Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?

Vierailija
07.12.2025 |

Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi. 

Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?

Kommentit (1253)

Vierailija
521/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtamalla miestä, tuo sinun nykyinen ei älyä sädehdi.

Hän nyt kuitenkin esim. töissä on ihan pätevä, huolehtii siellä hyvin laajasti kaikenlaisia asioita ja vastaa työssään itsenäisesti isosta kokonaisuudesta. Yliopistotutkinnonkin suoritti. Eli kyllä hänellä älyä pitäisi olla. Ap

Käytkö itse töissä vai onko niin että miehesi on se joka elättää perheensä? Jos vastaus on että olet kotiäiti niin todellisuudessa miehesi on se joka mahdollistaa sen että lapsellasi on vaatteet päällänsä vaikka sinä käytkin ne "hankkimassa".

Vierailija
522/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lattiat löytyvät huoneen alareunasta seinien välistä, seinät ovat nuo pystysuorat pinnat joiden jälkeen alkaa ulkoilma."

Hyvä kirjoitus, mutta meni vähän pasmat sekaisin kommentoida mitään älykästä, kun tuo lause oli vaan niin nerokas, että nauroin sille vartin putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen voisi mikromanageroida vähemmän puolisoaan ja tämän tapaa toteuttaa isyyttään. Mitä sitten, jos isä unohtaa kakun mutta on aidosti läsnä lapselleen kun äiti vaan suorittaa itsensä uuvuksiin ja vaatii samaa puolisoltaan?

Joskus saattaa olla hyvä katsoa peiliin ja vähän höllättä. Lapsi ei mene rikki, jos ei saa juuri sitä, mitä haluaa esim. autokakkua ja tilalla onkin jäätelöä.

Mitä isä sitten laittaa tarjolle lapsen syntymäpäivänä? En kyllä ymmärrä, miten synttärikakun voi unohtaa. Tahallaan niin voi tehdä, mutta unohtaa ei voi.

Jos unohtaa kakun, niin takuulla unohtaa jäätelönkin. Ja mikä ihme miehillä siinä on, ettei mitenkään, millään voi huomioida EDES OMAA LASTAAN sen verran, että hankkisi sen toiveiden mukais

Siis ihan suoraansanottuna TYHMÄ? Hassua kun nämä idiootit näyttää kuitenkin joten kuten töissä pärjäävän.

Vierailija
524/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärissä käydään julkisella 9- ja 14-vuotiaana. 9-vuotias ei nyt vielä välttämättä osaa toimia itsenäisesti mutta 14-vuotiaana pitäisi osata. Toki voi olla oikomishoitoa minkä takia hammaslääkärin pitäisi olla tuttu paikka, kun siellä käydään niin usein.

Kyllä pitää osata jo 9-vuotiaana kulkea julkisilla ja osata kävellä sisään rakennukseen ja ojentaa vastaanotossa Kela kortti. Koulun alussa vielä pitää vähän ohjata ja saattaa. Mutta ei enää kolmannella luokalla. Kyllä pitää siinä vaiheessa jo tuollaisesta selviytyä.

Luitko alkuperäistä tekstiä? Siinä luki että lapsella on toiminnanohjauksessa vaikeuksia.

Tyhmältä ukolta tyhmä lapsi. 

Vierailija
525/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin kiitollinen mun vaimosta tämän ketjun ansiosta. Kelatkaa me ollaan ostettu vaatteita ja haalarit ihan vaan kauppareissulla.  Koko proseduuriin meni muutamia minuutteja.  Synttäritkin ollaan järjestetty 14 kertaa ilman mitään draamaa. 

Moni mies saisi ollakin kiitollinen vaimostaan. Sinunkin on miettinyt valmiiksi, milloin uusi haalari pitää ostaa, ja osaa järjestää sujuvasti synttäreitä. Kysymys onkin, onko vaimosi kiitollinen sinusta. Minä olen miehestäni, eli hän oikeasti on järjestänyt synttäreitä, joten tietää mitä se vaatii. Ja sen, että aina joskus niihin liittyy draamaa. Lapsille synttärit on usein elämän suurimpia draaman aiheuttajia. 

No, vaikka olisikin "miettinyt valmiiksi" ei ole välttämättä merkinnyt siihen painavaan "metatyölistaan". Oma vaimoni ainakin hämmästeli lasten vaatteiden hankkimisen yhteydessä "metatyön"-käsitettä. Jos se on kuulemma metatyötä, niin tekee ainakin ihan mielellään. Ei kuulemma tuntenut ketään äitiä, jolle lasten vaatteiden ostamisen olisi ollut jotenkin vastenmielistä.

Vierailija
526/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö ja metatyö, ne on suomeksi suunnittelua ja organisointia. Ihan oikeaa työtä. Jotkut tekee suunnittelua ja organisointia ihan palkkatyökseen.

Mutta tälleen miehenä tuntuu ap:n juttu vähän oudolta. Jos teillä ei mies ole yhtään osallistunut mihinkään lapsen juttuihin aiemmin ja yhtäkkiä laitat sen tekemään jotain ilman mitään ohjeita, totta kai siinä käy noin. Mutta se itse virhe on tehty jo aiemmin. Vaadi siltä mieheltäs enemmän, nyt se pitää vaan aloittaa pikku hiljaa, kun tilanne on päässyt tuollaiseksi.

Ja jos laitat sen hommaamaan syys-/talvivaatteet, laita se myös ulkoilemaan lapsen kanssa syksyllä/talvella ja hoitamaan jälkiseuraukset. Ei siitä muuten mitään tule. Ihan yhtä lailla se mieskin osaa hoitaa nuo jutut alusta loppuun. Mutta jos muuten itse hoidat koko homman ja laitat taustalla myhäillen taikomaan synttäritarjottavat, niin lopputulos on tuo. Lapsi itkee, miestä v**uttaa ja sinä saat hetkeksi marttyyrin viitan. Sori vaan, siltä tää nyt kuulosti.

Vierailija
527/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joiltain miehiltä vain puuttuu hoivaamisvietti. Asialle ei ehkä voi tehdä yhtään mitään. 

Mies voi kyllä hoitaa asiat omalla tavallaan, kuten tuomalla sen palkkansa kotiin perheelle. 

Eroamalla voi myös saada tilanteen, ettei tule edes sitä palkkaa, jos mies vaikka sekoaa erosta. 

Lapsen talvivaatteiden hankinta ei liity hoivaamisviettiin mitenkään. Vaan vain ja ainoastaan haluun kantaa vastuuta. Vastuuta siitä, että jos menee hankkimaan lapsen, niin tekee sille lapselle myös perustarpeiden mukaisen elämän. 

Tätähän miehet eivät ollenkaan tajua. Ei lasten hoitaminen motivoi heitä, koska he eivät itse hyödy siitä mitenkään. Naista vielä saatetaan jaksaa hiukan huomioida, pillun toivossa. Jos mies hoitaa lapsia, hän tekee omia juttujaan, eikä kiinnitä siinä pyörriviin lapsiin mitään huomiota. Kun oma mieheni oli viimeisen, eli viidennen lapsen kanssa kotona, tälle tapahtui seuraavia: poltti itsensä kiukaalla, kun mies jätti taaperon yksin saunaan, käsi meni sijoiltaan, kun leikkiä isomman sisaruksen kanssa ei vahdittu, tuli iso ommeltava haava, kun ei vahdittu vaarallisia esineitä. Lisäksi ruoka nyt oli mitä sattui ja kotia ei siivottu.

Ja tälle huithapelille sitten joku on tehnyt VIISI lasta??? Eikö tuossa ole jo omaakin vastuuta.

Vierailija
528/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua, koska perheessämme on sama tilanne. Ja vastaukseni on, etten tiedä. Vanhempi lapsista lähestyy täysi-ikäisyyttä ja nuorempi on vasta alakoulussa.

Mieheni on ostanut vanhemmalle lapselle yhdet talvikengät. Ei maksa harrastuksia, ei käy kaupassa oma-aloitteisesti.

Ainoitakaan synttärijuhlia ei ole järjestänyt eikä maksanut. Myös joulut yms. on täysin minun vastuullani.

Maksan 3/4 perheen menoista. Vain asuntolaina menee tasan puoliksi.

On varmaan sanomattakin selvää, että vihaan miestäni. Mieheni kaipaa läheisyyttä minä lähinnä eroa.

Jos sanot, että harrastuksesta tulee nyt tämä maksu, maksatko? Niin vastaako mies en? Kyllä kummankin vanhemman  tulee osallistua lapsen elatukseen.

Vai meneekö niin, että lasku tulee nimelläsi, mies ei tiedä siitä ja maksat

Anteeksi nyt vaan mutta sun mieshän on ihan täysi mulkvisti! Että edes omien lastensa harrastuksia ei halua tukea. 

Saisin tuon jälkeen sen tasoisen raivarin että se olisi ero tai pariterapia seuraavana steppinä. Ihan järkyttävä miehen irvikiva. Julma.

Vierailija
529/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyö ja metatyö, ne on suomeksi suunnittelua ja organisointia. Ihan oikeaa työtä. Jotkut tekee suunnittelua ja organisointia ihan palkkatyökseen.

Mutta tälleen miehenä tuntuu ap:n juttu vähän oudolta. Jos teillä ei mies ole yhtään osallistunut mihinkään lapsen juttuihin aiemmin ja yhtäkkiä laitat sen tekemään jotain ilman mitään ohjeita, totta kai siinä käy noin. Mutta se itse virhe on tehty jo aiemmin. Vaadi siltä mieheltäs enemmän, nyt se pitää vaan aloittaa pikku hiljaa, kun tilanne on päässyt tuollaiseksi.

Ja jos laitat sen hommaamaan syys-/talvivaatteet, laita se myös ulkoilemaan lapsen kanssa syksyllä/talvella ja hoitamaan jälkiseuraukset. Ei siitä muuten mitään tule. Ihan yhtä lailla se mieskin osaa hoitaa nuo jutut alusta loppuun. Mutta jos muuten itse hoidat koko homman ja laitat taustalla myhäillen taikomaan synttäritarjottavat, niin lopputulos on tuo. Lapsi itkee, miestä v**uttaa ja sinä saat hetkeksi marttyyr

Äidillekin oli joskus eka kerta, kun järjesti synttärit ja osti ulkovaatteet. Ei tainnut tarvita isän ohjeita. Aikuinen nimittäin poikkeuksetta kykenee hoitamaan nuo hommat ilman ohjeita, jos edes pari sekuntia ajattelee. Jos mies tarvitsee ohjeet, hän on kehitysvammainen tai tekeytyy tahallaan tyhmäksi. Lopputulema sitten on, että nainen lakkaa arvostamista miestä. Ne ulkovaatteet nyt vain yksinkertaisesti ostetaan kaikki, mitä tarvitaan,  ja synttärit järjestetään, ja jos ei muka osaa, pitää lakata teeskentelemästä. Eiköhän se niin menisi, että jos aseella uhattaisiin, niin kummasti alkaisi muistua mieleen mitä varusteita itsekin lapsena (ja aikuisenakin...) on ulkona käyttänyt ja millaista synttäreillä on ollut,  omassa elämässä tai vaikka telkkarissa. Ei Suomessa ole ihmisiä, joilta nämä tiedot puuttuisivat.

Vierailija
530/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos AP kuolee ja lapsen isä jää yksinhuoltajaksi? Miten hän sitten pärjää?

Ei hän pärjääkään, siksi hän hälyttää äitinsä apuun.  Ja äidithän tietenkin tulee,niinhän se on ollut maailman sivu.

Jos olisin kuollut silloin, kun olin ensimmäisen mieheni kanssa naimisissa, mies olisi samana päivänä kiikuttanut lapsen äidilleen ja sinne se olisi jäänyt.  Niin siinä olisi käynyt.

Tämän toisen eli nykyisen mieheni kanssa meillä ei ole lapsia, mutta jos olisi, olen aika varma, että hänkin siskojaan apuna käyttäisi aina kun voisi.  

Vierailija
531/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surulliselta tuntuu lukea kirjoituksia joissa mollataan tuo mies ja tarjotaan eroa ratkaisuksi. AP on varmasti kuvannut asian niinkuin hän itse sen kokee mutta millainen olisi miehen kertoma kokemus? Se voisi olla vaikkapa sellainen että joka kerta kun mies teki jotain lastenhoitoon liittyvää, se torjuttiin ja korjattiin. Ei sitä potkupukua, ei noita vaippoja, ei sitä ja tätä, ei noin vaan näin. Kommunikaatio- ja toimintamalli jonka moni on omaksunut ehkä jo kotonaan ja toteuttaa tiedostamattaan. Pikkuhiljaa oma-aloitteisuus katoaa ja puoliso muuttuu aloitekyvyttömäksi suorittajaksi joka odottaa saavansa tarkat ohjeet. Vastaavasti mies voisi huomautella vaimolleen siitä miten renkaanvaihdon jälkeen tulee aina tehdä jälkikiristys noin 100 kilometrin ajon jälkeen tai siitä miten auto tulisi tankata jo ennenkuin tankki on melkein tyhjä tai miten sadevesikourut tulisi putsata ennen pakkasten tuloa mutta eipä huomauttele, hoitaa vaan sen kummemmin numeroa tekemättä.

Renkaanvaihdot.  Jälkikiristys. Sadevesikourut.

Juuri niitä hommia, joihin miehet aina vetoaa, mutta joita ei todellakaan tehdä joka ikinen päivä.

Kerran vuodessa. Jo on metaa muistettavana.

Vierailija
532/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin kiitollinen mun vaimosta tämän ketjun ansiosta. Kelatkaa me ollaan ostettu vaatteita ja haalarit ihan vaan kauppareissulla.  Koko proseduuriin meni muutamia minuutteja.  Synttäritkin ollaan järjestetty 14 kertaa ilman mitään draamaa. 

Hyvä, mutta muista kiittää sitä vaimoa itseään siitä, että hän on huomannut vaatteiden ja haalarien ostotarpeen ajoissa ja suunnitellut toteutuksenkin niin, ettei sun ole tarvinnut kuin ajelehtia mukana. Vauvapalsta on tietty hyvä alku.

Vierailija
533/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, mutta muista kiittää sitä vaimoa itseään siitä, että hän on huomannut vaatteiden ja haalarien ostotarpeen ajoissa ja suunnitellut toteutuksenkin niin, ettei sun ole tarvinnut kuin ajelehtia mukana. Vauvapalsta on tietty hyvä alku.

Itseasiassa oltiin kaupassa ja katsottiin et hitto onpa hyvät alennukset. Sit mietittiin siinä ehkä minuutti että molempien lapsien haalarit alkaa olla tiensä päässä. Eikun kärryyn. 

Älä ole huolissaan. Vaimo tietää että arvostan häntä

Vierailija
534/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surulliselta tuntuu lukea kirjoituksia joissa mollataan tuo mies ja tarjotaan eroa ratkaisuksi. AP on varmasti kuvannut asian niinkuin hän itse sen kokee mutta millainen olisi miehen kertoma kokemus? Se voisi olla vaikkapa sellainen että joka kerta kun mies teki jotain lastenhoitoon liittyvää, se torjuttiin ja korjattiin. Ei sitä potkupukua, ei noita vaippoja, ei sitä ja tätä, ei noin vaan näin. Kommunikaatio- ja toimintamalli jonka moni on omaksunut ehkä jo kotonaan ja toteuttaa tiedostamattaan. Pikkuhiljaa oma-aloitteisuus katoaa ja puoliso muuttuu aloitekyvyttömäksi suorittajaksi joka odottaa saavansa tarkat ohjeet. Vastaavasti mies voisi huomautella vaimolleen siitä miten renkaanvaihdon jälkeen tulee aina tehdä jälkikiristys noin 100 kilometrin ajon jälkeen tai siitä miten auto tulisi tankata jo ennenkuin tankki on melkein tyhjä tai miten sadevesikourut tulisi putsata ennen pakkasten tuloa mutta eipä huomaut

Kyllähän niitä renkaidenvaihtoja on tuplasti enemmän vuodessa kuin lapsen syntymäpäivää. Sillä kuitenkin ketjun marttyyrit on mässäilleet useampaan kertaan. En ymmärrä tätä nykyihmisten halua pyrkiä asemoimaan itsensä väkisin marttyyriksi ja sovittaa jotain itsekeksittyä sädekehää olemattomista ansioista. Minusta laiskaa, väsynyttä ja epärehellistä.

Vierailija
535/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kunnon akka miehen kanssa menee METSÄ  ja METAllitöihin valittamatta KOKOAJAN

M50

Ps. nyky akat ei osaa kuin valittaa kokoajan!

Ironista että sinä valitat juuri nyt ja luultavasti tulet AV:lle päivittäin ulisemaan.

En ole koskaan nähnyt miestä metsä- tai metallitöissä paitsi jos se on ollut tämän palkkatyö. Ei kuulu perusihmisen kotitöihin. Käyt töissä kuten kaikki muutkin? Vau! Kaipaatko siitä ylistystä?

Eihän siellä kennoasunnossa näekkään muuta kuin rakennekynsiä viilaavia somessaroikkuvia VOLTIn loisia.

Vierailija
536/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtamalla miestä, tuo sinun nykyinen ei älyä sädehdi.

Hän nyt kuitenkin esim. töissä on ihan pätevä, huolehtii siellä hyvin laajasti kaikenlaisia asioita ja vastaa työssään itsenäisesti isosta kokonaisuudesta. Yliopistotutkinnonkin suoritti. Eli kyllä hänellä älyä pitäisi olla. Ap

Tää on kuin puhuisit minun exästä. Ei se taida olla osaamisesta kiinni, vaan ihan vaan motivaatiosta. Eli siis suomeksi siitä, että on niin k pää että kiinnostaa vaan omat asiat (omat harrastukset, oma työ jne.), ja lapsen asioista nyt välitä piiruakaan. Toki minun exäni siis nimen omaan oli se, joka halusi lapsen. Tutkitustihan se nostaa miehen statusta, ja työpaikallakin saa enemmän arvostusta, kun on onnistunut lisääntymään. Kotona ei tosiaan kiinnosta lapsen asioita hoidella.

Lisättäköön vielä, että tienasimme yhtä paljon yhdessä ollessa, ja eron jälkeen tienaan miestä enemmän (olemme molemmat siis aika uraorientoituneita, mutta kyllä mulla vaan riitti mielenkiintoa hoitaa lapsen asiat omien asioideni lisäksi). Hauskintahan tässä on se, että tuo mun exä teki vielä lapsen uuden naisystävänsä kanssa. Ihan vauva tuo lapsi vasta, että saas nähdä kuinka kauan tämä uusi nainen jaksaa ko. miehen sluibailua katsella.

Vierailija
537/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surulliselta tuntuu lukea kirjoituksia joissa mollataan tuo mies ja tarjotaan eroa ratkaisuksi. AP on varmasti kuvannut asian niinkuin hän itse sen kokee mutta millainen olisi miehen kertoma kokemus? Se voisi olla vaikkapa sellainen että joka kerta kun mies teki jotain lastenhoitoon liittyvää, se torjuttiin ja korjattiin. Ei sitä potkupukua, ei noita vaippoja, ei sitä ja tätä, ei noin vaan näin. Kommunikaatio- ja toimintamalli jonka moni on omaksunut ehkä jo kotonaan ja toteuttaa tiedostamattaan. Pikkuhiljaa oma-aloitteisuus katoaa ja puoliso muuttuu aloitekyvyttömäksi suorittajaksi joka odottaa saavansa tarkat ohjeet. Vastaavasti mies voisi huomautella vaimolleen siitä miten renkaanvaihdon jälkeen tulee aina tehdä jälkikiristys noin 100 kilometrin ajon jälkeen tai siitä miten auto tulisi tankata jo ennenkuin tankki on melkein tyhjä tai miten sadevesikourut tuli

Nii. No heitän ihan oman listan. Kuis moni nainen on tehnyt näitä tai tekee säännöllisesti.

1. Hakkaa puut polttopuiksi, pinoaa liiteriin- lämmittää taloa.

2. Putsannut ilpin/ maalämmön suodattimet?

3. Huoltanut ruohonleikkurin, raivaussahan jne

4. Putsannut liesituulettimen suodattimen?

5. Öljynnyt terassin/ maalannut taloa?

6. Tehnyt talon vuosittaiset tarkastukset?

7. Leikannut nurtsin.

8. Kaivanut itse istutuksille kuopat.

9. Vienyt tuhkat takasta ulos/ puhdistanut takan luukut?

10. Huoltanut perheen fillarit?

11. Kasannut isoja huonekaluja?

12. Vaihtanut  auton renkaat.

13. Pessyt auton ja auton renkaat?

14. Tehnyt pintaremonttia asunnossa?

15. Käyttänyt auton huollossa/ korjaannut itse autoa?

16. Kolaa aktiivisesti lumet pihalta?

17. Tyhjentää viemärikaivot/ pesee ne.

Tossa nyt ihan tollanen pikkulista. Mä olen tehnyt kaikki noi viimeisen kk aikana. + Omat työt ja hoitanut lasta että vaimo pääsee harrastaa. Yms.

Vierailija
538/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surulliselta tuntuu lukea kirjoituksia joissa mollataan tuo mies ja tarjotaan eroa ratkaisuksi. AP on varmasti kuvannut asian niinkuin hän itse sen kokee mutta millainen olisi miehen kertoma kokemus? Se voisi olla vaikkapa sellainen että joka kerta kun mies teki jotain lastenhoitoon liittyvää, se torjuttiin ja korjattiin. Ei sitä potkupukua, ei noita vaippoja, ei sitä ja tätä, ei noin vaan näin. Kommunikaatio- ja toimintamalli jonka moni on omaksunut ehkä jo kotonaan ja toteuttaa tiedostamattaan. Pikkuhiljaa oma-aloitteisuus katoaa ja puoliso muuttuu aloitekyvyttömäksi suorittajaksi joka odottaa saavansa tarkat ohjeet. Vastaavasti mies voisi huomautella vaimolleen siitä miten renkaanvaihdon jälkeen tulee aina tehdä jälkikiristys noin 100 kilometrin ajon jälkeen tai siitä miten auto tulisi tankata jo ennenkuin t

3 tippu tosta kk edestä veks.

Vierailija
539/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos laitat sen hommaamaan syys-/talvivaatteet, laita se myös ulkoilemaan lapsen kanssa syksyllä/talvella ja hoitamaan jälkiseuraukset. Ei siitä muuten mitään tule. Ihan yhtä lailla se mieskin osaa hoitaa nuo jutut alusta loppuun. Mutta jos muuten itse hoidat koko homman ja laitat taustalla myhäillen taikomaan synttäritarjottavat, niin lopputulos on tuo. Lapsi itk

Vaatiko siinä vieressä kun äidin eka kerta oli että kaikki on täydellistä ja tehdään tän vartijan tavalla?

Niinpä 

Vierailija
540/1253 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surulliselta tuntuu lukea kirjoituksia joissa mollataan tuo mies ja tarjotaan eroa ratkaisuksi. AP on varmasti kuvannut asian niinkuin hän itse sen kokee mutta millainen olisi miehen kertoma kokemus? Se voisi olla vaikkapa sellainen että joka kerta kun mies teki jotain lastenhoitoon liittyvää, se torjuttiin ja korjattiin. Ei sitä potkupukua, ei noita vaippoja, ei sitä ja tätä, ei noin vaan näin. Kommunikaatio- ja toimintamalli jonka moni on omaksunut ehkä jo kotonaan ja toteuttaa tiedostamattaan. Pikkuhiljaa oma-aloitteisuus katoaa ja puoliso muuttuu aloitekyvyttömäksi suorittajaksi joka odottaa saavansa tarkat ohjeet. Vastaavasti mies voisi huomautella vaimolleen siitä miten renkaanvaihdon jälkeen tulee aina tehdä jälkikiristys noin 100 kilometrin ajon jälkeen tai siitä miten auto tulisi tankata jo ennenkuin tankki on melkein tyhjä tai miten sadevesikourut tulisi putsata ennen pakkasten tuloa mutta eipä huomaut

Renkaanvaihdot.  Jälkikiristys. Sadevesikourut.

Juuri niitä hommia, joihin miehet aina vetoaa, mutta joita ei todellakaan tehdä joka ikinen päivä.

Kerran vuodessa. Jo on metaa muistettavana.

Haha, ihan rengasliikkeestä sanoivat, että 80 % jättää jälkikiristykseen tulematta. Että sen tosiaan voikin jättää väliin, mutta lastapa et voi pakkasella ilman talvihaalaria lähettää päiväkotiin tai tulee kyllä lasu niskaan. Ja joo, renkaanvaihto. Yksi homma. Kun niitä lapsen vaatteita saa varsinkin pienten kohdalla olla hankkimassa täyttä kaapillista uusia joka kahden kuukauden välein, mukaan lukien kaikki tilpehöörit, kengät, hanskat jne. Eikä siihen riitä yhden hankinnan tekeminen, vaan niitä vaatteita on oltava niin paljon, että kiertää pyykistä mukavasti, ja ulkovaatteistakin varavaatekerta, kun ovat kuitenkin joskus märkänä tai pesussa kuraleikkien jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan