Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (926)

Vierailija
141/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha-ajatuksia, syömättömyyttä, avun odottelua, sietämätöntä tuskaa. En tänäänkään ole syönyt kuin kerran illalla kun heräsin, sen jälkeen valvonut aamuun ja en ole syönyt mitään. Eli noin 9 tuntiin en oo syönyt. Kävin ulkona yöllä, ei auttanut oloon yhtään, itkin vain. Oon kuunnellut musiikkia ja kattonut youtubea ja kokeillut butterfly tappingiä, mikään ei ole auttanut. Nyt sit tulin tänne kirjottelemaan koska mitä muutakaan tässä tekis.

Oletko saanut apua/avun piirissä? :(

Vierailija
142/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tänne taas kirjottelen, eilinen "ekaa kertaa kirjoittava". Olenpa tästä lähtien vaikka villahousu-nimimerkillä.

Uusi työpäivä käynnistynyt, aamu alkoi lasten kuskaamisella kouluun ja hoitoon. Tänään olisi taas harrastuskuskausta, vanhempainyhdistyksen asiaa. Joululahjoja pitäisi alkaa miettiä, mies meillä onneksi organisoi lasten lahjoja, mutta omat sukulaiset ja perhe pitäisi lahjoa jotenkin. Vietämme ekaa kertaa joulua ihan omalla porukalla, viimeiset pari joulua olleet aivan "kamalia" kun kummankin perhettä ollut meillä, viitisentoista ihmistä ja kukaan ei ole auttanut lainkaan, istuneet vaan passattavana. Lopputulemana jouluaatoiltana minä olen itkenyt väsymystä ja sitä etten kerinnyt itse nauttia lainkaan. Ei kiitos enää, passatkoon itse itseään kotonaan tai jossain, ei meillä ainakaan.

-villahousu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Pitkis: Olen jo usein miettinyt, miten ihmeessä saisin tavoitettua sut suoraan. Uskoisin, että meillä olisi paljon juteltavaa, vaikka olenkin kutakuinkin vissiin äitisi ikäinen. Oikeastaan juuri sun vuoksesi toivoisin, että tämä ketju saisi säilyä. On ollut mukavaa lukea sun kuulumisiasi, vcaikka aika usein ne kuulumiset eivät olekaan olleet mitään onnen hypetystä. Toisaalta ehkä se tässä ja siinä edellisessä ketjussa olikin hyvää ja meille taviksille sopivaa, että näissä ei kirjoiteltu Dubain lomista, shamppanjasta kavereiden kanssa hotellien kattoterasseilla, viiden ruokalajin illallisista hanhenmaksapateineen jne vaan oli just sitä tavallista suomalaista aika harmaatakin arkea.

Hyvin kiteytetty. Tavallista arkea, kivoja kuulumisia. Just oma ryhmänsä. Räväköille kuulumisille yms on oma alustansa. Sen takia tykkäsin ja tahdoin sellaisena pysyvänkin.

Minua ei häirise erilaisuus. Kestän hyvin sen, että jotkut ajattelee eri tavoin kuin minä tai on kiinnostuneita eri asioista. Ei se minua haittaa. Miksi sinua haittaa? Mitä pelkäät ja miksi?

Vierailija
144/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha-ajatuksia, syömättömyyttä, avun odottelua, sietämätöntä tuskaa. En tänäänkään ole syönyt kuin kerran illalla kun heräsin, sen jälkeen valvonut aamuun ja en ole syönyt mitään. Eli noin 9 tuntiin en oo syönyt. Kävin ulkona yöllä, ei auttanut oloon yhtään, itkin vain. Oon kuunnellut musiikkia ja kattonut youtubea ja kokeillut butterfly tappingiä, mikään ei ole auttanut. Nyt sit tulin tänne kirjottelemaan koska mitä muutakaan tässä tekis.

Mitä ihmettä? Et ole syönyt 9 tuntiin eli yöllä ei ole tullut syötyä? Miksi olisi pitänyt?

Minä en syö koskaan öisin, en aina päivälläkään, jos ei ole nälkä. Nyt kun tätä kirjoitan, tuli ihan laskettua, söin eilen hedelmän joskus ennen klo 18:a sen jälkeen en ole syönyt, eikä ole nälkäkään. Eihän aina tarvitse syödä. 

Vierailija
145/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos tuo Pitkis pitkäthousut...... tää menee mielenkiintoiseks.

Hän kirjoitti sinne aiempaan ketjuun pitkiä, syvällisiä kertomuksia elämästään. Hienotunteista, viisasta tekstiä. Niitä luki mielellään, sellainen rauhallinen pohjavire niissä, vaikka monesti vaikeita asioita. Ei koskaan puuttunut loukkaavasti kenenkään viesteihin, ei tunkeillut, rajoittanut tai holhonnut. Tuo Pitkis nimi tulee kai Pitkästi kirjoittavasta.

Vierailija
146/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteorologeista kirjoittanut: Luuletko heidän läheistensä tykkäävän, että kirjoitat heistä tällaisella palstalla yhtään mitään? Älä kirjoita.

Vierailija
147/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kirjoitti sinne aiempaan ketjuun pitkiä, syvällisiä kertomuksia elämästään. Hienotunteista, viisasta tekstiä. Niitä luki mielellään, sellainen rauhallinen pohjavire niissä, vaikka monesti vaikeita asioita. Ei koskaan puuttunut loukkaavasti kenenkään viesteihin, ei tunkeillut, rajoittanut tai holhonnut. Tuo Pitkis nimi tulee kai Pitkästi kirjoittavasta.

Kiitän hyvistä sanoista. Silti en tiedä tuoko viestini mitään iloa muille. Senverran monesti synkkiä viestejä on. Toisaalta silloin, kun parempia viikkoja ollut niin olen pyrkinyt kirjoittamaan iloisempaa juttua. Nyt sitten taas huonompaa.

Hyvää on se, että viimein kello 5 sain nukahdettua ja nukuin noin 5 tuntia. Hyvä, että nukuin sentään, vaikka unirytmi on nyt noin myöhäinen ja hyvä, että saan nukkua. Moni ei voi, kun velvoitteet kutsuu. Se tässä on kai hyvä puoli, että selviän nukkumiseni kanssa näin. Jos pitäisi jo aamulla nousta niin saisi jotain äkkiä keksiä, että miten rytmi muutetaan. Mietin silti nyt kirkasvalolampun ostoa, kun ei tämä nukkuminen nyt toimi silti ja pitkiä tunteja yöllä. En ala nyt viestejä allekirjoittaa ja jokainen ne varmaan tunnistaa jos haluaa. En minä muutenkaan halua viestejäni merkitä tänne sen enempää.

Samoin, vaikka joku sanoi, että haluan kirjoittaa itsekkäästi vaan omia juttujani niin oikeasti kaipaan vaan paikkaa kirjoittaa silloin kuin tahdon edes jotain elämästäni ja päivistäni. Näin ehkä näkee paremmin sen, että olen kuitenkin tehnyt ero juttuja ja päivästä taas voi löytyä hyvääkin. Ja kyllä minä yleensä luen kaikkien viestit. Olen nopes lukemaan ja haluan myös muiden elämästä lukea, kun ei ole ihmisiä joiden jutuista voi mitään kuulla. Tai toki on ne pari mistä tiedätte, mutta heidän juttunsa osaan ulkoa ja näin muut kuulumiset ovat vaan vaihteeksi. 

Vierailija
148/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki jonka muut ovat hänelle antaneet vaikka kirjoittaja on pyytänyt kymmeniä kertoja ettei sitä käytettäisi hänestä. Rajattomia vanhuksia täällä jotka tallovat kaiken alleen.

Vierailija
149/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki jonka muut ovat hänelle antaneet vaikka kirjoittaja on pyytänyt kymmeniä kertoja ettei sitä käytettäisi hänestä. Rajattomia vanhuksia täällä jotka tallovat kaiken alleen.

Soo soo. Pitkis itsekin käyttää nykyään. 

Älä moiti kirjoittajia, sinä senkin. Kaiken ikäisiä on kirjoittajissa selkeästikin.

Joko kuulumisesi kirjoitit?

Komentotalous? Komentoketju?

Vierailija
150/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä moiti kirjoittajia, sinä senkin. Kaiken ikäisiä on kirjoittajissa selkeästikin.

Mitä helekattia tää yks komentoora yrittää rajoittaa, mistä pitää kirjoittaa!!! Saakeli, jokainen kirjoittaa siitä mistä haluaa. Kuulumisia on ajatukset joita kirjoittaa. Onko tää tyyppi ihan täysillä käyvä? Vai mikä mättä? Sitä kuuluu nyt, ärsyttää!!!!

Vierailija
151/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa muita määräillä ja holhota, saa pian suututettua ihmiset ja riidan aikaan. Silloin vastapuoli voi antaa samalla mitalla takaisin. Näin on ilmeisesti aiemmassa ketjussa käynyt. Riita on mennyt tolkuttomaksi.

Määräilijä ja holhoaja ei ymmärrä omaa osuuttaan asiaan. Hän ei kestä ajatusta, että tuhosi ketjun provosoimalla käytöksellään tuon riidan. Oman vastuun otto ei onnistu.

Syy on aina muissa, vaikka kuvitteellisessa "Häirikössä", jonka tekosiksi hän niputtaa kaikki itselleen vastenmieliset viestit. 

Sama linja näyttää jatkuvan. Milloin milläkin nimellä ja missäkin ketjussa. Pomottaminen pääasiana. Toivottomalta tuntuu.

Vierailija
152/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa muita määräillä ja holhota, saa pian suututettua ihmiset ja riidan aikaan. Silloin vastapuoli voi antaa samalla mitalla takaisin. Näin on ilmeisesti aiemmassa ketjussa käynyt. Riita on mennyt tolkuttomaksi.

Määräilijä ja holhoaja ei ymmärrä omaa osuuttaan asiaan. Hän ei kestä ajatusta, että tuhosi ketjun provosoimalla käytöksellään tuon riidan. Oman vastuun otto ei onnistu.

Syy on aina muissa, vaikka kuvitteellisessa "Häirikössä", jonka tekosiksi hän niputtaa kaikki itselleen vastenmieliset viestit. 

Sama linja näyttää jatkuvan. Milloin milläkin nimellä ja missäkin ketjussa. Pomottaminen pääasiana. Toivottomalta tuntuu.

Häirikkö määräilee!!! Ei itse koskaan kirjoita aiheesta!

Vierailija
153/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rentoudun tässä vähän. Kuuma kupponen kahvia ja mieli kirkas ja hymyilyttää.

Hullu hymyilee itsekseen. Hullulla on halvat huvit.

Ilkeilyä:(

Vierailija
154/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helekattia tää yks komentoora yrittää rajoittaa, mistä pitää kirjoittaa!!! Saakeli, jokainen kirjoittaa siitä mistä haluaa. Kuulumisia on ajatukset joita kirjoittaa. Onko tää

Tietäisitpä vaan! Pysy kanavalla. Koskaan ei tiedä, mitä on tulossa.

Vierailija
155/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris! Kyllä muut kirjoittavat aina otsikon aiheesta. Se aihe on sekoboltsi-Doris, jonka ihmetempauksista kirjoitetaan ja mietitään, mikä mättää tämän päässä kun määräilee ja sekoileee noin. Se on se aihe ja kuuluminen. Ei tarvita hyasintteja ja radiojuontoja. 

Vierailija
156/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häirikkö määräilee!!! Ei itse koskaan kirjoita aiheesta!

Lopeta nimittely. En ole häirikkö enkä määräile ketään. Olen kirjoittanut monista asioista, ei voi mitään, jos ne ei kelpaa.

Vierailija
157/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doris! Kyllä muut kirjoittavat aina otsikon aiheesta. Se aihe on sekoboltsi-Doris, jonka ihmetempauksista kirjoitetaan ja mietitään, mikä mättää tämän päässä kun määräilee ja sekoileee noin. Se on se aihe ja kuuluminen. Ei tarvita hyasintteja ja radiojuontoja. 

Näin. Myös tässä ketjussa. Älä enää kehota kuulumisiin, eiköstä jookosta? Sinä et määrää mistä kirjoitetaan. Ymmärrätkö?  Si-nä et mää-rää mis-tä kir-joi-te-taan.  Tavutin, jotta ymmärrät paremmin.

Vierailija
158/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meno jatkuu kuin edellisessä kolmesti lukitussa ketjussa. Tämän kohtalo on sama. Kiitos vaan Doris! Etkö voisi pysyä pois täältä?  Avaa se oma ketju ja riehu siellä. Sen otsikkokin on sulle jo annettu: Doriksen kavereiden kuulumisia. 

Vierailija
159/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvää. Söin juuri ja nyt ruokalevolle. Joululahjat paketoitu ja kauppalista ensi viikolle tehty. Ulkona ihana hämäryys.

Vierailija
160/926 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Myös tässä ketjussa. Älä enää kehota kuulumisiin, eiköstä jookosta? Sinä et määrää mistä kirjoitetaan. Ymmärrätkö?  Si-nä et mää-rää mis-tä kir-joi-te-taan.  Tavutin, jotta ymmärrät paremmin.

Tämä kun menisi perille, pelastuisi edes tämä ketju. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä