Terveiset kaipaamalleni! II/2025
Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.
đź’—
Kommentit (28822)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi henkilön joka inhoaa lääkäreitä yli kaiken pitäs hankkia lääkärintodistus? Vaadit liikaa. En hanki.
Ei panoa paljaalla ilman lääkärintodistusta - eikö tuo ole ihan normaali käytäntö seksisuhteissa ns. löyhämoraalisten keskuudessa?
Kannattaa myös kokeilla parisuhdetta manipuloivan patologisen pettäjän kanssa niin saa kokea miltä tuntuu kun ei saa itse tehdä minkäänlaista valintaa liittyen asiaan. Oppiipahan 'se ei pelaa joka pelkää' -asenteen. Sivusta
Hienoa jos kantaa vastuunsa omista valinnoista kun liian useasti kuulee vain valittamista ja uhriutumista omien valintojen takia.
Sehän tuntuu hienolta kun on edes mahdollisuus itse tehdä niitä typeriä valintoja verrattuna tilanteeseen jossa valinnan mahdollisuutta ei juuri ole. Liekö lopulta niin isoja asioita. Vähän kyllä sellaisia että pelaa tyhmiä pelejä voita tyhmiä palkintoja mutta so what.
Sanoinhan sulle että vien sunkin naiset. Nyt sekin on todistettu. Miehet vain kihisevät kiukusta ja kateudesta. Heipparallaa!
Vierailija kirjoitti:
Mieti miksi teet sitä mitä teet. Älä tee mitään turhaa. Vapauta aikaa. Ajalla on merkitystä. Käytä sitä hyväksesi. Elä tullaksesi vain onnellisemmaksi. Onnellisuus toimii suojelijanasi. Onnellisempana olet vahvemmillasi. Vahvuus on kestävyyttä. Kestävämpi jaksaa paremmin. Parempi on huonoa hyvempi. Hyvä on onnellista. Onnellisuus on viisasta. Viisaus asuu meissä. Me olemme osana maailman viisautta. Viisaus on meitä korkeampi voima. Meitä korkeampi voima omistaa meidät. Meidät omistetaan turvaan kun elämämme päättyy. Päättyminen on uuden alku. Alussa meidät luotiin. Luoja on lopussa vastuussa. Vastuu on ikuista. Ikuista on myös elämä. Elämä ei pääty koskaan. Koskaan et tiedä milloin elämäsi päättyy. Päättyy tämä tarina. Tarina kertoo elämästä. Elämästähän ei koskaan tiedä. Tiedä että kannattaa elää. Elää ikuisesti jokainen. Jokainen on elämisen arvoinen. Arvosta elämää. Elämä arvostaa sinua. Sinua hänkin rakastaa. Raka
Tätä on vaikea jatkaa, kun jatkaminen vaatii punaisen langan. Punainen lanka syntyy jatkuvuudesta, ja jos jatkuvuus puuttuu, lankaa ei ole tai se on piilossa. Jos lanka on piilossa, ei synny yhtenäistä tarinaa tai tarinassa on katkoksia. Jos se on katkonainen, on vaikea hahmottaa kokonaisuutta. Ihminen tarvitsee kokonaisuuksia, käsityksen koheesiosta ja siitä, että asiat kytkeytyvät toisiinsa; asiasta x seuraa y, yytä seuraa z tai vaikka ö. Ei voi olla vain satunnaisia kirjaimia satunnaisessa järjestyksessä. Ihmismieli hakee kirjaimista sanoja, sanoista lauseita ja lauseista tarinaa. Sanat vailla merkityksiä ovat pelkkiä kirjaimia, ja sanat ilman yhteyttä todellisuuteen ovat vain pilviä taivaalla pilviä väheksymättä. Pidän pilvistä, ja jos käyttäisin rakastaa-sanaa asioista, ilmiöistä tai tekemisestä, voisin sanoa rakastavani pilviä. Yhtä rakastankin. Rakastan myös sanoja, niin, hups, kykenen rakastamaan myös asioita, en vain eläviä olentoja. Sanoja on kahdenlaisia, kuolleita ja eläviä. Kun ne eivät tarkoita mitään, ne ovat kuolleita, ja kun niillä on vastine todellisuudessa, ne elävät. Sana tulee eläväksi. Sanat kantavat punaista lankaa, joka on elämän mielekkyyden edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi henkilön joka inhoaa lääkäreitä yli kaiken pitäs hankkia lääkärintodistus? Vaadit liikaa. En hanki.
Ei panoa paljaalla ilman lääkärintodistusta - eikö tuo ole ihan normaali käytäntö seksisuhteissa ns. löyhämoraalisten keskuudessa?
Kannattaa myös kokeilla parisuhdetta manipuloivan patologisen pettäjän kanssa niin saa kokea miltä tuntuu kun ei saa itse tehdä minkäänlaista valintaa liittyen asiaan. Oppiipahan 'se ei pelaa joka pelkää' -asenteen. Sivusta
Hienoa jos kantaa vastuunsa omista valinnoista kun liian useasti kuulee vain valittamista ja uhriutumista omien valintojen takia.
Sehän tuntuu hienolta kun on edes mahdollisuus itse tehdä ni
Täytyy kyllä sanoa etten itse pystyisi jäämään suhteeseen tietoisena miehen pettämisestä. Kyllä se siinä vaiheessa loppuu koko touhu. Eri asia sitten jos suhde ei ole vakava eikä ole varsinaisia tunteita. Loukkaaminen henkisesti parisuhteessa on julmaa ja vahingollista.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori äiti mutta tuntuu etten ole juurikaan vanhentunut. Nyt alkaa uusi elämä. On erikoista vastata että minulla on täysi-ikäinen lapsi.
Mikä "uusi elämä"?
18-vuotias on juridisesti aikuinen mutta vielä raakile aikuiseksi, elämää harjoitteleva ja oppiva nuori ihminen. Ei saa päästää irti ja antaa mennä, mutta ei saa jäädä myöskään roikkumaan. Nuori aikuinen on kuin kävelemään opetteleva lapsi, tarvitsee taustatukea ja elämän perspektiivi on vielä kovin lyhyt, vaikka olisi kuinka fiksu tahansa. Meillä Suomessa lasten täytyy aikuistua aikaisin. Se on hyvä ja huono asia. Moni oireilee parikymppisenä ja sen jälkeen, kun paineet ovat kovat. Nuoren ihmisen ei tarvitse olla valmis. Aivotkin kehittyvät 25-vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori äiti mutta tuntuu etten ole juurikaan vanhentunut. Nyt alkaa uusi elämä. On erikoista vastata että minulla on täysi-ikäinen lapsi.
Mikä "uusi elämä"?
Se vain on tavallaan uusi aika elämässä kun lapset kasvavat ja itsenäistyvät, silloin saa taas vapauttansa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotias on juridisesti aikuinen mutta vielä raakile aikuiseksi, elämää harjoitteleva ja oppiva nuori ihminen. Ei saa päästää irti ja antaa mennä, mutta ei saa jäädä myöskään roikkumaan. Nuori aikuinen on kuin kävelemään opetteleva lapsi, tarvitsee taustatukea ja elämän perspektiivi on vielä kovin lyhyt, vaikka olisi kuinka fiksu tahansa. Meillä Suomessa lasten täytyy aikuistua aikaisin. Se on hyvä ja huono asia. Moni oireilee parikymppisenä ja sen jälkeen, kun paineet ovat kovat. Nuoren ihmisen ei tarvitse olla valmis. Aivotkin kehittyvät 25-vuotiaaksi asti.
Kyllä aina täytyy yksilöllisesti jatkaa lapsen kasvattamista ja tarpeenkin mukaan. Vaikka lapsi täyttää 18, hän on aina lapsi vanhemmillensa.
Jouduin luopumaan lapseni kasvattamisesta väkisin kun hän oli 15 vuotias ja odotan että hän palaa itse luokseni. Koskaan ei saisi pelata elämänpelejä lapsilla. Terveisiä lastensuojeluun, käräjäoikeuteen ja poliisille erityisesti. Ja vaikka presidentillekin jos häntäkään edes kiinnostaa nämä Suomen oikeat ongelmakohdat.
Nyt ois päiväkahvit tarjolla +🍰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tiedä toisen ajatuksia, niin ei voi sanoa mitään. Ei voi edes kysyä. Siinä todennäköisesti vain nolaisi itsensä ja jopa toisen. Tulisi epämukava tunnelma kun naamiot riisuttaisiin.
Tämmöstä tää on ja näillä mennään. Hyvää uutta vuotta.
No pidäpä sitten tosiaan itselläsi, koska uutta vuotta ei kannata aloittaa hankkimalla itselleen ongelmia ja vihollisia. Toisella todennäköisesti mitään naamiota edes ole, ei ole mitään eikä ole ollutkaan, mutta halpamaisesti itseään tyrkyttävä työpaikkalutka se vaan jatkaa ja jatkaa.
Arvauksesi meni aika pahasti metsään, mutta samapa tuo. 🙂 Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ois päiväkahvit tarjolla +🍰
Söin lounaan nyt ei mahdu kahvia massuun.
Kuvottaa tämä koko harha. Kuvottaa. Olisit sanonut jotain, jos todella olit täällä ja huomasit. nn
Vielä subbasin oikein urakalla. Voi s#@tana.
Vierailija kirjoitti:
Mökkihöperöitymiseni saavutti huippunsa.
Ilmiö on todellinen. Olen elävä todiste.
Vähän sama oire, mutta paluu taas ihmisten ilmoille auttoi, ja piti ryhdistäytyä. Onneksi oli puheliasta väkeä kassalla ja kirjastossa.
Terveiset. ...se toinen saa sut kyllä pitää...
Vierailija kirjoitti:
Kuvottaa tämä koko harha. Kuvottaa. Olisit sanonut jotain, jos todella olit täällä ja huomasit. nn
Selvitä asia irl
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tiedä toisen ajatuksia, niin ei voi sanoa mitään. Ei voi edes kysyä. Siinä todennäköisesti vain nolaisi itsensä ja jopa toisen. Tulisi epämukava tunnelma kun naamiot riisuttaisiin.
Tämmöstä tää on ja näillä mennään. Hyvää uutta vuotta.
Tunnustan, että melkein nolottaa, kun laitoin illalla kaksi hellittelyviestiä mieskaivatulle. 1. viesti takkuili ja sitten toinen lähti. Vai haittaakohan se, jos toisen hukuttaa hellyyteen. Ei kai sitä ole koskaan liikaa tässä kovassa maailmassa.
Terveisiä vain sinullekin tyrkyttäjä. Tuskin kiinnostat ketään tänäänkään.