Välikausihanskat/kurahanskat, kysymys?
Monet näyttää lapsillaan käyttävät nyt keväällä kurahanskoja, vaikka ei olisi muita kuravaatteita eikä olisi varsinainen kurakelikään. Itse ajattelen, että kätevämpi on välikausihanskat, varsinkin kun ei sitten tarvitse sitä kahta kerrosta pukea, eli erikseen lapasia ja kurahanskoja, vaan menee yhdellä pukemisella. Mutta joiden mielestä kätevämpi noin?
Kommentit (12)
Keväällä on jatkuvasti kurakeli, kun sulavat lumet pitävät maan märkänä. Lapsilla on tapana tonkia kaikkea mahdollista, joten kurahanskat ovat yksinkertaisesti kätevimmät sekä tonkimisen että puhdistamisen näkökulmasta.
Meillä on vuorilliset kurarukkaset, joten ei tarvitse kahta kerrosta pukea.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on välikausihanskat?
Mä ymmärrän ne sellaisiksi vähän ohuemmeksi kuin talvikäsineet, mutta niissä on jonkinlainen pinta, josta ei tuuli ja vesi heti mene läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on välikausihanskat?
Mä ymmärrän ne sellaisiksi vähän ohuemmeksi kuin talvikäsineet, mutta niissä on jonkinlainen pinta, josta ei tuuli ja vesi heti mene läpi.
Eli kurarukkaset, joissa on kevyt vuori.
Kyllä, on joidenkin mielestä kätevämpi noin. Kummallinen kysymys.
No itse en viitsi ostaa yhtä kevättä varten monia eri hanskoja
Ei meillä edes ole tytöllä erillisiä välikausihanskoja. Kouluun menee tässä vaiheessa kevättä lämpötilan mukaan neulesormikkaissa, lapasissa tai kaksissa lapasissa päällekkäin. Pihahommissa jos tarvii enemmän suojaa, laittaa ohuet vuorittomat kurarukkaset päällimmäiseksi.
Mikä käytännön ero näissä edes on? Kun sadekelejä varten joka tapauksessa tarvii olla oikeat kurarukkaset, miksei voisi käyttää keväällä muulloinkin?
no, keväisin ei aina ole helppoa lähtiessä päätellä, miten kylmä oikeasti on. Tuosta voi helposti napata sen päällimmäisen kerroksen pois, jos tuntuu liian lämpimältä.