Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (859)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 121: Sehän nyt on aivan selvä asia että niin kauan kun Doris tuota jankkaustaan jatkaa täällä niin tämä ketju ei ole kuulumisille. Jos sä alotat uuden niin se voi olla. "
No mä viikonloppuna jo mietin, pitäiskö mun aloittaa uusi ketju. Tosiasia kuitenkin on, että sinne voisi kirjoittaa kuka vaan ja kuka vaan voisi esiintyä siellä Doriksena. Ainoa ero olisi, että ketjun aloittaja ei olisi Doris. Eikä kukaan muukaan vaan Lammas. Eihän tässä uudessa ketjussakaan nyt nahistella tämän ketjun aloittajasta vaan sen edellisen ja lukitun ketjun aloittajasta. Kun jotkut vaan ei pysty päästämään irti.
Ketäs nämä Dorikset ja Lampaat on kun niistä siinä vanhassa ketjussa usein puhuttiin.
Ne on siirtyneet tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaasta on näköjään tullut uusi chättiemäntä tähän ketjuun ja juuri kun Doriksesta päästiin.
Tuo ylläoleva on aivan turhaa paskanjauhantaa, mutta kun TÄYTYY päästä sanomaan...
Ketäs nämä Dorikset ja Lampaat on kun siinä vanhassa ketjussa niistä usein mainittiin.
Pitääks täällä esiintyä keksityllä nimimerkillä? Mä voisin olla Sammakko tai vaik Pässi.
Vierailija kirjoitti:
Lampaasta on näköjään tullut uusi chättiemäntä tähän ketjuun ja juuri kun Doriksesta päästiin.
Tuo ylläoleva on aivan turhaa paskanjauhantaa, mutta kun TÄYTYY päästä sanomaan...
Minä en emännöi yhtään mitään. Ainoastaan toivoisin, että ne, jotka haluavat kuulumisiaan tänne kirjoittaa ja lukea muiden kuulumisia, voisivat tehdä niin. Onko liikaa pyydetty? Jos jollain on pakottava tarve päästä haukkumaan tai pilkkaamaan jotain toista tuntematonta ihmistä, niin mä ilmoittauduin jo vapaaehtoiseksi kohteeksi. Mulla on kuitenkin koulutuskin ottaa vastaan sellaista käytöstä. Joten olisi tosi mukavaa, jos te, joilla on tarvetta olla ilkeitä, ilkeilisitte sitten mulle ja muut ketjuun kirjoittavat voisivat jatkaa kuulumistensa kertomisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi surullinen uutinen ilmastonmuutoksesta tuli äsken radiossa: jos kaikki jatkuu näin, Golf-virta lakkaa ja Suomi muuttuu tämän vaikutuksesta Siperiaksi parinkymmenen vuoden kuluessa. Sitä ennen ääri-ilmiöt lisääntyy: suunnaton kuivuus, kuumuus. Tulvat, rankkasateet. Lumisade siellä, missä ei yleensä ole. H u o l e s t u t t a a :(
Ei varmaankaan meidän elinaikana.
Nimby-asenne.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 121: Sehän nyt on aivan selvä asia että niin kauan kun Doris tuota jankkaustaan jatkaa täällä niin tämä ketju ei ole kuulumisille. Jos sä alotat uuden niin se voi olla. "
No mä viikonloppuna jo mietin, pitäiskö mun aloittaa uusi ketju. Tosiasia kuitenkin on, että sinne voisi kirjoittaa kuka vaan ja kuka vaan voisi esiintyä siellä Doriksena. Ainoa ero olisi, että ketjun aloittaja ei olisi Doris. Eikä kukaan muukaan vaan Lammas. Eihän tässä uudessa ketjussakaan nyt nahistella tämän ketjun aloittajasta vaan sen edellisen ja lukitun ketjun aloittajasta. Kun jotkut vaan ei pysty päästämään irti.Olisi se ihan eri asia. Sulla on keskustelutaitoa ja et päsmäröisi. Olet rehellinen. Mä tuun sinne jos alotat ja toivon että esim pitkästi kirjottava tulisi kanssa.
Minusta kirjoitettiin, mutta minä olen Doriksen puolella. Muistakaa se silti, vaikka minusta joku kivasti sanoisikin. Ilman Doriksen aloittamaa ketjua minulla ei olisi ollut vuosiin mitään paikkaan kertoa elämästäni. Olisi jäänyt paljon sanomatta. Näin minä en käänny häntä vastaan. Minä vaan kiitän ketjusta ja siitä, että monena päivänä, kun sain jotain tehtyä ja tuli joku ajatuskin niin minulla oli paikka kirjoittaa elämästäni. Miettikää sitä ja minua silloin. En tiedä aina miten olen järjissäni tähänkin asti päässyt.
Näin minä en välitä mistään muusta kuin siitä, että minulla on paikka kirjoittaa ja olla olemassa tässä maailmassa edes sen hetken. Oikeasti yksinäinen ihminen haluaa vaan paikan missä jättää jonkun jäljen maailmaan. Näin mietin tälläisenä vaikeana päivänä, kun elämässä ei ole järkeä kovinkaan paljon ja voimat vähissä. Ja minun elämäni on ollut täynnä ikäviä ihmisiä. En minä siitä nyt valita, mutta muistakaa se, että jos näette vikaa toisessa niin tervetuloa minun elämääni niin näkisitte oikeasti todella pahoja, julmia ja ikäviä ihmisiä. Niitä on ollut elämäni täynnä ja en olisi tässä ja nyt jos kokemukset toisia.
Tämä näin valittamatta todettuna, kun on helppoa valittaa täällä muista. Mutta en minäkään ikävässä porukassa viihtyisi. Kun sitä p*skaa on ollut ja on vieläkin osittain elämä täynnä ja mietin, että tässäkö se nyt on tämä elämäni ja tuntuu raskaalta kaikki.
Lammas niin hyvin kirjoitti tuonne kiinni menneeseen ketjuun traumoista. Hän kertoi kuinka ei traumatisoitunut elämän kokemuksistaan nuorena. Luin sen viestin todeten, että minuun on kokemukseni vaikuttaneet. En ole sama ihminen kuin joskus ennen kaikkea kokemaani ja eniten kaikki vaikuttaa ihmisten kanssa toimimiseen. En luota enää yhtään muihin ja koen ihmiset paljolti "vaarallisiksi" sen vuoksi etten koskaan voi tietää ja näin en oikeastaan voimiani säästääkseni uskalla päästää ketään lähelleni. Samalla valitan yksinäisyyttä.
Omakin syy, mutta kaltoin kohdeltu koirakin puree ihmistä jostakin syystä ja minä en moittisi koiraa. Ja jos ruukku kerran rikotaan niin sen liimaaminen pienistä paloista vaatisi suuren työn ja korvaavia hyviä kokemuksia muista. Se saavi, kun on melko tyhjä ja se toinen saavi vuotanut jo yli vuosia sitten niin, ettei enää mahtuisi yhtään lisää. Ja voimavarojeni saavi on tyhjenemässä taas vähitellen. Talven pimeys ei ole enää minua varten. Ei vaikka talvesta pidän niin en vaan kestä enää sitä jotenkin ja unetkin menee. Terveisin pitkästi kirjoittava ja en halua syyttää ketään. Kaipaan vaan paikkaa kirjoittaa ja rauhaa.
Tämä alku talvi ollut kiva kun ei ole tuota likaavaa loskaa enempää ja toivottavasti vasta jouluksi ohut lumikuura maahan.
Just niin. Paikka Sinun kuulumisille. Ole hyvä.
Pitkis: Olen jo usein miettinyt, miten ihmeessä saisin tavoitettua sut suoraan. Uskoisin, että meillä olisi paljon juteltavaa, vaikka olenkin kutakuinkin vissiin äitisi ikäinen. Oikeastaan juuri sun vuoksesi toivoisin, että tämä ketju saisi säilyä. On ollut mukavaa lukea sun kuulumisiasi, vcaikka aika usein ne kuulumiset eivät olekaan olleet mitään onnen hypetystä. Toisaalta ehkä se tässä ja siinä edellisessä ketjussa olikin hyvää ja meille taviksille sopivaa, että näissä ei kirjoiteltu Dubain lomista, shamppanjasta kavereiden kanssa hotellien kattoterasseilla, viiden ruokalajin illallisista hanhenmaksapateineen jne vaan oli just sitä tavallista suomalaista aika harmaatakin arkea.
Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä eikä kenenkään ole pakko ottaa missään asiassa kantaa puoleen taikka toiseen. Tai sitten saa ottaa sellaista kantaa kuin haluaa. Eläköön erilaisuus ja suvaitsevaisuus ja hyvät kirjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Bääääää vaan ja hyvää yötä. 🐑
🐤
Vierailija kirjoitti:
Älä oikeasti nyt rupea minua arvostelemaan. Niin kuin kirjoitin niin tahdon vaan kertoa elämästäni edes jonnekin ja luin mielelläni myös muiden elämästä. Jos haluat lyödä lyötyä niin siitä vaan. Saat ehkä hyvän mielen. Terveisin Pitkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä oikeasti nyt rupea minua arvostelemaan. Niin kuin kirjoitin niin tahdon vaan kertoa elämästäni edes jonnekin ja luin mielelläni myös muiden elämästä. Jos haluat lyödä lyötyä niin siitä vaan. Saat ehkä hyvän mielen. Terveisin Pitkis.
Ja jos tarkoitit tuon viestisi hyvällä, etkä pahalla kirjoittanut niin pahoittelut. Ei järkeni toimi nyt. Itkettää ihan koko elämäni. - Pitkis
Kaamosväsymystä. Mutta kävin läpällä yöllä 20 km kävelyllä.
Meninkin eilen kirjoittamaan, että kohteeksi kohta varmaan minä, niin nyt sitten ilmeisesti niin on. Ainakin mun kirjoitukset poistetaan....
Tässä pikkuhiljaa liikkeelle lähtö. Käräjillä pakkokeinoasia. Ne ei kylläkään kauaa kestä (max 1h), mutta aina noihin matkoihin aikaa menee. Onneksi tuonne Hgin oikeuteen pääsee niin näppärästi metrolla. Sitten kiireellä kotiin tekemään yksi määräpäivä.
Miksi ihmeessä menin tämän jutun ottamaan itselleni.... Olisi muuten ollut etäpäivä.... Itse näköjään näitä kiireitä aiheutan tarpeettomasti.
asianajaja, N54
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei saanut päsmäröidä! Jokainen kirjoittaa mitä mielen päällä muut ei arvostele ja päsmää.
Onkos tuo Pitkis pitkäthousut...... tää menee mielenkiintoiseks.
Itsemurha-ajatuksia, syömättömyyttä, avun odottelua, sietämätöntä tuskaa. En tänäänkään ole syönyt kuin kerran illalla kun heräsin, sen jälkeen valvonut aamuun ja en ole syönyt mitään. Eli noin 9 tuntiin en oo syönyt. Kävin ulkona yöllä, ei auttanut oloon yhtään, itkin vain. Oon kuunnellut musiikkia ja kattonut youtubea ja kokeillut butterfly tappingiä, mikään ei ole auttanut. Nyt sit tulin tänne kirjottelemaan koska mitä muutakaan tässä tekis.
Ikkunamiehet tuli vähän yli klo 8, nyt ahkeroivat niitten kimpussa. Onpa mukava saada uudet hyvät ikkunat sälekaihtimineen!
Minä olen alusta asti sitä ekaa ketjua seurannut ja kommentoinut enkä huomannut mitään emännöintiä enkä päsmäröintiä. Mukavia kuulumisia oli kiva lukea.
Tämä pimeys varmaan monia ahdistaa ja vetää mieltä matalaksi. Kunpa löytäisitte kuitenkin jotakin valoa elämäänne!
Parempaa loppuviikkoa kaikille.
Tulee surullinen olo ihan tästä kaikesta jo, kun ei normaalisti enää täällä voi viestejä kirjoittaa ja sama touhu vaan jatkuu. Vaikeita päiviä itselläni ja en mielelläni nyt itkisi sentään minkään ketjun vuoksi. Tämä näin suoraan todettuna. En minä sääliä kaipaa.
Opiskeluissa voimat lopussa, rahat lopussa, äitini tarvitsee jonkin ajan kuluttua jeesiä terveyteen liittyvissä jutuissa ja minä ikävästi mietin miten jaksan enää. Tottakai autan jos itse tolpillani vielä pysyn. Isäni viettelee elämäänsä meistä riippumatta. Ei ikinä kysy miten äidilläni menee. Ja minä murehdin taas kaikkea paljon. Ja pimeys vie yöunet vähitellen. Näin en tiedä aina mitä järkeä koko tässä elämässäni on tällä menolla. En minä silti kovin huonosti vielä edes voi jos vertaa menneisyyteen. Silti iloa en paljon ole kokenut viime aikoina.
Samalla yritän keksiä miten joulua saisi vietettyä. Toki äitini tahtoo ns perinteisen joulun ruokineen. Sen vähän mitä meillä yleensä on. Minä vaan mietin, että miksi edes viettää koko joulua. Minä en ole yhtään uskonnollinen ja tuo on samanlainen päivä kotona pyörien kuin jokainen muu. Jokin ääni sisälleni sanoo, että pitäisi jotenkin osata viettää joulua vieläkin, mutta kun oikeastaan mitääm tunnelmaa ei ole itselläni enää jäljellä ja en vaan saa mitään hyvää fiilistä aikaan.
Ja itseä masentaa jopa nämä maisemat nyt. Samaa toistoa loputtomiin, kun lääkärissä ajettiin niin mietin, että osaan ulkoa jo jokaisen tien ja kulman täällä. Kyllästyttää tämäkin nyt, mutta ei mitään toivoa reissusta. Ei yhtään mitään. Ja anteeksi valitus.