Mies ja ex sopivat lapsiviikonloppujen muutoksista keskenään
En keksinyt mitään järkevää otsikkoa, mutta minua on alkanut harmittamaan, kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta ja ilmoittaa minulle asiasta ehkä päivää ennen lasten tuloa.
Ymmärrän kyllä, että välillä tulee muutoksia ja niille ei voi mitään, mutta näitä tulee vähintään kerran kuussa ja useamman kerran olen joutunut omat suunnitelmani perumaan. Esimerkiksi lokakuussa olin sopinut parin kaverini kanssa illanvietosta kotonamme, mutta mies ilmoittikin että hänen lapsensa (yläasteikäisiä) tulevat viikonloppuna, joten mieluummin peruin illanvieton, koska mielestäni ei ole ok juoda alkoholia lasten ollessa paikalla enkä olisi muutenkaan voinut viettää sellaista rentoa iltaa ystävieni kanssa, kun varmasti olisi pitänyt miettiä kuka kuuntele juttujamme.
Tuntuu vaan ikävältä, että minulla ei ole koskaan mitään sananvaltaa näihin muutoksiin. Tiedän, ettei ole kyse minun lapsistani mutta kai minullakin on jokin oikeus joskus olla rauhassa kotona.
Vähän pelkään jo etukäteen etten tule mitään myötätuntoa saamaan, mutta kertokaa vaikka sitten vinkkejä miten jaksaisin tilannetta paremmin. Olen sanonut miehelle, että olisi kiva kuulla muutoksista heti kun hän niistä kuulee, mutta ne välillä tulevat ainakin miehen mukaan hänenkin tietoon vasta päivää ennen.
Kommentit (439)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän olet rauhassa kotona viikot. Ja mitä haittaa oikeasti on yläasteikäisistä, isoista lapsista? Sulla ei ilmeisesti omia ole, äläkä tuolla asenteella hankikaan
Niin että jos haittaa random toisten ihmisten teinilapset dominoimassa omaa elämää, niin ei saisi hankkia omiakaan xD Aikamoinen sekopääkommentti
Ihan samalla tavalla ne omat teinilapset dominoivat omaa elämää, ehkä jopa enemmän. Joten en suosittele omien hankintaa, jos jo noin pieni asia kuin teinin oleskelu samassa asunnossa häiritsee.
Älä vääristele asiaa. On täysin eri asia onko lapsi oma vai toisen. Sinäkin olet vuosien aikana kymmeniä kertoja ajatellut toisten lapsista, että "Mitä tuokin kakara tuossa riehuu? Eikö sen vanhemmat osaa pistää sitä kuriin?". Omaan lapseesi suhtaudut sitten aivan eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Peruminen oli sinun ratkaisusi. Tapaamisen ystävien olisi voinut järjestää jonkun toisen luona, ravintolassa, jne...
Ja palstamamma taas alapää litimärkänä ulisee siellä.
Tiedättekö mikä auttaa tuollaiseen tilanteeseen? Alatte omin päin suunnitella kaikkia kivoja menoja lasten kanssa niille viikonlopuille, kun haluatte olla kahdestaan. Oikein korostatte miten äitipuoli haluaa lähentyä lapsen kanssa ja viettää hauskaa aikaa perheenä. Veikkaan että ex äkkiä keksiikin, että heillä onkin jotain menoa just silloin, että valitettavasti nyt ei onnistu.
"....kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta..."
Eli exä päättää eikä niin että lapset haluavat tulla isälleen.
Miehesi on vieläkin exän talutusnuorassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä ei juuri kellään ole mitään kokemusta uusperheestä koska he niin kiivaasti sitä puolustavat. Jokainen joka on joutunut sen kokemaan tietää, että uusperhetouhu on paskaa.
Jokainen perhe on erilainen. Sinun uusperheesi on todennäköisesti paskaa sen takia, että sinä oman asenteesi kanssa olet tehnyt siitä paskaa.
Vaikka kuinka siellä itket ja raivoat niin fakta on, että uusperhekuviot eivät toimi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mikä auttaa tuollaiseen tilanteeseen? Alatte omin päin suunnitella kaikkia kivoja menoja lasten kanssa niille viikonlopuille, kun haluatte olla kahdestaan. Oikein korostatte miten äitipuoli haluaa lähentyä lapsen kanssa ja viettää hauskaa aikaa perheenä. Veikkaan että ex äkkiä keksiikin, että heillä onkin jotain menoa just silloin, että valitettavasti nyt ei onnistu.
Jep! Just näin! Tämä on puheenaihe, josta ei tarpeeksi puhuta tässä maassa: mielivaltaiset, narsistiset, hullut äidit.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta ja lapsellista alkaa pelailemaan millään mihin liittyy lapset.
Moni kysyi kodin omistajuudesta. Koti on meidän molempien osittain omistama. Mieheni muuttaessa tänne hän osti minulta 20% osuuden. Olisin itse halunnut muuttaa alusta asti yhteiseen kotiin, mutta mies ei saanut lainaa, joten tämä oli ainoa järkevä vaihtoehto. Mies itse halusi muuttaa luokseni ja ehdotti sitä itse.
En tiennyt yhteenmuuttaessa että tämä olisi tällaista. Silloin vietin myös aikaa miehen ja hänen lastensa kanssa viikonloppuisin, mutta viikonloput pitivät paikkansa silloin. Tämä tilanne on muuttunut edellisten kahden vuoden ajan, että niitä viikonloppuja säädetään jatkuvasti.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Käännetään asia:
Isä laittaisi nykyisen naisystävän lasten edelle vaikka tässä kyseisessä asiassa. Äiti kirjoittaa vauvikseen, "lasten isä vähät välittää lapsista tai isyydestä, vaan uusi nainen on lapsia tärkeämpi." Lopputulos, isä lynkataan. Isä laittaa lapset etusijalle, isä lynkataan.
Näin tämä menee.
Mies on laittanut tässä exän nykyisen vaimon edelle.
EXÄ MUUTTAA TAPAAMISIA ja MIES TAIPUU EXÄN TAHTOON.
Ei laoset ilmoita, että haluaa tulla isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänä linjaan, että lapseni ovat aina tervetulleita kotiini.
Jos tämä ei naisystävälleni sovi, hän on vapaa lähtemään.
Entäs jos isi omistaa yhdessä naisystävän kanssa paikan jota he molemmat kutsuvat kodiksi, mikä on silloin naisystävän oikeus omassa kodissaan?
Kaikki mitä tulee jos sanan jälkeen on mielikuvitusta. Puolisoni on toistaiseksi meillä vuokralla. Lasten ollessa omillaan voin harkita osuuden myyntiä.
Puoliso/meillä vuokralla. Valitsepa toinen. Sinulla on joko joku pano-orja jota riistät myös rahallisesti, aviopuolisoa koskettaa elatusvelvollisuus ja hän ei puolisolle vuokria m
Joo 2000-luvulla eletään kuin apinat ja pannaan ristiin rastiin tässä isossa apinlaumassa nimeltä suomi xD
Kumpihan on lapsellista. Vaistoillaan eläminen vai korkeampi moraali. No eipä tarvitse hirväesti miettiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä ei juuri kellään ole mitään kokemusta uusperheestä koska he niin kiivaasti sitä puolustavat. Jokainen joka on joutunut sen kokemaan tietää, että uusperhetouhu on paskaa.
Vain minä ja vain minä tiedän mitä on uusperheellisyys. Ja minun oman pään pyhä totuus on se totuus jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia. Se on tyttökulta niin, että sitä ei voi vain nuolla sitä kermaa kakun päältä vaan joskus joutuu pureskelemaan sitä pohjaakin.
Olen kylläkin mies ja me kaikki uusperhe-elämän kokeneet tiedämme millaista helvettiä se on.
Ihan mukavasti tuo meni, kun lapsettomana miehenä liityin naisen ja hänen kolmen lapsensa elämään siinä vaiheessa kun vanhin lapsista oli 7v. Nyt kaikki jo aikuisia. Keskusteluyhteys, joustaminen, arjen ystävällisyys. Niillä pääsee pitkälle ja niitä vaaditaan molemmilta.
M46
Älä nyt homoilemaan sentään ala. Aivan järjetöntä lässytystä sinulta.
Siis exän mielenoikkujen mukaan. Tuohan on exältä vain vallankäyttöä, jonka mies jostain syystä hyväksyy.
Ap, ymmärrän hyvin miestäsi. Minustakin tuntuisi oudolta, jos puolisoni suhtautuisi lapsiini häiriötekijöinä.
On epäloogista, että mies, joka kaipaa lapsiaan ja kaikesta kuormittavuudesta huolimatta todnäk valitsisi olevansa lähi-isä joka päivä nykyisen vuorovanhemmuuden sijaan, sanoisi yhtäkkiä lapsilleen että ette voi tulla luokseni, vaikka minulla ei ole mitään menoa. Teini-ikäisten kanssa isä voi aivan hyvin kehittää vaikka leffaan menon sinun kaveri-illallisesi ajaksi, ja te naiset sopia että syödään klo 18 - 21 ja sitten jatketaan baarissa, jos kerta alkoholin käytöltä on suojattava lapsia mutta juoda halutaan.
Kyse ei ole nyt kerran vuodessa tapahtuvasta illanvietosta ystävien kanssa, vaan laajemmasta ilmiöstä, sillä puhut asiasta jokakuisena ongelmana. Ongelma on se, että sinä kaipaat enemmän palautumisaikaa, ja mahdollisesti myös huomiota puolisoltasi, ja stressaannut kun tapahtuu nopeita muutoksia.
Vaikutat myös epäilevän miestäsi, ettei hän kerro näistä lapsivaihdoista ihan heti kun on ne exän kanssa sopinut. Voi hyvin ollakin niin, että mies panttaa kertomista viime tinkaan jolloin ei enää voi muuttaa kuviota, sillä hän ei halua antaa sinulle mahdollisuutta asettaa joko vaimo tai lapset -valintaa.
Vai olisiko mahdollista, että lasten yllättävä viikonloppuilu häiritsee, koska se estää sinua juomasta?
Meillä oli sama ongelma sekä mun eksän että miehen eksän kanssa. Lapsilla vielä kymmenen vuoden ikäero, joten meitä pompotettiin eksien toimesta sellaiset 15 vuotta kaiken kaikkiaan. Eksä näyttää valtansa ja pitää huolen että teidän ei ole mahdollista suunnitella omia menoja. Valtapeliä, kateutta, sabotointia ja haluaa aiheuttaa riitoja tarkoituksella.
Yritä kestää, vuodet kuluu. Mutta ymmärrän, että ketuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain minä ja vain minä tiedän mitä on uusperheellisyys. Ja minun oman pään pyhä totuus on se totuus jota pitää levittää kuin jotain evankeliumia. Se on tyttökulta niin, että sitä ei voi vain nuolla sitä kermaa kakun päältä vaan joskus joutuu pureskelemaan sitä pohjaakin.
Olen kylläkin mies ja me kaikki uusperhe-elämän kokeneet tiedämme millaista helvettiä se on.
Ihan mukavasti tuo meni, kun lapsettomana miehenä liityin naisen ja hänen kolmen lapsensa elämään siinä vaiheessa kun vanhin lapsista oli 7v. Nyt kaikki jo aikuis
Miehille adaptaatio onkin helpompi, sillä primitiivisissä olosuhteissa mies ei erota omia lapsia heimon lapsista, vaan suojelee sen naisen lapsia, joka antaa hänelle pillua. Tätä on siis tutkittu. Koska nainen voi panna ketä vaan, evoluutio on tehnyt miehestä sellaisen, että sen ei kannata kiintyä lapsiin vaan kohdella kaikkia heimon lapsia ominaan. Suosiossa sellaisten naaraiden poikaset, jotka ovat antaneet miehelle pillua xD
Vierailija kirjoitti:
Hei, oletko ajatellut että lähtisit itse ystäviesi luo viettämään iltoja jos jatkossa käy noin?
Saisit samalla vähän hengähdystaukoa.
Ymmärrän itse uusperheessä olleena ettei se ole helppoa.
Niinpä, ap:n kodisa on miehen ja ä pärien tyrannia. Lähde vaan pois kodistasi jos haluat itse tehdä jotain xD Hahahaha mitä neuvoja. Kuinka alas voitte vajota
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä aina jossakin määrin rajoittaa niitä omia oikeuksia, kun tekee omia lapsia tai ottaa kumppanin jolla on niitä lapsia. Lapset tulee aina ensin sille vanhemmalle ja aikuisen nyt vaan tarvitsee niellä se pettymys, että ei ole se ykkönen välttämättä edes siellä omassa kodissaa, kun jakaa sen kotinsa muiden kanssa.
Tässä ei lapset ole toivoneet muutosta vaan exä, jonka pillin mukaan kuljetaan.
En suostuisi. Ukko lähtisi että hippulat vinkuu.
Eri asua jos lapset ilmoittavat että tulevat isälleen niin silloin on suostuttava kun lapsellisen miehen ottanut itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit, kun aloit suhteeseen miehen kanssa joilla on lapsia?
Mä ainakin ajattelin, että sovituista asioista pidetään kiinni eikä jatkuvasti muuteta mieltä ja kärrätä lapsia hetken mielijohteesta miehelle ja vastaavasti peruta niitä sovittuja lapsiviikonloppuja, kun on keksittykin yhtäkkiä jotain menoa lapsille. Ymmärrän, että joskus voi tulla muutoksia, mutta tuntuu, että tota tapahtuu vähän väliä ja se on aika rasittavaa. Ja totta kai loukkaannutaan ja heittäydytään marttyyriksi, jos mies ei suostu perumaan omia sovittuja juttujaan ja ottamaan lapsia luokseen aina, kun äiti niin vaatii.
T. Eri
Väittäisin, 99% miehistä kuitenkin se lapsi menee kaiken edelle ja on elämässä tärkein juttu ja puoliso vasta tulee toisena, oli kysymys ydin-tai uusperheestä. Näin
Minun lasten isä on oikea surkimus eron jälkeen. Kaikki vaihtuvat naiset ovat menneet lasten edelle jo vuosia. Tiedän monia samanlaisia. Prosentit on ehdottomasti max 60.
Vierailija kirjoitti:
Isänä linjaan, että lapseni ovat aina tervetulleita kotiini.
Jos tämä ei naisystävälleni sovi, hän on vapaa lähtemään.
NIIN siis sinun omaan kotiin. Entäs jos omistatte naisystävän kanssa yhteisen kodin 50/50 eli se asunto on puoliksi myös sen naisen niin et voi tällöin tuosta vaan tehdä yllättäisiä päätöksiä ilman toisen asunnon omistajan suostumusta. Jos omistat asunnon itseksesi ja nainen asuu luonasi ilmaiseksi niin asia on eri.
Nimen omaan tässähän pompitaan exän mukaan - ei lapsien.
Exä muuttaa tulemisia, ei lapset (esim. haluaisin tulla, voinko tulla).