Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (641)

Vierailija
81/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelen ketjun alkuaikoja vuosia sitten. Oli hiukan ainutlaatuista, että joku kysyi kuulumisia Sinulta. Monikaan ei uskonut näin tavallisen ketjun kestämiseen, vuosien ajan.

Mutta niin vaan ihmiset kertoivat kuulumisiaan, kommentoivat toistensa viestejä. Vuodesta toiseen. Kommervenkkejä ei kaivattu. Tavalliset jutut käsitöistä, luonnosta, ruoanlaitoista, lemmikeistä, lapsista, harrastuksista, elokuvista, musiikista, kirjastoista, taiteesta jne

Aina riitti kommentteja, tarinaa, viestejä.

Ketju oli parhautta. Toivon tänne samaa.

Vaikka todellisuus olisi millainen, narsisti puhuu itsestään ylistävästi. Hän ei kykene itsetutkiskeluun, saati katumukseen. Päinvastoin, silloinkin kun narsisti toteuttaa kostoaan, hän samalla toitottaa omaa erinomaisuuttaan ja (kuviteltuja) saavutuksiaan. Hän voi esittää ansaitse

"Perspanomies"? Tällaistako kieltä siellä leijonissa oppii?

Vierailija
82/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä boogie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus näitä oikolukuja hahmosta toiseen. Naurattaa. Jatketaan aivan vaan kirjoittelua, joohan?

Vierailija
84/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan Lammas! Doris ja Häirikkö ovat saman sairaan mielen kaksi ilmentymää!  Siinäpä ajatusta. Ihmismieli on niin arvaamaton. Huh.

Olen luullut, että Doris on se ketjun perustaja. Häiriköksi hän nimittää niitä, jotka kritisoivat. Hän luulee, ettå häirikkö on yksi henkilö.

Vierailija
85/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään viimeisimmän Temu-paketin, vähän lämmintä ylle ja käsityötarvikkeita. Pakko oli tilata  uusi nauhapirta, kun entinen lähtee jouluna kävelemään, on sitten molemmilla oma; äidillä ja tyttärellä.

Samalla reissulla ostin (täys)maitoa ja hiivaa, meinasin leipoa joulua pakkaseen. Muut pullataikinan tarvikkeet olinkin jo ehtinyt hamstrata.

Olipas tylsiä kuulumisia!

Vierailija
86/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko lopettaa asioitten vääristely? Edellisen ketjun aloittaja sai omalla, väärällä toiminnallaan aikaan sen, että ketju pilaantui, kun riittävän moni suuttui hänelle. Hän suututti ihmiset ja nyt syyttelee jotain "häirikköä". Mitään "häirikköä" ei olisi koskaan tullut ketjuun, jos aloittaja ei olisi provosoinut riitaa.

Nyt viimeistään pitää tämä ymmärtää ja pelastaa rehellisyydellä tämä ketju.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaan sukulainen kunnostautui Savonlinnassa? Se on niiiin kiehtova toi romskukulttuuri LOL

Et sitten muuta keksinyt :D Vähän kuin Petteri Orpo :D Mutta jos sua tuo asia kovastikin nakertaa, niin mun geeneissä ei oli tipan tippaa romaniverta. Mulla on kaksi serkua, jotka ovat isänsä (ei siis äitinsä, joka on mulle sukua) puolelta puoliksi romaneja. Mutta olen kyllä näiden serkkujeni kertomien asioiden vuoksi osannut olla hyvin varovainen romanien suhteen. Molemmat serkkupojat on mulle aina sanoneet, että älä ikinä sekaannu romanimiehiin äläk'ä edes ystävysty romaninaisten kanssa. Olen tästä kiitollinen serkuilleni. 

No, tämä yksi kirjoittelija ottaa kohteeksi kenet vaan... Kohta varmaan minä.... Tai sitten en minä, sillä minulla aika ammatillisia kirjoituksia, joita e

Näin mäkin olen ymmärtänyt. Haluaa vaan häiriköidä. Ihan sama, kenet ottaa kohteekseen. Ja - edelleenkin - koitan ymmärtää, mikä ihmisen ajaa tällaiseen kaunaan tuntemattomia kohtaan. Koska eihän tuo nyt ihan tervettäkään ole jumittua johonkin 2 vuotta sitten jonkun ketjun perustaneeseen anonyymiin henkilöön. Ja vaikka se ketju on jo lukittukin, niin jatkaa näitä kaunojaan muissakin ketjuissa. Mua ei siis haittaa, vaikka Häirikkö purkaakin omaa Doris-ahdistustaan ketjuissa, koska se ahdistushan on nimenomaan hänen kuulumisiaan. Ei ole muita kuulumisia kuin Doris sitä ja Doris tätä. Ja jos me muut ei reagoida hänen Doris-juttuihin, hän keksii kaikenlaista muuta, jolla saisi meidän huomion. Ei mua sekään haittaa. Kyllä mä voin antaa hänelle välillä huomiotani, jos hän huomiota kaipaa. Annanhan mä välillä täällä reaalimaailmassakin välillä huomiotani juopoille ja narkkareille, jotka tuolla kadulla tulevat vastaan. Hymy ja pari ystävällistä sanaa, niinn ovat ihan tyytyväisiä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaan sukulainen kunnostautui Savonlinnassa? Se on niiiin kiehtova toi romskukulttuuri LOL

Et sitten muuta keksinyt :D Vähän kuin Petteri Orpo :D Mutta jos sua tuo asia kovastikin nakertaa, niin mun geeneissä ei oli tipan tippaa romaniverta. Mulla on kaksi serkua, jotka ovat isänsä (ei siis äitinsä, joka on mulle sukua) puolelta puoliksi romaneja. Mutta olen kyllä näiden serkkujeni kertomien asioiden vuoksi osannut olla hyvin varovainen romanien suhteen. Molemmat serkkupojat on mulle aina sanoneet, että älä ikinä sekaannu romanimiehiin äläk'ä edes ystävysty romaninaisten kanssa. Olen tästä kiitollinen serkuilleni. 

Et sitten tuota tiennyt ilman serkkujen kertomaa? Jokainen täysjärkinen tuon tajuaa, mutta ilmeisesti sulle piti se vielä erikseen kertoa. Muuten, sukuasi ne serkutkin ovat,

Myönnän, että en lapsena tiennyt. Mun serkut kertoivat mulle asian, kun en ollut vielä edes teini-ikäinen. 

Mutta nyt, kun sanoit "patamustaa porvarin verta", niin oletkos sinä joku ryssämielinen vasemmistolainen? Nimittäin jos olet ja olet lukenut mun kommenttejani muissa palstan ketjuissa, alan ymmärtää, miksi tunnut inhoavan mua niin paljon. 

Vierailija
89/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitti ton Lampaan kirjoituksia edes lukea, ei tänne tarvii monta kertaa päivässä kirjoittaa.

Vierailija
90/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat huomiota "juopoille ja narkkareille". "Hymy ja pari ystävällistä sanaa, niinn ovat ihan tyytyväisiä." 

Nyt muuttui käsitys tämän kirjoittajasta. Kiinnostavasti on kirjoitellut, mutta tällaista arvomaailmaa en olisi uskonut hänen omaavan. On keneltä tahansa vastenmielistä asettaa itsensä muitten yläpuolelle, josta suo armollisesti sanan pari heikossa asemassa oleville ihmisille. 

Vierailija
91/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn orjat sorron yöstä nouskaa

Riistäjät ruoskaansa selkäämme soittaa

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat huomiota "juopoille ja narkkareille". "Hymy ja pari ystävällistä sanaa, niinn ovat ihan tyytyväisiä." 

Nyt muuttui käsitys tämän kirjoittajasta. Kiinnostavasti on kirjoitellut, mutta tällaista arvomaailmaa en olisi uskonut hänen omaavan. On keneltä tahansa vastenmielistä asettaa itsensä muitten yläpuolelle, josta suo armollisesti sanan pari heikossa asemassa oleville ihmisille. 

Mutta hyvä juttu on, että sinä annat näille kaduilla vastaantuleville tuntemattomille  juopoille ja narkeille enemmän kuin minä :)  Nostan hattua, että teet niin. Uskallan kuitenkin epäillä, että et edes hymyile saati jäisit juttelemaan. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei viitti ton Lampaan kirjoituksia edes lukea, ei tänne tarvii monta kertaa päivässä kirjoittaa.

Onneksi mun kommentit erottaa jo väristä eli mun kommenttien lähettäjä  on aina oranssilla ja sun mustalla. Helppoa kuin heinänteko hypätä yli mun kommentit. Itse joudun lukemaan muiden kommenteista ainakin alun ennenkuin tiedän, kannattaako lukea pidempään vai ei. 

Vierailija
94/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas tässähän yritetään klassisesti vaihtaa riidan/puheenaihetta ja viedä keskustelua pois alkuperäisestä aiheesta eli Doriksesta.

Vierailija
95/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaan arvomaailma on tullut ainakin minulle selväksi jo ajat sitten, tyypillisen ylimielinen "herrakansan" edustaja.

Ja samaa mieltä jonkun muun kirjoittajan kanssa siitä, että Lammas voisi määkiä vähemmän tässä(kin) ketjussa, tämä kun ei ole ainoa, mihin hän sontaansa syöttää.

Vierailija
96/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko lopettaa asioitten vääristely? Edellisen ketjun aloittaja sai omalla, väärällä toiminnallaan aikaan sen, että ketju pilaantui, kun riittävän moni suuttui hänelle. Hän suututti ihmiset ja nyt syyttelee jotain "häirikköä". Mitään "häirikköä" ei olisi koskaan tullut ketjuun, jos aloittaja ei olisi provosoinut riitaa.

Nyt viimeistään pitää tämä ymmärtää ja pelastaa rehellisyydellä tämä ketju.

Kirjoitat väärin.

Ap emännöinnillään loi ketjun. Sitten kun sitä arvioitiin, poistui pian hän emännönnistään. Ketju eli pitkään tavallisilla kuulumisillaan. Kunnes joku  vaati, että roisit kuvailut seksiasioista ei sopisi tänne. Heidät toistuvasti estettiin, seksille oli muitakin kanavia.

Moni meistä haluaa pitää seksiasiat omina  henkilökotaisina

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas tässähän yritetään klassisesti vaihtaa riidan/puheenaihetta ja viedä keskustelua pois alkuperäisestä aiheesta eli Doriksesta.

Mä sanoin jo siinä vanhassa ketjussa, että Doriksen sijasta voitais alkaa haukkua  mua. Jos tässä ketjussa haukutaan nyt vihdoin mua, niin sehän on vaan hyvä juttu. Kyllä mä haukkumiset kestän. Antaa tulla vaan. 

Vierailija
98/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koko illan paketoinut joululahjoja ja kuunnellut samalla jouluradioo. Alkaa pikkuhiljaa tulla joulufiilis! 🧑🎄

Vierailija
99/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin jo siinä vanhassa ketjussa, että Doriksen sijasta voitais alkaa haukkua  mua. Jos tässä ketjussa haukutaan nyt vihdoin mua, niin sehän on vaan hyvä juttu. Kyllä mä haukkumiset kestän. Antaa tulla vaan. 

Aivan. Mutta mikä on motiivi? Viedä huomio pois alkuperäisestä riidasta. Aika kömpelöä mielestäni. 

Vierailija
100/641 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku nyt häirikköä nähnyt? Ei. Ei yhtään viestiä häiriköltä!

Doris aloitti yksin riehumisen. Ja joku muu myös muisteli vanhaa ketjua. Miksi? Miksi toitte tänne riidan taas?

Tämäkin suljetaan, mutta se on oma vika. 

Minkä riidan? Ei tosiasioitten toteaminen edellisestä ketjusta merkitse riitaa. Miksi niitä pitäisi salata ja vääristellä? Jotta sama voisi jatkua täällä?

Minkä tosiasioiden? Sen että valehtelit että et ketjussa käy vaikka spämmäsit joka päivä siellä eri persoonina ja poistelit viestejä ja ylistit muka anonyyminä itseäsi eli dorista. Olet valehtelija ja valehtelijoista ei tykätä. Ja edeleen jatkat valehtelua. Eli se niistä tosiasioista muru.

Tulkitsit väärin. Olen ihan muu kirjoittaja, en tuo Doris. Ihmettelen sitä, miksi pitää salata ja vääristellä sitä, kuka alunperin aiheutti edellisen ketjun tuhon. Tosiasia on, että  se oli aloittaja itse. Hän vainosi ja suututti ihmiset ja nyt yrittää panna syyn muitten niskoille. Olisi viisasta lopettaa vääristely, ettei kaadu tämäkin ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän