Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (1024)
Nyt ei oikein hotsita (= huvita) mikään.
Itämurteissa tuo hotsita on tuttu sana.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän kielestä tullut, siksi en käytä enää.
Ulkomailla asuva/ työskentelevä tytär ilmoitti hetki sitten saaneensa ylennyksen+ ihan reilun palkankorotuksen. Kyllä hän sen ansaitseekin.
Kyllästyttävää.
Olispas oikeita kuulumisia.
Omani kirjoitin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, juuri tuon takia. Eräs tuttava käyttää edelleen mutta on muutenkin sivistymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään, juuri tuon takia. Eräs tuttava käyttää edelleen mutta on muutenkin sivistymätön.
Käyttääkö sivistymätön tuttavasi myös "Tsiisus" -sanaa? Se vasta tyhmää on ja osoittaa käyttäjän älykkyyden?
Hiljaista kuulumisten saralla.
Muuta höpötystä, ilkeilyä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D se ei opi koskaan, heti lähti nimittelyn ja poisjamisen tielle! Jankkauskin jatkuu. Voi voi.
Näinhän se on. Jankkaa tylsissä kuulumisissäkin ja keksii muka kuulumisia. Sielläkin tietenkin jankkaus on kielletty. Mutta ei opi.
Se olikin hyvä ketju mutta nyt siellä joku jankkaa ihan olemattomia!
Iv- laite oli sen verran vinossa että sinne kerääntynyt vesi ei valunut poistoputkesta vaan jäi lillimään takaosaan.
On ollut hyvä päivä tänään. Täälläkin tiet sulat nyt ihme kyllä ja näin päästiin äitini kanssa kävelyllä. Mukava asia tuo. Sadetta tullut paljonkin.
Muuten eipä minullakaan kirjoitettavaa nyt ole. Tekemistä ei myöskään ole ja tässä mietin, että olisi jotain hyödyllistä hyvä tehdä. Ehkä ilmoittaudun vielä muutamalla kurssille, kun näkyi olevan paikkoja vielä. Turhuutta kai tuokin monen mielestä, mutta parempi yrittää edes jotain. Nuo kirja tentit tulevat olemaan silti ikäviä varmaan. En tykkää niistä. Mieluummin kirjoitan esseen.
Minulla vinkki lainaukseen eli jättäkää tarpeeksi tyhjää sen toisen viestin perään ennenkuin kirjoitatte niin ehkä se auttaa "erottamaan" ne viestit toisistaan ja oma viestinne tulee erikseen eikä ole toisen viestissä kiinni.
Tavallinen päivä. Meinasin lähteä käymään kauppakeskuksessa, mutta taas kerran sataa. Ja onneksi en lähtenytkään, koska siskoni soitti ja kysyi, mitä teen huomenna. On nimittäin menossa kauppakeskukseen ja kysyi, haluaisinko lähteä mukaan. Pitää ehkä varautua siihen, että joku yllättäen tuokin mulle jonkun joulun toivotuksen. Naapuri, Lions Clubin presidentti tai joku muu, joten ihan hyvä, jos mulla on antaa kans joku joululahja. Vaikka Lindtin suklaata tms. Tarvitsen myös 2 joulukorttia kirjekuorissa, mihin voin laittaa siskoni lapsenlapsille joululahjaksi setelit.
Isä täytti tänään 96v. Laitoin aamupäivällä tekstarina synttärionnittelut ja isä kiitti onnitteluista ihan heti tekstarilla. Siskoni oli käynyt isän luona ja kertoi, että isä oli ollut tosi onnellinen mun onnitteluviestistäni. Mietin tässä, että ehkä soitan isälle viikonloppuna. Paljon taas olen miettinyt asiaa ja kun isä on koko elämänsä ajan ollut sellainen, joka päättää ja määrää, niin ei vissiin ole hänelle sittenkään tämä meidän "radiohiljaisuus" ollut kovin toivottu juttu. On vaan liian ylpeä siihen, että ottaisi itse yhteyttä.
Naapurin kanssa hetken aikaa juteltiin taloyhtiössä menossa olevasta ilmanvaihtojärjestelmän remontista. Naapuri kysyi, olenko jutellut kenenkään sellaisen kanssa, jolle se on tehty. Se remppa on just nyt menossa isäni asunnossa ja kestää muutaman päivän eli ei mitään tietoa, miten jollain on se jo mennyt. Siskoni onneksi kertoi mulle sen verran, että samassa yhteydessä nuohotaan - tai mitä termiä nyt pitäisi käyttääkään - kaikki ilmanvaihtokanavat. Mulle tämä oli hyvä tieto, koska kuvittelin, että mun tarvitsee pitää vain tuo yläkerran käytävä tyhjänä, mutta mähän joudunkin siirtämään joka ainoasta huoneesta huonekaluja. Onneksi mun asuntoon se remppa tulee aikaisintaan helmikuussa ja ehdin saada jonkun auttamaan, koska en mä näillä nivelillä yksin mitään säkyjä yms siirtele yhtään minnekään.
Veli kävi iltakahvilla. Rattoisaa.
Poista toki tämä viesti - taas.
Naurettavaa
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Tavallinen päivä. Meinasin lähteä käymään kauppakeskuksessa, mutta taas kerran sataa. Ja onneksi en lähtenytkään, koska siskoni soitti ja kysyi, mitä teen huomenna. On nimittäin menossa kauppakeskukseen ja kysyi, haluaisinko lähteä mukaan. Pitää ehkä varautua siihen, että joku yllättäen tuokin mulle jonkun joulun toivotuksen. Naapuri, Lions Clubin presidentti tai joku muu, joten ihan hyvä, jos mulla on antaa kans joku joululahja. Vaikka Lindtin suklaata tms. Tarvitsen myös 2 joulukorttia kirjekuorissa, mihin voin laittaa siskoni lapsenlapsille joululahjaksi setelit.
Isä täytti tänään 96v. Laitoin aamupäivällä tekstarina synttärionnittelut ja isä kiitti onnitteluista ihan heti tekstarilla. Siskoni oli käynyt isän luona ja kertoi, että isä oli ollut tosi onnellinen mun onnitteluviestistäni. Mietin tässä, että ehkä soitan isälle viikonloppuna. Paljon taas olen miettinyt asiaa ja kun isä on koko elämänsä ajan ollut sellainen, jo
Kokeilen lainata näin pitkää viestiä kun tänään lainaus jotenkin muuttunut.
Ostin just samaan tarkoitukseen joulutervehdys varaksi Brunbergin tryffeleitä (saa laatikossa nyt joulun aikaan) ja ph7 suklaa-lakupalloja, niissä kivat purkit ja maut. Ihan vaan Suomi nousuun ajatuksella siis. Vinkkinä. Nuo kaksi on kotimaisia Porvoosta ja Tuusulasta. Ja vähän erilaisia noi pallot. Ruoholahden cittarista tilaisin, varmaan sunkin cittarista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
On ollut hyvä päivä tänään. Täälläkin tiet sulat nyt ihme kyllä ja näin päästiin äitini kanssa kävelyllä. Mukava asia tuo. Sadetta tullut paljonkin.
Muuten eipä minullakaan kirjoitettavaa nyt ole. Tekemistä ei myöskään ole ja tässä mietin, että olisi jotain hyödyllistä hyvä tehdä. Ehkä ilmoittaudun vielä muutamalla kurssille, kun näkyi olevan paikkoja vielä. Turhuutta kai tuokin monen mielestä, mutta parempi yrittää edes jotain. Nuo kirja tentit tulevat olemaan silti ikäviä varmaan. En tykkää niistä. Mieluummin kirjoitan esseen.
Täällä taas Pitkis :D
Monenko ketjusta lähtemisilmoituksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö sivistymätön tuttavasi myös "Tsiisus" -sanaa? Se vasta tyhmää on ja osoittaa käyttäjän älykkyyden?
Tietääköhän tuo "Tsiisuksen" käyttäjä, että sana tarkoittaa Jeesuta. Sitä ei kyllä enää juuri kuule. Vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääköhän tuo "Tsiisuksen" käyttäjä, että sana tarkoittaa Jeesuta. Sitä ei kyllä enää juuri kuule. Vanhanaikainen.
Toisille myös jumalanpilkkaa! Tökeröä kielenkäyttöä.
Jos mietityttää vielä Pokka pitää -sarjan Hyacinth Bucketin hahmo, siitä löytyy tietoa pistämällä hauksi tuo nimi. Hyvin kerrotaan Wikipediassa ja eri sivustoilla, millaisesta persoonasta on kyse. Hyvin rakennettu kyllä. En itse edes tiennyt, että oli ollut nuorena piikomassa jossain ja sieltä omaksunut yläluokan elkeitä, joita meidän kaikkien riemuksi yritti epätoivoisesti matkia omassa elämässään. Nimi Bucket on hyvin valittu. Jossain jutussa sanottiin Ämpäriämmäksi. Tulispa taas uusintana.