Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja ex sopivat lapsiviikonloppujen muutoksista keskenään

Vierailija
08.12.2025 |

En keksinyt mitään järkevää otsikkoa, mutta minua on alkanut harmittamaan, kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta ja ilmoittaa minulle asiasta ehkä päivää ennen lasten tuloa. 

Ymmärrän kyllä, että välillä tulee muutoksia ja niille ei voi mitään, mutta näitä tulee vähintään kerran kuussa ja useamman kerran olen joutunut omat suunnitelmani perumaan. Esimerkiksi lokakuussa olin sopinut parin kaverini kanssa illanvietosta kotonamme, mutta mies ilmoittikin että hänen lapsensa (yläasteikäisiä) tulevat viikonloppuna, joten mieluummin peruin illanvieton, koska mielestäni ei ole ok juoda alkoholia lasten ollessa paikalla enkä olisi muutenkaan voinut viettää sellaista rentoa iltaa ystävieni kanssa, kun varmasti olisi pitänyt miettiä kuka kuuntele juttujamme. 

Tuntuu vaan ikävältä, että minulla ei ole koskaan mitään sananvaltaa näihin muutoksiin. Tiedän, ettei ole kyse minun lapsistani mutta kai minullakin on jokin oikeus joskus olla rauhassa kotona. 

Vähän pelkään jo etukäteen etten tule mitään myötätuntoa saamaan, mutta kertokaa vaikka sitten vinkkejä miten jaksaisin tilannetta paremmin. Olen sanonut miehelle, että olisi kiva kuulla muutoksista heti kun hän niistä kuulee, mutta ne välillä tulevat ainakin miehen mukaan hänenkin tietoon vasta päivää ennen.

Kommentit (439)

Vierailija
201/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on jännä, miten ihmiset lähtevät mukaan uusperhekuvioihin, vaikka niin paljon on varoiteltu, että hyvin harva noista uusperheistä onnistuu. Mutta varmaan he ajattelevat, että juuri he kuuluvat siihen vähemmistöön, joka on tyytyväinen uusperheessä elämiseen. Ja sitten tietysti on niitäkin, jotka eivät kelpaa kenellekään lapsettomalle sinkulle tai sitten heille ei riitä se, että tavataan vain kahden kesken ja pidetään omat asunnot. Esimerkiksi Supernanny Suomi -sarjassa näkee näitä uusperheitä ja minä ainakin ihmettelen, että onko ihan oikeasti näissä se lapseton osapuoli tyytyväinen valintaansa?

Ehkäpä ihmisillä ei ole kauheesti vaihtoehtoja, jos parisuhdetta havittelee. Valtaosalla kun on niitä lapsia, ainakin keski-iässä.

Sitä voi sitten miettiä, että mihin kukin tarvitsee säännöllisen panon suhdetta keski-iässä xD

Vierailija
202/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on jännä, miten ihmiset lähtevät mukaan uusperhekuvioihin, vaikka niin paljon on varoiteltu, että hyvin harva noista uusperheistä onnistuu. 

Ehkäpä ihmisillä ei ole kauheesti vaihtoehtoja, jos parisuhdetta havittelee. Valtaosalla kun on niitä lapsia, ainakin keski-iässä.

on se vaihtoehto, että asutaan omissa asunnoissa ja ollaan parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on jännä, miten ihmiset lähtevät mukaan uusperhekuvioihin, vaikka niin paljon on varoiteltu, että hyvin harva noista uusperheistä onnistuu. Mutta varmaan he ajattelevat, että juuri he kuuluvat siihen vähemmistöön, joka on tyytyväinen uusperheessä elämiseen. Ja sitten tietysti on niitäkin, jotka eivät kelpaa kenellekään lapsettomalle sinkulle tai sitten heille ei riitä se, että tavataan vain kahden kesken ja pidetään omat asunnot. Esimerkiksi Supernanny Suomi -sarjassa näkee näitä uusperheitä ja minä ainakin ihmettelen, että onko ihan oikeasti näissä se lapseton osapuoli tyytyväinen valintaansa?

Ei niihin suostu kuin täysin ummikot ja kokemattomat, uhrit.

Vierailija
204/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se on jännä, miten ihmiset lähtevät mukaan uusperhekuvioihin, vaikka niin paljon on varoiteltu, että hyvin harva noista uusperheistä onnistuu. 

on se vaihtoehto, että asutaan omissa asunnoissa ja ollaan parisuhteessa.

Mutta ap:n mies haluaa ap:n talon itselleen ja lapsilleen.

Vierailija
205/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn mies asettaa exän toiveet nykyisen puolison edelle. En tiedä miten ap on tämän sallinut. Exän kanssa tehdään sopimukset ja niitä noudatetaan. Muuten ei soitella ja sovita asioita uusiksi. 

Vierailija
206/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten hänellä ei ole tiedossa mihin paperiin nimensä laittaa, kun allekirjoittaa. Sama juttu avioliitoissa. Siksi se lasten äitikin on jättänyt miehen.

Vierailija
207/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eron jälkeen sopimukset tehdään, että se helpottaa kaikkien elämää. Ihmiset tekevät suunnitelmansa näiden sopimusten perusteella. Rauha on mennyt, kun näitä sopimuksia yksipuolisesti muutellaan. Apn olisi pitänyt puuttua asiaa heti ensimmäisen muutoksen jälkeen. 

Ainoa joka pystyy sopimusta yksipuolisesti muutamaan on se tapaava vanhempi. Hän voi sanoa, ettei hän nyt tapaa lasta. 

Vierailija
208/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovimme jo suhteen alussa, että mies on viikonloput muualla ja jos tapaa lapsiaan, niin ei ainakaan minun kodissani. Tästä on hiljalleen siirrytty siihen, että mies käy kotona minun ja yhteisen lapsemme luona alkuviikosta parina päivänä ja on muuten omassa kodissaan, jossa myös edellisen liiton lapset aika vapaasti voivat viettää aikaansa. Ei synny pahaa mieltä kenellekään, ei tarvita kompromisseja jne.

Vierailija
209/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko Ap tuota miestä? Onko siitä ja sen yläasteikäisistä sulle mitään iloa. Vai ovatko ne vain vallanneet vaivihkaa sun omistaman kodin. Joudutko olemaan se catering-vastaava,kun nuo teinit tulee. Käyttäytyvätkö edes asiallisesti sua kohtaan? Käytätkö tuon "perheen" palvelutyössä paljon rahaasi? 

Mieti,jaksatko samaa. Ja jos jaksat,montako vuotta? Vaikka kohtelisit teinejä kuin kuninkaallisia, niille sinä olet lopulta vain joku. Ne tuskin huolehtii susta vanhuksena,sairaana tai koskaan. Sinä uhraat,ne hyötyy ja kiitosta on turha odottaa.

Toivon sulle parempaa tulevaisuutta. 

Vierailija
210/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isänä linjaan, että lapseni ovat aina tervetulleita kotiini.

Jos tämä ei naisystävälleni sovi, hän on vapaa lähtemään.

Amen.

Sinulla tuskin on muitakaan kavereita, kun noin itsekkäältä kuulostat. Yleensä normaalit ihmiset osaavat neuvotella aikatauluista keskenään.

Vierailija
211/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sovimme jo suhteen alussa, että mies on viikonloput muualla ja jos tapaa lapsiaan, niin ei ainakaan minun kodissani. Tästä on hiljalleen siirrytty siihen, että mies käy kotona minun ja yhteisen lapsemme luona alkuviikosta parina päivänä ja on muuten omassa kodissaan, jossa myös edellisen liiton lapset aika vapaasti voivat viettää aikaansa. Ei synny pahaa mieltä kenellekään, ei tarvita kompromisseja jne.

miksi et halua, että miehesi lapset viettävät aikaa sun luona? Kuinka paljon nämä vanhemmat sisatukset ovat tekemisissä teidän yhteisen lapsen kanssa?

Vierailija
212/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kysyi kodin omistajuudesta. Koti on meidän molempien osittain omistama. Mieheni muuttaessa tänne hän osti minulta 20% osuuden. Olisin itse halunnut muuttaa alusta asti yhteiseen kotiin, mutta mies ei saanut lainaa, joten tämä oli ainoa järkevä vaihtoehto. Mies itse halusi muuttaa luokseni ja ehdotti sitä itse.

En tiennyt yhteenmuuttaessa että tämä olisi tällaista. Silloin vietin myös aikaa miehen ja hänen lastensa kanssa viikonloppuisin, mutta viikonloput pitivät paikkansa silloin. Tämä tilanne on muuttunut edellisten kahden vuoden ajan, että niitä viikonloppuja säädetään jatkuvasti.

-AP

xD Siis päästit ukon pilkkahinnalla omistamaan reviiriäsi ja nyt hän savustaa sinua ulos ä päriensä ja toisen naisen lasten vuoksi! Oletko kehitysvammainen vai miksi teet noin typeriä ratkaisuita?

<

Jeps, miehen tulisi lähtökohtaisestikin providata naiselle eli ap:n kannattaisi alkaa katselemaan kartanonomistajia eroisien sijaan.

Vierailija
213/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, oletko ajatellut että lähtisit itse ystäviesi luo viettämään iltoja jos jatkossa käy noin?

Saisit samalla vähän hengähdystaukoa. 

Ymmärrän itse uusperheessä olleena ettei se ole helppoa. 

Niinpä, ap:n kodisa on miehen ja ä pärien tyrannia. Lähde vaan pois kodistasi jos haluat itse tehdä jotain xD Hahahaha mitä neuvoja. Kuinka alas voitte vajota

Olet todella sairas. Helposti tunnistettavissa näistä pimeistä ja narsistisista jutuistasi.

Vinkki: Älä vastaa tolle mitään. On tunnettu palstahullu joka elää tosta sekoilusta.

No en sentään ristiin rastiin sikiämisestä ja parasiittimaisista talonvaltauksista xD

Vierailija
214/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
215/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isänä linjaan, että lapseni ovat aina tervetulleita kotiini.

Jos tämä ei naisystävälleni sovi, hän on vapaa lähtemään.

Amen.

Sinulla tuskin on muitakaan kavereita, kun noin itsekkäältä kuulostat. Yleensä normaalit ihmiset osaavat neuvotella aikatauluista keskenään.

"JOS ET TEE NIIN KUIN MINÄ HALUAN OLET ITSEKÄS NARISTI!!!!!!!!!!!!!!" xD

Vierailija
216/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se sitten on kun on lapsia ja vielä toistenkin lapsia. Alaikäisten vanhemmilla on hoitovastuu. Eikä sitä enää pääse samalla tavalla vapaana juhlimaan kuin jos ois lapseton.

Vierailija
217/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea koko ketjua, mutta kävikö ilmi, että onko ap:lla omia lapsia?

Vierailija
218/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuo olisi hyvä järjestely, mutta tosi harvalla on fyrkkaa niin paljon, että voisi pitää omat kodit kun yhteisiä lapsia syntyy. Itse asiassa mun miesserkulla oli tuollainen järjestely ekat 4-5 vuotta kun hänen eka lapsi syntyi sellaisen naisen kanssa, jolla oli jo kaksi kouluikäistä lasta. He muuttivat ekaa kertaa yhteen vasta kun lapsi meni eskariin.

Vierailija
219/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en jaksanut lukea koko ketjua, mutta kävikö ilmi, että onko ap:lla omia lapsia?

Ei sillä ole mitään merkitystä.

Minulla oli omia lapsia, mutten silti kestänyt miehen lapsia ja käskin häntä hankkimaan oman kodin.

Vierailija
220/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni vaati, että kaikessa mikä liittyy heidän yhteiseen kotiinsa, on kuultava myös hänen uuden naisystävänsä mielipidettä. Kyllähän se aluksi kismitti, itse kun sinkkuna elelin ja lapset todellakin saivat saapastella ovesta ihan milloin tahansa. Ajattelin, että isälläkin on myös lasten koti. Uudella puolisolla ei lapsia ole.

Nyt kun tilanteesta on aikaa, ovat omatkin mielipiteet pehmenneet ja ymmärrän myös miehen ja hänen puolisonsa näkökulmaa. Kyllähän se tosiaan oli myös naisen koti. Ihan itse maksamansa ja puoliksi omistamansa. Kyllä hänellä silloin pitää olla myös valtuudet osallistua päätöksentekoon siitä, kuka siellä milloinkin majailee. Toki kohtuuden rajoissa, mikä kyllä toteutuikin.

Parisuhteeseen kuuluu yhteispeli. Jos siihen ei kykene, kannattaa olla yksin.