Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (1128)

Vierailija
1041/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli virsien sanojakin ulkoläksynä, monta osaan vieläkin. Niitä en ole tarvinnut. Minulle oli helppo oppia ulkoa, joillekin se  oli hyvin vaikeaa. Heille yritettiin kuiskata säälistä. Opettajakin kuiskasi apuja. Kivoja muistoja.

Hiukan harmittaa tuo virsien uudistus. Juurikin ulkomuistissa olis eelleen ne perinteiset virret, miksi ihmeessä piti vanhoja muuttaa, olisvatten tehneet uusia.

Samoin ihmetyttää, että rakastettu Sylvian joululaulu jätettiin pois Kauneimmat joululaulut vihosta. Syynä oli, että uusia tilalle. No, ainakin viisi oli uutta, olis ollut neljä + Sylvia.

Vierailija
1042/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, lähden postilaatikolle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jank jank 

Yllä näyte hyasinttihullun älykkyydestä taas. Haju tuhonnut aivosoluja.

Onkohan sulla oikeasti joku hahmotushäiriö? Haluat aina lokeroida kirjoittajat ja niputtaa heidät ja viestit yhteen.

Minä tykkään hyasinteistä. Moni muukin täällä niistä kirjoittaa. Sama korttien ystäviä on paljon.

Kommentoit usein toisten viestejä. Silti täällä aina moititaan toisia siitä.

Yritä nyt päättää. Millaisen kuulumisten ketjun haluat?

Tätä minäkin kummastelen. Otsikko on kuulumisista, ja sitten täällä herjataan, kun joku muistuttaa aiheesta. Joku ei kai koskaan kerro muuta kuin ikuisesta ikävästään, no kai sekin on kuulumiseksi laskettava, jossei kerta muuta ole.

Vaihdan paristot sisävaloihin, kerään tuikkukynttilän metallit ja vien ne keräykseen postireissulla. Laitan ulkolyhtyihin kynttilät, vien pihasaunaan valmiiksi uudet. Osa tuikkuja, osa isompia kynttilöitä.

Yksi vuosi oli hienosti saunan ikkuna huurteessa, upea valo tuli kolmesta tuikkukynttilästä ikkunoiden välissä.

Grillikatoksenkin lasit on välillä erittäin kauniit jäätyessään, nyt sielläkin on tunnelmavalot.

Vielä kun saatais lunta lisää ja pakkasta.

Vierailija
1044/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just, mitä tarkoitta sana joulutonttu.

Vierailija
1045/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä viestejä en ymmärrä. Olen kirjoittanut tänne ja lukenut ketjua monta vuotta. Haastatko sinä nyt riitaa? Onko tämä mielestäsi aikuismaista käytöstä? Riitelyyn tarvitaan aina kaksi. Millaisen ketjun sinä haluat?

Vierailija
1046/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin just, mitä tarkoitta sana joulutonttu.

Joulutoope?  Jouluhöpsö? Hyasinttitonttu? Hyasinttitoope? Korttihullu? Korttitoope? 

Vierailija
1047/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä viestejä en ymmärrä. Olen kirjoittanut tänne ja lukenut ketjua monta vuotta. Haastatko sinä nyt riitaa? Onko tämä mielestäsi aikuismaista käytöstä? Riitelyyn tarvitaan aina kaksi. Millaisen ketjun sinä haluat?

Riidanhaastamistahan tämä on.  Lapsellista käytöstä D!   Teet itsestäsi pellen. 

Vierailija
1048/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa ei ollut sähköjä. Saunaan tuli valo ikkunalla roikkuvasta myrskylyhdystä.

Talvella kävimme pyörimässä lumihangessa löylyjen välillä.

Harvoin olin isän sylissä mutta muistan kun hän kantoi minua saunapolkua pirttiin ja pysähdyimme etsimään tähtitaivaalla etenevää sputnikkia.

Nyt on isäkin tähtitarhojen takana.

Vierailija
1049/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riidanhaastamistahan tämä on.  Lapsellista käytöstä D!   Teet itsestäsi pellen. 

Mitä ihmettä. Minä tulkitsen viestin niin, että joku on ennalta innostunut mahdollisesta postista. Mitä riitaa tässä muka haastetaan?

Vierailija
1050/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkodissa ei ollut sähköjä. Saunaan tuli valo ikkunalla roikkuvasta myrskylyhdystä.

Talvella kävimme pyörimässä lumihangessa löylyjen välillä.

Harvoin olin isän sylissä mutta muistan kun hän kantoi minua saunapolkua pirttiin ja pysähdyimme etsimään tähtitaivaalla etenevää sputnikkia.

Nyt on isäkin tähtitarhojen takana.

Samanlaisia muistoja. Lumihankeen tehtiin enkelinkuvia. Sit päivänvalossa käytiin katsomassa millaisia kenenkin tekemät oli.

Vierailija
1051/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa jankkausta viikkotolkulla, samat kortit, kukat, jutut. Se on jankkausta! Muutakin voisi kirjoittaa.  Jos elämässä on muuta,  jollei ole,  älä toista samaa viikkokaupalla.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa jankkausta viikkotolkulla, samat kortit, kukat, jutut. Se on jankkausta! Muutakin voisi kirjoittaa.  Jos elämässä on muuta,  jollei ole,  älä toista samaa viikkokaupalla.

Mä en ole kirjoittanut vielä yhtikäs mitään hyasinteista, mutta jos tänään käyn ostamassa sellaisen, saanko kertoa vai en saa? Kuka tämän nyt tässä ketjussa päättää? Doris, Äikänope, Häirikkö, sinä  vai kuka?

Vierailija
1053/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Elämän suuntaa ei määrää ulkoiset tekijät, vaan ajatukset, jotka pyörivät mielessä.' 

(N.V. Peale)

Ainut suunta: Postilaatikolle.

Näytä aiemmat lainaukset

Päätin sittenkin jo eilen illalla soittaa isälle. Isän ääni oli niin iloinen ja onnellinen, että taisin tehdä ihan oikein. Juteltiin melkein 1,5 tuntia.  Tänään käytiin siskoni kanssa kauppakeskuksessa ja nyt ei ennen joulua tarvitse käydä kuin lähikaupassa. Huomenna pitäisi keksiä, millä ilveellä saan 100 * 150 cm kokoisen taulun kiinnitettyä olohuoneessa sohvan yläpuolelle kiviseinään. Noh, ehkä keksin jonkun keinon. 
Ystäväni jouluperinteisiin kuuluu erilaisten maustekakkujen leipominen ja hän laittaa mulle muutamasta kakusta jouluksi palat. Pikkuveljensä tulee aatonaattona käymään. Ystävälläni ja hänen aikuisilla lapsillaan on jotain jouulahjoja mulle. Mä olen heille joululahjat antanut jo etukäteen, kun tarvetta on tullut. Ja koska ystäväni on edelleen pääasiassa pyörätuolissa, niin tilasin heille Cittarista joulupöytään kaikenlaista, jotta ystäväni ei tarvitse  sitten niihin varsinaisiin jouluruokiin panostaa. 
Taas kun katson ikkunasta tuonne metsään, niin ihan kuin mustavalkokuvaa katsoisi. On niin harmaata ja vettäkin tihkuttaa. Ei yhtään jouluista, mutta eipähän ole liukastakaan. 

Vierailija
1055/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina ei ole juurikaan valoa näkynyt, paitsi se kuuluisa junan valo tunnelin päässä. Viime viikolla päättyi masennuksen rTMS-hoito, josta ei ollut mitään hyötyä. Kela laittoi pari päivää sitten viestiä, jossa pyytävät selvityksiä toimeentulotukeen joita en pysty antamaan, eli hylky tulossa ja vähintään pariin kuukauteen ei kannata hakea uudestaan, koska pyytävät samat selvitykset tiliotteissa näkyvien maksujen takia. Eilen kävin magneettikuvauksessa epäillyn syövän takia. Ensi viikolla on joulu, joka menee sekin yksin kotona. Mutta elämä on ja näillä mennään. 

Vierailija
1056/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Päätin sittenkin jo eilen illalla soittaa isälle. Isän ääni oli niin iloinen ja onnellinen, että taisin tehdä ihan oikein. Juteltiin melkein 1,5 tuntia.  Tänään käytiin siskoni kanssa kauppakeskuksessa ja nyt ei ennen joulua tarvitse käydä kuin lähikaupassa. Huomenna pitäisi keksiä, millä ilveellä saan 100 * 150 cm kokoisen taulun kiinnitettyä olohuoneessa sohvan yläpuolelle kiviseinään. Noh, ehkä keksin jonkun keinon. 
Ystäväni jouluperinteisiin kuuluu erilaisten maustekakkujen leipominen ja hän laittaa mulle muutamasta kakusta jouluksi palat. Pikkuveljensä tulee aatonaattona käymään. Ystävälläni ja hänen aikuisilla lapsillaan on jotain jouulahjoja mulle. Mä olen heille joululahjat antanut jo etukäteen, kun tarvetta on tullut. Ja koska ystäväni on edelleen pääasiassa pyörätuolissa, niin tilasin heille Cittarista joulupöytään kaikenlaista, jotta ystäväni ei tarvitse  sitten niihin varsinaisiin jouluruokiin panostaa.&n

Kiviseinään voi olla vaikea ripustaa. Varsinkaan painavampaa. On kaksi keinoa kuitenkin: jos laipiossa on listat, ehkä naruilla onnistuu kiinnittää siihen. Tai on erilaisia 'seisovia' telineitä, siis lattiasta nostetaan ylöspäin.

Tsemppiä!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kirjoittanut vielä yhtikäs mitään hyasinteista, mutta jos tänään käyn ostamassa sellaisen, saanko kertoa vai en saa? Kuka tämän nyt tässä ketjussa päättää? Doris, Äikänope, Häirikkö, sinä  vai kuka?

Mietipä Lammas sitä: uudet säännöt ketjussa vaatii, että vain ensimmäisenä hyasintista kertonut saa kirjoittaa.

Tätä en kutsuisi sananvapaudeksi. Naurettavia rajoituksia joltain 'hallitsijalta'.

Minä ostan huomenna hyasintteja lisää, ja kirjoitan jokaisesta erikseen :)

Ja tuo rajoittaja ei edes ymmärrä mitä ketjun otsikko tarkoittaa :(

No just näin :) Itseasiassa jos joku kertoo ketjussa kuulumisensa, kukaan muu ei saa enää kirjoittaa  kuulumisiaan, koska sehän on jankkausta. Ainakin joidenkin mielestä.
PS: Tiadan mennä huomenna ostamaan hyasintteja. JA AI NIIIN..kävin tänään isän puolesta viemässä postiin joulukortteja. Hyi hyi mua. 

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 1061: "Kiviseinään voi olla vaikea ripustaa. Varsinkaan painavampaa. On kaksi keinoa kuitenkin: jos laipiossa on listat, ehkä naruilla onnistuu kiinnittää siihen. Tai on erilaisia 'seisovia' telineitä, siis lattiasta nostetaan ylöspäin.

Tsemppiä!"
Kiitos vinkistä!

Vierailija
1059/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittakaa rauhassa joulujutuista, kestetään se kyllä. Kuka mistäkin juhlasta tykkää. Saa hehkuttaa. 

Odottakaas, kun ruvetaan juhannusta vartoomaan. Silloin vasta hehkutetaankin.

Juhannus, tuo räävitön yöttömän yön juhla. Pakannallista alkuperää, Ukko ylijumalan orgiat ja bakkanaalit.  Viini virtaa ja viulut ( ja muut v-alkuiset) soi. Kokot ja saunat palaa, melat heiluu ja veneet syöksyy koskeen, naapurin rouva saa kunnon kyytiä,  puukotetaan puoli kylää ja moni lehtolapsi saa alkunsa. Retostelu on perisuomalaiseen tapaan rajatonta. Taivaallinen keskikesän juhla. Enää puoli vuotta, niin se on täällä. 

Vierailija
1060/1128 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitten 'saa haastaa riitaa'? Jossei yli 60v