Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (17248)
Vierailija kirjoitti:
Puiden halaaminen on terveellistÀ puuhaa. Auttaa rauhoittumaan.
En mihinkÀÀn pakkaseen mee puuta halaamaan
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilainen lÀhtee metsÀÀn: bussilla ohjatulle retkeilyreitistölle, mukaan thermos ja evÀkset. Nuotiopaikat merkitty ja valmiina. KÀnnykkÀ ja yhteydet toimii, jotta voi soittaa hÀkeen tarvittaessa :)
Eli toisinsanoen tuut mun luokse tekemÀÀn tulta! ;)
Haluaisin sinut elÀmÀÀni. Haluaisin sinua joka pÀivÀ. Haluan nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtukoon jumalan tahto aion mennÀ sÀiliö-rekan alle so loooooooooooongg!!!
ĂlĂ€ mene, mieti sitĂ€ rekkakuskiakin
Ja jos aiot mennÀ parkissa olevan sÀiliörekan alle, niin ota makuupussi mukaan ja lÀmpimÀsti vaatetta
Vierailija kirjoitti:
Nainen on vauvan kaltainen.
IskĂ€miesten silmÀÀn. đ
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sinut elÀmÀÀni. Haluaisin sinua joka pÀivÀ. Haluan nytkin.
Tirsk!
IkÀvÀ. Olet rakkain.
HyvÀÀ yötÀ, tÀrkeÀ<3
Vierailija kirjoitti:
bye
En tiedÀ mitÀÀn tÀstÀ, mutta nyt tuli kova!
Huomasin sen hÀnen nenÀn kyllÀ heti, sivuprofiili jÀi mieleen. En siis ajatellut mitÀÀn, pistin vain merkille ja jÀlkeenpÀin huomasin, ettÀ se kuva jÀi mieleen.
En tiedÀ miksi ongelmoin mielessÀni tÀtÀ nenÀ-asiaa. Minun nenÀstÀni on joo pari kertaa sanottu, mutta vain pari kertaa! Ei se ole ollut elÀmÀssÀni mikÀÀn juttu :D
Vaikka mulla on vaikka minkÀlaisia huolia niin mulle laittaa viestejÀ jotkut monien vuosien takaa.
Joko he ovat epÀtoivoisia tai sitten minÀ olen jÀttÀnyt lÀhtemÀttömÀn jÀljen. LÀmmittÀÀ sydÀntÀ. Heti parempi olo.
#16898 TÀn sulattamiseen tarvii jo jonkun ummetuslÀÀkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on vauvan kaltainen.
LÀhinnÀ olen havannoinut antropologina, ettÀ miehet ovat ikuisia rÀkÀnokkia. VÀite siitÀ ettÀ nainen on vauvan kaltainen kertoo enemmÀn vÀitteen esittÀjÀn kulttuurisista oletuksista kuin naisista. Antropologisesti katsottuna naisia on kautta historian kuvattu heikommiksi, hoivattaviksi tai lapsenomaisiksi silloin, kun halutaan oikeuttaa heidÀn vallan, autonomian tai toimijuuden rajoittaminen. Se ei ole biologinen totuus vaan sosiaalinen kontrollimekanismi.
Jos joku todella nÀkee aikuisen naisen vauvana, kyse ei ole naisen ominaisuuksista vaan siitÀ, ettÀ katsoja ei tunnista naisen toimijuutta. Se on kulttuurinen linssi, ei universaali fakta. Lyhyesti sanottuna: nainen ei ole vauvan kaltainen. Mutta vÀite itsessÀÀn on erinomainen esimerkki siitÀ, miten patriarkaaliset rakenteet pyrkivÀt infantilisoimaan miehekkÀÀsti naisia, jotta heidÀn kokemuksensa ja ÀÀnensÀ olisi helpompi sivuuttaa. Antropologisesti katsottuna tuo lapsenomainen vÀitteesi kertoo tÀsmÀlleen sen, mitÀ tÀllaiset vÀitteet ovat aina kertoneet: ne eivÀt kerro mitÀÀn naisista, mutta paljon puhujan (miess vÀtyksen) omasta kehitysvaiheesta. Historiallisesti naisia on infantilisoitu silloin, kun joku ei ole kyennyt kÀsittelemÀÀn sitÀ, ettÀ nainen on tÀysivaltainen itsemÀÀrÀÀmisoikeuden omaava ihminen. Vauvan kaltainen? Ei. Mutta vÀitteen esittÀjÀn maailmankuva kyllÀ on lapsenkaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin sen hÀnen nenÀn kyllÀ heti, sivuprofiili jÀi mieleen. En siis ajatellut mitÀÀn, pistin vain merkille ja jÀlkeenpÀin huomasin, ettÀ se kuva jÀi mieleen.
En tiedÀ miksi ongelmoin mielessÀni tÀtÀ nenÀ-asiaa. Minun nenÀstÀni on joo pari kertaa sanottu, mutta vain pari kertaa! Ei se ole ollut elÀmÀssÀni mikÀÀn juttu :D
Hei voitteko jo lopettaa? Toivottavasti kaivattu ei luule, ettÀ nÀmÀ nenÀ jutut ovat minulta. En töllistellyt sitÀ vaan hÀnen eyelineriaan!!
Musta aukko on karannut ja kiitÀÀ avaruudessa hurjaa nopeutta kohti aurinkokuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko Heluna Koivun isosta klyyvarista?
KÀvin googlettamassa, ja ei ole kyseessÀ tuollainen nenÀ eikÀ tuollaiset kasvonpiirteet. Ei tuon Helenan nenÀ edes ole mitenkÀÀn ihmeellinen, en ollut koskaan edes kiinnittÀnyt huomiota.