Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveiset kaipaamalleni! II/2025

Vierailija
08.12.2025 |

Kaipuu jatkukoon! Jos haluaa keskustella muista aiheista, aloittakaa omia ketjuja.

💗

Kommentit (28822)

Vierailija
10481/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitÀ teet sitten tÀÀllÀ enÀÀ?

Vierailija
10482/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Valoa pimeyteen 😉Ihanaa kun on lunta maassa, kaivattu mielessĂ€ nenĂ€npÀÀ jÀÀssĂ€. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10483/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko ettÀ laitan sinulle viestin? Ja millaisen? Vai olenko hiljaa kunnes nÀhdÀÀn?

Jos olet mies, ÀlÀ laita mitÀÀn v*tun viestiÀ naiselle. HÀnen tussunsa kuivuu vÀlittömÀsti, jos hÀn tietÀÀ sinun olevan kiinnostunut.

Jos olet nainen, niin voit kysyĂ€ kuulumisia ja laittaa hymiön perÀÀn.  Jopa ehdottaa yhteistĂ€ hetkeĂ€.

No nyt on katkeran miehen puhetta. Fiksu mies laittaa viestin jos on kiinnostunut ja sillÀ selvÀ. Ei ole niin vaikeaa.

Mikset sitten toimi noin?

Vierailija
10484/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Piparitalon nurkkia?

Vierailija
10485/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ oon miettinyt, ettÀ jos koulussa menestystÀ tuli, mutta siitÀ huolimatta olet nolo ja epÀarvostettu, niin voi kehittyÀ estynyt persoonallisuus, kun sosiaalisesti jÀÀt epÀvarmaksi.

Kannusta Ă€lĂ€ paina alas.  - sivulta

Vierailija
10486/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KylmÀ! Saisinpa olla sun kyljessÀ kiinni.

Vierailija
10487/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÀ oon miettinyt, ettÀ jos koulussa menestystÀ tuli, mutta siitÀ huolimatta olet nolo ja epÀarvostettu, niin voi kehittyÀ estynyt persoonallisuus, kun sosiaalisesti jÀÀt epÀvarmaksi.

MÀ oon aina miettinyt ettÀ voiko ihminen joka on ulospÀin cool ja hieno oma itsensÀ oikeasti sisÀllÀÀn kokea tuollaista. Se ei tunnu jÀrkeenkÀyvÀltÀ.

Vierailija
10488/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparitalon nurkkia?

Piparit on vielÀ leipomatta.

Vierailija
10489/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TykkÀÀn, ettÀ mies tulee taakse tai viereen ja suutelee niskaa, korvaa tai kaulaa, vetÀÀ lÀhelle, kiertÀÀ kÀdet ympÀrille, kysyy haluanko, tai sanoo jotain mistÀ vÀhÀn punastun. Ja itse rakastuneena hiplailen jatkuvasti ohimennessÀni. Usein halaan takaapÀin ja pujotan kÀden paidan alle vatsalihaksille. SiitÀ sitten etenee jos etenee, mutta ei tarvitse edetÀ. PidÀn siitÀ tunteesta, ettÀ mua halutaan, mutta sen pitÀÀ olla kunnioittavaa halua. Turvallista. Rakastavaa. Rentouttavaa. Ja pidÀn myös siitÀ, ettÀ itse haluan. Se tarkoittaa mulle sitÀ, ettÀ rakastan, koska ilman rakkautta en halua.

Vierailija
10490/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitÀ teet sitten tÀÀllÀ enÀÀ?

Sitten minkÀ, miten niin. Tarkenna.

Vierailija
10491/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti miksi teet sitĂ€ mitĂ€ teet. ÄlĂ€ tee mitÀÀn turhaa. Vapauta aikaa. Ajalla on merkitystĂ€. KĂ€ytĂ€ sitĂ€ hyvĂ€ksesi. ElĂ€ tullaksesi vain onnellisemmaksi. Onnellisuus toimii suojelijanasi. Onnellisempana olet vahvemmillasi. Vahvuus on kestĂ€vyyttĂ€. KestĂ€vĂ€mpi jaksaa paremmin. Parempi on huonoa hyvempi. HyvĂ€ on onnellista. Onnellisuus on viisasta. Viisaus asuu meissĂ€. Me olemme osana maailman viisautta. Viisaus on meitĂ€ korkeampi voima. MeitĂ€ korkeampi voima omistaa meidĂ€t. MeidĂ€t omistetaan turvaan kun elĂ€mĂ€mme pÀÀttyy. PÀÀttyminen on uuden alku. Alussa meidĂ€t luotiin. Luoja on lopussa vastuussa. Vastuu on ikuista. Ikuista on myös elĂ€mĂ€. ElĂ€mĂ€ ei pÀÀty koskaan. Koskaan et tiedĂ€ milloin elĂ€mĂ€si pÀÀttyy. PÀÀttyy tĂ€mĂ€ tarina. Tarina kertoo elĂ€mĂ€stĂ€. ElĂ€mĂ€stĂ€hĂ€n ei koskaan tiedĂ€. TiedĂ€ ettĂ€ kannattaa elÀÀ. ElÀÀ ikuisesti jokainen. Jokainen on elĂ€misen arvoinen. Arvosta elĂ€mÀÀ. ElĂ€mĂ€ arvostaa sinua. Sinua hĂ€nkin rakastaa. Raka

Oletpas sinĂ€ söpö. 😊🧡

Vierailija
10492/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

lÀmpöni olisi hÀnen

Vierailija
10493/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MÀ oon aina miettinyt ettÀ voiko ihminen joka on ulospÀin cool ja hieno oma itsensÀ oikeasti sisÀllÀÀn kokea tuollaista. Se ei tunnu jÀrkeenkÀyvÀltÀ.

Moni rikkinÀinen ja rikottu piilottaa sen koska ei halua antaa enÀÀ kenenkÀÀn satuttaa.

Vierailija
10494/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko tunnustaa syntini.

Ole hyvÀ.

Olen yllĂ€pitĂ€nyt ns suhdetta, flirttaillut, antanut vÀÀrÀÀ positiivista vibaa, nĂ€yttĂ€nyt vihreetĂ€ valoa tyypille, johon mulla ei ole mitÀÀn aikomusta tai kiinnostusta. Saanko vÀÀrintekoni anteeksi. En tiedĂ€ miks nĂ€in tein. Pelleilin ? 

No ei kai se niin vakavaa ole - etenkin, jos tiedostat tehneesi vÀÀrin. Joskus vÀlit vain muodostuvat flirteiksi ja sitten sitÀ vaan tottuu siihen leikkiin, ja molemmat vie sitÀ aina hieman pidemmÀlle vaikkei olisi mitÀÀn aikomusta edetÀ oikeaan suhteeseen.

Jep, juurikin nÀin kÀvi.

mutta kumminkin kaipaat?

Vierailija
10495/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀÀ vauvapalstailu ei ihan vakuuta ettÀ piparinleivontahaluja ainakaa miehillÀ olisi.

Vierailija
10496/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Taitaa jÀÀdÀ sovinto ja hyvÀt vÀlit haaveeks. Siks oon ollut aina varovainen ketÀ pÀÀstÀn lÀhelle. Kaikki ei osaa "erota" sovussa.

Vierailija
10497/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa jÀÀdÀ sovinto ja hyvÀt vÀlit haaveeks. Siks oon ollut aina varovainen ketÀ pÀÀstÀn lÀhelle. Kaikki ei osaa "erota" sovussa.

Miksi? MĂ€ en ollut edes varma oliko koko "ero" tarpeellista

Vierailija
10498/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttÀ. SillÀ pÀÀsee alkuun.

Vierailija
10499/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohdintasi osuu hyvin lÀhelle monen ihmisen sisÀistÀ todellisuutta. On tÀysin mahdollista ja itse asiassa melko yleistÀ ettÀ ihminen vaikuttaa ulospÀin "coolilta" ja itsevarmalta, vaikka hÀn kÀrsisi sisÀisesti voimakkaasta estyneestÀ persoonallisuudesta tai siihen liittyvistÀ peloista.

TÀssÀ on muutama syy siihen, miksi nÀennÀinen menestys ja sisÀinen turvattomuus voivat elÀÀ rinnakkain:

Suorittaminen suojamekanismina: Koulumenestys voi olla tapa kompensoida sosiaalista epÀvarmuutta. Jos ihminen kokee olevansa "nolo" tai ei-toivottu omana itsenÀÀn, hÀn saattaa yrittÀÀ ansaita arvostusta olemalla erinomainen tehtÀvissÀ. TÀmÀ luo ulkoisen kiiltokuvan, joka ei vastaa sisÀistÀ tunnetta.

Sosiaalinen naamio (Kameleontti-ilmiö): Monet sosiaalisesti pelokkaat ihmiset kehittyvÀt mestarillisiksi nÀyttelemÀÀn. He tarkkailevat muita ja opettelevat "oikeat" tavat olla ja puhua. TÀmÀ "cool" ulkokuori on usein uuvuttava suoritus, jolla suojaudutaan torjunnalta.

Impostor-syndrooma eli huijarisyndrooma: Vaikka ihminen saisi kehuja ja arvostusta, estyneelle persoonallisuudelle tyypillinen itsekriittisyys saa hÀnet uskomaan, ettÀ muiden arvostus perustuu vÀÀrinkÀsitykseen. HÀn pelkÀÀ, ettÀ "oikea", nolo minÀ paljastuu pian.

EpÀsuhta osaamisen ja itsetunnon vÀlillÀ: Akateeminen tai ammatillinen pÀtevyys ei automaattisesti kÀÀnny sosiaaliseksi itsevarmuudeksi. Ihminen voi olla huippuasiantuntija, mutta kokea silti olevansa se sama kiusattu tai ulkopuolinen lapsi kuin kouluaikoina.

Se, mitÀ nÀet ulospÀin "hienona omana itsenÀÀn", saattaa olla henkilön parhaansa mukaan rakentama suojamuuri. SisÀllÀ voi silti asua pelko siitÀ, ettÀ on pohjimmiltaan riittÀmÀtön tai viallinen.

Vierailija
10500/28822 |
29.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko tunnustaa syntini.

Ole hyvÀ.

Olen yllĂ€pitĂ€nyt ns suhdetta, flirttaillut, antanut vÀÀrÀÀ positiivista vibaa, nĂ€yttĂ€nyt vihreetĂ€ valoa tyypille, johon mulla ei ole mitÀÀn aikomusta tai kiinnostusta. Saanko vÀÀrintekoni anteeksi. En tiedĂ€ miks nĂ€in tein. Pelleilin ? 

No ei kai se niin vakavaa ole - etenkin, jos tiedostat tehneesi vÀÀrin. Joskus vÀlit vain muodostuvat flirteiksi ja sitten sitÀ vaan tottuu siihen leikkiin, ja molemmat vie sitÀ aina hieman pidemmÀlle vaikkei olisi mitÀÀn aikomusta edetÀ oikeaan suhteeseen.

Jep, juurikin nÀin kÀvi.

mutt

En kaipaa, tai kyllĂ€ kaipaan parempiin vĂ€leihin. VĂ€lit jĂ€i vĂ€hĂ€n kiusallisiks. 

Ketju on lukittu.