Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ruoka ole kallista jos osaa vähän suunnitella

Vierailija
07.12.2025 |

Jos ei ole nirso, halua syödä vain jotain tiettyjä merkkejä tai ruokia koko ajan, jos viitsii nähdä vaivaa eikä ylensyö, ruokaa saa ihan kohtuuhintaan.

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis valmistaa aina ruuat perusaineista esim ostaa "aitoa perunaa" eikä lohkopeerunoita jos haluaa selvitä 30-40 eurolla viikossa. joskus ei vaan jaksa ja sitten menee enemänpi rahaa.. 

Vierailija
102/131 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas jotenkin niin suomalaista, kun kilpaillaan kenellä on kituliain elämä. Ilmankos täällä ei ole mitään kahvilakulttuuria. Istutaan kotona ja jyrsitään naurista, koska elämästä ei ainakaan pidä nauttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tai joku muu. Laita ihan konkreettinen esimerkki, miten säästät suunnittelemalla ja näkemällä vaivaa? Laittakaa joku vaikka viikon ruokaostokset tänne ja kertokaa mitä ruokia teitte niistä ja mitä muuta söitte.

Sinä tai joku muu joka käyttää ruokakauppaa/kuukauden ruokaostoksiin +300€ Mitä hvettiä ja stanan paljon te läskit oikein syötte? Laittakaapa nyt vaikka viikon ostokset ja syömiset. Päästään me pihistejät moittimaan ja arvostelemaan teidän ostokset ja syömiset!

Halvemminkin voisin syödä. Mutta tämä ei kuulu kellekään niin kauan, kun itse ruokani ja elämäni maksan. Joku laittaa rahansa bensaan ja minä tankkaan itseäni. 

Kyllä, juurikin näin, jokaisen kuuluisi saada syödä ja ostaa just sitä mitä mieli tekee ja tärkeäksi kokee. Mutta miksi tämä sama ei sitten koske halvalla ja edullisesti syöjiä. Meidän ostoksia ja ruokia saa kyllä moittia ja kritisoida. Missä on SE ja SE tai TÄMÄ ja TÄMÄ.....puutoksia puutosia ja puutoksia ja muutenkin väärin ostettu ja väärin syöty...Ja vähintäänkin jotain jätetään kertomatta...

Vierailija
104/131 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas jotenkin niin suomalaista, kun kilpaillaan kenellä on kituliain elämä. Ilmankos täällä ei ole mitään kahvilakulttuuria. Istutaan kotona ja jyrsitään naurista, koska elämästä ei ainakaan pidä nauttia. 

7€ lattea ja 5€ viineriä ei saatana tarvitse joka päivä käydä tunkemassa suustaan napaansa.

Vierailija
105/131 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, ette syö aamupalaa tai iltapalaa? Kalorit joku 1000/päivä??? Miten tolla voi elää??

**Vähän** epäilen ettei tullut _viikon_ _ruokailut_ tuossa. Ja oon 160 cm keski-ikäinen normaalipainoinen istumatyössä oleva nainen.

Tottahan sitä säästää jos laskee vain puolet syömisistään... 

Luitko kohdan LISÄKSI??

Siinä kohdassa oli aamupalatarpeet (kahvi, juustoleipä, joskus jugurttiakin) Välipaloja emme syö ja harvoin iltapalaakaan. 

Minä painan tuolla ruokavaliolla 69kg ja mies 96kg eli kummallakin varaa laihtuakin. Ihan normiruokaa meille, kasviksia paljon ja kilon lohikin kahdelle (6,99e kokonaisena) - jos ei esim sillä nälkä lähde miin millä sitten??

Olen kyllä huomannut että syömme määrällisesti vähemmän kuin tuttumme mutta sopii meille

Syötte ankeasti ja silti olette noin painavia 😦

Kannattaisko syödä kunnon ruokaa esim. lihaakin välillä, että nälkä lähtee. Jos ei syö kunnolla niin tulee vedettyä sitten sitä tofuhöttöä järjetön määrä kun se ei pidä nälkää. 

T. Nainen 57 kg

Vierailija
106/131 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, ette syö aamupalaa tai iltapalaa? Kalorit joku 1000/päivä??? Miten tolla voi elää??

**Vähän** epäilen ettei tullut _viikon_ _ruokailut_ tuossa. Ja oon 160 cm keski-ikäinen normaalipainoinen istumatyössä oleva nainen.

Luitko kohdan LISÄKSI??

Siinä kohdassa oli aamupalatarpeet (kahvi, juustoleipä, joskus jugurttiakin) Välipaloja emme syö ja harvoin iltapalaakaan. 

Minä painan tuolla ruokavaliolla 69kg ja mies 96kg eli kummallakin varaa laihtuakin. Ihan normiruokaa meille, kasviksia paljon ja kilon lohikin kahdelle (6,99e kokonaisena) - jos ei esim sillä nälkä lähde miin millä sitten??

Olen kyllä huomannut että syömme määrällisesti vähemmän kuin tuttumme mutta sopii meille

Syötte ankeasti ja silti olette noin painavia 😦

Kannattaisko syödä kunnon ruokaa esim. lihaakin välillä, että nälkä lähtee. Jos ei syö kunnolla niin tulee vedettyä sitten sitä tofuhöttöä järjetön määrä kun se ei pidä nälkää. 

T. Nainen 57 kg

"Tofuhöttöä"saakin kyllä syödä aikalailla saatanasti, Tofussa 130-150kcal/100g, broccolimix ~80kcal/100g, riisissä jotain 360kcal/100g(kuivapaino, desi painaa ehkä jotain 60g?). Yhdessä mMäkkärin hampparissa voi olla 1000kcal ja näläkä on uudestaan kun kerran pierasee

Vierailija
107/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko kohdan LISÄKSI??

Syötte ankeasti ja

Siis oikeasti sun mielestä mainitsemani ruuat ovat ankeita?? Tuossa siis esimerkkinä 1/52 vuoden mittaa syömistämme 

Mitähän herkkuja itse syöt jos lohi ja maukkaat kasvisruuat on paskaa??

Laitappa listaa omistasi??

Vierailija
108/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti sun mielestä mainitsemani ruuat ovat ankeita?? Tuossa siis esimerkkinä 1/52 vuoden mittaa syömistämme 

Jatkan vielä

Tofua emme ole ikinä syöneet. Emmekä muitakaan ruuan korvikkeita, mistä sait sellaista päähäsi??

Kokolihaa possua, vasikkaa, kanaa, nautaa sekä jauhelihaa joka viikko..Annoskoot itsellä ovat pirniä, mun päivittäiset kalorit jää alle 1500

Vierailija
109/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jokuhan jo ehdotti pieniruokaisen naisen ravinnoksi halpoja lihapiirakoita.

Vierailija
110/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Minäkin suunnittelin lomallelähtöä...ja LOIH !  Het hapankorput halpeni :D

Vierailija
111/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokabudjetti on 100€/kk sisältäen taloustarvikkeet. Hyvin riittää. Syön monipuolisesti kasviksia, hedelmiä, marjoja, proteiinia, hiilareita ja hyviä rasvoja. 

Mitä syöt päivässä? Millaisia lounaita/päivällisiä syöt?

Vierailija
112/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on aina tyyliin pussillinen pakastevihanneksia ja proteiinipala mutta eikö siihenkin kyllästy

Emme elä syödäksemme, vaan syömme elääksemme.

Vierailija
113/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen lähikaupasta 3 kpl 380 g:n pakkausta erilaisia papuja suolaliemessä yhteensä 2,50 eur, pari 500 g pakkausta paseerattua tomaattia a' 0,90 eur ja 400 g pakkauksen täysjyvämakaroonia 1,25 eur (käytetään yhteen annokseen n. 1,5 dl). Parista pakkauksesta papuja ja paseeratusta tomaatista 2 pakkausta + mausteista saa hyvän pasta kastikkeen, joka riittää yhden hengen taloudessa 3 päiväksi, papujen sijasta voi pastakastikkeeseen käyttää tonnikalaa jota sitäkin on usein tarjouksessa. Hyvää, halpaa ja terveellistä ruokaa. 

Vierailija
114/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä

Tofua emme ole ikinä syöneet. Emmekä muitakaan ruuan korvikkeita, mistä sait sellaista päähäsi??

Kokolihaa possua, vasikkaa, kanaa, nautaa sekä jauhelihaa joka viikko..Annoskoot itsellä ovat pirniä, mun päivittäiset kalorit jää alle 1500

No sitä TofuHöttöä syön minä. Tofu ei ole mukaruokaa tai korviketta. Tiedätkö miten Tofu valmistetaan? Ei juurikaan poikkea juuston valmistuksesta.

Tänne kun nimettömä suurinosa kirjoittelee ja palstan lainaussysteemi on täysin annelista menee helposti sekaisin kuka on mitäkin kirjoittanut, kenen viestejä lainataan ja kenelle vastaillaan..

Vierailija
115/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä

Onhan se halpaa, jos pärjää lapsen kaloreilla. Harvemmin aikuiset syö vaan alle 1500 kaloria, ellei ole laihdutuskuurilla. Urheileva nainenkin voi tarvita 2500 kcal päivässä, mies helposti 3000 kcal, eli tuplasti kaikki ruokamääräsi. 

Vierailija
116/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: No joo. voithan sä syödä vaikka riisiä pelkästään ja tuleehan se halvaksi, kun ostaa halvinta riisiä. Ravinnerikas ruoka on kuitenkin kallista, siis se ruoka, mitä ihminen tarvitsee, jotta keho pysyy terveenä ja sinulla on riittävästi energiaa selvitä päivän tehtävistä.

Kyllä terveellinen ruoka voi olla hyvinkin edullista, mutta täytyy tehdä itse; leipoa ja laittaa ruokaa. Ja suunnitella, pitää kirjaa ja varastoida tarvikkeita.

Työttömällä kyllä on aikaa tällaiseen, ainakin pitäisi olla. Outoa onkin, miksi päivät kotona oleva ei esimerkiksi leivo enemmän 

Vierailija
117/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjän pitäisi syödä rasvaista kalaa useampana päivänä viikossa. Se EI ole koskaan kovin halpaa. 

Juu mutta kuinka moni oikeasti syö. En minä ainakaan. Moni on myös allerginen kalalle tai ei pidä siitä. 

Vain köyhä haluaa syödä pilkulleen suositusten mukaan ja vänisee kun rahat ei riitä

Vierailija
118/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ON kallista. Halpa epäterveellinen moska ei ole ruokaa.

Vierailija
119/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on sellainen ihmisten perustarve, jonka edullisen hinnan on oltava ilman ehtoja! EI SAA olla tällaisia lauseita kuten aloittajalla että "ruoka on edullista, JOS sitä tai tätä..."!!!

Vierailija
120/131 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset valittaa "affordability" kriisiä. Meillä on täällä vähintään yhtä paha ostovoimakriisi, pakolliset elinkustannukset ovat kallistuneet kohtuuttomaksi pelkän ahneuden takia, mutta vastaavasti palkankorotukset ovat jääneet liian alhaisiksi jo vuosikymmenien ajan, jälleen ahneuden takia.

Tavallista ihmistä kohti ammutaan monesta suunnasta, ei voi hankkia riittäviä tuloja kun palkkataso on heikko, jota vielä verotetaan raskaasti, asuminen on kallista, samat konnat jotka omistaa työpaikat, omistaa myös asunnot, ja tämä vääristynyt systeemi on omiaan vain riistämään ihmisiä eikä palvelemaan tätä yhteiskuntakoneistoa. 

Tämä systeemi jos mikä pitäisi räjäyttää ihan alkutekijöihinsä ja rakentaa alusta asti uudestaan terveelle pohjalle, sekä estämään samojen vääristymien toistumisen uudelleen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi