Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla keinoilla voisi testata miehen empatiakykyä tutustumisvaiheessa?

Vierailija
06.12.2025 |

Haluaisin lapsilleni lämpimän isän, kertokaa vinkkejä, millä tätä voisi testata. Monet miehet osaa kyllä teeskennellä empaattista alussa, mutta haluan nähdä teeskentelyn taakse.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastu. Monet miehet eivät voi sietää sairasta naista ja jättävät tämän usein potemaan yksin. 

Lisäksi kannattaa kokeilla, miten mies suhtautuu siihen, kun olet jostain asiasta täysin eri mieltä. 

Vierailija
22/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen eläinten hyvinvointiin korreloi hyvin suhtautumista pieniin lapsiin. Samoin suhtautuminen sinuun, kun sairastat tai olet loukannut itsesi. Herääkö hoivavietti ollenkaan.

Eläin on hyvä esimerkki mutta hoivavietti ei. Hoivaviettiä voi olla, mutta se voi kohdistua ihan kaikkiin, jokaiseen vastaantulevaan tätiinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkien kohtelu kertoo jo paljon ihmisistä. Pl. allergiset. 

Sekin miten käyttäytyy tarjoilijoita kohtaan. Pysähtyykö auttamaan jos näkee jotain sattuneen. 

Ehkä, mutta ei tämä mittaa empatiakykyä. Parempi mittari olisi se kuinka helposti mies työllistyy tai saa yleisesti tahtoaan läpi eri tilanteissa.

Johtajissa on paljon psykopaatteja, eli viittaatko hyvin työllistyvällä ja tahtonsa läpi saavalla empatiakyvyttömyyteen?

En. Empatiakykyhän tarkoittaa sitä, että osaa asettaa itsensä toisen asemaan. Tämä taito vaaditaan siihen, että pärjää esim. työhaastatteluissa. Pitää osata nähdä mitä rekrytoija haluaa ja esittää itsensä sillä tavalla.

Ihmisten manipulointi ei ole empatiaa. Vaan sellaista narsku meininkiä.

Vierailija
24/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin miten käyttäytyy tarjoilijoita kohtaan. Pysähtyykö auttamaan jos näkee jotain sattuneen. 

Ehkä, mutta ei tämä mittaa empatiakykyä. Parempi mittari olisi se kuinka helposti mies työllistyy tai saa yleisesti tahtoaan läpi eri tilanteissa.

Kuulostaa taitavalta manipuloijalta.

Taitavilla manipuloijilla on korkea empatiakyky. Se on välttämätön ehto.

Ainakin kognitiivinen empatiakyky, he tietävät, että empaattisesti suhtautuminen kuuluu sellaiseen käytökseen, mitä ihmisiltä odotetaan, mutta he eivät välttämättä tunne myötätuntoa toista kohtaan.

Vierailija
25/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitkö puolisoa vai näyttelykoiraa kun pitää kaikenmaailman testejä ja todistuksia olla?

Vierailija
26/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sietäisi tyyppiä, joka etuilee liikenteessä, esim tuikkaa kääntyvältä kaistalta toisen eteen. Pl hätätilanteet.

Vierailija
27/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanon tämän nyt itse, niin en todella tiedä. - Olen joitain kertoja itse kuullut olevani empaattine tai sympaattinen ja muut huomioiva mies. Itse koen olevani lähinnä vain oma itseni. Ehkä olen tehnyt jotain oikeinkin, kun olen saanut mahdollsiuuden kaveruuksiin ja ystävyyksiin naisten kanssa. Ei heidän määränsä vaan laatunsa. Ehkä olen tehnyt tai ollut tekemättä jotain, miten vain mutta kuitenkin niin, että sinkkuna olen ja olen saanut olla jo vuosia ilman, että olisin saanut mahdollsiuuden elää ja olla parisuhteessa.

Sillä sen jälkeen kun on käynyt selväksi ja olen ymmärtänyt, että jatkosssa olen tai olemme naisen kanssa "vain" kavreita tai mahd- jopa ystäviä, niin minun (, kuten myös hänen) on tajuttava, mitä se merkitsee, minulle se merkitsee mm. sen hyväksymistä, että nainen haluaisi olla kanssani läheinen mutta ei ole kiinnostunut parisuhteesta kanssani, eikä hänen kanssaan ystävyys tai kaveruus ole mahdollinen, jollen kunnioita tai ainakin kykene elämään tämän asian kanssa, vaikka joskus se on riipaissut aika tavoin, olkoonkin, että vuosia myöhemmin olen joskus tajunnutkin miksi hän halusi jatkaa kanssani niin kuin halusi.

Vierailija
28/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä, jotka tuntevat miehen hyvin.

Vierailija
29/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TUO ei ole osoitus empatiasta. Työllistyminen riippuu lähinnä työkokemuksesta ja koulutuksesta.

Vierailija
30/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu, että pitää testata, mies on jo failannut. Tunnistat kyllä sen oikean sitten, kun se tulee kohdalle.

Kun katsoo nykyajan eroprosentteja, niin en usko ihmisten tunnistavan heille parhaat kumppanit, muutenhan kaikki olisi onnellisesti kestävissä parisuhteissa. 

Ihmiset eivät enää tunnista mikä on normaalia ja mikä ei. 

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000009307534.html

Vierailija
31/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsitkö puolisoa vai näyttelykoiraa kun pitää kaikenmaailman testejä ja todistuksia olla?

En ajatellutkaan, että omille lapsille hyvän vanhemman haluaminen voidaan tulkita näin kielteisesti? Ymmärtäisin kritiikin näyttelykoiraan viitaten paremmin, jos etsisin ulkoisesti menestynyttä miestä, mutta onko empatian vaatiminen kohtuutonta?

ap

Vierailija
32/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen eläinten hyvinvointiin korreloi hyvin suhtautumista pieniin lapsiin. Samoin suhtautuminen sinuun, kun sairastat tai olet loukannut itsesi. Herääkö hoivavietti ollenkaan.

Katso miten koira suhtautuu,koira tunnistaa teeskentelijät.

Vierailija
33/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu, että pitää testata, mies on jo failannut. Tunnistat kyllä sen oikean sitten, kun se tulee kohdalle.

Kun katsoo nykyajan eroprosentteja, niin en usko ihmisten tunnistavan heille parhaat kumppanit, muutenhan kaikki olisi onnellisesti kestävissä parisuhteissa. 

Monet ovat varmaan vain tyytyneet siihen mitä ovat saaneet.

Vierailija
34/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistuntemus. Onko toinen huumeviinaveikko joka tulinen luonne vai itseään kehittänyt tunteissa sekä henkisesti. Ikä. Onko joukon mukana menevä vai vapaa.

Vierailija
35/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa taitavalta manipuloijalta.

Taitavilla manipuloijilla on korkea empatiakyky. Se on välttämätön ehto.

Empaattinen ihminen ei manipuloi muita. Olet tainnut ymmärtää sanan väärin. 

Vierailija
36/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pidempi aika tuo todellisen luonteen esiin. Joudut tutustumaan kuukausia, ellet jopa vuosia, ennen kuin kaikki on nähty.

Näinhän se on. Sitoutuminen suhteeseen on aina uskonloikka.

Vierailija
37/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lähinnä havainnoimaan. Empatia tai sen puute käy ilmi kyllä arkisissa konteksteissa nopeasti. Leikkiminen, pelailu ja testailu saisi ainakin allekirjoittaneen juoksemaan.

Vierailija
38/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin selkeät tapaukset tunnistaa sillä, että on oma sydän paikallaan ja kriteerit mielessään. Ei selittele miehen käytöstä parhain päin itselle, vaan hyväksyy mitä näkee. Eri tilanteissa tulee sitten esiin, miten suhtautuu muihin ihmisiin. 

Vierailija
39/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan tämän.

Eikö kaikki tunnu oikeilta, kunnes.  Oma tunne ei ole tae toisen luonteesta.

Vierailija
40/96 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmön pitää näkyä ilman testailuakin ja olla johdonmukaisesti esillä eri tilanteissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän