Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja ex sopivat lapsiviikonloppujen muutoksista keskenään

Vierailija
08.12.2025 |

En keksinyt mitään järkevää otsikkoa, mutta minua on alkanut harmittamaan, kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta ja ilmoittaa minulle asiasta ehkä päivää ennen lasten tuloa. 

Ymmärrän kyllä, että välillä tulee muutoksia ja niille ei voi mitään, mutta näitä tulee vähintään kerran kuussa ja useamman kerran olen joutunut omat suunnitelmani perumaan. Esimerkiksi lokakuussa olin sopinut parin kaverini kanssa illanvietosta kotonamme, mutta mies ilmoittikin että hänen lapsensa (yläasteikäisiä) tulevat viikonloppuna, joten mieluummin peruin illanvieton, koska mielestäni ei ole ok juoda alkoholia lasten ollessa paikalla enkä olisi muutenkaan voinut viettää sellaista rentoa iltaa ystävieni kanssa, kun varmasti olisi pitänyt miettiä kuka kuuntele juttujamme. 

Tuntuu vaan ikävältä, että minulla ei ole koskaan mitään sananvaltaa näihin muutoksiin. Tiedän, ettei ole kyse minun lapsistani mutta kai minullakin on jokin oikeus joskus olla rauhassa kotona. 

Vähän pelkään jo etukäteen etten tule mitään myötätuntoa saamaan, mutta kertokaa vaikka sitten vinkkejä miten jaksaisin tilannetta paremmin. Olen sanonut miehelle, että olisi kiva kuulla muutoksista heti kun hän niistä kuulee, mutta ne välillä tulevat ainakin miehen mukaan hänenkin tietoon vasta päivää ennen.

Kommentit (439)

Vierailija
341/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään viikonloppuja.

Vanhemmuus on 24/7 lapsen kanssa 0-18 vuotta.

Vierailija
342/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheellisen miehen ottaa, niin usein sellaisen sitten saa. Mä olisin iloinen, että mies laittaa lapset ekaksi. Sä oliti voinut juopotella kavereiden kanssa vaikka jollain heistä tai baarissa. se

Ehkä omat kodit olisivat pelastaneet monelta tilanteelta. Miksi on muutettava yhteen.

Itse olen seurustellut mieheni kanssa seitsemättä vuotta. Hän usein kyselee, että muutettaisko yhteen ja sitten llöydän paltalta tämmöisen vastaavan aloituksen, jolla pystyn perustelemaan kantani, että ei muuteta. Etenkään niin kauan kun lapset asuvat samojen kattojen alla. Ehkä sitten muutaman vuoden päästä voidaan pohtia omaa pesää vieraishuoneilla. Nyt nää on lastenkoteja. rahaa kuulemma menee kankkulan kaivoon, mutta mä koen, että yhteiseen mielenrauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asutte yhdessä? Sellasta se on lasten kanssasiihen saakka kun ovat aikuisia. 

Joskus ne biolapsetkaan ei pääse toiselle vanhemmalleen , koska siellä on jotain menoa tai kaverille sovittu yökylä tai leiri peruuntuu, tai tulee sairastuminen jossain päässä. 

Kenelle biovanhemnat silloin kitisee? Taivaan isällekö?

Ai, nykyäänkl taloudellinen ja henkinen väkivalta sekä kaasuvalottaminen ovat normaaleja asioita ydinperheissä? Luojan kiitos ei minun perheessäni ainakaan. Ei mikään ihme, että perheet hajoavat, jos väkivallan käyttämistä pidetään normaalina juttuna ja perheeseen kuuluvana. Nimittäin jos olisit lukenut kunnolla, olisit hoksannut, että tässä on kyse parisuhdeväkivallasta. Ellet sitten ole ääliö, mikä on toinen vaihtoehto. Joiltakin tippuu aivot jonnekin kaivoon sen jälkeen, kun on lisääntynyt ja voihan olla, että sinä olet yksi heistä. Tai sitten olet itse se väkivaltainen osapuoli lähisuhteissasi.

Vierailija
344/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikuttaa todella siltä että suhteessa ja miehessä on niinnpaljon vikaa että sun kannattaa lähteä. En tiedä miehesi eron syitä (olitko se sinä) mutta naistaan hän ei ainakaan arvosta. Eli ex on olemassa syystä ja sun kannattaa häipyä ennen kuin menetät varasi ja järkesi. Hyvö kun laittaa lapset etusijalle edes joskus mutta siihen se hyvyys taitaa jäädä. sä pärjäät kyllä ilman tätä ukkoa.

Vierailija
345/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, vaikuttaa todella siltä että suhteessa ja miehessä on niinnpaljon vikaa että sun kannattaa lähteä. En tiedä miehesi eron syitä (olitko se sinä) mutta naistaan hän ei ainakaan arvosta. Eli ex on olemassa syystä ja sun kannattaa häipyä ennen kuin menetät varasi ja järkesi. Hyvö kun laittaa lapset etusijalle edes joskus mutta siihen se hyvyys taitaa jäädä. sä pärjäät kyllä ilman tätä ukkoa.

Ap:n mies ei laita lapsia etusijalle silloin, jos hänen pitäisi muuttaa omia suunnitelmiaan, vaan ainoastaan silloin, jos ap:n pitää muuttaa omiaan.  Mies maksattaa ap:lla lastensa kulut ja laittaa lapset mankumaan menoja ja huvituksia ap:lta, eli manipuloi myös lapsia. Ei kyllä kuulosta siltä, että mies ajattelisi edes niitä lapsia ja uskaltaisin jopa lyödä sen puolesta vetoa, että kun ap saa riuhtaistua itsensä irti tuosta kuviosta, niin miehen joustaminen eksänsä puoleen pysähtyy kuin seinään ellei sitten nopeasti saa hommattua uutta piikaa ja maksajaa lapsilleen.

Vierailija
346/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ihan tarkasti tiedä heidän eron syytä. Mies on kertonut, että ex petti häntä mutta onko se eron syy yksinään on jäänyt minulle vähän epämääräiseksi, vaikka olen aika monta kertaa kysynyt. Minä tapasin miehen, kun heidän erostaan oli viitisen vuotta. Eli en ole mitenkään osallinen heidän eroonsa. 

-AP

Vierailija
347/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katopa ap Naisten linja-palvelu. Kuinka monta kohtaa "taloudellinen väkivalta"- osiosta kuvaa sun elämää. Näyttää olevan eri kanavia,joista sun pitäis saada apua. Onko miehes suomalainen? Ja onko fyysisen vahingoittamisen uhkaa? 

Pystytkö kylmästi ilmoittamaan,että sä olet nyt maksanut tarpeeksi noiden loiseläjien elämää ja poistut paikalta. Et koskaan enää palaa aiheeseen,tai selittele toimintaasi,vaikka kuinka kitisevät. Ota kirja käteen ja kuulokkeet korviin. Tai lähdet lenkille. Ostat vain omat päivän ruokasi,tai käyt ulkona syömässä. Yritä kääntää empatiakyky ja syyllistyminen totaalisesti off-asentoon. Se onnistuu tiukasti harjoittelemalla,kuten mahdollisten lämpimien tunteidenkin sammutus.

Tilanteesi on aika sietämätön ja miehesi vaikuttaa luonnevikaiselta. Periytyyhän nekin. Eli sua piinaa pahimmillaan useita luonnevikaisia sun omassa kodissa,missä tulis saada elää rauhassa ja turvassa.

Vierailija
348/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies ei laita lapsia etusijalle silloin, jos hänen pitäisi muuttaa omia suunnitelmiaan, vaan ainoastaan silloin, jos ap:n pitää muuttaa omiaan.  Mies maksattaa ap:lla lastensa kulut ja laittaa lapset mankumaan menoja ja huvituksia ap:lta, eli manipuloi myös lapsia. Ei kyllä kuulosta siltä, että mies ajattelisi edes niitä lapsia ja uskaltaisin jopa lyödä sen puolesta vetoa, että kun ap saa riuhtaistua itsensä irti tuosta kuviosta, niin miehen joustaminen eksänsä puoleen

Näin minäkin asian alan näkemään. En usko, että mies on kertaakaan vuoden aikana jättänyt omia menojaan väliin ovat ne sitten osuneet mille tahansa viikonlopulle. 

Olen itse asiassa ainakin pari kertaa jäänyt miehen lasten kanssa keskenään kotiin, kun miehellä on ollut jokin meno mitä ei ole halunnut perua. Ja uskokaa tai älkää, mutta minusta on kiva viettää aikaa miehen lasten kanssa ilman miestä :) jotenkin silloin he tuntuvat oikeasti haluavan viettää aikaa kanssani ja juttelevat ja teemme kaikkea kivaa. Kun taas miehen ollessa kotona koen olevani kuin ilmaa hänen lapsilleen elleivät he halua jotain. Se on nykyään ihan perusjuttu, että kun vaikka istumme kaikki olohuoneessa ja jos lapset vaikka haluavat jätskiä he menevät miehen eteen ja kysyvät häneltä iskä onko meillä jätskiä? Tähän mies sitten joko kysyy minulta onko tai sanoo lapsille, että kysyvät minulta ja siis istun koko ajan siinä vieressä. 

Ja jätski nyt oli vain yksi esimerkki näistä tilanteista. Koskaan mikään kysymys ei ole minulle osoitettu, vaikka kyse olisi jostain minun asiastani. 

Olen usein sanonut miehelle, että tunnen oloni ulkopuoliseksi kotona, mutta siihenkin hän vain totesi ettei asia ole niin joten ei kannata kuvitella sellaista.

-AP

Vierailija
349/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katopa ap Naisten linja-palvelu. Kuinka monta kohtaa "taloudellinen väkivalta"- osiosta kuvaa sun elämää. Näyttää olevan eri kanavia,joista sun pitäis saada apua. Onko miehes suomalainen? Ja onko fyysisen vahingoittamisen uhkaa? 

Pystytkö kylmästi ilmoittamaan,että sä olet nyt maksanut tarpeeksi noiden loiseläjien elämää ja poistut paikalta. Et koskaan enää palaa aiheeseen,tai selittele toimintaasi,vaikka kuinka kitisevät. Ota kirja käteen ja kuulokkeet korviin. Tai lähdet lenkille. Ostat vain omat päivän ruokasi,tai käyt ulkona syömässä. Yritä kääntää empatiakyky ja syyllistyminen totaalisesti off-asentoon. Se onnistuu tiukasti harjoittelemalla,kuten mahdollisten lämpimien tunteidenkin sammutus.

Tilanteesi on aika sietämätön ja miehesi vaikuttaa luonnevikaiselta. Periytyyhän nekin. Eli sua piinaa pahimmillaan useita luonnevikaisia sun omassa kodissa,missä tulis saada elää rauhassa ja turvassa.

Kyllä, mies on suomalainen eikä ole fyysisen vahingoittamisen uhkaa.  

Meillä on siis täysin omat tilit. Aluksi oli yhteinen tili lisäksi, josta oli tarkoitus maksaa ruoat ja muut yhteiset asiat mutta sen käyttö jäi aika nopeasti pois eikä kumpikaan laittanut sinne rahaa.

Mies vaan jotenkin totaalisesti ignooraa yhteiset laskut. Yhteenmuuton aikaan lisäsin hänen nimensä esimerkiksi vesilaskuun ja muihin, jotta en olisi yksin vastuussa (tämä oli siis vain oma ajatukseni vastuun jakamisesta) mutta laskujen tullessa hän vain sanoo ettei voi maksaa (jos siis kysyn hänen maksuhalukkuuttaan) ja pakkohan minun on ne maksaa, koska en halua menettää luottotietojani. Olen sanonut hänelle, etten voi maksaa yksin yhdessä jaettavaksi sovittuja asioita, koska ei palkkani riitä mutta hän vaan sanoo ettei pysty maksamaan ja sitten pitää alkaa säästää kaikessa. 

Olen yrittänyt selittää miehelle, että jos hän maksaisi osuutensa niin minun ei pitäisi välttämättä kituuttaa ja voisin ehkä joskus ostaa jotain kivaa itsellenikin. Hän ei vaan ymmärrä tätä yhtään. Hän aina sanoo, että kyllä maksaisi minunkin osuuteni jos tilanne olisi toisinpäin. Ja varmaan minäkin voisin maksaa, jos ihan oikeasti pystyisin mutta ei palkkani riitä. Ja mies kyllä tietää sen, mutta ei se tunnu vaikuttavan asioihin. 

Olen tosiaan sillä yrittänyt saada miestä maksamaan lastensa kuluja, etten lähde mukaan kauppaan ollenkaan kun he ovat täällä. Mutta en tiedä olisiko minusta siihen, että hankkisin vaikka vain itselleni ruokaa :( 

-AP

Vierailija
350/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesi on aika sietämätön ja miehesi vaikuttaa luonnevikaiselta. Periytyyhän nekin. Eli sua piinaa pahimmillaan useita luonnevikaisia sun omassa kodissa,missä tulis saada e

Niin kauan ap kun pidät empatiaväyläsi auki, niin niin kauan olet hyväksikäytettävänä ja manipuloitavana. Jos syyllistyt ja kannat vastuuta, mikä ei sinulle kuulu, niin sitä syvemmälle suohon uppoat. Hyväksikäyttävien ja manipuloivien ihmisten kanssa ei auta mikään muu kuin se, että kylmettää itsensä ja ajattelee täysin itsekkäästi. Ja sen lisäksi ottaa rajusti etäisyyttä, kunnes lopulta saa katkaistua suhteen täysin. Jos miehesi sanoo, että sitten ei ole rahaa mihinkään ja pitää pihistellä, jos hän joutuu maksamaan OMIA KULUJAAN, niin silloin toteat vain kylmän rauhallisesti, että kyllä, niin on tehtävä. Ja todellakin niin, että ostat ruokaa vain itsellesi. Kaikki empatia pois, kylmetät itsesi aivan täysin. Pystyt siihen kyllä kunhan vain ymmärrät, että se on ainut keinosi selviytyä tuollaisen miehen kanssa. Niin kauan kun pidät tunneväylän avoimena, niin niin kauan hän pääsee pääsi sisään ja manipuloi sinua aivan miten tahtoo.

Usko pois, puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä. Velipuoleni on hyvin manipuloiva ja muita hyväksikäyttävä susipää ja hän on yrittänyt saada minulta rahaa vetoamalla siihen, että muutoin hän menettää henkensä tai vähintäänkin kävelykykynsä, jos en auta häntä. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Yhden kerran hän onnistui huijaamaan minulta rahaa vetoamalla tunteisiin ja sen jälkeen ymmärsin, että kyseessä on täysin paatunut hyväksikäyttäjä, jonka kanssa täytyy toimia samoin kuten psykopaatit käyttäytyvät. Eli jos hän vuodattaa kyyneleitä, että ei ole syönyt kuukauteen kun rahojen kanssa on taas tapahtunut asia x y ja z, niin on vain pakko todeta tunnekylmästi, että nälkä opettaa paremmaksi rahankäyttäjäksi eikä hän Suomessa nälkään kuole. Kun hän edellisen kerran vaati rahaa henkeensä vedoten, totesin kylmän viileästi, että tämä on sitten äärimmäisen hyvä oppi hänelle tulevaisuutta varten siltä, keneltä kannattaa rahaa lainata tai kusettaa ja keneltä ei. Tuon viimeisimmän vedätysyrityksen jälkeen hän pääsikin lukemaan tiilenpäitä vankilaan lukuisista törkeistä petoksista ja maksuvälinepetoksista, 4-vuoden ehdoton tuomio. Velkaa eri ihmisille sillä erää lähelle miljoona euroa.

Tietynlaisten ihmisten kanssa ei voi toimia kuin kylmettämällä itsensä ja sydämensä täysin. Ellei halua tuhoutua ja hukuttaa itseään samalla.

Vierailija
351/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesi on aika sietämätön ja miehesi vaikuttaa luonnevikaiselta. Periytyyhän nekin. Eli sua piinaa pahimmillaan useita lu

Huh mikä velipuoli. Onpa hyvä, että huomasit kerrasta mistä on kyse. Minun on juuri todella vaikea kieltäytyä, jos vedotaan tunteisiin tai syyllistetään. Ja tiedän, että olen myös osittain sinisilmäinen, ainakin aiemmin. 

-AP

Vierailija
352/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...Jälkikäteen hän sanoi, ettei ole sanonut niin. Itse asiassa todella usein riitojen jälkeen hän sanoo, ettei ole sanonut tiettyä asiaa vaikka voisin vaikka vannoa hänen sanoneen jotain ja tämä saa minut välillä lähes vainoharhaiseksi..."

____

Tätä kutsutaan kaasuvalotukseksi. Se on yksi henkisen väkivallan muoto!

Siinä yritetään toinen saada epäilemään itseään. Väitetään, että toinen ei muusta oikein, jotain täysin selvää asiaa. Toinen hämmentyy ja alkaa epäilemään itseään. 

Yksi keino on merkitä asioita tarkasti ylös, vihkoon tai puhelimeen. Sieltä voi varmistua miten asian todellinen laita oli. Silloin saa varmuuden siitä mikä on totuus, vaikka kumppani muuta väittääkin.

https://www.google.com/amp/s/mielenihmeet.fi/gaslighting-hienovaraisin-…

Vierailija
353/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa oli jo siinä vaiheessa, kun seurusteltiin eri kodeista käsin. En suostunut toisen haluamaan yhteenmuuttoon, ja lopulta kyseenalaistin koko suhteen mielekkyyden, kun itse olin niin sivuosassa.

Nyt nautiskelen yksinolosta.

Vierailija
354/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja omistaa asunnosta 80 %, mutta talon touhuista päättää aloittajan mies - tai paremminkin miehen ex.

Ei kyllä kannata myydä omaisuuttaan kumppanille. Kumppani voi maksaa elämän kulusta osansa vaikka ei omista asuntoa.

Nyt pitää erossa myydä/ostaa asunto, että siihen voi jompikumpi jäädä. Jos omistaa yksin niin tätä vauvaa ei ole.

Kumppanin häätö asunnosta on vaikeaa, jos kumppani on kirjoilla siellä vaikka ei omistaisikaan yhtään asunnosta. Häätö hoidetaan käräjäoikeuden ja ulosoton kautta, jos kymppani ei suostu lähtemään. Siis siinäkin tapauksessa vaikka aloittaja omistaisi yksin koko asunnon. 

Vierailija
355/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, mies on suomalainen eikä ole fyysisen vahingoittamisen uhkaa.  

Meillä on siis täysin omat tilit..."

Erot ovat vaarallisimpia tilanteita.

Vierailija
356/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ap havahduit siihen, että ongelma on miehesi ja näet vihdoin koko kuvan.

Vierailija
357/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun,päätelmät:

Mies se komentaa nopeasti lapset paikalle,jos ap:n on tarkoitus tavata ystäviään. Mies on oppinut,että hyväntahtoinen ap jättää tapaamatta potentiaalisia tukijoitaan. Koska lapset,vieraat kakarat,on tärkeintä. Ja nykyään uskotellaan,että lapset on aina oikeassa,etusijalla,viattomia ja puhdasta hyvyyttä täynnä. 

Miehen tarkoitus on heikentää ap:a eristämällä hänet ystävistä. Ypöyksin on todella vaikea nousta tyrannia ( ap yrittää keskustella epäkohdista,kompromissin haun sijaan riita) vastaan.

Vanhemmiksi ilmoittautuvat heittelevät ketjuun jotain jeesustelua,fraaseja jne. Heikentääkö vanhemmuus kognitiivisia toimintoja noin paljon,vai teittekö tuollaisina lapsia? Jokunen näköjään ymmärtää,missä ahdingossa ap elää.

Ap yrittää selittää miehelle,että jos mieskin osallistuisi elämän rahoittamiseen,apkin voisi ostaa itselleen jotain kivaa,mies ei ymmärrä. Ap hyvä...mies ymmärtää ongelmitta,mutta ei HALUA sinun ostavan itsellesi mitään kivaa tai edes tarpeellista,koska se voisi vahvistaa sinua,kuten ystävien ja läheisten kanssa vietetty aikakin.

Ap. Jos ystäväsi ovat aitoja ja luotettavia,kerro niille viipymättä. Tarvitset nyt kaiken mahdollisen avun saadaksesi tuon sakin ulos kodistasi ja elämästäsi. Ne imee susta rahojen lisäksi elämänhalunkin hitaasti,mutta varmasti.

Vierailija
358/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edelleen kaikille vastauksista. Täytyy myöntää, että olen aika hämmentynyt, että tilanne on oikeasti teidän monien mielestä näin epäreilu. Toki siis itsekin olen niin aina välillä ajatellut, mutta sitten taas päätynyt siihen että tämä on aika normaali tilanne. Olen siis oikeasti aika sanaton ja minun on mietittävä ja sulateltava tätä. 

Se oli muuten ainakin hyvä vinkki, että kirjoittaisin ylös mitä on sanottu niin saisin ainakin itse varmuuden oliko asia niin. 

Yritin myös vastata pariin viestiin, mutta en saanut lainauksia toimimaan ollenkaan tällä hetkellä, joten en ainakaan vielä onnistunut siinä.

-AP

Vierailija
359/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset eivät toimi, mutta samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Ilmeisesti jotkut synnyttävät aivonsa ulos samalla kun lapsi puskee maailmaan ja miesoletetut viskaavat omansa synnärin ikkunasta alas. En tiedä miten tuo käytännössä tapahtuu, koska synnytyksestä huolimatta omani ovat vielä tallella. Vaikka olen uusperheen lapsi, joka oman äitipuolensa ja isänsä osalta on kokenut vakavaa kaltoinkohtelua ja väkivaltaa, voisin niin helposti projisoida kaikki traumani tällaisiin ketjuihin. Mutta hei, se päättelykyky on ihan tosissaan syytä pitää tallella ja jos kärsii traumoista, niin niitä hoidetaan terapiassa, ei käyttämällä muita loskaämpäreinä.

Täytyy olla kertakaikkisen vajaaälyinen, jos saa ap:n tilanteesta väännettyä asetelmaa paha äitipuoli ja kärsivät lapset. Tai, lapset kärsivät kyllä varmasti omalla tavallaan, sillä luonnehäiriöisen isän toiminta vahingoittaa aina myös niitä lapsia. Mutta ap:sta ei kyllä saa pahaa äitipuolta tekemälläkään. Tai nähtävästi jotkut heikkolahjaiset vanhemmat saavat.

En fanita millään tavalla Helena Koivua (päin vastoin), mutta Helenan tavoin ihmettelen, että missä ihmisten aivot ovat?

Vierailija
360/439 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos edelleen kaikille vastauksista. Täytyy myöntää, että olen aika hämmentynyt, että tilanne on oikeasti teidän monien mielestä näin epäreilu. Toki siis itsekin olen niin aina välillä ajatellut, mutta sitten taas päätynyt siihen että tämä on aika normaali tilanne. Olen siis oikeasti aika sanaton ja minun on mietittävä ja sulateltava tätä. 

Se oli muuten ainakin hyvä vinkki, että kirjoittaisin ylös mitä on sanottu niin saisin ainakin itse varmuuden oliko asia niin. 

Yritin myös vastata pariin viestiin, mutta en saanut lainauksia toimimaan ollenkaan tällä hetkellä, joten en ainakaan vielä onnistunut siinä.

-AP

Hyvä että teit ap ketjun. Reaktiosi kertoo vain ja ainoastaan siitä, että manipulointi on ollut rajua. Todellisuudentajusi on hämärtynyt aika tavalla ja epänormaalista on tullut normaalia. Lapsiin ja heidän parhaaseensa vedoten on todella kätevää ja helppoa manipuloida ja uhri kadottaa siinä nopeasti itsensä, koska kaikki väitteiden kyseenalaistaminen ja omien rajojen pitämisyritykset käännetään niin, että sinä et ajattele lapsia ja olet hirviö. Lähde, koska miehesi on todella sairas päästään.