin exän talutusnuorassa
Ja tässä hyvä syy miksi ei aleta suhteeseen miehen kanssa jolla on lapsia.
AP vaihda miestä. Muuta omaan asuntoon.
Teinithän aloittavat ihan kohta omat huitelunsa, ja yöpyvät sen vanhemman luona jonka luona on kätevämpää kavereiden jne menojen tähden. Se on uusperhekuviossa aina varma riidan paikka, koska monella äitipuolella on hirveä kontrollin tarve pitää aikataulut autistisen tiukasti suorissa riveissä ja isät suhtautuvat joustavasti lapsien menoihin.
Olen äitipuoli ja ei onnistuisi minun kodissani. Tämä on myös minun kotini, minä maksan puolet kuluista (myös bonuslaten kuluja) ja minä olen se, kenen kanssa ensisijaisesti keskustellaan suunnitelmien vaihdosta. Ei eksän eikä lasten. Jos tämä ei miehelle kävisi, niin saisi etsiä itselleen uuden kodin ja uuden suhteen.
Eikä kyse ole mistään lasten sorsimisesta tai mistään sellaisesta, rakastan bonuslapsiani ja tottakai tämä on heidänkin kotinsa, mutta mies on parisuhteessa minun kanssani ja asuu minun puoliksi omistamassani kodissa, joten minä olen se, kenen kanssa sovitaan ja keskustellaan. Piste. Älä suostu ap kynnysmatoksi, kyseessä on sinun kotisi josta sinä maksat puolet. Jos mies ei tätä suostu ymmärtämään, niin ukko vaihtoon.
On nimittäin aivan perusasia uusperheiden onnistumisen ja onnellisuuden suhteen, että pariskunta sopii ja keskustelee keskenään heidän arkeensa vaikuttavista asioista. Vai pitäisikö miehesi esimerkiksi siitä, jos sinä ap keskustelisit äitisi kanssa teidän elämäänne liittyvistä jutuista, sinun äitisi päättäisi niistä ja sinä vain ilmoittaisit miehellesi päätöksistä tyylillä ota tai jätä? Jos mies ei ole kykenevä sitoutumaan aitoon aikuisten parisuhteeseen, missä molemmat ovat tasavertaisia toisiinsa nähden ja molempien elämään liittyvistä asioista sovitaan yhdessä, niin en näe ap parisuhteellenne jatkoa. Kyse on kommunikaatiosta, toisen kunnioittamisesta ja parisuhteeseen panostamisesta, ei mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
"....kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta..."
Eli exä päättää eikä niin että lapset haluavat tulla isälleen.
Miehesi on vieläkin exän talutusnuorassa
Tämä!
Tuossa exä päättää muutoksesta eikä lapset! Olisi täysin eroa asia, jos lapset ilmoittautuvat isälleen, että haluavat tulla niin silloin tulevat.
Mutta nyt exä muuttaa/päättää ja mies taipuu kuin vahanukke.
"En keksinyt mitään järkevää otsikkoa, mutta minua on alkanut harmittamaan, kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta ja ilmoittaa minulle asiasta ehkä päivää ennen lasten tuloa. "
Vierailija kirjoitti:
Isänä linjaan, että lapseni ovat aina tervetulleita kotiini.
Jos tämä ei naisystävälleni sovi, hän on vapaa lähtemään.
MInulle uusperhe ei toiminut ja sanoin miehelle, että se on joko ero tai hän etsii oman kämpän, missä tapaa lapsiaan. Minulla siis tuli todella mitta täyteen sitä, kun en saanut olla omassa kodissani rauhassa.
Suositten ap:lle samaa, erillisiä asuntoja. Ei kukaan oikeasti jaksa katsella toisen ihmisen lapsia kotonaan jatkuvasti.
N
Vierailija kirjoitti:
Teinithän aloittavat ihan kohta omat huitelunsa, ja yöpyvät sen vanhemman luona jonka luona on kätevämpää kavereiden jne menojen tähden. Se on uusperhekuviossa aina varma riidan paikka, koska monella äitipuolella on hirveä kontrollin tarve pitää aikataulut autistisen tiukasti suorissa riveissä ja isät suhtautuvat joustavasti lapsien menoihin.
Sosiaalialan ammattilaisena ja lastensuojelussa työskennelleenä voin sanoa, että kyse ei ole mistään kontrollista, vaan lapset (teinit ovat vielä lapsia) hyötyvät säännöistä ja struktuurista ja siitä, että sovituista asioista pidetään kiinni. Muutoin homma menee aivan sekopäiseksi sirkusteluksi, jossa teini vaihtelee paikkaa sen mukaan, missä totellaan hänen määräyksiään ja vaatimuksiaan ja teini itsekin kärsii rajattomuudesta ja siitä, että aikuiset eivät uskalla olla vanhempia ja vaatia pitämään sovituista asioista kiinni.
Helikopterivanhemmuus tuhoaa muutoin aivan potentiaalisia ja hyviä lapsia, koska lapsi menee aivan sekaisin siitä, jos vanhemmat taipuvat aina vaikka kahdeksikoksi silloin kun lapsi määrää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama ongelma sekä mun eksän että miehen eksän kanssa. Lapsilla vielä kymmenen vuoden ikäero, joten meitä pompotettiin eksien toimesta sellaiset 15 vuotta kaiken kaikkiaan. Eksä näyttää valtansa ja pitää huolen että teidän ei ole mahdollista suunnitella omia menoja. Valtapeliä, kateutta, sabotointia ja haluaa aiheuttaa riitoja tarkoituksella.
Yritä kestää, vuodet kuluu. Mutta ymmärrän, että ketuttaa.
Miksi näitä hulluja exiä pitää aina vaan yrittää kestää?? Miksei tähän koskaan puututa? "Äidit" on yksi suojelluimpia ihmisryhmiä tässä maassa, jotka menee lastenkin edun edelle
Miettikää vähän millaista mallia lapset saavat vanhempien rooleista?
Isänsä voisi näyttää, miten aikuinen, itseään kunnioittava mies toimii eikä omaksua mitään surkean lapatossun roolia.
Ajatelkaa edes noita lapsia!
ap, sano sille miehellesi suoraan, että tällainen jäjestely ei sovi. Sano myös se sille miehesi exälle.
Toisaalta, pidä kunnon illanistujaiset kun teinit ovat siellä. Onpahan teineillä jotain kerrottavaa äidillensä eli miehesi exälle. Voi olla että muutokset tapaamisissa vähenee.
Toisaalta, yläkouluikäiset teinit viihtyvät omissa oloissaan/kavereiden kanssa. Heitä ei voisi vähempää kiinnostaa aikuisten illanvietto...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIIN siis sinun omaan kotiin. Entäs jos omistatte naisystävän kanssa yhteisen kodin 50/50 eli se asunto on puoliksi myös sen naisen niin et voi tällöin tuosta vaan tehdä yllättäisiä päätöksiä ilman toisen asunnon omistajan suostumusta. Jos omistat asunnon itseksesi ja nainen asuu luonasi ilmaiseksi niin asia on eri.
xD Kyllä kaikilla asukkailla on ihan täysi määräysvalta ja heitä koskettaa myös kotirauha, jne. Delusionaaliset kuvitelmat jos ajattelet, että vain asunnon omistajalla olisi oikeudet ja päätösvalta. Ja vielä puhua jostain "puolisosta" kun kohtelee naista kuin jotain pantavaa rottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä ei juuri kellään ole mitään kokemusta uusperheestä koska he niin kiivaasti sitä puolustavat. Jokainen joka on joutunut sen kokemaan tietää, että uusperhetouhu on paskaa.
Vain minä ja vain minä tiedän mitä on uusperheellisyys. Ja minun oman pään pyhä totuus on se totuus jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia. Se on tyttökulta niin, että sitä ei voi vain nuolla sitä kermaa kakun päältä vaan joskus joutuu pureskelemaan sitä pohjaakin.
Olen kylläkin mies ja me kaikki uusperhe-elämän kokeneet tiedämme millaista helvettiä se on.
Ihan mukavasti tuo meni, kun lapsettomana miehenä liityin naisen ja hänen kolmen lapsensa elämään siinä vaihee
Älä nyt homoilemaan sentään ala. Aivan järjetöntä lässytystä sinulta.
Ilmankos sulla meni uusperheasiat vtuiksi. Ei ihme tuolla asenteella. Tyypillistä psyykkisesti keskenkasvuisille. Sä et ole oikeaa miestä nähnytkään. Ainakaan peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama ongelma sekä mun eksän että miehen eksän kanssa. Lapsilla vielä kymmenen vuoden ikäero, joten meitä pompotettiin eksien toimesta sellaiset 15 vuotta kaiken kaikkiaan. Eksä näyttää valtansa ja pitää huolen että teidän ei ole mahdollista suunnitella omia menoja. Valtapeliä, kateutta, sabotointia ja haluaa aiheuttaa riitoja tarkoituksella.
Yritä kestää, vuodet kuluu. Mutta ymmärrän, että ketuttaa.
Miksi näitä hulluja exiä pitää aina vaan yrittää kestää?? Miksei tähän koskaan puututa? "Äidit" on yksi suojelluimpia ihmisryhmiä tässä maassa, jotka menee lastenkin edun edelle
Miettikää vähän millaista mallia lapset saavat vanhempien rooleista?
Isänsä voisi näyttää, miten aikuinen, itseään kunnioittava mies toimii eikä omaksua mitään surkean lapatossun roolia.
Ajatelka
Niin siis r aiskatuin ja riistetyin. Miehet loisivat äitiydessä aika reippaasti. Noh, nykyään on itsellisiä äitejä, joita miehet eivät pääse kiusaamaan, vain valtio r aiskaa heitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan oikein.
Itse en asuisi miehen kanssa, jonka lapsista en pidä niin paljon että minäkin ne mielelläni ottaisin vastaan. Lm
Mieti mitä huutoor gas meja ja pil lun hajua ollut näitä siittäessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mikä auttaa tuollaiseen tilanteeseen? Alatte omin päin suunnitella kaikkia kivoja menoja lasten kanssa niille viikonlopuille, kun haluatte olla kahdestaan. Oikein korostatte miten äitipuoli haluaa lähentyä lapsen kanssa ja viettää hauskaa aikaa perheenä. Veikkaan että ex äkkiä keksiikin, että heillä onkin jotain menoa just silloin, että valitettavasti nyt ei onnistu.
Jep! Just näin! Tämä on puheenaihe, josta ei tarpeeksi puhuta tässä maassa: mielivaltaiset, narsistiset, hullut äidit.
Miehän siinä äidissä ja lapsissa loisii, ei sittävällä koiraalla ole mitään asiaa noihin suhteisiin luonnossa xD Olisit kiitollinen että saat olla edes läsnä ja pitää lapsia yön yli luonasi. Tai että sinulle on joku suostunut synnyttämään - ei varmasti tule toistumaan kun palaut
Olen 3 lapsen äiti, ydinperhe meillä. Näitä vaan näkee jatkuvasti vierestä. Äiti terrorisoi omaa katkeruuttaan ja pahaa oloaan ja muuttaa kaikkien asioita omaa mielivaltaisuuttaan. Lapsia tämä vahingoittaa eniten.
Olisi syytä nostaa jo ihan yhteiskunnalliseksi puheenaiheeksi. Mutta se olisi ennen muuta miesten tehtävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, oletko ajatellut että lähtisit itse ystäviesi luo viettämään iltoja jos jatkossa käy noin?
Saisit samalla vähän hengähdystaukoa.
Ymmärrän itse uusperheessä olleena ettei se ole helppoa.
Niinpä, ap:n kodisa on miehen ja ä pärien tyrannia. Lähde vaan pois kodistasi jos haluat itse tehdä jotain xD Hahahaha mitä neuvoja. Kuinka alas voitte vajota
Olet todella sairas. Helposti tunnistettavissa näistä pimeistä ja narsistisista jutuistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kysyi kodin omistajuudesta. Koti on meidän molempien osittain omistama. Mieheni muuttaessa tänne hän osti minulta 20% osuuden. Olisin itse halunnut muuttaa alusta asti yhteiseen kotiin, mutta mies ei saanut lainaa, joten tämä oli ainoa järkevä vaihtoehto. Mies itse halusi muuttaa luokseni ja ehdotti sitä itse.
En tiennyt yhteenmuuttaessa että tämä olisi tällaista. Silloin vietin myös aikaa miehen ja hänen lastensa kanssa viikonloppuisin, mutta viikonloput pitivät paikkansa silloin. Tämä tilanne on muuttunut edellisten kahden vuoden ajan, että niitä viikonloppuja säädetään jatkuvasti.-AP
xD Siis päästit ukon pilkkahinnalla omistamaan reviiriäsi ja nyt hän savustaa sinua ulos ä päriensä ja toisen naisen lasten vuoksi! Oletko kehitysvammainen vai miksi teet noin typeriä ratkaisuita?
Nyt valoja päälle ap. Tuo on kirjaimellista parasiitin toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen äitipuoli ja ei onnistuisi minun kodissani. Tämä on myös minun kotini, minä maksan puolet kuluista (myös bonuslaten kuluja) ja minä olen se, kenen kanssa ensisijaisesti keskustellaan suunnitelmien vaihdosta. Ei eksän eikä lasten. Jos tämä ei miehelle kävisi, niin saisi etsiä itselleen uuden kodin ja uuden suhteen.
Eikä kyse ole mistään lasten sorsimisesta tai mistään sellaisesta, rakastan bonuslapsiani ja tottakai tämä on heidänkin kotinsa, mutta mies on parisuhteessa minun kanssani ja asuu minun puoliksi omistamassani kodissa, joten minä olen se, kenen kanssa sovitaan ja keskustellaan. Piste. Älä suostu ap kynnysmatoksi, kyseessä on sinun kotisi josta sinä maksat puolet. Jos mies ei tätä suostu ymmärtämään, niin ukko vaihtoon.
On nimittäin aivan perusasia uusperheiden onnistumisen ja onnellisuuden suhteen, että pariskunta sopii ja keskustelee keskenään heidän arkeensa vaikuttavista asioista. Vai pitäisikö mi
Tämäkin on ihan sairasta sitten sieltä toisesta päästä, että kyseessä on lapsille joku kyläilypaikka eikä koti. Hyi olkoon. Miksi joku mies laittaa naisen lastensa edelle? 🤢🤮
Ilmeisesti miehellä on jo ainakin 1 ex.... miksiköhän... ei varmaan silloinkaan arvostanut puolisoaan ja tämän aikaa tai toiveita....
Exän takia väärään aikaan