Mulla on ihan kauhee ongelma parisuhteessa. Onko muut käynyt läpi tän saman?
Suhde exään on traumatisoinut mut niin, etten osaa toimia nykyisessäkään suhteessani. Mun ex-mies oli mun unelmien täyttymys ja täys 10 joka klikkas mun kaikki boxit kunnes hänen todellinen luonne paljastui: hän petti, huijasi, kusetti ja manipuloi. Ja jatkaa sitä edelleen vaikka olen jo uudessa parisuhteessa toisen miehen kanssa.
Olen siis niin traumatisoitunut exästä, etten osaa toimia nykyisessä suhteessani, en heittäytyä, luottaa enkä uskalla edes kiintyä uuteen mieheeni. Mun exä on koko ajan meidän välissä ja hallitsee mun ajatuksia.
Olen yrittänyt olla yhteydessä exään jotta saisin suljettua sen kirjan elämässäni. Mutta hän jatkoi taitavaa manipulointiaan, tekeytyi vaikeasti saavutettavaksi, ei ollut yhteydessä tai ghostasi. Yritin epätoivoisesti saada kontaktia ja selvyyttä miksi hän käyttäytyi niin törkeesti mua kohtaan, ja kun lopulta onnistui hän aloitti taas valehtelun ja kusettamisen mikä johti siihen että menin hänen kanssaan sänkyyn useita kertoja.
Olen aivan rikki kun exä on nyt pilannut mun uudenkin suhteen lopullisesti ja nämä kauheat kokemukset jq kusettaminen on vienyt multa kaiken luottamuksen miehiin. En pysty olla intiimisti nyksän kanssa koska kelaan vaan mitä exän kanssa on tapahtunut.
Tää on ihan hirveetä ja nyt exä taas ghostaa eikä vastaa mun viesteihin eikä halua tavata että käytäs hänen käytös mua kohtaan läpi ja saisin suljettua tän luvun.
Kommentit (22)
Onko tämä vitsi? Et tule ikinä saamaan "closure", joten lopeta yhteydenpito
Jokainen joka syyttää omista ongelmistaan sitä exää on jonkin sortin narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tie ehjään parisuhteeseen on nostaa sen oma katse sieltä omasta navasta sinne peiliin.
Trauman käsittely näyttää olevan pahasti kesken. Ei sitä nyt ainakaan sen exän kanssa käsitellä. Mene juttelemaan ammatti-ihmiselle. Exä vaan pyörittää sinua, kun näkee, että olet edelleen kiinni, täysin turhaa.
Minkä helvetin takia nämä rikkinäiset ihmiset hakeutuu parisuhteisiin?
No mun ratkaisu traumaattisen suhteen jälkeen oli sinkuksi ryhtyminen, näin jo 16 vuotta ja voin sanoa olevani onnellinen.
Ja luulit että joku toinen ihminen pystyy rakastamaan sinut ehjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tie ehjään parisuhteeseen on nostaa sen oma katse sieltä omasta navasta sinne peiliin.
Kaikkein syvin korjaustyö ja itsensä hyväksyminen on tehtävä itse. Se ei ole exän tai nykyisen kumppanin duuni.
Lopeta ehdottomasti yritykset ottaa yhteyttä exään ja mene terapiaan. Tuollaisen exän kanssa et ikinä saa suljettua mitään lukuja. Hän vain tuhoaa kaikki tulevatkin parisuhteesi.
Ainoa tie onnellisuuteen on lopettaa kaikki yhteydenpito siihen exään. Olet luonut jonkun mielikuvan hänestä, mitä nyt epätoivoisesti jahtaat sivuuttaen samalla sen faktan, että hän ei millään mittarilla ole sulle sopiva.
Joo ole rauhassa yksin ennen kuin yritätkään uutta parisuhdetta. Ja todellakin, hakeudu terapiaan. Tarvitset sanoja, joilla saat jäsenneltyä, mitä sulle on tapahtunut ja mistä kaikessa oli kyse. Sitten joskus, useamman vuoden päästä, voit aloittaa parisuhteen. Joudut varmaan silloinkin vielä kohtaamaan joitain vaikeuksia, mutta silloin sulla on todennäköisesti enemmän voimia ymmärtää ja käsitellä ne. Been there, done that.
Yritäpä asettua tuon nykyisen kumppanin asemaan. Miltä sinusta tuntuisi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei ole kiintynyt sinuun?
Otat parisuhteet liian vakavasti. Ei tee hyvää mielenterveydellesi. Suosittelen sinulle yksin elämistä.
Mun exä oli samanlainen mutta ei ole tullut pienintäkään ideaa mennä sänkyyn tai mitään selitystä, kun en niitä saanut avioliiton aikanakaan.
En ollut minkään arvonen sille ihmiselle, enkä tule olemaan. Tai joo hyödyke.
Jäin miettimään aloitusta. Siis olitte jo eronneet. Ja sitten yritit epätoivoisesti saada yhteyttä exään. Ja mielestäsi tämä "ghostasi" tai leikki vaikeasti tavoitettavaa.
Ei kuulosta ihan terveeltä sinun puoleltasi.
Koko aloitus ja keskustelu IHAN PASKAN PÄLINÄÄ. 💩💩💩💩💩💩💩
Jätä se sika. Siis ex. Lopeta kaikki yhteydenpito, hommaa terapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Koko aloitus ja keskustelu IHAN PASKAN PÄLINÄÄ. 💩💩💩💩💩💩💩
🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Opettelin yksinolemisen taitoa 16 vuotta ennen kuin edes aloitin seuraavaa parisuhdetta.