Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?

Vierailija
07.12.2025 |

Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi. 

Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?

Kommentit (1632)

Vierailija
1301/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrittää vääntää luonnollista asiaa toiseen asentoon? 60 v konemuksella voi sanoa että, metatyö ei yleensä ole luontaista miessukupuolelle. Aivot on rakennettu eri tavalla. Tehköön mies siis jotain muuta hyödyllistä. 

Vierailija
1302/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, NAINEN on ALFA, perheen pää, johtaja ja suojelija, mies taas on beta johtajan näkemysten toteuttaja. Ongelmat tulee siitä, että patriarkkaali on antanut miesten uskoa heidän olevan alfoja ja vahingoittuneet miesyksilöt sitten ryhtyvät henkiseen, fyysiseen ja emotionaaliseen väkivaltaan, kun arjessa huomaavat, että heillä ei itse asiassa ole kattavaa visiota perheen toiminnasta ja henkisestä, fyysisestä ja emotionaalisesta hyvinvoinnista. Miehet kuvittelevat, että he ovat kilpailussa naisten kanssa, että heidän tulee olla hierarkiassa naisten yläpuolella, että naiset ovat heidän vastustajansa, vaikka naiset eivät kilpaile ylemmyydestä vaan katsovat kaikkien hyvinvointia, kuten on alfojen tehtävä. Alfa ei ole niiinkuin miesten luomat jumalat jotka haluavat palvontaa ja sokeaa tottelua, alfa luo henkisesti, fyysisesti ja emotionaalsesti turvallisen ympäristön, ja näkee kaikkien perheenjäsenten ihmisyyden, eli toimii niinkuin keskiverto nainen, keskiverto mies haraa vastaan ja on tuhoava voima, kun taas keskiverto nainen on rakentava voima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti tuntee miehen, joka osoittaa erityistä kiinnostusta lastenvaatteita kohtaan?

Ei ne kaikille naisillekaan ole sen enempää erityisen kiinnostuksen kohde. Silti ne vaan hankitaan tekemättä isompaa numeroa asiasta. Mennään kauppaan ja ostetaan. Luulisi saman onnistuvan isiltä oli niihin kiinnostusta tai ei. 

Aargh. Montahan kertaa tässäkin keskustelussa on sanottu tämä.

Miehelle ei ole ongelma mennä kauppaan ja ostaa lastenvaatteita. Siellä on myyjät jotka auttaa kyl. 

Se ongelma on se nainen joka asuu samassa osoitteessa. Se jolle ne sun ja myyjän valitsemat vaatteet ei käy. Tai jos käy niin ainakin jostain pitää valittaa.

Vierailija
1304/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä hoidan kaikki lasten vaatehankinnat, koska miehestä ei yksinkertaisesti ole niitä tekemään. Hän ei hahmota lasten vaatekokoja eikä kengänkokoja. Ei kertakaikkiaan. En jaksa jäädä odottamaan, et hän joskus ottautuisi asioihin vaan teen mieluummin itse. Enkä kyllä kysele mielipiteitä häneltä. 

Kotitöiden suhteen olen joustavampi. Saatan pestä itselleni ja lapsille puhtaita vaatteita, mutta miehen vaatteet jätän pyykkikorin pohjalle. Samoin tiskihuollon saatan välillä jättää kokonaan tekemättä. Yleensä kun puhtaat astiat loppuu niin mies saa itsensä sen verran psyykattua kotitöihin, että täyttää  astianpesukoneen ja laittaa sen päälle. 

Minä toimin kyllä samoin. Vaikka mies varmaan hoitaisi jos pyytäisin, en kyllä suoraan sanottuna tiedä mitä hän tulisi hankkineeksi. Siksi olemme sopineet että minä hoidan ne, maksan yhteiseltä tililtämme. Netistä tilaan muutenkin kaiken tai sitten netistä käytettynä, ei luojan kiitos tarvitse kauppoihin lähteä pyörimään. Samoin hoidan sen ns. kartoittamisen kauden vaihtuessa, mitä mahtuu vielä viime vuodelta, mitä pitää hankkia, ennakointi ym. Eniten tässä ehkä ärsyttää kun toinen ei oikeasti edes tajua/tiedä mitä kaikkea siinä on taustalla ja juuri se pään sisällä tehtävä taustatyö. Mutta en sitä avaa tässä enempää, kun siitä metatyö-sanan/käsitteen vihaajat juuri raivostuvat. Tietäjät tietää mitä meinaan sillä päänsisäisellä työllä. 

Miehellä tuntuu muutenkin olevan vähän se, että häntä ei häiritse sotku ym, ja elää autuaan tietämättömänä kaikesta mitä pitäisi hoitaa. Tekee sitten jos käsken. Juuri sellaiset ns. näkymättömät asiat, tai jotka ei heti silmällä näy, toisin kun vaikka imurointi, kyllä sen huomaa että okei nyt pitäisi imuroida kun pölyä/koirankarvaa lattioilla. Esim. käsipyyhkeiden vaihto, lakanoiden vaihto, tiskikoneen ja liesituulettimen suodattimen pesu viikon/parin välein, vessojen pesu, lasten vesipullojen pesuunlaitto.

Vierailija
1305/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtamalla miestä, tuo sinun nykyinen ei älyä sädehdi.

Hän nyt kuitenkin esim. töissä on ihan pätevä, huolehtii siellä hyvin laajasti kaikenlaisia asioita ja vastaa työssään itsenäisesti isosta kokonaisuudesta. Yliopistotutkinnonkin suoritti. Eli kyllä hänellä älyä pitäisi olla. Ap

Miehesi toiminnalle on nimikin, "weaponized incompetence", eli tarkoituksellinen osaamattomuus. Miehesi tekee kaiken lapsenhoitoon liittyvän tarkoituksella niin huonosti, ettet kestä katsella touhua vaan teet asiat itse. Miehesi ei arvosta sinua, aika vaihtaa miestä.

Vierailija
1306/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi pointtini näemmä ymmärtämättä, no rautalangasta pikaisesti ennen seuraavaa teamsia. Se, että molemmat osallistuvat tasapuolisesti on seurausta heti alusta a

Tai sit veljesi myös ymmärsi ottaa aktiivisempaa roolia uudessa parisuhteessa. Tällaisissa ulostuloissa on sisäänkirjoitettuna se, että kaikki riippuu siitä, millainen nainen on. Mies sit on statisti tai sit hyvä aktiivinen vain sen mukaan, miten nainen toimii. Mies on siis joka tapauksessa ohjattava, ei itseohjautuva. Minusta tuo on surullinen näkemys. 

Oma mies ei ole koskaan jäänyt odottamaan, minkä roolin hänelle annan. Ei häntä ole kiinnostanut, jos olen ollut eri mieltä lasten vaatteiden yhteensopivuudesta. Hän on ottanut isän roolin sen mukaan, mikä on hänestä se oikea tapa. Ei ole minun asiani häntä opettaa.

Keskustella kyllä voimm

Nimenomaan tämä. Kyllä munkin mies on pukenut lapselle jotkut sukat, jotka ei sinänsä ole olleet muun vaateparren värimaailmaan sopivat, mutta mitä sitten. Siinä vaiheessa kun lapsi tällaisen päälle ymmärtää, hän osaa myös itse osallistua vaatevalintoihin ja pukeutumiseen. 

Mun miehellä ei ole ns värisilmää, ja joku värien sommittelu ei niin häntä kiinnosta. Jos valittaisin jostain sukkien väristä, tai siitä että miehen ostama haalari olikin vihreä kun olisi pitänyt olla sininen, niin vähän kai täytyisi olla masokistin vikaa, jos tuota kovin kauan jaksaisi kuunnella.

Aikanaan menin porakonetta ostamaan. Kyseinen työkalu hyödytti meitä molempia, mutta tuli miehelle. Täytyy sanoa, että en ole mikään porakone-ekspertti. Niinpä kysyin ihan suoraan miehen näkemystä siitä, millainen malli olisi hyvä. Mies sai haluamansa. Jos värimalleja olisi ollut enemmän (monella merkillä on kai vain se oma värimaailmansa) kuvitteellisesta, niin olisi ollut aika turhaa mieheltä ruveta valittamaan että ei halunnut keltaista, vaan punaisen porakoneen.

Mut mitä tulee näihin vaateasioihin juhlapukeutumisen osalta, niin hankkii sellaiset juhlatamineet että ne menevät ihan kaikissa sesongin juhlissa. Kai ihmiset muutenkin hankkii jotain siistimpää vaatetta jota voi laittaa vaikka synttäreille tai tilaisuuksiin. Toisaalta monet synttärit on täällä päin osalla olleet liikuntasalissa, ja sinne ollaan puettu lapsi rennosti. 

Vierailija
1307/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti tuntee miehen, joka osoittaa erityistä kiinnostusta lastenvaatteita kohtaan?

Ei ne kaikille naisillekaan ole sen enempää erityisen kiinnostuksen kohde. Silti ne vaan hankitaan tekemättä isompaa numeroa asiasta. Mennään kauppaan ja ostetaan. Luulisi saman onnistuvan isiltä oli niihin kiinnostusta tai ei. 

Aargh. Montahan kertaa tässäkin keskustelussa on sanottu tämä.

Miehelle ei ole ongelma mennä kauppaan ja ostaa lastenvaatteita. Siellä on myyjät jotka auttaa kyl. 

Se ongelma on se nainen joka asuu samassa osoitteessa. Se jolle ne sun ja myyjän valitsemat vaatteet ei käy. Tai jos käy niin ainakin jostain pitää valittaa.

Noinko sinulle on käynyt? Kerrotko enemmän mikä niissä ei vaimollesi kelvannut?

Vierailija
1308/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhosin eniten just lasten vaatetuksen kanssa puljaamista. Meillä on kaksi lasta ja kummallakin oli kasvupyrähdyksiä ihan miten sattuu. Keväällä ei voinut ostaa seuraavalle talvelle vaatteita alennuksesta, kun syksyllä ei tiennyt minkä kokoinen lapsi on. Ensimmäiselle lapselle ostin hyviä goretex-kenkiä sitä ajatellen, että ne käy sitten nuoremmalle. Ei käynyt, kun lapsen jalan malli oli ihan erilainen. Pistin kädet ristiin ja kiitin luojaa, kun lapsilla alkoi pituuskasvu loppua ja he osti itse omat vaatteensa.

Se nyt olisi ollut helppoa, jos aina kauden vaihtuessa olisi voinut viedä lapset lastenvaateliikkeeseen ja antaa myyjän etsiä heille sopivat vaatteet. Kun sitä rahaa ei ollut noin paljoa käytössä, vaatteisiin joutui käyttämään ihan liian paljon aikaa ja vaivaa. Vaatekaupat ei ole mun juttu vaikka nainen olenkin.

Vierailija
1309/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taitaa olla muutamia erittäin aktiivisia miesvihaajia. Myös paljon sellaisia naisia jotka luo sen mielikuvansa pelkästään sen oman miehen perustella. Lisätään soppaan vielä synnytyksen jälkeiset masennukset ym niin keskustelu on just tälläistä. Vaikea edes ymmärtää tätä yleistyksen määrää kun ei tunne itse ainuttakaan tälläistä perhettä, missä kumpikin puoliso ei osallistuisi."

Mä kans ihmettelen mistä löytyy kaikki nää miehet jotka ei osaa hoitaa lapsia ja kotia.

Minä olen keski-ikäinen ja minun isä ja lähipiirin isät hoiti lapsia ja kotia. Naiset oli töissä niin kuin miehetkin ja tekivät uraa. Minun sukupolvella se täysipainoinen isyys on ollut itsestäänselvyys meidän piireissä. Olen Espoosta.

Onko nää valittaja naiset lestadiolaisia vai missä päin Suomea löytyy niitä juntti miehiä jotka ei osaa tai viitsi?

Tiedän tasan yhden tapauksen jossa hommat jäi vaan toiselle ja siinä tapauksessa ne koti ja lapset jäi miehelle. Silloinen vaimonsa oli lapsellinen äitinsä hemmottelema bimbo. Hän ei vaihtanut koskaan ensimmäisen lapsensa vaippaa. Aamuisin mies lähti töihin ja naisen eläkkeellä oleva äiti tuli hoitamaan lasta. Bimbo lähti shoppailemaan tai hengaamaan kavereiden kanssa. Bimbo oli sitä mieltä että kun hän synnyttää ja imettää niin vaipan vaihto jää muille. Ja tietysti siivoaminen ja ruuan laitto.

Vierailija
1310/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1308. Olen sen tässä keskustelussa kertonutkin jo. Kyseessä oli legendaarinen talvihaalarin osto. Menin lastenvaate liikkeeseen. Ostin myyjän suosituksesta haalarin ja myyjä tarkasti koon. 

Päästiin kotiin. Muija sai slaagin ja lähti vaihtamaan toiseen haalariin. 

Merkki ja koko oli muijan mielestä väärä. Mutta ei sitten kuitenkaan voinut sanoa tästä mitään kun oltiin lapsen kanssa sinne menossa.  Kuten vaikka näin. Osta Reiman Haalari koko 116. Värinä xxxxx

.

Koska tämä oli ainoa mikä kelpasi 

Vierailija
1311/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aikojen alusta asti on ollut hyvin normaalia että naiset/ jollain tasolla ovat olleet yhteydessä toisiinsa. Esim mun ensimmäinen lapsi syntyi 2002. Sillon jo pitivät vauvakutsuja ja kerääntyivät muiden kaveri äitien  kanssa yhteen.  Yllättäen mä  miehenä en ollut kutsu listalla.  Sillon muuten oli perhe kahvila toiminta voimissaan. Sekin vähän huvitti. Tais olla tiistai ja torstai klo 09-12.   Enpä nähnyt ikinä yhtään miestä näissä.  Ihme homma kun miehet oli töissä silloin.

Ei niissä perhekahviloissa käyneet työssäkäyvät naisetkaan, ne oli tarkoitettu niille vanhemmille, jotka ovat lasten kanssa kotona. Sinä olisit voinut kutsua koolle kaveri-isät, mutta jostain syystä et tehnyt niin.

Sanoit olleesi töissä, joten miten olet sitten ehtinyt seuraamaan ketä siellä käy?

Vierailija
1312/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaista lasta kiinnostaa, jos kaikilla muilla on nätit juhla-asut ja itsellä se likainen collegepuku. Ihmeellistä, että jotkut luulevat ettei lapset havainnoi ympäristöä.

Minun koulu aikoina se oli vähän nolo olla siellä koulun joulujuhlassa yksi niistä harvoista äitinsä pynttäämistä nysveröistä kun muilla oli perus vaatteet. Ja vaatteiden puhtaus on asia erikseen. Ei liity tähän.

Vaatteiden puhtaus liittyy, koska eihän niitä muista pestä, jos on ihan sama mitä lapsella on päällä.

Olipa taas logiikkaa. Suomalaisten enemmistö kulkee puhtaissa tyylittömissä vaatteissa. Mutta sinun mielestä jos ei ole pyntätty niin sitten ei varmaan edes pese pyykkiä? Vaatteiden tyyli ja puhtaus eivät tosiaan millään tavalla liity toisiinsa.

Vierailija
1313/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1308. Olen sen tässä keskustelussa kertonutkin jo. Kyseessä oli legendaarinen talvihaalarin osto. Menin lastenvaate liikkeeseen. Ostin myyjän suosituksesta haalarin ja myyjä tarkasti koon. 

Päästiin kotiin. Muija sai slaagin ja lähti vaihtamaan toiseen haalariin. 

Merkki ja koko oli muijan mielestä väärä. Mutta ei sitten kuitenkaan voinut sanoa tästä mitään kun oltiin lapsen kanssa sinne menossa.  Kuten vaikka näin. Osta Reiman Haalari koko 116. Värinä xxxxx

.

Koska tämä oli ainoa mikä kelpasi 

Sinulla on tosi erikoinen naismaku. Olet ihan itse valinnut tuollaisen draamakuningattaren.

Vierailija
1314/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies osaa ostaa itse itselleen asialliset ja tilanteeseen sopivat vaatteet, hän osaa ostaa ne lapsellekin. Sen kummempaa kiinnostusta asiaan ei tarvitse olla. Joutuuhan ruokaakin laittamaan lapsille koska on pakko vaikkei se kiinnostaisi ollenkaan.

Vierailija
1315/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai, meillä ei ole ainoa, mutta kyllä molemmat lapset ovat aina halunneet pukeutua juhliin muuten, kuin arkiverkkareissa. Tytär ja poika. Pienestä pitäen. En ole päässyt poseeraamaan heidän kanssaan, kun oma työ ollut sellainen, että mennyt päällekkäin. Voitko uskoa, että lapsilla on myös oma tahto ja omia mielipiteitä. Vaikka jotkut asiat eivät mielestäsi ole tärkeitä, voi ne olla muille, kuten lapsille.

Eri"

Lapset on kaikki erilaisia. Lapsen on saatava pukeutua kouluun myös joulujuhlaan miten haluaa. Oli se sitten juhlapuku tai arkivaatteet. Ongelma on että jotkut vanhemmat haluaa diktatoida lapsen pukeutumista.

Vierailija
1316/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes jokaista lasta kiinnostaa, jos kaikilla muilla on nätit juhla-asut ja itsellä se likainen collegepuku. Ihmeellistä, että jotkut luulevat ettei lapset havainnoi ympäristöä.

Minun koulu aikoina se oli vähän nolo olla siellä koulun joulujuhlassa yksi niistä harvoista äitinsä pynttäämistä nysveröistä kun muilla oli perus vaatteet. Ja vaatteiden puhtaus on asia erikseen. Ei liity tähän.

Vaatteiden puhtaus liittyy, koska eihän niitä muista pestä, jos on ihan sama mitä lapsella on päällä.

Olipa taas logiikkaa. Suomalaisten enemmistö kulkee puhtaissa tyylittömissä vaatteissa. Mutta sinun mielestä jos ei ole pyntätty niin sitten ei varmaan edes pese pyykkiä? Vaatteiden tyyli ja puhtaus eivät tosiaan millään tavalla liity t

Lasten, etenkin päiväkoti-ikäisten, vaatteet harvoin pysyy edes yhtä päivää puhtaana. Jos vanhempia ei kiinnosta miten omat lapset pukeutuu, niin heitä ei kiinnosta katsoa miten tahrainen lapsen pusero on ja onko housunpolvet rikki.

Vierailija
1317/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrittää vääntää luonnollista asiaa toiseen asentoon? 60 v konemuksella voi sanoa että, metatyö ei yleensä ole luontaista miessukupuolelle. Aivot on rakennettu eri tavalla. Tehköön mies siis jotain muuta hyödyllistä. 

Eli miehet ovat biologisista eroista johtuen vammaisen tasoisia? Kummasti sitä metatyötaitoa kuitenkin löytyy harrastuksiin, esim. videopelejä hakatessa. Monissa peleissä täytyy mm. priorisoida mitä pitää inventory välinelistallaan, suunnitella turhien myymistä tai kehittämistä, selvittää missä ja miten se tehdään, sekä suunnitella miten kehittää ja level uppaa hahmoaan ettei kuole liian vaikeaan bossiin.

Minä sanon että vapaamatkustaminen on sekä luonteen heikkoutta että kasvatuskulttuuria, liian pitkään hyväksytty ja nyt se uhkaa jo yhteiskuntia kun ihmiset ei pariudu ja lisäänny.

Vierailija
1318/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ai, meillä ei ole ainoa, mutta kyllä molemmat lapset ovat aina halunneet pukeutua juhliin muuten, kuin arkiverkkareissa. Tytär ja poika. Pienestä pitäen. En ole päässyt poseeraamaan heidän kanssaan, kun oma työ ollut sellainen, että mennyt päällekkäin. Voitko uskoa, että lapsilla on myös oma tahto ja omia mielipiteitä. Vaikka jotkut asiat eivät mielestäsi ole tärkeitä, voi ne olla muille, kuten lapsille.

Eri"

Lapset on kaikki erilaisia. Lapsen on saatava pukeutua kouluun myös joulujuhlaan miten haluaa. Oli se sitten juhlapuku tai arkivaatteet. Ongelma on että jotkut vanhemmat haluaa diktatoida lapsen pukeutumista.

Lapsillekin pitää opettaa, että vaatteet valitaan tilanteen mukaan. Jos päiväkodissa tai koulussa on joulujuhla, sinne laitetaan vähän siistimmät vaatteet mitä arkena. 

Vierailija
1319/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat hoitaa kotia ja lapsia mutta yksi asia on ehdoton. Molemmat hoitaa kokkaamisen siivoamisen ja lapsen hoidon miten hoitaa ja siihen ei todellakaan tulla länkyttämään ja besserwisseröimään että älä tee noin vaan näin.

Tossa kohtaa on vain yksi mahdollinen vastaus:"Hoidatko ite!" jos toinen tulee yhtään viisastelemaan. Tässä asiassa me ollaan molemmat saman luonteisia. En tajua miten kukaan sietää puolisoltaan että toinen tulee siihen viereen mestaroimaan.

1320/1632 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Its usually not about men being incapable, but about clarity, practice, and shared standards. Meta-work can be shifted only when its transferred with structure, not just a vague you handle it this time. What often helps is breaking the task into clear steps, agreeing together on what done properly looks like, and giving the father full ownership from start to finish without stepping in early to fix things. Many men grew up without doing this type of invisible planning, so they genuinely need time to learn it like any other skill. The key is gradual transfer: start with one recurring responsibility (e.g., all school-related tasks) and let him handle it consistently for months, with reminders through shared calendars or checklists instead of emotional pressure. Over time, competence grows, expectations become aligned, and the child stops being caught in the middle. The goal isnt perfection from day one, but building a reliable system where both parents carry the mental load evenly.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän