Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla keinoilla voisi testata miehen empatiakykyä tutustumisvaiheessa?

Vierailija
06.12.2025 |

Haluaisin lapsilleni lämpimän isän, kertokaa vinkkejä, millä tätä voisi testata. Monet miehet osaa kyllä teeskennellä empaattista alussa, mutta haluan nähdä teeskentelyn taakse.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se empatiakyky tulee esille ihan vaikka vaan puheesta ja kielestä mitä mies käyttää. Miten hän puhuu lapsista yllättävässä tilanteessa; onko lapset hänen puheessa räkänokkaisia pentuja vai ihan vaan lapsia ilman negatiivista sanastoa. Entäpä vanhukset/vammaiset, entä lemmikit. Kyllä se jo puheesta paistaa vastaa millaisten lasien läpi henkilö maailmaa katsoo. Ja siis äkkitilanteessa ne opitut maneerit tippuvat pois käytöstä. Esim jos lapsi pyrähtää suojatiellä auton eteen niin onko hän lapsi/tenava/pikkunen vai räkänokka/pentu jne. Kuuntele tarkasti, kyllä se sulle paljastuu. 

Vierailija
82/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä joku tilanne jossa tulee pientä väsymystä ja jotain stressaavia tilanteita joissa pitäisi pystyä yhteistyöhön. Vaikka muutaman päivän vaellus. Jos mies rupeaa kiukuttelemaan heti kun märät puut ei syty, niin ei jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestä joku tilanne jossa tulee pientä väsymystä ja jotain stressaavia tilanteita joissa pitäisi pystyä yhteistyöhön. Vaikka muutaman päivän vaellus. Jos mies rupeaa kiukuttelemaan heti kun märät puut ei syty, niin ei jatkoon.

Itse en olisi läpäissyt tätä, tai samaa versiota mökillä ainoana "mukavuutena" ulkovessa 🥶

Parisuhteessa jo pian 40 vuotta, emme vaella tai alkukantaismökkeile 😌

t. Nainen 

Vierailija
84/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisuutta on ihan tieteellisessä mielessäkin kahta lajia, älyllistä ja tunteellista. Oletan että alottaja tarkoittaa jälkimmäistä, joka samaistumista toiseen ja niin sanottua kanssatuntemista. Ensimmäistä löytyy taas paljonkin narsisteilta, mistä johtuen he ovat niin taitavia loukkaamaan toisia. Muutenhan he vain haistattelisivat ja loukkaisivat pinnallisesti pääsemättä ihon alle.

Vierailija
85/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sairaskohtaus ja katso onko mies huolissaan sun voinnista vai harmitteleeko vain peruuntuneita treffejä.

"Saa sairaskohtaus"? Aika laskelmoivaa ja siitä jää helposti kiinni.

Vierailija
86/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi teeskennellä empaattista? Se on yhtä helppoa kuin teeskennellä ymmärtävänsä kvanttimekaniikkaa.

Se onnistuu helposti. Usein älykäs ihminen, jolla ei ole aitoa kykyä empatiaan, tiedostaa ja näkee muitten kytöksestä, mitä häneltä odotetaan. 

Hän osaa taitavasti matkia näitä tunteita ja esiintyä, kuin olisi tasapainoinen ja empaattinen. Hän hyötyy tästä. 

Ulkopuolisten on mahdoton tunnistaa, että hän feikkaa. Hän on itse oman tunnekylmän lapsuutensa uhri ja yrittää pärjätä silti. 

Asia paljastuu ehkä vasta jossain vakavassa kriisitilanteessa läheisen kanssa. Sitä ennen on voitu elää yhdessä vuosia.

Vierailija
87/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana on romantiikka, ihastuminen ja kiintymys. Miestä testataan kuin rekrytointiprosessissa.

Olisko vaan mahdollista viettää yhdessä aikaa ja tutustua toiseen.

Vierailija
88/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi teeskennellä empaattista? Se on yhtä helppoa kuin teeskennellä ymmärtävänsä kvanttimekaniikkaa.

Se onnistuu helposti. Usein älykäs ihminen, jolla ei ole aitoa kykyä empatiaan, tiedostaa ja näkee muitten kytöksestä, mitä häneltä odotetaan. 

Hän osaa taitavasti matkia näitä tunteita ja esiintyä, kuin olisi tasapainoinen ja empaattinen. Hän hyötyy tästä. 

Ulkopuolisten on mahdoton tunnistaa, että hän feikkaa. Hän on itse oman tunnekylmän lapsuutensa uhri ja yrittää pärjätä silti. 

Asia paljastuu ehkä vasta jossain vakavassa kriisitilanteessa läheisen kanssa. Sitä ennen on voitu elää yhdessä vuosia.

Kyllä tuo on tunnistettavissa, jos osaa tulkita mikroilmeitä ja -eleitä.

Vierailija
89/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se empatiakyky tulee esille ihan vaikka vaan puheesta ja kielestä mitä mies käyttää. Miten hän puhuu lapsista yllättävässä tilanteessa; onko lapset hänen puheessa räkänokkaisia pentuja vai ihan vaan lapsia ilman negatiivista sanastoa. Entäpä vanhukset/vammaiset, entä lemmikit. Kyllä se jo puheesta paistaa vastaa millaisten lasien läpi henkilö maailmaa katsoo. Ja siis äkkitilanteessa ne opitut maneerit tippuvat pois käytöstä. Esim jos lapsi pyrähtää suojatiellä auton eteen niin onko hän lapsi/tenava/pikkunen vai räkänokka/pentu jne. Kuuntele tarkasti, kyllä se sulle paljastuu. 

Ei empatia käy ilmi puheesta vaan teoista.

Sairastu ("sairastu"), kerro miehelle miten voit, katso miten reagoi.

Vierailija
90/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkien kohtelu kertoo jo paljon ihmisistä. Pl. allergiset. 

Sekin miten käyttäytyy tarjoilijoita kohtaan. Pysähtyykö auttamaan jos näkee jotain sattuneen. 

Ehkä, mutta ei tämä mittaa empatiakykyä. Parempi mittari olisi se kuinka helposti mies työllistyy tai saa yleisesti tahtoaan läpi eri tilanteissa.

Johtajissa on paljon psykopaatteja, eli viittaatko hyvin työllistyvällä ja tahtonsa läpi saavalla empatiakyvyttömyyteen?

En. Empatiakykyhän tarkoittaa sitä, että osaa asettaa itsensä toisen asemaan. Tämä taito vaaditaan siihen, että pärjää esim. työhaastatteluissa. Pitää osata nähdä mitä rekrytoija haluaa ja esittää itsensä sillä tavalla.

Höpsis. Ihmisten lukemisen osaa nimenomaan narsisti. Sekoitat asioita. Nyt kysyttiin aitoja kykyjä. 

Vierailija
91/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen mielestä on hauskoja ne "hauskat kotivideot" joissa lapsia ja eläimiä sattuu, niin ei ole empatiakykyä. 

Vierailija
92/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sanon tämän nyt itse, niin en todella tiedä. - Olen joitain kertoja itse kuullut olevani empaattine tai sympaattinen ja muut huomioiva mies. Itse koen olevani lähinnä vain oma itseni. Ehkä olen tehnyt jotain oikeinkin, kun olen saanut mahdollsiuuden kaveruuksiin ja ystävyyksiin naisten kanssa. Ei heidän määränsä vaan laatunsa. Ehkä olen tehnyt tai ollut tekemättä jotain, miten vain mutta kuitenkin niin, että sinkkuna olen ja olen saanut olla jo vuosia ilman, että olisin saanut mahdollsiuuden elää ja olla parisuhteessa.

Sillä sen jälkeen kun on käynyt selväksi ja olen ymmärtänyt, että jatkosssa olen tai olemme naisen kanssa "vain" kavreita tai mahd- jopa ystäviä, niin minun (, kuten myös hänen) on tajuttava, mitä se merkitsee, minulle se merkitsee mm. sen hyväksymistä, että nainen haluaisi olla kanssani läheinen mutta ei ole kiinnostunut parisuhteesta kanssani, eikä hänen kanssaan ystävyys tai kaveruus ole mahdollinen, jollen kunnioita tai ainakin kykene elämään tämän asian kanssa, vaikka joskus se on riipaissut aika tavoin, olkoonkin, että vuosia myöhemmin olen joskus tajunnutkin miksi hän halusi jatkaa kanssani niin kuin halusi.

Miksi sen tajuamisessa on mennyt vuosia? 

Vierailija
93/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi olla tosi eläin- la lapsirakas mutta ei millään osaa asettua heidän asemaan. Ne on miehelle kuin söpöjä pehmoleluja, joita pitää hellästi paijata, mutta ei ajattelevia ja tuntevia yksilöitä. Ei se ole empatiaa. 

Vierailija
94/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa kerpiilejä 2 kpl. Jyrsiät on miellyttäviä

Vierailija
95/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen eläinten hyvinvointiin korreloi hyvin suhtautumista pieniin lapsiin. Samoin suhtautuminen sinuun, kun sairastat tai olet loukannut itsesi. Herääkö hoivavietti ollenkaan.

Jep! Vegaanimiehet ovat varmin valinta, mutta he ovat kovassa huudossa muidenkin naisten keskuudessa.

Vierailija
96/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voi olla tosi eläin- la lapsirakas mutta ei millään osaa asettua heidän asemaan. Ne on miehelle kuin söpöjä pehmoleluja, joita pitää hellästi paijata, mutta ei ajattelevia ja tuntevia yksilöitä. Ei se ole empatiaa. 

Niin. Kannattaa katsoa pisteleekö niitä "rakastamiaan" eläimiä suuhunsa vai syökö kasvisruokia.

Vierailija
97/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on tunnistettavissa, jos osaa tulkita mikroilmeitä ja -eleitä.

Tuollaisen tunnistaa varmaan vain hyvän intuition omaavat.

Vierailija
98/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen eläinten hyvinvointiin korreloi hyvin suhtautumista pieniin lapsiin. Samoin suhtautuminen sinuun, kun sairastat tai olet loukannut itsesi. Herääkö hoivavietti ollenkaan.

Katso miten koira suhtautuu,koira tunnistaa teeskentelijät.

Ehei. Eksä oli kaikkien koirien suosiossa, vaikka hän itse ei pitänyt koirista. Mutta eipä hän myöskään teeskennellyt. Hänen vanhempansa ottivat joskus puheeksi, että miten heidän vanhuutensa järjestetään. Hän aina vastasi iloisesti nauraen, että "Esperi cares!". Ja totta se oli, ei hän välittänyt.

Millaiset välit miehellä on vanhempiinsa. Auttaak heitä jne. kertoo paljon ihmisestä.

Vierailija
99/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset ovat empaattisempia, mutta ei tuokaan mikään pomminvarma tapa karsia ole.

Vierailija
100/110 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso miten koira suhtautuu,koira tunnistaa teeskentelijät.

Ehei. Eksä oli kaikkien koirien suosiossa, vaikka hän itse ei pitänyt koirista. Mutta eipä hän myöskään teeskennellyt. Hänen vanhempansa ottivat joskus puheeksi, että miten heidän vanhuutensa järjestetään. Hän aina vastasi iloisesti nauraen, että "Esperi cares!". Ja totta se oli, ei hän välittänyt.

Millaiset välit miehellä on vanhempiinsa. Auttaak heitä jne. kertoo paljon ihmisestä.

Suomessa on monet lapset kasvatettu häpeällä toksisessa perheessä, joten hyvin monilla on syynsä siihen jos ei ole välit kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän