Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja ex sopivat lapsiviikonloppujen muutoksista keskenään

Vierailija
08.12.2025 |

En keksinyt mitään järkevää otsikkoa, mutta minua on alkanut harmittamaan, kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta ja ilmoittaa minulle asiasta ehkä päivää ennen lasten tuloa. 

Ymmärrän kyllä, että välillä tulee muutoksia ja niille ei voi mitään, mutta näitä tulee vähintään kerran kuussa ja useamman kerran olen joutunut omat suunnitelmani perumaan. Esimerkiksi lokakuussa olin sopinut parin kaverini kanssa illanvietosta kotonamme, mutta mies ilmoittikin että hänen lapsensa (yläasteikäisiä) tulevat viikonloppuna, joten mieluummin peruin illanvieton, koska mielestäni ei ole ok juoda alkoholia lasten ollessa paikalla enkä olisi muutenkaan voinut viettää sellaista rentoa iltaa ystävieni kanssa, kun varmasti olisi pitänyt miettiä kuka kuuntele juttujamme. 

Tuntuu vaan ikävältä, että minulla ei ole koskaan mitään sananvaltaa näihin muutoksiin. Tiedän, ettei ole kyse minun lapsistani mutta kai minullakin on jokin oikeus joskus olla rauhassa kotona. 

Vähän pelkään jo etukäteen etten tule mitään myötätuntoa saamaan, mutta kertokaa vaikka sitten vinkkejä miten jaksaisin tilannetta paremmin. Olen sanonut miehelle, että olisi kiva kuulla muutoksista heti kun hän niistä kuulee, mutta ne välillä tulevat ainakin miehen mukaan hänenkin tietoon vasta päivää ennen.

Kommentit (439)

Vierailija
181/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on, kun sekaantuu eronneisiin.

Vierailija
182/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänä linjaan, että lapseni ovat aina tervetulleita kotiini.

Jos tämä ei naisystävälleni sovi, hän on vapaa lähtemään.

Tästä olen 100% samaa mieltä. Mutta sitten pitää hyväksyä se, että nainen kuitenkin saa kutsua omaan kotiinsa vieraita, ja isä huolehtii, että lapset eivät asiasta häiriinny. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenenkään ei pidä koskaan sotkeutua uusperhekuvioihin. Itse opin sen kantapään kautta ja olen sen jälkeen varoitellut ihmisiä kaikkialla mutta kuuroille korville varoitukset aina menevät"

Mitä tarkoitat tuolla? Millaista oli elää uusperheessä?

Vierailija
184/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, oletko ajatellut että lähtisit itse ystäviesi luo viettämään iltoja jos jatkossa käy noin?

Saisit samalla vähän hengähdystaukoa. 

Ymmärrän itse uusperheessä olleena ettei se ole helppoa. 

Niinpä, ap:n kodisa on miehen ja ä pärien tyrannia. Lähde vaan pois kodistasi jos haluat itse tehdä jotain xD Hahahaha mitä neuvoja. Kuinka alas voitte vajota

Olet todella sairas. Helposti tunnistettavissa näistä pimeistä ja narsistisista jutuistasi.

Oman kodin käyttöoikeus on nyt narsismia? Veikkaan että diagnoosi lankeaa tässä kohtaa kyllä jollekin muulle xD

Vierailija
185/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänä linjaan, että lapseni ovat aina tervetulleita kotiini.

Jos tämä ei naisystävälleni sovi, hän on vapaa lähtemään.

Ap omistaa talosta, jossa mies loisii ä pärineen, 80%. Eli mies lähtee.

Vierailija
186/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kysyi kodin omistajuudesta. Koti on meidän molempien osittain omistama. Mieheni muuttaessa tänne hän osti minulta 20% osuuden. Olisin itse halunnut muuttaa alusta asti yhteiseen kotiin, mutta mies ei saanut lainaa, joten tämä oli ainoa järkevä vaihtoehto. Mies itse halusi muuttaa luokseni ja ehdotti sitä itse.

En tiennyt yhteenmuuttaessa että tämä olisi tällaista. Silloin vietin myös aikaa miehen ja hänen lastensa kanssa viikonloppuisin, mutta viikonloput pitivät paikkansa silloin. Tämä tilanne on muuttunut edellisten kahden vuoden ajan, että niitä viikonloppuja säädetään jatkuvasti.

-AP

xD Siis päästit ukon pilkkahinnalla omistamaan reviiriäsi ja nyt hän savustaa sinua ulos ä päriensä ja toisen naisen lasten vuoksi! Oletko kehitysvammainen vai miksi teet noin typeriä ratkaisuita?

Olisi kyllä hauskaa nähdä millainen mätisäkki päästelee noita juttuja. Erittäin epävakaa, se on selvää. Luultavasti ulkonäkökin muistuttaa biojäteastian sisältöä.

Vierailija
187/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äitipuoli ja ei onnistuisi minun kodissani. Tämä on myös minun kotini, minä maksan puolet kuluista (myös bonuslaten kuluja) ja minä olen se, kenen kanssa ensisijaisesti keskustellaan suunnitelmien vaihdosta. Ei eksän eikä lasten. Jos tämä ei miehelle kävisi, niin saisi etsiä itselleen uuden kodin ja uuden suhteen.

Eikä kyse ole mistään lasten sorsimisesta tai mistään sellaisesta, rakastan bonuslapsiani ja tottakai tämä on heidänkin kotinsa, mutta mies on parisuhteessa minun kanssani ja asuu minun puoliksi omistamassani kodissa, joten minä olen se, kenen kanssa sovitaan ja keskustellaan. Piste. Älä suostu ap kynnysmatoksi, kyseessä on sinun kotisi josta sinä maksat puolet. Jos mies ei tätä suostu ymmärtämään, niin ukko vaihtoon. 

On nimittäin aivan perusasia uusperheiden onnistumisen ja onnellisuuden suhteen, että pariskunta sopii ja keskustelee keskenään heidän arkeensa vaikuttavista asioista. Vai pitäisikö mi

Sairas näkökulma. Sääliksi käy lapsia, kun ei isänsä sen vertaa heitä puolusta.

Mutta tässä sen huomaa, että aina mies on jommankumman naisen pompoteltavana, nyxän tai exän. Ja lapsiakaan ei kiinnostele puolustaa.

Vierailija
188/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sä voit ne ystäväsi silti kutsua. Tuskin vedätte mitään naamoja kuitenkaan ja kyllähän teini-ikäinen jo ymmärtää, että välillä juhliminen kuuluu elämään. Eivät varmasti halua osallistua teidän juhlintaanne vaan pysyvät omissa huoneissaan tai menevät jopa kavereilleen yöksi. Onhan lastenkin kaverit teille tervetulleita, miksei sinunkin siis?

Vierailija
189/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eipä tulis lähdettyä suhteeseen jonkun lisääntyneen kanssa

Vierailija
190/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti miehellä on jo ainakin 1 ex.... miksiköhän... ei varmaan silloinkaan arvostanut puolisoaan ja tämän aikaa tai toiveita....

Arvostaa ilmeisesti nyt kyllä! Vähän liiikaakin

Vierailija
191/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kysyi kodin omistajuudesta. Koti on meidän molempien osittain omistama. Mieheni muuttaessa tänne hän osti minulta 20% osuuden. Olisin itse halunnut muuttaa alusta asti yhteiseen kotiin, mutta mies ei saanut lainaa, joten tämä oli ainoa järkevä vaihtoehto. Mies itse halusi muuttaa luokseni ja ehdotti sitä itse.

En tiennyt yhteenmuuttaessa että tämä olisi tällaista. Silloin vietin myös aikaa miehen ja hänen lastensa kanssa viikonloppuisin, mutta viikonloput pitivät paikkansa silloin. Tämä tilanne on muuttunut edellisten kahden vuoden ajan, että niitä viikonloppuja säädetään jatkuvasti.

-AP

xD Siis päästit ukon pilkkahinnalla omistamaan reviiriäsi ja nyt hän savustaa sinua ulos ä päriensä ja toisen naisen lasten vuoksi! Oletko kehitysvammainen vai miksi teet noin typeriä ratkaisuita?

Sivullisena tämänkin kokeneena voin kertoa, että eroisät ovat usein köyhiä, eikä heillä ole varaa omaan asuntoon. Siksi he usein uivat parisuhteisiin, joissa muuttavat uuden naisen asuntoon ilmaiseksi tai pilkkahinnalla. Se uusi nainen käytännössä elättää miestä ja tekee kotityötkin lisäksi.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että älkää muuttako yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia. Ap:n kannattaisi ostaa mies ulos siitä asunnosta ja käskeä etsimään oma asunto.

Vierailija
192/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, oletko ajatellut että lähtisit itse ystäviesi luo viettämään iltoja jos jatkossa käy noin?

Saisit samalla vähän hengähdystaukoa. 

Ymmärrän itse uusperheessä olleena ettei se ole helppoa. 

Niinpä, ap:n kodisa on miehen ja ä pärien tyrannia. Lähde vaan pois kodistasi jos haluat itse tehdä jotain xD Hahahaha mitä neuvoja. Kuinka alas voitte vajota

Olet todella sairas. Helposti tunnistettavissa näistä pimeistä ja narsistisista jutuistasi.

Vinkki: Älä vastaa tolle mitään. On tunnettu palstahullu joka elää tosta sekoilusta.

Vierailija
193/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vain aloitusviestissäni kertoa yhdeksi esimerkiksi tämän juhlien peruuntumisen, mutta se ei todellakaan ollut mikään tärkein pointti minulle vaan tämä jatkuva säätö. Ja itse käytän alkoholia hyvin harvoin ja silloinkin kohtuudella, mutta on mielestäni mukavempaa jutella kavereiden kanssa henkilökohtaisista asioista omalla porukalla. Moni epäili, että teinit hengailisivat vain omissa huoneissaan mutta tiedän että näin ei olisi. 

-AP

Vierailija
194/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% naisista vihaa miehen edellisestä suhteesta syntyneitä lapsia. Etenkin tyttöjä.

Vierailija
195/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen sopimukset tehdään, että se helpottaa kaikkien elämää. Ihmiset tekevät suunnitelmansa näiden sopimusten perusteella. Rauha on mennyt, kun näitä sopimuksia yksipuolisesti muutellaan. Apn olisi pitänyt puuttua asiaa heti ensimmäisen muutoksen jälkeen. 

Vierailija
196/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jännä, miten ihmiset lähtevät mukaan uusperhekuvioihin, vaikka niin paljon on varoiteltu, että hyvin harva noista uusperheistä onnistuu. Mutta varmaan he ajattelevat, että juuri he kuuluvat siihen vähemmistöön, joka on tyytyväinen uusperheessä elämiseen. Ja sitten tietysti on niitäkin, jotka eivät kelpaa kenellekään lapsettomalle sinkulle tai sitten heille ei riitä se, että tavataan vain kahden kesken ja pidetään omat asunnot. Esimerkiksi Supernanny Suomi -sarjassa näkee näitä uusperheitä ja minä ainakin ihmettelen, että onko ihan oikeasti näissä se lapseton osapuoli tyytyväinen valintaansa?

Vierailija
197/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perua ystävätapaaminen, jos yllättäen on pari yläasteikäistä tulossa? Vai asutteko kaksiossa?

Jos syö ja juo nätisti, kyllä yläasteikäiset sen kestää ja saavat samalla esimerkin siitä, että alkoholia voi nauttia myös sivistyneesti.

Jos taas tapananne on juhlia siivottomasti ja räävittömästi, saavat vastakkaisen esimerkin ja tekevät raittiuslupauksen ikiajoiksi.

Vierailija
198/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on jännä, miten ihmiset lähtevät mukaan uusperhekuvioihin, vaikka niin paljon on varoiteltu, että hyvin harva noista uusperheistä onnistuu. Mutta varmaan he ajattelevat, että juuri he kuuluvat siihen vähemmistöön, joka on tyytyväinen uusperheessä elämiseen. Ja sitten tietysti on niitäkin, jotka eivät kelpaa kenellekään lapsettomalle sinkulle tai sitten heille ei riitä se, että tavataan vain kahden kesken ja pidetään omat asunnot. Esimerkiksi Supernanny Suomi -sarjassa näkee näitä uusperheitä ja minä ainakin ihmettelen, että onko ihan oikeasti näissä se lapseton osapuoli tyytyväinen valintaansa?

Ehkäpä ihmisillä ei ole kauheesti vaihtoehtoja, jos parisuhdetta havittelee. Valtaosalla kun on niitä lapsia, ainakin keski-iässä.

Vierailija
199/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

<

Oijoi, joku parasiitti siellä kihisee raivosta kun ei menekään talonvaltausyritys läpi.

Vierailija
200/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi perua ystävätapaaminen, jos yllättäen on pari yläasteikäistä tulossa? Vai asutteko kaksiossa?

Jos syö ja juo nätisti, kyllä yläasteikäiset sen kestää ja saavat samalla esimerkin siitä, että alkoholia voi nauttia myös sivistyneesti.

Jos taas tapananne on juhlia siivottomasti ja räävittömästi, saavat vastakkaisen esimerkin ja tekevät raittiuslupauksen ikiajoiksi.

En usko, että kyse on juomisesta, vaan niistä keskusteluista. Ne ovat ystävien kesken. Ei puhuta vain säästä ja linnanjuhlista.