Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja ex sopivat lapsiviikonloppujen muutoksista keskenään

Vierailija
08.12.2025 |

En keksinyt mitään järkevää otsikkoa, mutta minua on alkanut harmittamaan, kun mies vaihtaa lapsiviikonloppujaan jatkuvasti exän toiveesta ja ilmoittaa minulle asiasta ehkä päivää ennen lasten tuloa. 

Ymmärrän kyllä, että välillä tulee muutoksia ja niille ei voi mitään, mutta näitä tulee vähintään kerran kuussa ja useamman kerran olen joutunut omat suunnitelmani perumaan. Esimerkiksi lokakuussa olin sopinut parin kaverini kanssa illanvietosta kotonamme, mutta mies ilmoittikin että hänen lapsensa (yläasteikäisiä) tulevat viikonloppuna, joten mieluummin peruin illanvieton, koska mielestäni ei ole ok juoda alkoholia lasten ollessa paikalla enkä olisi muutenkaan voinut viettää sellaista rentoa iltaa ystävieni kanssa, kun varmasti olisi pitänyt miettiä kuka kuuntele juttujamme. 

Tuntuu vaan ikävältä, että minulla ei ole koskaan mitään sananvaltaa näihin muutoksiin. Tiedän, ettei ole kyse minun lapsistani mutta kai minullakin on jokin oikeus joskus olla rauhassa kotona. 

Vähän pelkään jo etukäteen etten tule mitään myötätuntoa saamaan, mutta kertokaa vaikka sitten vinkkejä miten jaksaisin tilannetta paremmin. Olen sanonut miehelle, että olisi kiva kuulla muutoksista heti kun hän niistä kuulee, mutta ne välillä tulevat ainakin miehen mukaan hänenkin tietoon vasta päivää ennen.

Kommentit (439)

Vierailija
301/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on totta, että sulla maksatetaan kaikki yms  niin vedä rajoja ja lopeta maksaminen. Älä mene mukaan kauppaan, sano että oho jäi munkin koryätti kotiin, mtäs tehdään. Lähde pois kokonaan viikonlopuksi. Älä ole kynnysmatto ja suostu kaikkeen. Se että sun pitää maksaa kaikki ja sua syyllistetään sitten jos sanot asiasta on vallan käyttöä ja kontrollointia, juokse ap juokse.

No tarina muuttui provoksi siinä kohtaa, kun AP. Alkoi kertomaan asiasta tarkemmin ja keksi tämän että hänellä maksatetaan kaikki. 

Tämä oli päivän miesvihaprovo

Vierailija
302/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen mieheni itse valinnut, mutta ei tämä aluksi näin mennyt. Toki voisin tehdä erilaisia valintoja nyt, jos olisin aiemmin nähnyt tulevaisuuteen. Jotenkin tämä maksujen jääminen minun vastuulle on tapahtunut myös tässä parin viime vuoden aikana. 

On kuitenkin huojentavaa kuulla, että tämä tilanne ei ole monenkaan mielestä oikeudenmukainen minulle. Myös raha-asioista on keskusteltu useita kertoja. Ne päättyvät lähes aina riitelyyn ja mies on myös saanut minut osittain uskomaan, että tämä ei ole mitenkään epäreilu tilanne. 

-AP

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta minua ihan aidosti kiinnostaa millaisia perusteluja mies käyttää sille että sinun tulisi maksaa hänen ja lastensa kuluja? Itse en keksi yhtään hyvää perustelua enkä ymmärrä miten mies onnistuu riitauttamaan asian, ja on jopa saanut sinut osin uskomaan ettei tuo olisi epäreilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen mieheni itse valinnut, mutta ei tämä aluksi näin mennyt. Toki voisin tehdä erilaisia valintoja nyt, jos olisin aiemmin nähnyt tulevaisuuteen. Jotenkin tämä maksujen jääminen minun vastuulle on tapahtunut myös tässä parin viime vuoden aikana. 

On kuitenkin huojentavaa kuulla, että tämä tilanne ei ole monenkaan mielestä oikeudenmukainen minulle. Myös raha-asioista on keskusteltu useita kertoja. Ne päättyvät lähes aina riitelyyn ja mies on myös saanut minut osittain uskomaan, että tämä ei ole mitenkään epäreilu tilanne. 

-AP

Arvelin sinua tuossa aiemmin provoksi.

Totean nyt vielä, että jos olet tosissasi tai joku muu tunnistaa olevansa kuvaamassasi tilanteessa, LÄHDE 

Tuo, mitä kerrot raha-asioista, on henkistä väkivaltaa ja kontrollointia. Kerrot että mies on saanut sinut uskomaan, ettei tilanne ole epäreilu. 

Sinua alistetaan ja manipuloidaan. Tilanne ON epäreilu. 

Voi jopa olla, että mies kontrolloi sinua lasten kautta, eli mies on se joka haluaa muuttaa tapaamisia ja lapset sinne silloin, kun sinulla olisi menoa. Siten et pääsekään menoihisi ja esimerkiksi ystäviesi luo, jossa tulisit puhuneeksi tilanteestasi ja joku voisi varoittaa sinua

Puhun omasta kokemuksesta. 

Tosin minulla on kyseisen miehen kanssa yhteiset lapset. Oli todella kova työ päästä miehen vaikutusvallasta pois, ja oma elämä takaisin. Niin taitavaa manipulointi oli, ja se alkaa juuri kuten kuvasit.

Vierailija
304/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin av-mammojen illanistujaiset ystävien kanssa vaikuttavat suorastaan hulvattomilta :D. Joo tervetuloa tupareihin, tosi kivaa kun kaikki pääsette! Älkää hei ihmetelkö, nämä kouluikäiset ja teinit on täällä omissa huoneissaan eikä yhtään pyöri mukana. Mites Mirkku se sun avioerosi oikein on sujunut? Saitko hoidettua miehen salarakkaalta tulleen sukupuolitaudin? Pekka, voiko vaimosi jo paremmin? Aika rajuun psykoosiin kyllä ehti mennä, onneksi lapsille ei käynyt pahemmin. Hei, muistatteko muuten ne yhdet mun treffit silloin 20 vuotta sitten sen miehen kanssa, jolla oli aivan hervoton ky*rpä ja jonka kanssa pantiin kuin pienet kanit se yksi kesä? Se meni kolmatta kertaa naimisiin! Oho, katos Oiva poikaa, tulitko hakemaan lisää limpparia jääkaapista? Ne on siellä viinipullojen takana. Älkää hei häiriintykö kun jutellaan näitä aikuisten juttuja tässä, heh heh, laitatte vaikka musat soimaan ihan

Me jutellaan läheisten ystävien kanssa illanvietoissa kyllä tosi arkojakin asioita, aikuisten välisiä suhteita, skandaaleja ja eroja. Yksi ystäväni saattaa muistella juuri jotain entisiin miesystäviinsä liittyviä juttuja aika estottomasti liittyen johonkin ihmissuhdeteemaan. Moni on kokenut lähisuhdeväkivaltaa koko lapsuudenperheessään tai parisuhteessaan, on ollut psyykepuolen sairauksia, rahahuolia ja kaikkea mahdollista, joista ollaan juteltu illanvieton yhteydessä. Niin ja tämä miehiään muisteleva ystävä on psykologi koulutukseltaan, on lääkäriä, ison firman pomoa ja rivityöntekijää, koodaria ja kaikkea muuta mahdollista (kun joku kohta vetää wt-kortin esille). Pointtina se, että aikuisten illanvietoissa todellakin jutellaan niistäkin asioista, jotka ei kuulu lasten ja teinien korville. Tosi kivaa kaikkien kannalta, kun lapset pyörii jaloissa tai pakoilee omissa huoneissaan..

Vierailija
305/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sanot: minullakin on jokin oikeus joskus olla rauhassa kotona. 

Rauhassa oleminen ei tarkoita sitä että muut eivät saa olla omassa kodissa. Surettaa lasten puolesta tällainen aikuisen itsekkyys. 

Ap:n hyväksikäyttävä äijä voisi olla kersoineen originaalin vaimonsa kanssa omassa kodissaan. Vaan tunkeutui Ap:n kotiin teineineen elatusvastuutaan pakoilemaan. Vastuu rauhasta on tuolla äijällä ja sen ex-vaimolla. Tämä eroperhe tässä häiriötä aiheuttaa. Että kukahan/ketkähän niitä itsekkäitä tässä on? 

Vierailija
306/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin av-mammojen illanistujaiset ystävien kanssa vaikuttavat suorastaan hulvattomilta :D. Joo tervetuloa tupareihin, tosi kivaa kun kaikki pääsette! Älkää hei ihmetelkö, nämä kouluikäiset ja teinit on täällä omissa huoneissaan eikä yhtään pyöri mukana. Mites Mirkku se sun avioerosi oikein on sujunut? Saitko hoidettua miehen salarakkaalta tulleen sukupuolitaudin? Pekka, voiko vaimosi jo paremmin? Aika rajuun psykoosiin kyllä ehti mennä, onneksi lapsille ei käynyt pahemmin. Hei, muistatteko muuten ne yhdet mun treffit silloin 20 vuotta sitten sen miehen kanssa, jolla oli aivan hervoton ky*rpä ja jonka kanssa pantiin kuin pienet kanit se yksi kesä? Se meni kolmatta kertaa naimisiin! Oho, katos Oiva poikaa, tulitko hakemaan lisää limpparia jääkaapista? Ne on siellä viinipullojen takana. Älkää hei häiriintykö kun jutellaan näitä aikuisten juttuja

Meillä nuo intiimit jutut ja aratki  asiat jutellaan ystävien kanssa ihan siellä arjessa. Viestitellään ja puhutaan puhelimsessa. Jos ei kasvotusten jutella. Illanvietot on sellaisia hyvän tuulen ja mielen tapahtumia, joissa ei vatvota mitään kovia kokemuksia

Vierailija
307/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuolen rooli on ihan paska, kuten näkee kaikista näistä keskusteluista. Äitipuolen tulee olla ehdoitta rakastava kotipiika, lompakko ja lastenvahti, jolla ei kuitenkaan ole sanavaltaa mihinkään käytännön asiaan. Jos äitipuolella on minkäänlaista mielipidettä kasvatukseen liittyvistä asioista, on äitipuoli noita ja saatanasta seuraava. Jos äitipuoli haluaisi pitää omista suunnitelmistaan ja menoistaan kiinni, vihaa hän lapsia ja on noita, saatanasta seuraava. Jos nainen ei ilomielin suostu hyppäämään lapsenvahdiksi aina, kun bioäiti viheltää, niin äitipuoli vihaa lapsia ja on saatanasta seuraava noita. 

Isäpuolten suhteen ei ole taas minkäänlaisia vaatimuksia. Muuta kuin että kukaan muu kuin hullu ja ääliö ei missään nimessä elätä millään tavalla toisten lapsia. Vai kuinka moni on kuullut vaatimuksesta, että isäpuoli peruu kaverimenonsa ja asettuu piikomaan naisystävänsä lapsia maksaen kaikki huvitukset?

Vierailija
308/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta minua ihan aidosti kiinnostaa millaisia perusteluja mies käyttää sille että sinun tulisi maksaa hänen ja lastensa kuluja? Itse en keksi yhtään hyvää perustelua enkä ymmärrä miten mies onnistuu riitauttamaan asian, ja on jopa saanut sinut osin uskomaan ettei tuo olisi epäreilua.

Osaisinpa vastata tähän jotenkin järkevästi. Mies on ainakin taitava puhumaan. Hän jotenkin ehkä vetoaa tunteisiini ja sanoo, että jos mennään hänen budjetillaan/rahoillaan, niin sitten ei tehdä koskaan mitään kivaa ja säästetään aivan kaikessa. Hän myös sanoo, että minun pitää sitten sanoa hänen lapsilleen, ettei voida ostaa jotain, jos he minulta tulevat kysymään. Minun on vaikea pahoittaa heidän mieltään ja suostun liian helposti. Mutta pääosin siis vetoaa siihen, että hän sanoo vaikka lapsilleen että hänellä ei ole rahaa, kysykää minulta ja jos sanon ei, niin sitten kaikki tuntuvat syyttävän minua ettei jotain tehty. Olen sanonut miehelle, että en oikein osaa kieltäytyä jos hänen lapsensa pyytävät jotain enkä pidä niistä tilanteista, mutta ei se johtanut mihinkään. 

Ja tämä ei tosiaan ole provo, kun sitä epäiltiin. Olisipa. Olen ihan oikeasti aivan lopussa henkisesti enkä tiedä enää mikä on oikein ja mikä ei. En tietenkään maksa kaikkea täysin. En maksa miehen elatusmaksuja tai lainoja, mutta ruokaostokset maksan 90 prosenttisesti (ja aina jos olen kaupassa mukana), vakuutukset maksan, sähkön, veden yms täysin. 

-AP

Vierailija
309/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei toimi, mutta hyvät sulle että ehditte soittelemaan ja viestittelemään aktiivisesti kaikkien ystävien kanssa. Me ei kyllä ehditä ja mitä olen seurannut, niin ei taideta olla poikkeuksia. Sen verran nuo eri ikäiset lapset, työt ja uusperhekuviot työllistää arjessa, että ei ehdi kyllä muuta kuin miettimään sitä, että mitähän tänään syötäisiin. Jos lapsia ei ole tai lasten kanssa ei tee mitään arkisin, lapsia ei auteta kokeiden ja läksyjen kanssa ja lapset elelevät omissa maailmoissaan muutenkin poissa silmistä ja mielistä, niin kyllähän sitä ehtisi puhelimessa lätisemään kaikki asiat vaikka joka päivä. Ja meillä illanvietot ei ole mitään pakkopositiivisuuden tiivistymiä, vaan normaaleja kohtaamisia ystävien kanssa, joita ruuhkavuosien keskellä ja uraputkessa harvemmin näkee. Ja yleensä kohtaamisiin kuuluu kaikki aiheet iloista suruihin.

Vierailija
310/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta minua ihan aidosti kiinnostaa millaisia perusteluja mies käyttää sille että sinun tulisi maksaa hänen ja lastensa kuluja? Itse en keksi yhtään hyvää perustelua enkä ymmärrä miten mies onnistuu riitauttamaan asian, ja on jopa saanut s

Ap, nyt kannattaa soittaa jonnekin parisuhdeväkivaltaa käsittelevälle linjalle, sillä vaikka teillä ei ole fyysistä väkivaltaa, niin miehesi käyttää henkistä ja taloudellista väkivaltaa, hyväksikäyttää sinua törkeästi ja kaasuvalottaa kaiken päälle niin, että todellisuudentajusi hämärtyy. Olet väkivaltaisessa suhteessa ja tarvitset terveitä peilejä päästäksesi suhteesta ja miehestä eroon.

Vierailija
311/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitipuolen rooli on ihan paska, kuten näkee kaikista näistä keskusteluista. Äitipuolen tulee olla ehdoitta rakastava kotipiika, lompakko ja lastenvahti, jolla ei kuitenkaan ole sanavaltaa mihinkään käytännön asiaan. Jos äitipuolella on minkäänlaista mielipidettä kasvatukseen liittyvistä asioista, on äitipuoli noita ja saatanasta seuraava. Jos äitipuoli haluaisi pitää omista suunnitelmistaan ja menoistaan kiinni, vihaa hän lapsia ja on noita, saatanasta seuraava. Jos nainen ei ilomielin suostu hyppäämään lapsenvahdiksi aina, kun bioäiti viheltää, niin äitipuoli vihaa lapsia ja on saatanasta seuraava noita. 

Isäpuolten suhteen ei ole taas minkäänlaisia vaatimuksia. Muuta kuin että kukaan muu kuin hullu ja ääliö ei missään nimessä elätä millään tavalla toisten lapsia. Vai kuinka moni on kuullut vaatimuksesta, että isäpuoli peruu kaverimenonsa ja asettuu piikomaan naisystävänsä lapsia maksaen kaikki huvitukset?<

Lisäätkö tämän Wikipediaan kohtaan äitipuoli. Eihän tuota paremmin voi kiteyttää. Lisäksi ehkä "miehen äiti,sisaret ja muut naissukulaiset etsivät sinusta suurennuslasilla vikoja ja puutteita ja arvioivat selkäsi takana turmiollista vaikutustasi noihin täydellisiin lapsosiin. Sekä siihen taaperona näkemäänsä mieheesi. Eli saatanasta seuraava noita se nainen on." 

Vierailija
312/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elin 19v mieheni lapsen kanssa ja ihan normaalia elämää meillä elettiin, myös aikuisten illanviettoja oli, kuuluu minusta elämään. Enkä tarkoita nyt mitään änkyräkännissä pyörimistä vaan vaikka kokkailua ja vähän julmista. Eipä niitä omiakaan lapsia koko ajan jonnekin kiikuteta ja silti voi vieraita tulla. Ja tuskin niitä lapsia sun ja kavereidesi jutut edes kiinnostaa?

Äläpä sano, kun pikku-irmelit kuuntelee ja kertoilee äidille sitten juttuja miten nyt sattuvat ne ymmärtämään. 

Vierailija
313/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäpuolten suhteen ei ole taas minkäänlaisia vaatimuksia. Muuta kuin että kukaan muu kuin hullu ja ääliö ei missään nimessä elätä millään tavalla toisten lapsia. Vai kuinka moni on kuullut vaatimuksesta, että isäpuoli peruu kaverimenonsa ja asettuu piikomaan

Tämä on ihan totta. Tulin miehen vanhempien kanssa alkuun todella hyvin toimeen, kunnes erehdyin erään vierailun aikana pyytämään bonuksia, että siivoavat jälkensä kuten meillä kotonakin. Eli astiat tiskikoneeseen, roskat roskiin ja kännykät, terävät asiat ja helposti rikkoutuvat omat jutut pois sisarpuolen ulottuvilta, joka oli tuolloin reilu 1-vee. Siitä tuli kuule sellainen soppa ettei mitään järkeä ja yht äkkiä olin paha äitipuoli joka kaltoinkohtelee miehen lapsia. Tämä asia on jo selvitetty, mutta heräsin aika hyvin siihen todellisuuteen, miten minun roolini nähdään tässä tilanteessa.

Vierailija
314/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vielä sanoa kiitos teille kaikille, jotka olette kirjoittaneet kannustavia ja myötätuntoisia viestejä. En ole kertonut kenellekään ystävistäni näin paljon suhteestani. En ole uskaltanut. Myös tämän aloituksen tekeminen vaati paljon rohkeutta. Nyt pitää vielä yrittää avata silmät. Kuten joku juuri sanoi, niin todellakin todellisuudentajuni alkaa hämärtyä tässä tilanteessa. Mutta tähän myös tottuu helposti, kun muutos tapahtuu vaivihkaa vuosien aikana.

-AP

Vierailija
315/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin hyvältä diililtä. Oletan, että se mies on varsin pienituloinen, jos hän ei kerta osallistu laskujen maksamiseen ja vain harvoin maksaa ruokaostoksia. Ei tuollaisen miehen kanssa kannata olla vakavassa parisuhteessa saati muuttaa yhteen.

Vierailija
316/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin hyvältä diililtä. Oletan, että se mies on varsin pienituloinen, jos hän ei kerta osallistu laskujen maksamiseen ja vain harvoin maksaa ruokaostoksia. Ei tuollaisen miehen kanssa kannata olla vakavassa parisuhteessa saati muuttaa yhteen.

En oikein tiedä mihin miehen rahat kuluvat. Hän on kuitenkin varmaan tuloiltaan ihan keskitasoa. Hän maksaa asuntolainansa, autolainansa ja elatusmaksut. Muuten en oikein tiedä mihin hänen rahansa kuluvat. Lapsilleen hän kyllä aika usein ostaa pyynnöstä merkkivaatteita ja muita juttuja. Olen siitä välillä sanonut, ettei se mielestäni ole oikein ostaa usein lapsilleen kalliita juttuja (kun ne eivät ole oikeasti tarpeellisia), koska sitten hän jättää oman osuutensa maksamatta meidän yhteisistä kuluista. No tämän mies on ratkaissut, niin että käy välillä salaa hakemassa paketteja postista

-AP

Vierailija
317/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä elin 19v mieheni lapsen kanssa ja ihan normaalia elämää meillä elettiin, myös aikuisten illanviettoja oli, kuuluu minusta elämään. Enkä tarkoita nyt mitään änkyräkännissä pyörimistä vaan vaikka kokkailua ja vähän julmista. Eipä niitä omiakaan lapsia koko ajan jonnekin kiikuteta ja silti voi vieraita tulla. Ja tuskin niitä lapsia sun ja kavereidesi jutut edes kiinnostaa?

Äläpä sano, kun pikku-irmelit kuuntelee ja kertoilee äidille sitten juttuja miten nyt sattuvat ne ymmärtämään. 

No jep. Siinä saattaa vähän tarinat muuttua ja kohta on taas uusi soppa valmis. Ja todellakin meillä kiikutetaan lapset hoitoon, jos on tarkoituksena viettää pitkällä kaavalla iltaa aikuisten kesken. Ihan huolimatta siitä onko kyseessä omat vai ei. Kiikuttaako jotkut mammat pilttinsä mukaan ihan joka ikiseen tapaamiseen ystäviensä kanssa? Ei mikään ihme, että lapsellisia haukutaan itsekkäiksi ja rajattomiksi, jos lapsettomiksi tarkoitetuista illanvietoistakin tulee koko perheen juhlat, jossa kakarat pyörii jaloissa. Huhheijaa. Sori tytöt, otin nyt nämä persehedelmäni mukaan tänne teatteriin ja kylpylään, kun mehän ollaan yhtä perhettä eikä voida edes yhtä iltaa olla erossa rakkaista lapsosista. Mennäänhän sitten ajoissa nukkumaan ja olkaa tekin hiljaa, että lapset saa unta?

Vierailija
318/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta minua ihan aidosti kiinnostaa millaisia perusteluja mies käyttää sille että sinun tulisi maksaa hänen ja lastensa kuluja? Itse en keksi yhtään hyvää perustelua enkä ymmärrä miten mies onnistuu riitauttamaan asian, ja on jopa saanut s

Osaisinpa vastata tähän jotenkin järkevästi. Mies on ainakin taitava puhumaan. Hän jotenkin ehkä vetoaa tunteisiini ja sanoo, että jos mennään hänen budjetillaan/rahoillaan, niin sitten ei tehdä koskaan mitään kivaa ja säästetään aivan kaikessa. Hän myös sanoo, että minun pitää sitten sanoa hänen lapsilleen, ettei voida ostaa jotain, jos he minulta tulevat kysymään. 

Olen edelleen se, joka epäili provoksi. Anteeksi.

Sinua käytetään hyväksi, ja mies manipuloi sinua. 

Ei ole sinun asiasi ostaa hänen lapsilleen yhtään mitään. Jokainen huolehtii itse lapsensa, myös uusperheessä.

Miehen tulisi maksaa isompi osa kuluista, koska hänen lapsensa ovat myös kouluttamassa vettä ja sähköä, ruuasta puhumattakaan.

Mies EI SAA syyllistää sinua. Sellainen käytös ei kuulu parisuhteeseen. Nyt hän käyttää myös lapsia aseena ja syyllistää. 

Minun neuvoni on, että eroa. Pian. Tilanne tulee vain pahenemaan, ja mitä enemmän tuo pitkittyy sitä vaikeammaksi asia muuttuu, koska sinua manipuloidaan ja syyllistetään kokoajan lisää . 

Eroon ei tarvita toisen suostumusta. Nyt järjestät niin, että voit ostaa miehen ulos asunnostasi ( muistelen että hän omistaa 20%) ja sitten kun sen voit tehdä, ilmoitat erosta. Sinun ei tarvitse puhua siitä etukäteen. Kuten olet jo huomannut, mieheen ei voi luottaa. Jos otat eron puheeksi, hän lupaa kuinka asiat muuttuvat, on hetken hurmaava ja sitten hän tiukentaa otettaan sinusta  

Valmistele siis ero ja raha-asiat etukäteen, salaa. Erota voi ihan yksipuolisella päätöksellä. Sinun ei tarvitse maksaa lasten kuluja, siitä voit kieltäytyä jo nyt. Annat miehelle muutaman viikon aikaa muuttaa. Hän kyllä voi vuokrata itselleen asunnon, nopeastikin, ei hän voi sitä käyttää tekosyynä. 

Sinua käytetään hyväksi. 

Vierailija
319/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että suurin ongelmasi ei ole tuo aloituksessa kuvaamasi, vaan taloudellinen hyväksikäyttö ja henkinen väkivalta, josta kerroit nyt myöhemmin

Vierailija
320/439 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen lapset ovat puhuneet, että on kiva äidin luona salakuunnella aikuisten juttuja (esiteini-ikäisiä ovat) joten kyllä joitakin lapsia kiinnostaa asiat, jotka eivät heille kuulu.