Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (16062)
Vierailija kirjoitti:
No en jaksa viettÀÀ tÀÀllÀ enempÀÀ aikaa. Turha vinkua, jos saa ihan sitÀ mitÀ on tilannut ja lapsetkin hÀpeÀÀ ÀitiÀÀn.
Kiitos tÀstÀkin! EivÀt lapseni minua hÀpeÀ, eivÀt edes teinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset puhuvat rakkaudesta ja seuraavassa hetkessÀ ovat jo kostamassa?
Ei tÀÀllÀ kaikki kaipaa mitÀÀn romanttista rakkautta.
Kaipausketjuksi naamioitu kiusaamis- ja mustamaalaamisketju tÀmÀ on ollut jo iÀt ja ajat.
EsiinnytÀÀn toisina, johdetaan ihmisiÀ harhaan, pilataan vÀlejÀ ja siinÀ sivussa paljastetaan kaikenlaista kuraa toisista ja pistetÀÀn se muiden syyksi. NetissÀ jauhettu pska valuu irl elÀmÀÀn, aiheuttaa riitoja ja pilaa maineen, saa ihmiset vÀlttelemÀÀn ja nauramaan selÀn takana. Tilanteet eskaloivat vÀkivallaksi ja lopulta koston kierteiksi. Harvinaisen typerÀÀ, mutta totta ja tapahtunut jo.
Sinun harhasi ovat kyllÀ ihan kotikutoisia ja tÀÀlllÀ lÀhinnÀ ihmisiÀ vituttaa ettÀ tuuttaat niitÀ ohiksena koko ajan keskuste
Narsistin lempisana on harha. Asiasta on tutkimustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastuminen on sÀhkökemiallinen kaaos pÀÀssÀ. MielenhÀiriö, jossa dopamiinit, serotoniinit, adrenaliinit, oksitosiinit jne. tanssivat polkkaa seonneen sÀhköpistokkeen kanssa.
Rakkaus on tasaisempaa laatua
Juu, nÀin on. En silti ymmÀrrÀ, miksi pitÀÀ vauhdista alkaa vihata.
EikÀ taas sama rata vahinko törmÀys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en jaksa viettÀÀ tÀÀllÀ enempÀÀ aikaa. Turha vinkua, jos saa ihan sitÀ mitÀ on tilannut ja lapsetkin hÀpeÀÀ ÀitiÀÀn.
HyvÀ niin. Sitten asia on teille varmasti ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa voi myös harjoitella, vaikka se ei luonnostaan kÀvisikÀÀn.
KÀyn tÀÀllÀ enÀÀ harvoin. Huomasin, ettei tÀmÀ paikka tehnyt hyvÀÀ minulle. Kirjoitin ton Àskeiseen kommentin siitÀ, ettÀ rakkaus on mielenhÀiriö.
Tekee hyvÀÀ, kun jÀttÀÀ tÀmÀn vÀhemmÀlle. Vien usein puhelimen toiseen huoneeseen ja otan kirjan. Vanhan ajan paperikirjan ja luen. On tehnyt tosi hyvÀÀ hyvÀÀ, kun olen aika herkkÀ ihminen.
Voikaa hyvin! ĂlkÀÀ riidelkö tÀÀllĂ€, kun ette voi olla edes varmoja kuka toinen edes on.
TÀÀllÀ paistaa aurinko. MinÀ lÀhden nyt ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin tulee isona of-tÀhti.
t: Antonia
Vierailija kirjoitti:
KÀyn tÀÀllÀ enÀÀ harvoin. Huomasin, ettei tÀmÀ paikka tehnyt hyvÀÀ minulle. Kirjoitin ton Àskeiseen kommentin siitÀ, ettÀ rakkaus on mielenhÀiriö.
Tekee hyvÀÀ, kun jÀttÀÀ tÀmÀn vÀhemmÀlle. Vien usein puhelimen toiseen huoneeseen ja otan kirjan. Vanhan ajan paperikirjan ja luen. On tehnyt tosi hyvÀÀ hyvÀÀ, kun olen aika herkkÀ ihminen.
Voikaa hyvin! ĂlkÀÀ riidelkö tÀÀllĂ€, kun ette voi olla edes varmoja kuka toinen edes on.
TÀÀ. Niin tÀÀ. Samat setit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa voi myös harjoitella, vaikka se ei luonnostaan kÀvisikÀÀn.
Empatiaa ei pidÀ tuhlata niihin, keillÀ ei sitÀ ole. KÀyttÀvÀt vain hyvÀkseen sitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastuminen on sÀhkökemiallinen kaaos pÀÀssÀ. MielenhÀiriö, jossa dopamiinit, serotoniinit, adrenaliinit, oksitosiinit jne. tanssivat polkkaa seonneen sÀhköpistokkeen kanssa.
Rakkaus on tasaisempaa laatua
Juu, nÀin on. En silti ymmÀrrÀ, miksi pitÀÀ vauhdista alkaa vihata.
Se on se pettymyksen tunne. Itsekin olen kokenut vuoroin vihaa ja intohimoa. Nuppi vaan menee sekaisin sen jonkun tyypin kohdalla. Luin kirjan tÀstÀ aiheesta ja ymmÀrsin asian paremmin. Moni asia lÀhtee lapsuudesta ja heikosta itsetunnosta. Tosi moni on elÀnyt lapsuuden rakkadettomana ja ei ole saanut kunnollista kÀytösmallia aikuisen ihmisen rakastamis elÀmÀÀn.
SyyttĂ€kÀÀmme kaikki siis omaa isÀÀ ja Ă€itiĂ€ đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kaiken sekoilunkin jÀlkeen on edelleen ihan hyvÀ olo itsestÀ kaikenkaikkiaan, mitÀ tulee kaipausjuttuihin. Olen kuitenkin niin paljon enemmÀn ja pÀÀpiirteissÀÀn tÀmÀ kaikki ollut sen verran epÀmÀÀrÀistÀ ja anonyymia. MerkittÀviÀ johtopÀÀtöksiÀ minusta ei voi vetÀÀ. Kertoisi enemmÀn johtopÀÀttÀjÀstÀ. MitÀÀn irl-ylilyöntejÀ ei ole tullut tehtyÀ yli puoleen vuoteen. Niillekin oli ihan kelposelitykset.
NÀihin tunnelmiin on hyvÀ lopettaa koko kaipaus.
HyvÀ, menihÀn sun touhus aika epÀasialliseksi.
Joku tunniste kuka olet tai ketÀ mietit? Et voi tietÀÀ kuka olen tai mitÀ olen kirjoitellut.
Haukuit kaivattuas tosi ilkeÀsti. MikÀ jÀrki siinÀkin oli.
đŽ
#701-langassa 0 minulta.
TÀmÀ ainoa. OgE
đŽ
Vierailija kirjoitti:
SitÀhÀn sinÀ olet vuositolkulla jauhanut! Lapsellista mantraasi mielenhÀiriöstÀ. Se on tunne ihmisessÀ eikÀ tarvitse mitÀÀn opettajaa. Puhut asian sivusta kun jauhat samaa!HerkÀnkÀÀn ihmisen ei tarvitse olla tyhmÀ vaan kÀyttÀÀ aivojaan jos ehdoin tahdoin vauva palstalla viettÀÀ aikaansa!
Osaat olla hellÀ ja rakastava, mutta osaat olla myös julma. Vaikeinta on se, ettÀ sinuun ei voi vaikuttaa. Mulla ei ole tarvetta vaikuttaa muulla tavoin kuin, ettÀ tulisin kuulluksi ja toiveisiini vastattaisiin. Olet jÀrÀhtÀmÀtön etkÀ pysty joustamaan, jos sinua ei huvita. Varmasti huvittaa heidÀn kanssaan, joille haluat olla hyvÀ. Minua kohtaan en ole sellaista motivaatiota nÀhnyt. TÀmÀ on suurin asia, joka luo nÀitÀ konflikteja. Olet seinÀ, ja sellaisena taidat pysyÀkin. SeinÀÀn voi ehkÀ nojata, mutta seinÀÀ ei voi halata. Seinille voi kyllÀ puhua, mutta ne eivÀt puhu, korkeintaan kaiku vastaa tyhjÀssÀ huoneessa. SeiniÀ on neljÀ, oviaukkoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Odotan myös, ettÀ vointi paranisi tÀllÀ tavoin. Olen kÀrsinyt nÀistÀ ilkeilyistÀ ja riitelyistÀ liikaa. EikÀ voi luottaa siihen, mikÀ on totta, mikÀ ei.
Ulkona auringossa oli melkein kevÀÀn tuntua lenkkeillessÀ, eikÀ pakkanen haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Tyypit eivÀt tunne maailmankirjallisuutta, kun vitsini ei avautunut.
Kukapa everstille kirjoittaisi,
Gabriel GarcĂa MĂĄrquez
Tosin kirjan eversti on evp.
Teoksessa eversti odottaa pÀÀtöstÀ hÀnelle luvatusta elÀkkeestÀ. Odottaa ja odottaa, kuten on tehnyt jo 15 vuotta. Joka perjantai hÀn menee postikonttoriin, katsoo postinlajittelua ja toivoo, ettÀ kirje viimein tulisi. Everstin ja vaimon poika on kuollut taas erÀÀn vallankumouksen pyörteissÀ. Pojalta on jÀÀnyt tappelukukko, jonka varaan eversti ja vaimo pyrkivÀt rakentavaan tulevaisuuttaan. Kunhan tammikuu tulee, voidaan kukko viedÀ tappeluun ja tienata paljon rahaa. Siihen asti pÀrjÀtÀÀn jotenkin muuten.
GarcĂa MĂĄrquez pystyy vain muutamalla hyvin valikoidulla sanalla ilmaisemaan enemmĂ€n kuin moni muu kokonaisissa kirjoissa. Hyvin hienovaraisesti, pienillĂ€ ja jopa arkisilla eleillĂ€ luodaan tarkka kuva everstistĂ€, ikuisesta hieman surumielisestĂ€ optimistista, jota ei lannista köyhyys, sairaus eikĂ€ nĂ€lkĂ€. Aina on huominen huomenna, ensi viikolla, ensi vuonna elĂ€ke myönnetÀÀn, kukko on lÀÀnin paras kukko, voittaa varmasti, ja kaikki on taas hyvin.
PitÀisi itse kaataa seinÀ, mutta aina on mahdollisuus, ettÀ se kaatuu pÀÀlle. Itse asiassa toivoisinkin sitÀ.
Ei helkkari pÀÀssyt pahaksi kun oli lopetettava Valittujen palojen Kuukauden kirjan lukeminen kesken ja lyötÀvÀ kirja kii. Itkupurskahdus vaikkei ollut edes romanttinen kirja. Tuli mieskaivattu mieleen liikaa. Ei ole hyvÀksi mulle tÀmÀ tÀÀllÀ olelu. MummoikÀinen kaipailija