Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveiset kaipaamalleni! II/2025

Vierailija
08.12.2025 |

Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.

💗

Kommentit (17706)

Vierailija
13181/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammoille sanaa. 

ÄlkÀÀ tuomitko, niin ei teitĂ€kÀÀn tuomita. MillĂ€ tuomiolla te mittaatte, sillĂ€ teille mitataan.  

Antakaa anteeksi, niin teillekin annetaan anteeksi. SillÀ, jos te ette anna ihmisille heidÀn rikkomuksiaan anteeksi, ei teidÀn taivaallinen IsÀnnekÀÀn anna teille anteeksi teidÀn rikkomuksianne.

Tuomitset tuossa itsekin. 

Tuomitsen tasan tarkkaan, jos ihminen kohtelee ja kÀyttÀytyy vÀÀrin. En todellakaan ummista silmiÀni pahan teolta! Onneksi en kuulu raamattupiiriin.

En meinaan jaksaisi kuunnella mitÀÀn sunnuntai saarnaa jostain ylijumalallisista ja tĂ€ydellisistĂ€ kaiken anteeksi antajista. 

Vierailija
13182/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook tarjoili minulle videota, jossa kerrottiin tÀllaisesta ihmissuhteesta joka meidÀn vÀlillÀ on. MistÀ se tiesikin? Lopussa neuvottiin irrottautumaan, koska se ei tee hyvÀÀ.

Ei kannata kuunnella muiden neuvoja, varsinkaan facebookin. Osaat varmasti ajatella itsekin.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13183/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TehkÀÀ oma jeesustelu-ketju. Voitte siellÀ tuomita toisianne niin paljon kun sielu sietÀÀ.

Vierailija
13184/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin, jos tulet tervehtimisetÀisyydelle.

MinÀkin tervehdin sitten sinua. Ekaa kertaa :)

Vierailija
13185/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YllĂ€tyin ja ilahduin kun nĂ€in sut perjantaina pitkĂ€stĂ€ aikaa. Kaipasin sua kun olit poissa, mutta pelkÀÀn ettĂ€ se johtu jotenkin musta. 

Vierailija
13186/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ota ensin malka omasta silmÀstÀstÀsi, niin sitten nÀet ottaa rikan veljesi silmÀstÀ."

Ei kĂ€y puolustuksesta jos on tehnyt vÀÀrin. Toisin sanoen,  saa sanoa jos ihminen tehnyt vÀÀrin vaikka itse olisin tehnyt jossain toisessa asiassa vÀÀrin. Jos oot lyönyt toista ihmistĂ€ niin asiaa ei lievennĂ€ se, jos se lyöty ihminen on valehdellut ja ajanut joskus ylinopeutta. Vastuuta ei voi kiertÀÀ. Moni vaatii painamaan villasella vÀÀryyden just silllĂ€ perustellen, ettĂ€ jokainen on viallinen. Ei se niin toimi.

Kuvitteleppa oikeudessa mur haaja huutamassa tuomarille, et itekÀÀn ole viaton.

Sekoitat maallisen ja taivaallisen tuomion. Rookie mistake.

En sekoita. Puhun vertauksin, koska ne on helpompi ymmĂ€rtÀÀ. Voit kuvitella vaikka sitten niin, ettĂ€ murhatun omainen sanoo, teit vÀÀrin ja vien asian oikeuteen. Murhaaja vastaisi tĂ€hĂ€n, ota ensin hirsi omasta silmĂ€stĂ€ ennen kuin minua tuomitset. Kuulostaisi oudolta vai mitĂ€. 

Vierailija
13187/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TehkÀÀ oma jeesustelu-ketju. Voitte siellÀ tuomita toisianne niin paljon kun sielu sietÀÀ.

😀

Vierailija
13188/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

đŸ„±đŸ„±đŸ„±đŸ„±đŸ„±đŸ„±đŸ„±đŸ„±đŸ„±đŸ„±

Vierailija
13189/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesusketjut tuppaa poistumaan tÀÀltĂ€ alta aikayksikön. Voisi jopa ajatella, ettĂ€ ihmisillĂ€ omatunto kolkuttelee.😌

Mee sinne ketjuun kolkuttelemaan.

Vierailija
13190/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook tarjoili minulle videota, jossa kerrottiin tÀllaisesta ihmissuhteesta joka meidÀn vÀlillÀ on. MistÀ se tiesikin? Lopussa neuvottiin irrottautumaan, koska se ei tee hyvÀÀ.

Voidaan me irrottautua (romantilliset asiat) jos haluat. Aika vaikeaa tÀÀ on nĂ€in. Haluaisin tosin pitÀÀ sut mun elĂ€mĂ€ssĂ€. 

Vierailija
13191/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se kerta facebookissa sanotaan niin sittenhÀn sen tÀytyy olla totta.

Sivusta, vĂ€synyt. 

Vierailija
13192/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ota ensin malka omasta silmÀstÀstÀsi, niin sitten nÀet ottaa rikan veljesi silmÀstÀ."

Ei kĂ€y puolustuksesta jos on tehnyt vÀÀrin. Toisin sanoen,  saa sanoa jos ihminen tehnyt vÀÀrin vaikka itse olisin tehnyt jossain toisessa asiassa vÀÀrin. Jos oot lyönyt toista ihmistĂ€ niin asiaa ei lievennĂ€ se, jos se lyöty ihminen on valehdellut ja ajanut joskus ylinopeutta. Vastuuta ei voi kiertÀÀ. Moni vaatii painamaan villasella vÀÀryyden just silllĂ€ perustellen, ettĂ€ jokainen on viallinen. Ei se niin toimi.

Kuvitteleppa oikeudessa mur haaja huutamassa tuomarille, et itekÀÀn ole viaton.

Se ettÀ jostain asiaan liittymÀstÀ tuli pÀÀssÀsi tuomari kertonee kaikille miten pahasti ollaan menty jo sivuun. Samoin tÀÀllÀ oli niitÀ "varmaan tuomitsisit p:n" jne juttuja kun pointti oli ettÀ mistÀ sviidusta te tiedÀtte kuka mitÀkin on ja jos tiedÀtte niin teillÀ on varmaan vÀhÀn enemmÀn aihetta siitÀ sanoa tai sille tehdÀ kuin vain "tuomita" pÀÀssÀnne jotakin.

Eli jo kun menette jonkin ikÀvÀn mukaan jota ette tiedÀ, olette tuominneet jo jonkun. Ei ole minun juttu uskonto kyllÀ mutta ymmÀrrÀn sitÀ paremmin kuin kukaan teistÀ vaan minkÀs te sillekÀÀn voitte. Kuiva kaivo jne. :P

Vierailija
13193/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikÀ on face book

Vierailija
13194/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kuunnella muiden neuvoja, varsinkaan facebookin. Osaat varmasti ajatella itsekin.

Ei se ollut Zuckerberg, joka neuvoja jakeli vaan joku suomalainen nainen. Oli siinĂ€ kyllĂ€ pointtia, ettĂ€ ihmissuhde jossa elÀÀ koko ajan epĂ€tietoisuudessa, on todella kuluttava. đŸ€”

Vierailija
13195/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PelkkÀÀ sonnanjauhantaa tÀÀllÀ tÀnÀÀnkin.

SiltĂ€ nĂ€yttÀÀ tosiaan kun pikaisesti selailin. Mutta ihan hyvĂ€ vaan, pÀÀsee tĂ€stĂ€ ketjusta mukavasti eroon, kun ei tÀÀllĂ€ mitÀÀn jĂ€rkevÀÀ enÀÀ nĂ€ytĂ€ olevan niin ei tĂ€nne tee edes mieli tulla. Kaipaamani kanssa jatkan irl. 

Vierailija
13196/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ollut Zuckerberg, joka neuvoja jakeli vaan joku suomalainen nainen. Oli siinĂ€ kyllĂ€ pointtia, ettĂ€ ihmissuhde jossa elÀÀ koko ajan epĂ€tietoisuudessa, on todella kuluttava. đŸ€”

Blaablaa. MitÀ tÀÀllÀ sitÀ vatvot.

Vierailija
13197/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joku jo sanoikin pelkkÀÀ jauhantaa. Kinastelua, nokan tunkemista muiden asioihin, naisvihaa, alatyylijuttuja Blaablaablablaablaa, ketÀ kiinnostaa. Irl voi jutella ihmiselle itselleen. Ei mun ainakaan tarvitse omia asioita tÀÀllÀ jankuttaa.

Vierailija
13198/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos en koskaan liittynyt naamakirjaan, onpahan paljosta sÀÀstynyt. "Kissani kÀvi tÀnÀÀn kakalla." "Minulla ei ole normaalia jÀrkeÀ ja tarvitsen kaikkeen neuvoa tÀÀltÀ." Blaablaa.

Vierailija
13199/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai uskovien ihmisten tulee tuomita teot. HĂ€vittĂ€kÀÀ paha keskuudestanne toistuu aika monesti raamatussa. Ja: ÄlkÀÀ osallistuko pimeyden töihin: ne eivĂ€t kanna hedelmÀÀ. Tuokaa ne pĂ€ivĂ€nvaloon.

Raamattu ei missÀÀn kohtaa sano, anna anteeksi ja unohda. Se ei ole raamatullinen ajatus. TĂ€mĂ€ ajatus valitettavasti johtanut rikosten peittelyyn suomalaisissakin uskonnollisissa yhteisöissĂ€. 

Nimen omaan uskon-nollisissa- yhteisöissĂ€. Uskon ja uskonnonbharjoittaminen onbkaks eri asiaa. Ja miks vedĂ€t rikokset nyt tĂ€hĂ€n ? Raamattu puhuu rikkeistĂ€, vÀÀrinteoista, erheistĂ€. Rikoksista tuomitseminen kuuluu esivallalle. Lainvalvojille. MitĂ€ se hyödyttÀÀ uskovan toista -rikoksista- "tuomita" eihĂ€n sillĂ€ mitÀÀn tuomiovaltaa ole joka johtais tuomioon lain edessĂ€ đŸ€Ł Ja tuo mitĂ€ sanoit, hĂ€vittĂ€kÀÀ paha keskuudestanne, jatkuu : ulkopuoliset tuomitsee Jumala. Joten Ă€lĂ€ nappaile lauseita raamatusta ja jĂ€tĂ€ niitĂ€ kesken omaks hyödyks. Jumala tuomitsee ulkopuoliset pois, ei siinĂ€ ihmistĂ€ tarvita.

Vierailija
13200/17706 |
04.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jo sanoikin pelkkÀÀ jauhantaa. Kinastelua, nokan tunkemista muiden asioihin, naisvihaa, alatyylijuttuja Blaablaablablaablaa, ketÀ kiinnostaa. Irl voi jutella ihmiselle itselleen. Ei mun ainakaan tarvitse omia asioita tÀÀllÀ jankuttaa.

Saati elÀmÀn neuvoja kysellÀ. Osaan ajatella itsekin.