Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (17706)
Vierailija kirjoitti:
Luojalle kiitos en koskaan liittynyt naamakirjaan, onpahan paljosta sÀÀstynyt. "Kissani kÀvi tÀnÀÀn kakalla." "Minulla ei ole normaalia jÀrkeÀ ja tarvitsen kaikkeen neuvoa tÀÀltÀ." Blaablaa.
TÀÀllĂ€ kuitenkin notkut đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai uskovien ihmisten tulee tuomita teot. HĂ€vittĂ€kÀÀ paha keskuudestanne toistuu aika monesti raamatussa. Ja: ĂlkÀÀ osallistuko pimeyden töihin: ne eivĂ€t kanna hedelmÀÀ. Tuokaa ne pĂ€ivĂ€nvaloon.
Raamattu ei missÀÀn kohtaa sano, anna anteeksi ja unohda. Se ei ole raamatullinen ajatus. TÀmÀ ajatus valitettavasti johtanut rikosten peittelyyn suomalaisissakin uskonnollisissa yhteisöissÀ.
Nimen omaan uskon-nollisissa- yhteisöissĂ€. Uskon ja uskonnonbharjoittaminen onbkaks eri asiaa. Ja miks vedĂ€t rikokset nyt tĂ€hĂ€n ? Raamattu puhuu rikkeistĂ€, vÀÀrinteoista, erheistĂ€. Rikoksista tuomitseminen kuuluu esivallalle. Lainvalvojille. MitĂ€ se hyödyttÀÀ uskovan toista -rikoksista- "tuomita" eihĂ€n sillĂ€ mitÀÀn tuomiovaltaa ole joka johtais tuomioon lain edessĂ€ đ€Ł Ja tuo mitĂ€ sanoit, hĂ€vittĂ€kÀÀ paha keskuudestanne, jatkuu : ulkopuoliset tu
Laillinen taho ei voi tuomita kaikkea. Esim. pettÀminen ei ole lain silmissÀ rikos. Jos tÀtÀkÀÀn tekoa ei saa tuomita, se tarkottaa, ettÀ parisuhteessa olevan pitÀisi hyvÀksyÀ pettÀminen ja olla sanomatta asiasta. Samoin henkinen vÀkivalta on vaikeasti toteen nÀytettÀvissÀ. Ihminen, joka sitÀ on kokenut tietÀÀ kuitenkin mikÀ on totuus ja on oikeutettu tuomitsemaan asian. Koeta ajatella hieman laajemmin. Ihmisten velvollisuus on tehdÀ moraalisia arvioita myös toisten teoista, muuten se tarkoittaisi silmien sulkemista ja se ei kuulu ihmisyyteen.
'Ei se ollut Zuckerberg, joka neuvoja jakeli vaan joku suomalainen nainen. Oli siinĂ€ kyllĂ€ pointtia, ettĂ€ ihmissuhde jossa elÀÀ koko ajan epĂ€tietoisuudessa, on todella kuluttava. đ€'
'Blaablaa. MitÀ tÀÀllÀ sitÀ vatvot.'
'đ€' > on minulla paljon kĂ€ytössĂ€.
Jos viesti ei sisÀllÀ signeerausta,
ei se ole minulta. Edelliset eivÀt
ninun. (PerÀÀn tuli oksuhymiö
savolaiselta, hÀn ilmeisesti oletti
minuksi đ).
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojalle kiitos en koskaan liittynyt naamakirjaan, onpahan paljosta sÀÀstynyt. "Kissani kÀvi tÀnÀÀn kakalla." "Minulla ei ole normaalia jÀrkeÀ ja tarvitsen kaikkeen neuvoa tÀÀltÀ." Blaablaa.
TÀÀllĂ€ kuitenkin notkut đ
Totta. Mutta en omalla naamalla. đ
Vierailija kirjoitti:
PelkkÀÀ sonnanjauhantaa tÀÀllÀ tÀnÀÀnkin.
Laitoin kyllÀ tÀnÀÀn pari asiallista viestiÀ liittyen otsikkoon ja yhteen kappaleeseen. Mutta iltaan mennessÀ alkaa tulla jotenkin raskas olo noista saarnoista, sekoviesteistÀ ja syyllistÀvistÀ eroilmoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ota ensin malka omasta silmÀstÀstÀsi, niin sitten nÀet ottaa rikan veljesi silmÀstÀ."
Ei kÀy puolustuksesta jos on tehnyt vÀÀrin. Toisin sanoen, saa sanoa jos ihminen tehnyt vÀÀrin vaikka itse olisin tehnyt jossain toisessa asiassa vÀÀrin. Jos oot lyönyt toista ihmistÀ niin asiaa ei lievennÀ se, jos se lyöty ihminen on valehdellut ja ajanut joskus ylinopeutta. Vastuuta ei voi kiertÀÀ. Moni vaatii painamaan villasella vÀÀryyden just silllÀ perustellen, ettÀ jokainen on viallinen. Ei se niin toimi.Kuvitteleppa oikeudessa mur haaja huutamassa tuomarille, et itekÀÀn ole viaton.
Sekoitat maallisen ja taivaallisen tuomion. Rookie mistake.
MinÀkin ihmettelen mitÀ tÀmÀ jauhaa maallisten ja rikosten tuomitsemisesta, eiköhÀn noihin tuomarit löydy.
Vierailija kirjoitti:
TÀssÀ oikeat esiintyjÀt.
Avasit juuri alitajuisen Ă€idin hyrĂ€ilemĂ€n muiston lapsuudestani tuolla "bĂ€dĂ€dĂ€" đ Nyt tiedĂ€n mistĂ€ sekin on perĂ€isin.
Koska oikeuslaitoksen toiminnan ja lainsÀÀdÀnnön pitÀisi vastata kansan yleistÀ moraalitajua. Oikeuslaitos tekee vaan virallisesti sitÀ, mitÀ jokainen tekee mielessÀÀn. Eli tekee moraalisia arvioita ihmisten teoista ja miettii millaiset seuraamukset asiaan kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, vaikka on ollut useinkin harkinnassa. Naamakirjassa sitten vaaditaan tykkÀÀjien kommentteja ja kaikki jÀÀ ikuisiksi ajoiksi nettiin. Joku vielÀ vÀitti, ettei olisi mukamas olemassakaan, jos ei ole liittynyt siihen.
Vierailija kirjoitti:
PelkkÀÀ sonnanjauhantaa tÀÀllÀ tÀnÀÀnkin.
Suurin osa joo. Meitsi lÀhettÀÀ aitoja kaipaukseen liittyviÀ rakkaudellisia viestejÀ.
MÀ olin just tulossa kirjoittamaan ettÀ haluan nÀhdÀ toisella puolella. Siksi kai tie on niin vaikea...
Vierailija kirjoitti:
MÀ olin just tulossa kirjoittamaan ettÀ haluan nÀhdÀ toisella puolella. Siksi kai tie on niin vaikea...
MissÀ toisella puolella?
LöhöÀn pitkissÀ kalsongeissa sohvalla ja odotan sua. Kohta kyllÀ lÀhden ulos askareille, mutta siellÀkin odotan sua. Mies 45.
Lainaus ei toiminut. Nimen omaan ei kuulu. MitÀ pettÀmiseen tulee, Jeesus armahti aviorikoksesta naisen. EsimerkillÀÀn, hÀn nÀytti ettÀ armahtakaa ja rakastakaa. MitÀ hÀn kirjoitti maahan ? Fariseusten ja kirjanoppineiden synnit yksitellen, koska nÀmÀ halusivat tuomita naisen kivityskuolemaan, omat rikkeensÀ nÀhtyÀÀn, luettuaan hiekasta, yks toisensa jÀlkeen vÀistyi tuomitsemasta, koska olivat vÀÀryyttÀ itsekin tehneet, ja tuomio olis tullut heillekin tekojen mukaan. Jeesus naulitsi lain kirjan sÀÀdöksineen ristiin ja kumosi sen. Jos tuomitset ihmisiÀ, et seuraa Jeesusta. -KiellÀ itsesi, ota ristisi ja seuraa minua- Me ollaan armon alla, ei lain alla. (Tottakai jos joku pettÀÀ, sillÀ on seurauksensa elÀmÀssÀ) TÀydellinen anteeksanto, on kuitenkin kÀsky, joka kuuluu armoon. Ja anteeks annetaan, huolimatta siitÀ onko joku edes pyytÀnyt anteeks. Tai mitÀ vÀÀryyttÀ on tehnyt. Se ei tarkoita vÀÀryyden hyvÀksymistÀ, vaan omasta katkeruudesta ja kaunasta vapautumista. VÀÀrinteolla on silti seurauksensa elÀmÀssÀ, kuten pettÀmisellÀ. Julistat nyt tuomiota koko ajan. Jeesus ei niin tehnyt vaan antoi mallin armahtamisesta aina. Lue "tÀydellinen anteeksiantamus" kirja, niin pÀÀset tuosta tuomitsemisestas.
Vierailija kirjoitti:
Toinen alitajunnasta
Surullinen kappale, kyyneleet vaan tippuvat pöydÀlle.
Joku mainitsi joskus, ettÀ omaan kauneudentajua. SehÀn on siis selvÀÀ, ettÀ kaipaan just sua.
- ajatus pimeÀstÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook tarjoili minulle videota, jossa kerrottiin tÀllaisesta ihmissuhteesta joka meidÀn vÀlillÀ on. MistÀ se tiesikin? Lopussa neuvottiin irrottautumaan, koska se ei tee hyvÀÀ.
Ei kannata kuunnella muiden neuvoja, varsinkaan facebookin. Osaat varmasti ajatella itsekin.
Ei se ollut Zuckerberg, joka neuvoja jakeli vaan joku suomalainen nainen. Oli siinĂ€ kyllĂ€ pointtia, ettĂ€ ihmissuhde jossa elÀÀ koko ajan epĂ€tietoisuudessa, on todella kuluttava. đ€
EtkĂ€ itse tajunnut tuota đ€Š
H
Ă
P
Ă
T
Y
S
T
Ă
!
J A T K U V A A