Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (1278)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aikainen herätys tänäänkin. Auton huoltoon aika jo klo 9 muutaman kymmenen kilometrin päähän.

Ikävä ajaa pimeässä- harvalla on heijastimet ja pimeitä pyöräilijöitäkin näkyy. Ja miksi ihmeessä melkein kaikilla

on mustat vaatteet! 

Ihmiset kävelee nenä puhelimessa ja yllättäen ylitetään tie taakse katsomatta. No onneksi ei ollut kiire vaan maltillisesti ja muut huomioiden mies ajoi kuten tavallisestikin.

Käveltiin pitkä lenkki huollon valmistumista odottaessa ja käytiin lounaalla.

Kallista lystiä tuo huolto, reilu 630.-

Huomenna jo perjantai- nopeasti viikot vierähtää!

Mä kuljen aika harvoin pimeässä autoteiden varrella. Tässä kun noi ulkoilumaastot lähtee ihan kotiovelta. Mutta tuolla ulkona kyllä, vaikka katuvaloja leinkkeilyalueilla jonkin verran palaakin, aika usein tällaisessa pimeydessä hätkähtää, kun joku mustiin pukeutunut tulee vastaan. Yks kaks vaan ilmestyy sieltä pimeydestä. Mulla on aika vähän mustia  vaatteita. Syynä valkoinen koira ja kolmivärityskissa eli mustat vaatteet olisi aina karvoissa. Tai no onhan ne muun värisetkin, mutta ei erotu niin helposti. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukorteista alettiin kirjoittamaan jo lokakuussa! Suunniteltiin ja kerrottiin millaisia kortteja hankitaan! Selatkaapa lukittua ketjua sinne.  Jankattu siis kolme kuukautta. 

Vanhuus ja viisaus -teemaan. Yleensä ikä tuo harkintakykyä, vanha osaa jo valita taistelunsa eikä lähde hyttysiä vastaan pommikoneella. Eikä provosoidu ja alennu alatyyliseen ilmaisuun. Yleensä.  Täällä ei niin ole.  Itse olen 72 v ja en viitsi hihoja polttaa pienestä.  Ihmettelen tätä riidanhalua.  

Hyvin sanottu. Iän myötä monet luonteenpiirteet vahvistuu. Viisaasta tulee viisaampi ja tyhmästä tyhmempi. Sosiaaliset taidot tai niiden puute korostuu, kun elämänpiiri kapeutuu. Lisäksi joillain on vielä erilaisia häiriöitä, jotka vaikuttaa taustalla. Vanhusten palvelutaloissa on joskus sellaisia riitoja, että rekkamiehetkin (kaikki kunnia heille) h

Joissain asioissa voi kyllä käydä toisinkin. Nuorena saatat olla hyvinkin sopeutuvainen ja miellyttämishaluinen, mutta kun ikää tulee, niin alat ajatella, että v**tut muista, teen ja elän kuten itse haluan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisuudessa on välillä juttua siitä, ettei nuoret käy vanhuksia katsomassa. Että vanhukset jää yksin. En kyllä yhtään ihmettele, jos nuoret kiertää kaukaa riidanhaluiset vanhukset, jotka yrittää ajaa muita, myös nuoria, omaan muottiinsa kuin käärmettä putkeen. Järkyttäviä besserwissereitä ei kukaan siedä. Siinäpä syytä yksinäisyydelle. Siis itsessä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisuudessa on välillä juttua siitä, ettei nuoret käy vanhuksia katsomassa. Että vanhukset jää yksin. En kyllä yhtään ihmettele, jos nuoret kiertää kaukaa riidanhaluiset vanhukset, jotka yrittää ajaa muita, myös nuoria, omaan muottiinsa kuin käärmettä putkeen. Järkyttäviä besserwissereitä ei kukaan siedä. Siinäpä syytä yksinäisyydelle. Siis itsessä.

Eikä oikeesti tarvitse olla edes nuori, kun ei vaan jaksa vanhusten jaarittelua. Ja puhun nyt vanhuksista suhteessa omaan ikään. Omat lapseni varmaan pitävät mua jo vanhana, mutta kyllä he vielä mun kanssani jaksavat olla tekemisissä. Sen sijaan eivät enää juurikaan isäni kanssa. Isä ei ole varsinaisesti edes riidanhaluinen vaan se vaan ei enää kykene huomioimaan ketään muuta kuin itsensä. Ymmärrän kyllä, miksi ei, mutta niin se vaan menee, että nuoremmilla on omat elämänsä ja mielenkiinnonkohteensa.  Viime viikolla kävin siskoni ja hänen lastenlastensa (10 ja 11 v) kanssa ravintolassa syömässä enkä ymmärtänyt puoliakaan, mitä nämä lapset puhuivat. Sen verran toki, että kaikki sanat oli jotain johonkin kännykkäpelimaailmaan liittyviä, mutta siinä missä jaksoin olal omien lasteni kohdalla heidän pelimaailmastaan kiinnostunut, niin en jaksa enää perehtyä seuraavan sukupolven maailmaan. 

Vierailija
1085/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän tarinan kierrätyksestä, hyväntekeväisyydestä ym. Mitä kannatan. R a s i s m i ja syrjintä saa minut raivoihini, samoin sylkeminen, roskaaminen, haistattelu ja kiroaminen.

Joku näistä sanoista oli kielletty!

Vierailija
1086/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä havainto tuo, että nuorena jotkut on miellyttämishaluisia. On pakko, opiskelu- ja varsinkin työpaikat edellyttää asiallista käytöstä. Jotkut ei sitä hallitse, mutta korvaavat  sen mielistelyllä. Kun iän myötä sosiaalinen kontrolli poistuu, ei ole enää työelämän vaatimuksia, mielistelylle ei ole tarvetta, vaan todellinen minä tulee esiin. Se voi olla hyvinkin katkera ja härski ja vaatia muilta mielistelyä. Purkaa kaiken patoutuneen vihan, jota nuoruuden mielistelyvuosina keräsi.

Vierailija
1087/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin pitkän tarinan kierrätyksestä, hyväntekeväisyydestä ym. Mitä kannatan. R a s i s m i ja syrjintä saa minut raivoihini, samoin sylkeminen, roskaaminen, haistattelu ja kiroaminen.

Joku näistä sanoista oli kielletty!

Harmi, olisi ollut kiinnostavia asioita.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä havainto tuo, että nuorena jotkut on miellyttämishaluisia. On pakko, opiskelu- ja varsinkin työpaikat edellyttää asiallista käytöstä. Jotkut ei sitä hallitse, mutta korvaavat  sen mielistelyllä. Kun iän myötä sosiaalinen kontrolli poistuu, ei ole enää työelämän vaatimuksia, mielistelylle ei ole tarvetta, vaan todellinen minä tulee esiin. Se voi olla hyvinkin katkera ja härski ja vaatia muilta mielistelyä. Purkaa kaiken patoutuneen vihan, jota nuoruuden mielistelyvuosina keräsi.

Aivan totta. Hitsit, kun en huomannut katsoa tarkemmin, mistä just luin artikkelin ajattelutavasta, jossa viis veisataan muiden tekemisistä, ajatuksista tai mielipiteistä. Ihan eilen sen siis jostain netistä luin. Jotkut katkeroituu, mutta onnekkaimpia ovat ne, jotka kykenevät vaan näyttämään keskisormeaan ja jatkamaan omaa elämäänsä. Tässäkin ketjussa on joku tai jopa joitain, jotka jää kiinni johonkun hemmetin hyasintteihin eivätkä kykene päästämään irti.

Vierailija
1089/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli ilkeä ja ikävä kommentti :(

Tiedän paljon mukavia ja myösteisiä vanhoja ihmisiä. Ja kerron nyt 80+, en 60+ iästä

Vierailija
1090/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukorteista alettiin kirjoittamaan jo lokakuussa! Suunniteltiin ja kerrottiin millaisia kortteja hankitaan! Selatkaapa lukittua ketjua sinne.  Jankattu siis kolme kuukautta. 

Vanhuus ja viisaus -teemaan. Yleensä ikä tuo harkintakykyä, vanha osaa jo valita taistelunsa eikä lähde hyttysiä vastaan pommikoneella. Eikä provosoidu ja alennu alatyyliseen ilmaisuun. Yleensä.  Täällä ei niin ole.  Itse olen 72 v ja en viitsi hihoja polttaa pienestä.  Ihmettelen tätä riidanhalua.  

Minä olen sinua vuosikymmeniä nuorempi, mutta mietin silti sitä, että jos joku haluaa kirjoittaa jouluun kuuluvista asioista niin tämä on vapaa ketju siihen. Tässä ketjussa, kun ei ole esim rajauksena aihetta eli jos elokuvaketjuun kirjoitetaan vaan elokuvista niin kuulumisiin lasketaan kaikki aiheet eli ketju itsessään ei aseta rajoituksia aiheeseen joten miksi me sitten alamme rajoittaa muiden kirjoittamista ja kuulumista. Kuka siis ne rajoitukset luo. Vastauksena me itse. Ketju sinällään antaa vapauden kirjoittaa. 

Ihmiset tuskin myöskään riitelevät jos saavat edes kirjoittaa niin kuin haluavat kuten joulusta tänne, kun on sen aika nyt. Jos kukaan ei valita siitä niin kenenkään ei tarvitsisi pahastua. Eli vinkkinä jos et halua lukea joulusta niin älä lue, mutta kenenkään ei minusta tarvisi miettiä mitä voi kirjoittaa. Pitäisi olla vapaus kirjoittaa joulustakin nyt. 

Vierailija
1091/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Iän myötä monet luonteenpiirteet vahvistuu. Viisaasta tulee viisaampi ja tyhmästä tyhmempi. Sosiaaliset taidot tai niiden puute korostuu, kun elämänpiiri kapeutuu. Lisäksi joillain on vielä erilaisia häiriöitä, jotka vaikuttaa taustalla. Vanhusten palvelutaloissa on joskus sellaisia riitoja, että rekkamiehetkin (kaikki kunnia heille) h

Ei kannata yleistää. Jos miettii läheiseni ammattia niin kyllä siellä miehet palvelukodissa ovat väkivaltaisempia monesti ja heillä enemmän voimaakin. Monia tilanteita ollut. Silti yleistän itsekin tässä, mutta ei kannata tehdä vanhoista miehistäkään pyhimyksiä kuitenkaan. 

Vierailija
1092/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, kuuluuko tämäkin nuoruuteen vai vain asenteeseen, kun täälläkin kirjoitetaan niin rajoittavasti: aina, ainoa, ei koskaan, jatkuvasti, kukaan, turhaan  jne

Sehän on vain yksi mielipide silloinkin, ei pidä yleistää !

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sinua vuosikymmeniä nuorempi, mutta mietin silti sitä, että jos joku haluaa kirjoittaa jouluun kuuluvista asioista niin tämä on vapaa ketju siihen. Tässä ketjussa, kun ei ole esim rajauksena aihetta eli jos elokuvaketjuun kirjoitetaan vaan elokuvista niin kuulumisiin lasketaan kaikki aiheet eli ketju itsessään ei aseta rajoituksia aiheeseen jo

Juuri näin. Mua ei tippaakaan haittaa, että joku kuuskymppinen mies haluaa kirjoittaa ketjussa  panemisestaan vaimonsa kanssa. Hyppään vaan yli, kun mua ei hänen juttunsa kiinnosta. Jos häntä - tai jotain muuta - sieppaa se, että joku kirjoittaa joulusta, niin miksi lukee niitä joulujutttuja sen sijaan, että menisi vaikka panemaan? Tai se, jota ne panojutut ärsyttää, voisi mennä tekemään vaikka joulusiivousta tai paistamaan piparkakkuja?

Eihän kukaan baarissa, sukujuhlissa, naapurustossa tai edes työpaikan kahvitauollakaan juttele niiden kanssa, joiden jutut ei kiinnosta. Aina voi keskittyä siihen, mikä kiinnostaa. 

Vierailija
1094/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sinua vuosikymmeniä nuorempi, mutta mietin silti sitä, että jos joku haluaa kirjoittaa jouluun kuuluvista asioista niin tämä on vapaa ketju siihen. Tässä ketjussa, kun ei ole esim rajauksena aihetta eli jos elokuvaketjuun kirjoitetaan vaan elokuvista niin kuulumisiin lasketaan kaikki aiheet eli ketju itsessään ei aseta rajoituksia aiheeseen jo

Pitkis, olet aina niin sovitteleva, vaikka sinullekin vinoillaan. Olet viisas, etkä kimmastu.

Jatka samaan malliin, juttujasi on aina kiva lukea.

Vierailija
1095/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehet on vanhanakin asiallisia"

No Luojan tähden, mitä yleistystä.

Tunnet varmaan kaikki vanhat miehet?

Naurettavaa

Sinulla ei ole kyllä keskustelutaitoa pätkääkään. Lue mitä keskustelua täällä nyt käydään ja ota oppia.

Vierailija
1096/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas

Viittaan kirjoitukseesi, kun joku täällä kysyy toistuvasti, mikä on asiallista?

Tavallinen ihminen varmaan tietää tuon sanan tarkoituksen.

Niinkuin luulen, että yhtä ymmärrettävä on tämän ketjun otsikko. Silti siitäkin täällä väännetään.

Jos tarkoitus olisi sopuisaan ketjuun, keinot olisivat selvät.

Jos siis sitä tahdottaisi.

Vierailija
1097/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehet on vanhanakin asiallisia"

No Luojan tähden, mitä yleistystä.

Tunnet varmaan kaikki vanhat miehet?

Naurettavaa

Sinulla ei ole kyllä keskustelutaitoa pätkääkään. Lue mitä keskustelua täällä nyt käydään ja ota oppia.

Just noin luin. Ei vastaa mielipidettäni vanhoista miehistä.

Entäs sinun keskustelutaitosi, polo? Olet surkea :(

Luojan tähden, naurettavaa, olet surkea. Ei mitään muuta kuin riidanhaastamista. Olet kyvytön keskusteleemaan asiallisesti. Eri

Vierailija
1098/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille

Ne, ketkä tahtoo tästä ystävällisen ketjun, voi huomenna osallistua myönteisillä kommenteilla. Koko päivän.

Yritetäänkö? Joulurauhan vuoksi?

Vierailija
1099/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö olla sellaisia kun minä haluan?

Vierailija
1100/1278 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikille

Ne, ketkä tahtoo tästä ystävällisen ketjun, voi huomenna osallistua myönteisillä kommenteilla. Koko päivän.

Yritetäänkö? Joulurauhan vuoksi?

Doris?

No hänet täytyy sulkea komeroon huomisen ajaksi. Hän ei pysty asialliseen keskusteluun.  

Kukas heti aloitti ilkeilyn? Kun ehdotettiin sopua.