Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (859)
Lammas
Olen niin ilahtunut kirjoituksistasi. Muistakin, mutta erityisesti siitä, miten sairautesi kanssa selviät.
Siskolla sama ongelma - katsotaan päivä kerrallaan
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku nyt häirikköä nähnyt? Ei. Ei yhtään viestiä häiriköltä!
Doris aloitti yksin riehumisen. Ja joku muu myös muisteli vanhaa ketjua. Miksi? Miksi toitte tänne riidan taas?
Tämäkin suljetaan, mutta se on oma vika.
Mutta koska sen paremmin Doris kuin Häirikkökään ei kirjoitele rekkautuneena, emme voi koskaan tietää, kumpi heistä kommentteja kirjoittaa. Ja voihan sitä kirjoittaa anonyyminä, vaikka rekkautunutkin nimimerkki olisikin. Itse kyllä mietin, onko Häirikkö ja Doris sama ihminen. Toistaiseksi en usko niin, mutta jos Doris ei palaa takaisin rerkkautuneena - kuten jossain vaiheessa siinä aiemmassa ketjussa oli - niin alan kylllä minäkin hieman epäillä. Mutta sekä edellisessä että tässäkin ketjussa vaikuttaa olevan joku, joka yksinkertaisesti vain vihaa Dorista ja niputtaa ihan kaikkien rekkaamattomien kommentit saman henkilön tekemiksi.
Ei doris voi rekkautua koska silloin paljastuisi muut ketjut joissa päsmäröi. Huomasin tämän sattumalta silloin kun hän oli rekkautunneena ja yhdessä toisessa ketjussa kävi aivan samalla tavalla kun täällä eli "väärämieliset" yritettiin deletoida ja armoton jankkaaminen alkoi sielläkin, (piti kirjoittaa niinkuin hän määrää, vaan kiltit saa jatkaa ) ja viestien poisto. Sielläkin kehui itseään ja omaa panostaa ketjuun ja tätä kritisoitiin paljon koska se ei todellakaan ollut totta. Tietenkin hän oli eri nimimerkeillä noissa muissa ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Annat huomiota "juopoille ja narkkareille". "Hymy ja pari ystävällistä sanaa, niinn ovat ihan tyytyväisiä."
Nyt muuttui käsitys tämän kirjoittajasta. Kiinnostavasti on kirjoitellut, mutta tällaista arvomaailmaa en olisi uskonut hänen omaavan. On keneltä tahansa vastenmielistä asettaa itsensä muitten yläpuolelle, josta suo armollisesti sanan pari heikossa asemassa oleville ihmisille.
Mutta hyvä juttu on, että sinä annat näille kaduilla vastaantuleville tuntemattomille juopoille ja narkeille enemmän kuin minä :) Nostan hattua, että teet niin. Uskallan kuitenkin epäillä, että et edes hymyile saati jäisit juttelemaan.
Olen tehnyt aika paljon vapaaehtoistyötä. Kuka tahansa voi joutua hädänalaiseen asemaan. Se, että nostamme jotenkin itseämme auttamistehtävällä, on kuvottavaa. Jokaisella on sama ihmisarvo elämäntilanteesta riippumatta. Eivät hädänalaiset ihmiset meidän ylemmyydentuntoisia hymyjämme kaipaa. Se on hymyilijän omaa mahtipontista harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lammas tässähän yritetään klassisesti vaihtaa riidan/puheenaihetta ja viedä keskustelua pois alkuperäisestä aiheesta eli Doriksesta.
Mä sanoin jo siinä vanhassa ketjussa, että Doriksen sijasta voitais alkaa haukkua mua. Jos tässä ketjussa haukutaan nyt vihdoin mua, niin sehän on vaan hyvä juttu. Kyllä mä haukkumiset kestän. Antaa tulla vaan.
Aivan. Mutta mikä on motiivi? Viedä huomio pois alkuperäisestä riidasta. Aika kömpelöä mielestäni.
Motiivi on se, että muut kuulumisiaan kirjoittavat voisivat edelleen kirjoittaa kuulumisiaan ja sitten ne, joille Doris on pakkomielle, voisivat Doriksen haukkumisen sijasta keskittyä haukkumaan mua. Moni kun haluaisi ihan vaan kirjoitella omia kuulumisiaan j
Ei vaan tarkoitin että kenellä on motiivi saada huomio pois itsestään. Ei sua todellakaan tarvi haukkua.
Nro 117: "Ei doris voi rekkautua koska silloin paljastuisi muut ketjut joissa päsmäröi. Huomasin tämän sattumalta silloin kun hän oli rekkautunneena ja yhdessä toisessa ketjussa kävi aivan samalla tavalla kun täällä eli "väärämieliset" yritettiin deletoida ja armoton jankkaaminen alkoi sielläkin, (piti kirjoittaa niinkuin hän määrää, vaan kiltit saa jatkaa ) ja viestien poisto. Sielläkin kehui itseään ja omaa panostaa ketjuun ja tätä kritisoitiin paljon koska se ei todellakaan ollut totta. Tietenkin hän oli eri nimimerkeillä noissa muissa ketjuissa."
*No mutta käviskö nyt niin, että te kaikki Dorista inhoavat alkaisitte haukkua ja mollata mua ja muut saisivat tässä ketjussa kertoa kuulumisiaan? Minä e ota kantaa siihen, mitä Doris on tehnyt tei ei tehnyt vaan mä ajattelen niitä, jotka nyt ihan oikesti haluaisi vaan ketjun, jossa ovitaisiin vaihtaa kuulumisia. Jos jollekin sellainen ei sovi ja on pako haukkua ja mollata, niin mä ilmoittauduin jo vapaaehtoiseksi mollattavaksi ja haukuttavaksi. Otan ihan mielelläni kaiken paskan omaan niskaani, jotta Pitkiksellä, Kukkakimpulla, asianajajalla ja monella muulla olisi kiva paikka jakaa kuulumisiaan.
Nro 117: "Ei doris voi rekkautua koska silloin paljastuisi muut ketjut joissa päsmäröi. Huomasin tämän sattumalta silloin kun hän oli rekkautunneena ja yhdessä toisessa ketjussa kävi aivan samalla tavalla kun täällä eli "väärämieliset" yritettiin deletoida ja armoton jankkaaminen alkoi sielläkin, (piti kirjoittaa niinkuin hän määrää, vaan kiltit saa jatkaa ) ja viestien poisto. Sielläkin kehui itseään ja omaa panostaa ketjuun ja tätä kritisoitiin paljon koska se ei todellakaan ollut totta. Tietenkin hän oli eri nimimerkeillä noissa muissa ketjuissa."
*No mutta käviskö nyt niin, että te kaikki Dorista inhoavat alkaisitte haukkua ja mollata mua ja muut saisivat tässä ketjussa kertoa kuulumisiaan? Minä e ota kantaa siihen, mitä Doris on tehnyt tei ei tehnyt vaan mä ajattelen niitä, jotka nyt ihan oikesti haluaisi vaan ketjun, jossa ovitaisiin vaihtaa kuulumisia. Jos jollekin sellainen ei sovi ja on pako haukkua ja mollata,
Sehän nyt on aivan selvä asia että niin kauan kun Doris tuota jankkaustaan jatkaa täällä niin tämä ketju ei ole kuulumisille. Jos sä alotat uuden niin se voi olla.
Minäkin törmäsin yhdessä ketjussa, joka käsitteli tarkkaa aihepiiriä, kirjoittajaan, joka ajoi pois ketjusta, nimitteli muita, poistatti viestejä ja käytti ala-arvoista kieltä. Sitten hän äkkiä katosi sieltä. Ei ollut kuulumisketju. Olisko ollut sama.
Aikaisin nukkumaan tänään, aamulla klo 8 tulee miehet ikkunoita vaihtamaan. Eipä tarvi pestä niitä ja verhotkin kopisteltiin ulkona.
Tänä aamuna heräsin klo 7 kun roska-auto jyrräsi portilla. Ei ollu montaa nyssäkkää meidän roskiksessa.
Hyvää yötä ja levollisia unia kaikille.
Nro 121: Sehän nyt on aivan selvä asia että niin kauan kun Doris tuota jankkaustaan jatkaa täällä niin tämä ketju ei ole kuulumisille. Jos sä alotat uuden niin se voi olla. "
No mä viikonloppuna jo mietin, pitäiskö mun aloittaa uusi ketju. Tosiasia kuitenkin on, että sinne voisi kirjoittaa kuka vaan ja kuka vaan voisi esiintyä siellä Doriksena. Ainoa ero olisi, että ketjun aloittaja ei olisi Doris. Eikä kukaan muukaan vaan Lammas. Eihän tässä uudessa ketjussakaan nyt nahistella tämän ketjun aloittajasta vaan sen edellisen ja lukitun ketjun aloittajasta. Kun jotkut vaan ei pysty päästämään irti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin törmäsin yhdessä ketjussa, joka käsitteli tarkkaa aihepiiriä, kirjoittajaan, joka ajoi pois ketjusta, nimitteli muita, poistatti viestejä ja käytti ala-arvoista kieltä. Sitten hän äkkiä katosi sieltä. Ei ollut kuulumisketju. Olisko ollut sama.
Niin ei ollut kuulumisketju mutta doris sinne kirjoitteli omia päivittäisiä kuulumisiaan ja väkisin halusi siitä "hyvänmielenketjun" vaikka muut puhui parisuhteidensa pahimmista kriiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisin nukkumaan tänään, aamulla klo 8 tulee miehet ikkunoita vaihtamaan. Eipä tarvi pestä niitä ja verhotkin kopisteltiin ulkona.
Tänä aamuna heräsin klo 7 kun roska-auto jyrräsi portilla. Ei ollu montaa nyssäkkää meidän roskiksessa.
Hyvää yötä ja levollisia unia kaikille.
Hyvää yötä! Mun pitää kans tässä lähteä koiran kanssa iltalenkille. Sitten nukkumaan. Huomenna taas uusi päivä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei ollut kuulumisketju mutta doris sinne kirjoitteli omia päivittäisiä kuulumisiaan ja väkisin halusi siitä "hyvänmielenketjun" vaikka muut puhui parisuhteidensa pahimmista kriiseistä.
Ei ollut parisuhdeketju se. Eli on sitten kai sabotoinut useampia ketjuja.
Lampaasta on näköjään tullut uusi chättiemäntä tähän ketjuun ja juuri kun Doriksesta päästiin.
Tuo ylläoleva on aivan turhaa paskanjauhantaa, mutta kun TÄYTYY päästä sanomaan...
Nimimerkki Lammas luulee, että täällä inhotaan jotain nimimerkki Dorista. Ei me nyt lapsellisia olla.
Täällähän selvästi sanoo moni, että vääristely ja valehtelu tuon aiemman ketjun asioista pitää lopettaa. Kuka vaan, joka selaa vanhaa ketjua, näkee, miten sen aloittaja itse tuhoaa toiminnallaan ketjun ja saa riidat aikaan. Se ei saa jatkua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi surullinen uutinen ilmastonmuutoksesta tuli äsken radiossa: jos kaikki jatkuu näin, Golf-virta lakkaa ja Suomi muuttuu tämän vaikutuksesta Siperiaksi parinkymmenen vuoden kuluessa. Sitä ennen ääri-ilmiöt lisääntyy: suunnaton kuivuus, kuumuus. Tulvat, rankkasateet. Lumisade siellä, missä ei yleensä ole. H u o l e s t u t t a a :(
Ei varmaankaan meidän elinaikana.
Nro 121: Sehän nyt on aivan selvä asia että niin kauan kun Doris tuota jankkaustaan jatkaa täällä niin tämä ketju ei ole kuulumisille. Jos sä alotat uuden niin se voi olla. "
No mä viikonloppuna jo mietin, pitäiskö mun aloittaa uusi ketju. Tosiasia kuitenkin on, että sinne voisi kirjoittaa kuka vaan ja kuka vaan voisi esiintyä siellä Doriksena. Ainoa ero olisi, että ketjun aloittaja ei olisi Doris. Eikä kukaan muukaan vaan Lammas. Eihän tässä uudessa ketjussakaan nyt nahistella tämän ketjun aloittajasta vaan sen edellisen ja lukitun ketjun aloittajasta. Kun jotkut vaan ei pysty päästämään irti.
Olisi se ihan eri asia. Sulla on keskustelutaitoa ja et päsmäröisi. Olet rehellinen. Mä tuun sinne jos alotat ja toivon että esim pitkästi kirjottava tulisi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lampaasta on näköjään tullut uusi chättiemäntä tähän ketjuun ja juuri kun Doriksesta päästiin.
Tuo ylläoleva on aivan turhaa paskanjauhantaa, mutta kun TÄYTYY päästä sanomaan...
Emännöinti ja holhoaminen on syvältä. Tappaa ketjun kuin ketjun.
Vierailija kirjoitti:
No mä viikonloppuna jo mietin, pitäiskö mun aloittaa uusi ketju. Tosiasia kuitenkin on, että sinne voisi kirjoittaa kuka vaan ja kuka vaan voisi esiintyä siellä Doriksena. Ainoa ero olisi, että ketjun aloittaja ei olisi Doris. Eikä kukaan muukaan vaan Lammas. Eihän tässä uudessa ketjussakaan nyt nahistella tämän ketjun aloittajasta vaan sen edellisen ja lukitun ketjun aloittajasta. Kun jotkut vaan ei pysty päästämään irti.Olisi se ihan eri asia. Sulla on keskustelutaitoa ja et päsmäröisi. Olet rehellinen. Mä tuun sinne jos alotat ja toivon että esim pitkästi kirjottava tulisi kanssa.
Pitkästi kirjoittava kirjoittaa mielenkiintoisesti. Moni tykkää.
Motiivi on se, että muut kuulumisiaan kirjoittavat voisivat edelleen kirjoittaa kuulumisiaan ja sitten ne, joille Doris on pakkomielle, voisivat Doriksen haukkumisen sijasta keskittyä haukkumaan mua. Moni kun haluaisi ihan vaan kirjoitella omia kuulumisiaan ja lukea muiden kuulumisia, mutta ketjussa - tässäkin uudessa - on joku tai muutama pakkomielteinen, jotka ei kuulumisiaan kerro vaan haluavat vaan haukkua Dorista Joten mä nyt ihan vapaaehtoisesti otan sen Doriksen roolin niskaani eli te, joilla on jokin käsittämötön tarve haukkua ja mollata, niin haukkukaa ja mollatkaa mua ja antakaa muiden jatkaa ihan vaan niiden kuulumisten kirjoittelua. Onko ihan mahdoton toive ja pyyntö?
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/