Haluan kadota ennen kuin tulevaisuus on totta
Olen viimeiset pari vuotta miettinyt, että voisi olla aika päättää tämä taival.
En näe tulevaisuudessa mitään toivomisen tai haluamisen arvoista: Tärkeä työprojektini on muutaman kuukauden kuluttua päättymässä, eikä uutta tointa ole vielä löytynyt. Kavahdan ajatusta muutamien vuosien päässä odottavasta maailmasta, jossa kaikki pyörii tekoälyn, ulkonäön, polariteettien ja kilpajeesustelun ehdoilla. Olen tippunut niin kutsutun kehityksen kelkasta jo vuosia sitten, vaikka olen 33-vuotias. En kestä katsoa vierestä, kuinka kielitaito rapautuu rapautumistaan niin, ettei kauniista kirjasuomesta ole enää mitään jäljellä. En kestä elää maassa, joka ei arvosta koulutusta, klassista sivistystä, taiteita ja luontoa.
Nyt kuitenkin ajattelen, että ehkä pelkkä katoaminen riittäisikin. Toiveeni kuolla johtuu perimmiltään siitä, että häpeän itseäni ja olemassaoloani liikaa. Ehkä nämä ongelmat poistuisivat, jollei minun enää koskaan tarvitsisi kohdata ketään. Olisiko täällä muita samoin ajattelevia?
N33
Kommentit (25)
Ole onnellinen jos nuo ovat suurimmat huolesi tulevaisuuden suhteen. Saat siis vielä hetken aikaa elää ilman tietoa siitä täystuhosta, joka on pian tulossa. Tietoa, jonka kanssa minä olen joutunut elämään jo useamman vuoden. Seuraavan viiden vuoden aikana sinullekin valkenee kuinka etuoikeutetussa asemassa olet ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen jos nuo ovat suurimmat huolesi tulevaisuuden suhteen. Saat siis vielä hetken aikaa elää ilman tietoa siitä täystuhosta, joka on pian tulossa. Tietoa, jonka kanssa minä olen joutunut elämään jo useamman vuoden. Seuraavan viiden vuoden aikana sinullekin valkenee kuinka etuoikeutetussa asemassa olet ollut.
Kerros ny meille muillekki :D. Vaik en kyllä tiedä, haluanko ees tietää...
Mut joo, onhan tää suunta aivan karmea, ymmärrän hyvin, ettei tulevaisuus houkuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/lieksa/23526318
Johonkin tuollaiseen paikkaan voisin erakoitua. Jos saisi siis varmuuden siitä, että naapurit eivät puuttuisi omiin asioihini millään tavalla, ja että jos tuohon mökkiin saisi valokuituliittymän.
Näyttääpä viehättävältä!
Minä tunsin jonkinlaista rauhaa muutamia vuosia sitten Huippuvuorilla. Siellä tunsi olevansa kaukana kaikesta sekä henkisellä että fyysisellä tasolla.
Ap
Huippuvuoret on komea paikka! Oon haaveillut, että jonakin päivänä siellä kävisin. Varmasti tuntee sopivaa irrallisuutta kaikesta.
Entä jos perehtyisit Raamattuun. Siis pelkkään Raamattuun ikään kuin kirjana - ei siis mitään uskontoa vaan sen sanomaa.
Katso semmoista sarjaa kuin 'Raamattu on ihmeellinen', tekijä italialainen Danilo Valla, joka ei tunnu kuuluvan mihinkään 'kirkkoon' eli ei edusta kirkkoa vaan tutkii Raamattua faktojen kautta.
Minullakin on vähän samantapainen kriisi ja ostin ensin kirjan 'Näkymätön maailma' ja se oli hyvä ostos. Hinta 24 e. Sopii joululahjaksi monelle.
Tätä minäkin. Vähän voi löysätä nutturaa.