Vaatimattomin ruoka jota olet joutunut syömään
Eli vaatimattomin ruoka rahapulan pakottamana?
Itse olin nuorena niin rahaton että söin viikkokaupalla keitettyjä perunoita jotka tilsitty haarukalla, siihen vähän maitoa ja suolaa. Muuta ei ollut.
Kommentit (47)
Olen lapsuudessani syönyt loputtomasti riisi-, makaroni- ja perunavellejä. Aikuisena useinkin keitettyä pastaa joko margariinilla, ketsupilla tai salaatinkastikkeella, riippuen siitä mitä sattuu olemaan.
Jos budjetti on tiukalla, kannattaa panostaa proteiiniin ja rasvaan, ei hiilihydraatteihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos budjetti on tiukalla, kannattaa panostaa proteiiniin ja rasvaan, ei hiilihydraatteihin.
Se vaan kin ne hiilarit on halvempia.
Usein lapsena syötiin kaurahiutaleita maidossa, mutta ei me sitä mitenkään köyhänä pidetty.
Muuten sama mutta kananmunia lisäksi.
Lapsuus oli aika köyhää, hernekeittoa ja perunaa + ruskea kastike tyyliin mentiin pitkälti. Aikuisuudesta on jäänyt mieleen tilanne jolloin oli pelkkää makaronia ilman suolaa tai vaikka ketsuppia. Veti nöyräksi.
Punajuurimuhennos, silakkapihvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan kin ne hiilarit on halvempia.
Kyllä, mutta toisaalta proteiini-/rasvapitoista ravintoa riittää pienempi määrä.
Koulussa (ei Suomessa) oli viikottain kylmää makaronia, joka oli vielä paakkuuntunut.
Vierailija kirjoitti:
Usein lapsena syötiin kaurahiutaleita maidossa, mutta ei me sitä mitenkään köyhänä pidetty.
Sama. Syön vieläkin usein iltapalana penkkivelliä. Ei rahapulasta johtuen vaan koska se on hyvää.
Munakaskin on on vaatimatonta ja hyvää
Taisi olla jotain keiton tapaista missä oli makaronia, soijarouvetta ja pakastejuureksia.