Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (641)

Vierailija
61/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa kuuluu. Rikkinäinen hammas kipuilee siihen malliin että lähitulevaisuudessa alkaa kunnon kipu ja särky. Mutta mitä siitä, kun rahaa hampaanpoistoon ei kuitenkaan ole. 

Vierailija
62/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo kirjoittanut kuulumisiani tänne💐

Uuden puhelimen ostosta kerroin. Tänään käveltiin pienessä tihkusateessa keskustaan, käytiin lounaalla, ostettiin joulukortit ja -merkit.

Huomenna tulee ikkunoitten asentajat. Aika homma oli irroitella rullaverhot. Nyt ollaan kuin näyteikkunassa ikään.

Tilasin uuden henkilökortin ja passin- mitenkähän kuvailisin naamani kuvaa. En uskalla kuin äkkiä vilkaista mokomaa.

Ollaan tällä kertaa ihmisiksi tässä kivassa ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Rupes vähän naurattamaan kuulumiset. Mulla on ollut jo pari päivää korvat lukossa eli en kuule kovin hyvin. Eilen katselin yläkerrassa telkkaria ja ihan kuin olisi hiljaisesti ovikello soinut. Koska koirani ei reagoinut siihen mitenkään, ajattelin äänen kuuluneen telkkarista. Olen monesti herännyt ovikellon soimiseen, mutta jos koira on nukkunut edelleen ihan rauhassa, olen tiennyt sen äänen olleen vain untani. Noh, eilen sitten sama ääni kuului uudestaan. Koira edelleen laiskana köllöttelee pedillään. Nousin ylös ja sanoin ääneen "Soiko ovikello?" ja sitten alakerrasta kuului tuntemattoman miehen ääni: "Joo, soi se". Ja sitten koirakin alkoi haukkua :D Huoltomiehiähän siellä. Onneksi olin sentään jo pukeissa enkä peiton alla vielä yöpaita päällä nukkumassa :D Mutta joo...ehkä vanha koira ei olekaan enää mikään turva vaan pitää alkaa nukkua sorkkarauta tyynyn alla :D

Olin ajatellut, että en tuon rescue-rekun jälkeen ota enää uutta koiraa, mutta ehkä sittenkin vielä otan. 

Vierailija
64/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissa, joissa ei ole sananvapautta, on aina sananvapaustaistelijoita. 

Maissa, joissa on sananvapaus, sananvapaustaistelijoita ei ole. Ei ole tarvetta.

Siinäpä miettimistä.

Vierailija
65/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maissa, joissa on sananvapaus, sananvapaustaistelijoita ei ole. Ei ole tarvetta.

Siinäpä miettimistä.

On ketjuja, joissa ei ole koskaan riitelyä ja on ketjuja, joissa on jatkuvasti riitaa. Mistä ero johtuu? Hyväksynnästä ja sallivuudesta. Ei tarvitse jankata ja riidellä, hyväksytään erilaisuus ja eri mielipiteet. Ei rajoiteta ja komennella. Siinäpä miettimistä.

Vierailija
66/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä miettimistä.

On ketjuja, joissa ei ole koskaan riitelyä ja on ketjuja, joissa on jatkuvasti riitaa. Mistä ero johtuu? Hyväksynnästä ja sallivuudesta. Ei tarvitse jankata ja riidellä, hyväksytään erilaisuus ja eri mielipiteet. Ei rajoiteta ja komennella. Siinäpä miettimistä.

Sama asia kuin sananvapaudessa. Kun on vapaus puhua ilman vainoa, ei synny selkkauksia. Joskus ihmisen itsetunto on vaurioitunut niin, ettei hän kestä eri mieltä olevia, vaan rakentaa samanmielisistä turvarinkiä ympärilleen. Toisinajattelijoita vainotaan.

Vierailija
67/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneet tapahtumat aikoja sitten nousevat taas mieleen ja alko tikuttaa. Joulu tulee, enkä valita vaikka yksin sen vietänkin, olen jo monta joulua ollut itsekseni. Jos kävis huomenna shoppailee.

Vierailija
68/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen ketjun alkuaikoja vuosia sitten. Oli hiukan ainutlaatuista, että joku kysyi kuulumisia Sinulta. Monikaan ei uskonut näin tavallisen ketjun kestämiseen, vuosien ajan.

Mutta niin vaan ihmiset kertoivat kuulumisiaan, kommentoivat toistensa viestejä. Vuodesta toiseen. Kommervenkkejä ei kaivattu. Tavalliset jutut käsitöistä, luonnosta, ruoanlaitoista, lemmikeistä, lapsista, harrastuksista, elokuvista, musiikista, kirjastoista, taiteesta jne

Aina riitti kommentteja, tarinaa, viestejä.

Ketju oli parhautta. Toivon tänne samaa.

Hienoa, että olet löytänyt jotain hyvää edelkisestä ketjusta. Ymmärrätkö myös sen, että ihmiset ovat erilaisia, heidän maailmansa eroavat toisistaan ja heitä saattaa kiinnostaa eri asiat kuin sinua? He antoivat sinun rauhassa kirjoittaa, mitä haluat, mutta heitä itseään rajoitettiin törkeästi. 

Vierailija
69/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku nyt häirikköä nähnyt? Ei. Ei yhtään viestiä häiriköltä!

Doris aloitti yksin riehumisen. Ja joku muu myös muisteli vanhaa ketjua. Miksi? Miksi toitte tänne riidan taas?

Tämäkin suljetaan, mutta se on oma vika. 

Minkä riidan? Ei tosiasioitten toteaminen edellisestä ketjusta merkitse riitaa. Miksi niitä pitäisi salata ja vääristellä? Jotta sama voisi jatkua täällä?

Vierailija
70/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaajasta jankkaaminen alkoi.

Vierailija
71/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku varoitus oli tuossa alussa, mutta kommenttini on ihan asiallinen ja tunsin siitä iloa: hyvää kuului heti aamusta. Hyvin nukutun yön jälkeen jalkojen välissä oli paljon verta 😄

Vierailija
72/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko Doris perustaa henkilökohtaisen ketjun tälle ihailijalleen? Ettei meidän kaikkien tarvitsisi lukea ikävästään idoliinsa? Pakkomielle. Paha.

Korjaan: Doris tuskin ikävöi häirikköjankkaajaansa, voisiko tuo perustaa oman ketjun idolilleen?

Meillä on muukin elämä :)

Täällä seurattais mielummin niitä tavallisia kuulumisia.

Sinähän doris täällä jankkaat. Ei sulla ole muuta elämää. Pilaat tämän(kin) ketjun taas.

Tämä. Uusia ketjuja perustetaan, mutta meno on samaa kuin aiemmissa. Poistoja, nimittelyä, poisajamista. Jotkut ihmiset ei koskaan opi.

Riitelyketjuksi parissa päivässä! Ennätys! Viisas oppisi, tyhmä ei.

Vierailija
73/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin joulukortteja. Kuuntelen nyt Järviradiota. 

Vierailija
74/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kerron tavallisia kuulumisia kyllästyneenä järkyttävään kipuun tv:ssä just nyt

On ihan järkyttävä ahdistus. Ihan toivoton. En tiedä syytä, en rohkene ulos. En tiedä, mitä pelkään, kaikki vaan ahdistaa. Kuukaudesta toiseen. Ihan vaan mahdoton mennä kauppaan tms. Kukaan ei voi ymmärtää sitä tuskaa. Mikään lääke ei auta, monia kokeiltiin. Ect pelasti minut. Olen onnellinen nyt. Sinäkin voit olla :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku nyt häirikköä nähnyt? Ei. Ei yhtään viestiä häiriköltä!

Doris aloitti yksin riehumisen. Ja joku muu myös muisteli vanhaa ketjua. Miksi? Miksi toitte tänne riidan taas?

Tämäkin suljetaan, mutta se on oma vika. 

Mutta koska sen paremmin Doris kuin Häirikkökään ei kirjoitele rekkautuneena, emme voi koskaan tietää, kumpi heistä kommentteja kirjoittaa. Ja voihan sitä kirjoittaa anonyyminä, vaikka rekkautunutkin nimimerkki olisikin. Itse kyllä mietin, onko Häirikkö ja Doris sama ihminen. Toistaiseksi en usko niin, mutta jos Doris ei palaa takaisin rerkkautuneena - kuten jossain vaiheessa siinä aiemmassa ketjussa oli - niin alan kylllä minäkin hieman epäillä. Mutta sekä edellisessä että tässäkin ketjussa vaikuttaa olevan joku, joka yksinkertaisesti vain vihaa Dorista ja niputtaa ihan kaikkien rekkaamattomien kommentit saman henkilön tekemiksi. Sairasta, mutta minkäs ihminen sairauksilleen voi, Koitan aina ymmärtää niitäkin ihmisiä, joilla tämän kaltainen tragedia elämässään on. 

Ja vielä lisään, että sinäkin saatat olla Doris tai Häirikkö. Tai vaikka molemmat. Mitään todisteita kun ei ole siitäkään, että et ole. 

Vierailija
76/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhaa ketjua ei löydy mistään. Olisi ollut kiinnostavaa lukea niitä viimeisiä viestejä, joiden syystä on nyt kuulemma lukittu. Onko poistettukin ? Miksi se poistettiin ? Poistattiko Doris sen ?

Vanha ketju on tallessa tämän aloituksen lainauksessa. Lue sieltä.  Se poistettiin laittomuuksien vuoksi: rasistisia viestejä, miesvihaa, syrjintää, rajoittamista ja jatkuvaa riitelyä ja viestien valtavaa poistamista.

Älä valehtele! Ketju suljettiin koska sinä nimittelit ja herjasit. Sätit kaikkia keskustelijoita ja poistelit viestejä. Sinun narsistisen ja harhaisen käytöksen takia ketju suljettiin.

Väittämäsi miesviha ja rasismi EI OLLUT SYY. SYY OLI OMASSA KÄYTÖKSESSÄSI.

Minä kysyin! Ja nuo olivat syyt! Kysy sinäkin, niin uskot, että laittomuuksien vuoksi ketju suljettiin. Osaat varoa jatkossa.

Vierailija
77/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan Lammas! Doris ja Häirikkö ovat saman sairaan mielen kaksi ilmentymää!  Siinäpä ajatusta. Ihmismieli on niin arvaamaton. Huh.

Vierailija
78/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäivä, hyvinkin plussan puolelle meni. Sain opastettua tulevaa kollegaa hommiin, perhanan välkky kaveri vielä. Olen vuoden sisään eläköitymässä, ja mukava tietää että show jatkuu vaikka meikä poistuu.

Aamun pelasti tapaus työmatkalla. Kuudenkympin rajoitusalueella mikälie yli-ihminen pyyhkäisi ohi, nippanappa vastaantulijan välttäen. Ja linja-autopysäkiltä lähti poliisin maija kaaharin perään. Palautui taas hetkeksi usko kosmiseen oikeuteen.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen ketjun alkuaikoja vuosia sitten. Oli hiukan ainutlaatuista, että joku kysyi kuulumisia Sinulta. Monikaan ei uskonut näin tavallisen ketjun kestämiseen, vuosien ajan.

Mutta niin vaan ihmiset kertoivat kuulumisiaan, kommentoivat toistensa viestejä. Vuodesta toiseen. Kommervenkkejä ei kaivattu. Tavalliset jutut käsitöistä, luonnosta, ruoanlaitoista, lemmikeistä, lapsista, harrastuksista, elokuvista, musiikista, kirjastoista, taiteesta jne

Aina riitti kommentteja, tarinaa, viestejä.

Ketju oli parhautta. Toivon tänne samaa.

Vaikka todellisuus olisi millainen, narsisti puhuu itsestään ylistävästi. Hän ei kykene itsetutkiskeluun, saati katumukseen. Päinvastoin, silloinkin kun narsisti toteuttaa kostoaan, hän samalla toitottaa omaa erinomaisuuttaan ja (kuviteltuja) saavutuksiaan. Hän voi esittää ansaitsevansa ennemminkin ihailua kuin moitteita.

Ja just tuolla narsistisella tavalla toimi se ketjun Häirikkökin. Suo siellä, vetelä täällä. 

Itse toivon, että tämä ketju saisi jatkua. Häiriköstä ja kumppaneistaan huolimatta. Mua ei ihan oikeasti haittaa, jos joku perspanomies haluaa kirjoittaa ketjussa seksikokemuksistaan. Itse pidän lähinnä vaan surullisena, jos hänellä ei ole muuta paikka akertoa niistä kuin anonyyminä jossain keskustelupalstalla. Yleensä kai miehet jakavat sellaisia juttuja ihan vaan kaveriporukassa livenä eikä somessa. Olen kyllä  muutaman kerran osunut reaalimaailmassakin paikalle, kun miehet ovat puhuneet seksijutuistaan, mutta hyvin nopeasti on mennyt suu kiinni, kun ovat huomanneet mun ilmestyvän paikalle. Itse pidän hieman kummallisena, jos jollain miehellä on tarve puhua seksijutuistaan just naisille. En mäkään nyt, kun olen Lions Clubissa 16 miehen lisäksi ainoa nainen, ole ajatellut puhua heille mitään seksijuttuja. 

Mutta joo. Taitaa tässäkin ketjussa olla taas se sama tai ne pari muuta samaa, jotka haluaa tämänkin ketjun lukituksi. Ehkä ei mummo ollutkaan kiva eikä ostanut kaupasta lapsenlapselleen tikkaria ja nyt ei sitten kestä edes villasukista puhumistal. Tai jotain muuta. Jos tämäkin ketju taas häviää ja joku perustaa uuden, niin olisi kiva, jos taas joku vinkkaisi asiasta mun blogiin. Kiitos sille, joka vinkkasi tästä <3

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaan sukulainen kunnostautui Savonlinnassa? Se on niiiin kiehtova toi romskukulttuuri LOL

Et sitten muuta keksinyt :D Vähän kuin Petteri Orpo :D Mutta jos sua tuo asia kovastikin nakertaa, niin mun geeneissä ei oli tipan tippaa romaniverta. Mulla on kaksi serkua, jotka ovat isänsä (ei siis äitinsä, joka on mulle sukua) puolelta puoliksi romaneja. Mutta olen kyllä näiden serkkujeni kertomien asioiden vuoksi osannut olla hyvin varovainen romanien suhteen. Molemmat serkkupojat on mulle aina sanoneet, että älä ikinä sekaannu romanimiehiin äläk'ä edes ystävysty romaninaisten kanssa. Olen tästä kiitollinen serkuilleni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän