Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đ
Kommentit (28822)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi henkilön joka inhoaa lÀÀkÀreitÀ yli kaiken pitÀs hankkia lÀÀkÀrintodistus? Vaadit liikaa. En hanki.
Ei panoa paljaalla ilman lÀÀkÀrintodistusta - eikö tuo ole ihan normaali kÀytÀntö seksisuhteissa ns. löyhÀmoraalisten keskuudessa?
Kannattaa myös kokeilla parisuhdetta manipuloivan patologisen pettÀjÀn kanssa niin saa kokea miltÀ tuntuu kun ei saa itse tehdÀ minkÀÀnlaista valintaa liittyen asiaan. Oppiipahan 'se ei pelaa joka pelkÀÀ' -asenteen. Sivusta
Hienoa jos kantaa vastuunsa omista valinnoista kun liian useasti kuulee vain valittamista ja uhriutumista omien valintojen takia.
SehÀn tuntuu hienolta kun on edes mahdollisuus itse tehdÀ niitÀ typeriÀ valintoja verrattuna tilanteeseen jossa valinnan mahdollisuutta ei juuri ole. Liekö lopulta niin isoja asioita. VÀhÀn kyllÀ sellaisia ettÀ pelaa tyhmiÀ pelejÀ voita tyhmiÀ palkintoja mutta so what.
Sanoinhan sulle ettÀ vien sunkin naiset. Nyt sekin on todistettu. Miehet vain kihisevÀt kiukusta ja kateudesta. Heipparallaa!
Vierailija kirjoitti:
Mieti miksi teet sitĂ€ mitĂ€ teet. ĂlĂ€ tee mitÀÀn turhaa. Vapauta aikaa. Ajalla on merkitystĂ€. KĂ€ytĂ€ sitĂ€ hyvĂ€ksesi. ElĂ€ tullaksesi vain onnellisemmaksi. Onnellisuus toimii suojelijanasi. Onnellisempana olet vahvemmillasi. Vahvuus on kestĂ€vyyttĂ€. KestĂ€vĂ€mpi jaksaa paremmin. Parempi on huonoa hyvempi. HyvĂ€ on onnellista. Onnellisuus on viisasta. Viisaus asuu meissĂ€. Me olemme osana maailman viisautta. Viisaus on meitĂ€ korkeampi voima. MeitĂ€ korkeampi voima omistaa meidĂ€t. MeidĂ€t omistetaan turvaan kun elĂ€mĂ€mme pÀÀttyy. PÀÀttyminen on uuden alku. Alussa meidĂ€t luotiin. Luoja on lopussa vastuussa. Vastuu on ikuista. Ikuista on myös elĂ€mĂ€. ElĂ€mĂ€ ei pÀÀty koskaan. Koskaan et tiedĂ€ milloin elĂ€mĂ€si pÀÀttyy. PÀÀttyy tĂ€mĂ€ tarina. Tarina kertoo elĂ€mĂ€stĂ€. ElĂ€mĂ€stĂ€hĂ€n ei koskaan tiedĂ€. TiedĂ€ ettĂ€ kannattaa elÀÀ. ElÀÀ ikuisesti jokainen. Jokainen on elĂ€misen arvoinen. Arvosta elĂ€mÀÀ. ElĂ€mĂ€ arvostaa sinua. Sinua hĂ€nkin rakastaa. Raka
TÀtÀ on vaikea jatkaa, kun jatkaminen vaatii punaisen langan. Punainen lanka syntyy jatkuvuudesta, ja jos jatkuvuus puuttuu, lankaa ei ole tai se on piilossa. Jos lanka on piilossa, ei synny yhtenÀistÀ tarinaa tai tarinassa on katkoksia. Jos se on katkonainen, on vaikea hahmottaa kokonaisuutta. Ihminen tarvitsee kokonaisuuksia, kÀsityksen koheesiosta ja siitÀ, ettÀ asiat kytkeytyvÀt toisiinsa; asiasta x seuraa y, yytÀ seuraa z tai vaikka ö. Ei voi olla vain satunnaisia kirjaimia satunnaisessa jÀrjestyksessÀ. Ihmismieli hakee kirjaimista sanoja, sanoista lauseita ja lauseista tarinaa. Sanat vailla merkityksiÀ ovat pelkkiÀ kirjaimia, ja sanat ilman yhteyttÀ todellisuuteen ovat vain pilviÀ taivaalla pilviÀ vÀheksymÀttÀ. PidÀn pilvistÀ, ja jos kÀyttÀisin rakastaa-sanaa asioista, ilmiöistÀ tai tekemisestÀ, voisin sanoa rakastavani pilviÀ. YhtÀ rakastankin. Rakastan myös sanoja, niin, hups, kykenen rakastamaan myös asioita, en vain elÀviÀ olentoja. Sanoja on kahdenlaisia, kuolleita ja elÀviÀ. Kun ne eivÀt tarkoita mitÀÀn, ne ovat kuolleita, ja kun niillÀ on vastine todellisuudessa, ne elÀvÀt. Sana tulee elÀvÀksi. Sanat kantavat punaista lankaa, joka on elÀmÀn mielekkyyden edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi henkilön joka inhoaa lÀÀkÀreitÀ yli kaiken pitÀs hankkia lÀÀkÀrintodistus? Vaadit liikaa. En hanki.
Ei panoa paljaalla ilman lÀÀkÀrintodistusta - eikö tuo ole ihan normaali kÀytÀntö seksisuhteissa ns. löyhÀmoraalisten keskuudessa?
Kannattaa myös kokeilla parisuhdetta manipuloivan patologisen pettÀjÀn kanssa niin saa kokea miltÀ tuntuu kun ei saa itse tehdÀ minkÀÀnlaista valintaa liittyen asiaan. Oppiipahan 'se ei pelaa joka pelkÀÀ' -asenteen. Sivusta
Hienoa jos kantaa vastuunsa omista valinnoista kun liian useasti kuulee vain valittamista ja uhriutumista omien valintojen takia.
SehÀn tuntuu hienolta kun on edes mahdollisuus itse tehdÀ ni
TÀytyy kyllÀ sanoa etten itse pystyisi jÀÀmÀÀn suhteeseen tietoisena miehen pettÀmisestÀ. KyllÀ se siinÀ vaiheessa loppuu koko touhu. Eri asia sitten jos suhde ei ole vakava eikÀ ole varsinaisia tunteita. Loukkaaminen henkisesti parisuhteessa on julmaa ja vahingollista.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori Àiti mutta tuntuu etten ole juurikaan vanhentunut. Nyt alkaa uusi elÀmÀ. On erikoista vastata ettÀ minulla on tÀysi-ikÀinen lapsi.
MikÀ "uusi elÀmÀ"?
18-vuotias on juridisesti aikuinen mutta vielÀ raakile aikuiseksi, elÀmÀÀ harjoitteleva ja oppiva nuori ihminen. Ei saa pÀÀstÀÀ irti ja antaa mennÀ, mutta ei saa jÀÀdÀ myöskÀÀn roikkumaan. Nuori aikuinen on kuin kÀvelemÀÀn opetteleva lapsi, tarvitsee taustatukea ja elÀmÀn perspektiivi on vielÀ kovin lyhyt, vaikka olisi kuinka fiksu tahansa. MeillÀ Suomessa lasten tÀytyy aikuistua aikaisin. Se on hyvÀ ja huono asia. Moni oireilee parikymppisenÀ ja sen jÀlkeen, kun paineet ovat kovat. Nuoren ihmisen ei tarvitse olla valmis. Aivotkin kehittyvÀt 25-vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori Àiti mutta tuntuu etten ole juurikaan vanhentunut. Nyt alkaa uusi elÀmÀ. On erikoista vastata ettÀ minulla on tÀysi-ikÀinen lapsi.
MikÀ "uusi elÀmÀ"?
Se vain on tavallaan uusi aika elÀmÀssÀ kun lapset kasvavat ja itsenÀistyvÀt, silloin saa taas vapauttansa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotias on juridisesti aikuinen mutta vielÀ raakile aikuiseksi, elÀmÀÀ harjoitteleva ja oppiva nuori ihminen. Ei saa pÀÀstÀÀ irti ja antaa mennÀ, mutta ei saa jÀÀdÀ myöskÀÀn roikkumaan. Nuori aikuinen on kuin kÀvelemÀÀn opetteleva lapsi, tarvitsee taustatukea ja elÀmÀn perspektiivi on vielÀ kovin lyhyt, vaikka olisi kuinka fiksu tahansa. MeillÀ Suomessa lasten tÀytyy aikuistua aikaisin. Se on hyvÀ ja huono asia. Moni oireilee parikymppisenÀ ja sen jÀlkeen, kun paineet ovat kovat. Nuoren ihmisen ei tarvitse olla valmis. Aivotkin kehittyvÀt 25-vuotiaaksi asti.
KyllÀ aina tÀytyy yksilöllisesti jatkaa lapsen kasvattamista ja tarpeenkin mukaan. Vaikka lapsi tÀyttÀÀ 18, hÀn on aina lapsi vanhemmillensa.
Jouduin luopumaan lapseni kasvattamisesta vÀkisin kun hÀn oli 15 vuotias ja odotan ettÀ hÀn palaa itse luokseni. Koskaan ei saisi pelata elÀmÀnpelejÀ lapsilla. TerveisiÀ lastensuojeluun, kÀrÀjÀoikeuteen ja poliisille erityisesti. Ja vaikka presidentillekin jos hÀntÀkÀÀn edes kiinnostaa nÀmÀ Suomen oikeat ongelmakohdat.
Nyt ois pĂ€ivĂ€kahvit tarjolla +đ°
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tiedÀ toisen ajatuksia, niin ei voi sanoa mitÀÀn. Ei voi edes kysyÀ. SiinÀ todennÀköisesti vain nolaisi itsensÀ ja jopa toisen. Tulisi epÀmukava tunnelma kun naamiot riisuttaisiin.
TÀmmöstÀ tÀÀ on ja nÀillÀ mennÀÀn. HyvÀÀ uutta vuotta.
No pidÀpÀ sitten tosiaan itsellÀsi, koska uutta vuotta ei kannata aloittaa hankkimalla itselleen ongelmia ja vihollisia. Toisella todennÀköisesti mitÀÀn naamiota edes ole, ei ole mitÀÀn eikÀ ole ollutkaan, mutta halpamaisesti itseÀÀn tyrkyttÀvÀ työpaikkalutka se vaan jatkaa ja jatkaa.
Arvauksesi meni aika pahasti metsÀÀn, mutta samapa tuo. đ TsemppiĂ€.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ois pĂ€ivĂ€kahvit tarjolla +đ°
Söin lounaan nyt ei mahdu kahvia massuun.
Kuvottaa tÀmÀ koko harha. Kuvottaa. Olisit sanonut jotain, jos todella olit tÀÀllÀ ja huomasit. nn
VielÀ subbasin oikein urakalla. Voi s#@tana.
Vierailija kirjoitti:
Mökkihöperöitymiseni saavutti huippunsa.
Ilmiö on todellinen. Olen elÀvÀ todiste.
VÀhÀn sama oire, mutta paluu taas ihmisten ilmoille auttoi, ja piti ryhdistÀytyÀ. Onneksi oli puheliasta vÀkeÀ kassalla ja kirjastossa.
Terveiset. ...se toinen saa sut kyllÀ pitÀÀ...
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa tÀmÀ koko harha. Kuvottaa. Olisit sanonut jotain, jos todella olit tÀÀllÀ ja huomasit. nn
SelvitÀ asia irl
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tiedÀ toisen ajatuksia, niin ei voi sanoa mitÀÀn. Ei voi edes kysyÀ. SiinÀ todennÀköisesti vain nolaisi itsensÀ ja jopa toisen. Tulisi epÀmukava tunnelma kun naamiot riisuttaisiin.
TÀmmöstÀ tÀÀ on ja nÀillÀ mennÀÀn. HyvÀÀ uutta vuotta.
Tunnustan, ettÀ melkein nolottaa, kun laitoin illalla kaksi hellittelyviestiÀ mieskaivatulle. 1. viesti takkuili ja sitten toinen lÀhti. Vai haittaakohan se, jos toisen hukuttaa hellyyteen. Ei kai sitÀ ole koskaan liikaa tÀssÀ kovassa maailmassa.
TerveisiÀ vain sinullekin tyrkyttÀjÀ. Tuskin kiinnostat ketÀÀn tÀnÀÀnkÀÀn.