Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (978)

Vierailija
941/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tallessa eiliseltä pitkä viesti jossa on loistavasti pelimaailmaan sijoitettu tämä farssi ketju? Alkuperäinen tietenkin poistettu mutta osia löytyy lainauksista. 

Sivulla 43 on pitkä pätkä, ei loppua, kun on lainauksessa.

Huomasin vasta äsken, että olen liian nuori tähän peliin. Miten olen alaikäisenä onnistunut luikertelemaan mukaan?

Lammas, Pitkis, N54 ainakin on alaikäisiä. Varmaan moni muukin.

Tykkäsin siitä eka kirjoituksesta, ne lisäykset oli ilkeitä ja tökeröitä. Harmi, kun en muista alkuperäisen puuttuvaa loppua, kukahan senkin ilmiantoi?

Nimenomaan. Peruspeli oli osuvasti parodioitu. Tyhmät lisäykset on tallessa turhaan.

Vierailija
942/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokeillut huumeita, mutta tuntuu, että tämä ketju on kuin psykedeelinen huumetrippi.

Tai ehkä sittenkin väkivaltapeli. Ikäraja 65+

Pelin kuvaus:

Olet kuvitteellisessa maailmassa, jossa erilaiset hahmot muuttavat muotoaan, lakkaavat olemasta ja ilmestyvät uusina. Kehenkään ei voi luottaa. Mikään ei ole totta. Maailma on pysähtynyt, aika menettänyt merkityksen.Välillä muodostetaan toverituomioistuimia, joissa kaikki valehtelevat. Kaikki ovat oikeassa ja väärässä yhtä aikaa. Mitään ei selviä.

Pahin rikos on miehenä oleminen, josta voi tuomita ilman oikeudenkäyntiä. Sananvapautta ei ole, mutta kaikkien on ostettava hyasintti. Joukon johtaja sivaltelee toisinajattelijoita. Muut nyökkäilevät. Armoa ei tunneta eikä anneta.

Käytetty kieli on karkeaa, lähinnä kiroilua ja nimittelyä. Kukaan ei kuuntele ketään. Kysytään, mutta ei vastata. Ne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tallessa eiliseltä pitkä viesti jossa on loistavasti pelimaailmaan sijoitettu tämä farssi ketju? Alkuperäinen tietenkin poistettu mutta osia löytyy lainauksista. 

Huomasin ja on niin hyvin kirjotettu että olisin halunnut lukea kokonaan. Näköjään 50 ihmistä on samaa mieltä. 

Mulla on, mutta mun viestejä poistuu. Ehkä myöhemmin.

Joo ei kiirettä. Hyviä huomioita ja aitoa kirjoittamisen taitoa. Harvoin osuu kohdalle. 

Vierailija
944/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaminen alkaa olla tiukoilla. 

Koko kesän ja syksyn oli läheisillä terveysongelmia, nyt kun stressi vähän näistä helpotti, niin nyt olen ollut itse sairaana, monta lääkekuuria jo takana. Tänään kun tulin kotiin, niin mies oli taas ihan tillintallin, vetänyt lääkkeitä. En tiedä miten kauan jaksan tätä pskaa. 

Vierailija
945/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokeillut huumeita, mutta tuntuu, että tämä ketju on kuin psykedeelinen huumetrippi.

Tai ehkä sittenkin väkivaltapeli. Ikäraja 65+

Pelin kuvaus:

Olet kuvitteellisessa maailmassa, jossa erilaiset hahmot muuttavat muotoaan, lakkaavat olemasta ja ilmestyvät uusina. Kehenkään ei voi luottaa. Mikään ei ole totta. Maailma on pysähtynyt, aika menettänyt merkityksen.Välillä muodostetaan toverituomioistuimia, joissa kaikki valehtelevat. Kaikki ovat oikeassa ja väärässä yhtä aikaa. Mitään ei selviä.

Pahin rikos on miehenä oleminen, josta voi tuomita ilman oikeudenkäyntiä. Sananvapautta ei ole, mutta kaikkien on ostettava hyasintti. Joukon johtaja sivaltelee toisinajattelijoita. Muut nyökkäilevät. Armoa ei tunneta eikä anneta.

Käytetty kieli on karkeaa, lähinnä kiroilua ja nimittelyä. Kukaan ei kuuntele ketään. Kysytään, mutta ei vastata. Ne

Vierailija
946/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli viisi joulukorttia. On kiva ihailla kortteja ja muistella kortin lähettäjää.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin vasta äsken, että olen liian nuori tähän peliin. Miten olen alaikäisenä onnistunut luikertelemaan mukaan?

Lammas, Pitkis, N54 ainakin on alaikäisiä. Varmaan moni muukin.

Tykkäsin siitä eka kirjoituksesta, ne lisäykset oli ilkeitä ja tökeröitä. Harmi, kun en muista alkuperäisen puuttuvaa loppua, kukahan senkin ilmiantoi?

Nimenomaan. Peruspeli oli osuvasti parodioitu. Tyhmät lisäykset on tallessa turhaan.

Jaahas, mitähän mä olen taas tehnyt? Välillä olen mummo ja nyt sitten alaikäinen :D

Vierailija
948/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi toimeutua kaupoille: lankoja, ruuveja ja seinäkalenteri. Eilen en jaksanut lähteä ja hyvä niin, nyt ei tarvitse harjata auton päältä lumia!

Unirytmini on ollut sekaisin, toissapäivänä menin nukkumaan liian aikaisin - ennen puoltayötä - ja heräsin eilen aamuyöllä puoli neljän maissa. Eilinen olikin sitten pitkä päivä, yli 20 tuntia, kun sinnittelin valveilla yli puolenyön. Nyt tuntuu taas normaalilta kun on nukkunut kahdesta yhdeksään.

Kerran viikossa vietän unettoman yön, kun uni ei vaan tule, on parempi ryhtyä touhuamaan kuin pyöriä pituusakselin ympäri. Mikä siinä on, että joskus aivot eivät hiljene, tulee vaan aina uusia ja uusia ajatuksia mieleen, eikä nukkumisesta tule mitään.

Lisäys kauppalistaan: melatoniinia!

Eipä mennyt mun kauppareissu ihan putkeen :(

Messinkiruuveja ei löytynyt ja K-rauta oli ihan sekaisin, tavarat muuttaneet paikkaansa, ei kivaa, kun on tottunut etsimään/löytämään tarvitsemansa tavaran tietystä osasta myymälää.

Seinäkalenteri jäi noutamatta, jäteasemakaan ei ollut entisellä paikallaan, täytyy tehdä uusi reissu. Pirkanmaan jätehuolto ei enää jaa Roskakalenteria postiluukusta, se täytyy itse hakea jäteasemalta. Tai sitten odotan vuodenvaihdetta, jonka jälkeen ensi vuoden kalenterit saa alehinnalla.

Langat löytyivät! Ja melatoniini! Tänä yönä uni tulee klo 2 - 3, normaaliin aikaan minulle.

Samalla ostin juustoja ja viiniä, viini ei tosin säily jouluun saakka ;) Enää perunalaatikko, smetana, Kantolan piparit  ja suolakeksit puuttuvat joulun kattauksista. Hyvällä mallilla joulun valmistelut.

Ai niin, joulusta ei saanut kirjoittaa. pahoitteluni ja puolustuksekseni voin sanoa, että langat ja ruuvit eivät liity jouluun.

Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka kirjoitti joulukorteista ja tulevista historiantutkijoista: Olen muuten miettinyt ihan samaa. Mä en ole joulukortteja, kirjeitä yms säästänyt, mutta mun siskoni säästää. Ja tiedän, että isä ja äiti säästivät. Siskoni on tehnyt sukututkimusta jo muutaman vuosikymmenen, itseasiassa jo melkein 50 vuotta, mutta mietin, että vaikka siskoni varmaan kaikki isän ja äidin jäämistöt ottaakin itselleen, niin kuka ottaa ne seuraavaksi. Tuskin kumpikaan siskoni lapsista. Ainoa keino, millä ne kaikki vanhat kortit ja kirjeet saa dokumentoitua on skannata ne digimuotoon. Nuoremmilla asunnoissakaan ei ole tilaa siihen, että kokonain vaatekaappi on täynnä suvun historiaa. Siis vaikka se historia olisi vain paperia. Lisäksi kaikki ne perintönä kulkeneet huonekalut ja muut esineet. Mutta tosiaan mielenkiintoista, jaksaako joku digitoida sen kaiken ja säilyttää ne sitten jossain pilvessä tai edes muistitikuilla vai katoaako kaikki sitten, kun kukaan ei halua enää laatikkokaupalla papereita. 

Vierailija
950/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitänyt kirjoittaa joulusta vähään aikaan, mutta asioita tuli mieleeni ja näin kai pitäisi olla lupaamatta mitään. Itsekin kai vain äitini takia laitan jotain koristeita ja kuusen. Minä tiedän, että äidilleni on tärkeää tuo kaikki niin senverran itsekin laitan, kun yhdessä ollaan noina päivinä.

Samalla toisaalta itsekin alkaa tämäkin asia välillä ärsyttää, kun en viitsisi oikein mitään jouluun liittyen tehdä. En saa niistä päivistä itse enää oikein varsinkaan täällä kotona ollessa. Joka vuosi mietin, että pääsipä muualla. Samalla todeten sen, että ei siinä paikka auta jos fiilistä ei ole. Ehkä jos jossain Lapissa saisi sen viettää niin olisi edes erilaista. Ja silti hyvänä hetkenä voisi kotonakin saada tunnelman aikaan jos oma pää antaisi siihen mahdollisuuden. Itsestä se on paljon kiinni.

Parasta kai itselleni on laittaa kuusi valmiiksi sekä leipoa, kun äitini ei ole täällä käymässä. Pääsee helpommalla ja saa tehdä asiat omalla tavallaan. Itse, kun en jaksa sitten jos surkeampi päivä mitään "ihmettelyä" jostain meidän vanhasta muovikuusesta, joka juuri ja juuri pysyy pystyssä tai jostain muusta asiasta. Ne, kun on nähty jo useaan kertaan. Näin mieluummin tekee itse kuin automaatti tietyt jutut ja se siitä. Leipominen tosin minulle ok ja jouluruoasta tykkään.

Tänään ollut kyllä taas sellainen päivä, että voisi pyyhkiä sen kokonaan pois. Autostani on pudonnut taas se ns pohjalevy toiselta puolelta, minkä joku ystävällinen "salaa" kiinnitti. Näin uskoin selviäväni edes joulun yli sen kanssa ja nyt pitääkin selvitä, kun korjaamolle jonot. Itsekin yritin sitä laittaa, mutta en saanut kiinni edes sitä lähempänä olevaa ruuvia. Hyvää tässä päivässä on erään hyvä teko ja jeesasi auton kanssa eräässä tilanteessa kapealla tiellä (en möhlinyt itse mitään silti ja liittyi muuhun asiaan). Muuten turha päivä tänäkin ollut.

Kirjoitan paljon ja monesti liikaa ja jokainen lukee jos tahtoo, kun tietää mitä odottaa. 

Vierailija
951/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko jatkaa joulukorteista? Kiitos!

Monessa perheessä joulukortit jäävät vaimon vastuulle, vaimo etsii osoitelistan, valitsee kullekin sopivan kortin, mies ei laita tikkua ristiin niiden takia, pakotettuna laittaa nimensä alle tai vaimo kirjoittaa senkin:  toivottavat Irmeli ja Olavi. Vaimo miettii, keneltä jäi edellisenä jouluna kortti tulematta, siihen osoitteeseen ei tänä jouluna korttia laiteta/rahaa tuhlata.

Metatyö, joka valitettavasti jää vaimon vastuulle!

Näillä postin hinnoilla kannattaa todella miettiä, kuinka monta joulukorttia lähettää ja kenelle. Toki ne on jo laitettu punaiseen kuoreen, onkin kiva sitten seurata, keneltä tulee kortti ykkösluokan merkillä... ups, unohtui!

Vierailija
952/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettaa tuo viestien katoaminen.

Siitä suivaantuneena:

Muistellaan hetki Hyacinth Bukeeta, hän varmaan nauttisi hyasintin tuoksusta ja käsinkirjoitetuista joulukorteista. Naapurin pelokas Elisabeth tulisi jouluteelle ja ohuet posliinikupit kilisisi hänen tärisevissä hyppysissään.

Hyvää Joulua, Hyacinth sinne pilven reunalle. R. I. P

Vierailija
953/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi toimeutua kaupoille: lankoja, ruuveja ja seinäkalenteri. Eilen en jaksanut lähteä ja hyvä niin, nyt ei tarvitse harjata auton päältä lumia!

Unirytmini on ollut sekaisin, toissapäivänä menin nukkumaan liian aikaisin - ennen puoltayötä - ja heräsin eilen aamuyöllä puoli neljän maissa. Eilinen olikin sitten pitkä päivä, yli 20 tuntia, kun sinnittelin valveilla yli puolenyön. Nyt tuntuu taas normaalilta kun on nukkunut kahdesta yhdeksään.

Kerran viikossa vietän unettoman yön, kun uni ei vaan tule, on parempi ryhtyä touhuamaan kuin pyöriä pituusakselin ympäri. Mikä siinä on, että joskus aivot eivät hiljene, tulee vaan aina uusia ja uusia ajatuksia mieleen, eikä nukkumisesta tule mitään.

Lisäys kauppalistaan: melatoniinia!

Eipä mennyt mun kauppareissu ihan putkeen :(

Messinkiruuveja ei löytynyt ja K-rauta oli ihan sekaisin, tav

Meillä päin tuo "jätekalenteri" on myös suosittu paikkakuntalaisten kesken. Ihmiset saavat osallistua kalenterin tekoon hienoilla luontokuvilla kuvakilpailun siivittämänä. Tämänkin vuoden kalenteri on hieno. Meillä jaetaan osalle postiin ja osa voi hakea kirjastosta. Näin täällä Lounais-Suomessa.

Oli muuten Pirkanmaankin kalenteri viime vuonna upea. Näin sen kaverin luona, lemmikkejä ja luontokappaleita.

Näytä aiemmat lainaukset

Jatkanpa minäkin nyt joulukorteista. Lankapuhelinten aikaan mulla oli osoitemuistio, jossa oli kaikkien osoitteet ja puhelinnumerot. Eihän ulkoa muistanut kuin niiden puhelinnumerot, joille soitteli usein. Kun tuli kännykät, niin kännykkään sai tallennettua puhelinnumeron. Ihmiset muuttivat kuka minnekin eikä enää ollut oleellista osoite vaan se puhelinnumero. Ja sen myötä sitten joulukorttienkin lähettäminen jäi. Tuli mieleen sekin, että olen monesti käynyt tyttäreni luona, mutta ei mulla ole hajuakaan, mikä hänen postitusosoitteensa on. En ole koskaan katsonut talon numeroa enkä asunnon numeroa. Oikeastaan en ole varma kadun nimestäkään. Itsekin asun paikassa, jossa tätä rakennusta lähin katu on ihan eri kuin mikä mun katuosoitteeni on. 

Vierailija
955/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa perheessä joulukortit jäävät vaimon vastuulle, vaimo etsii osoitelistan, valitsee kullekin sopivan kortin, mies ei laita tikkua ristiin niiden takia, pakotettuna laittaa nimensä alle tai vaimo kirjoittaa senkin:  toivottavat Irmeli ja Olavi. Vaimo miettii, keneltä jäi edellisenä jouluna kortti tulematta, siihen osoitteeseen ei tänä jouluna korttia laiteta/rahaa tuhlata.

Näillä postin hinnoilla kannattaa todella miettiä, kuinka monta joulukorttia lähettää ja kenelle. Toki ne on jo laitettu punaiseen kuoreen, onkin kiva sitten seurata, keneltä tulee kortti ykkösluokan merkillä... ups, unohtui!

Joo, jokavuotinen juttu. Rakas serkkuni kuoli vuosi sitten joulun alla. Olin just pistäny kortit postiin. No, tänä vuonna mietin asiaa. Tuntui tylyltä jättää serkun mies ilman korttia. Siis laitettiin. Luulen, että sieltä tulee tää ups. Entäs ensi vuonna?

Vierailija
956/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä korteista sananen. Ystävän nuoret  lapsenlapset, teinipojat oli paikalla, kun juteltiin joulukorttiaskartelusta. Heitä ajatus nauratti, että siis laitettais kavereille joulukortteja postiin, eihän he edes tiedä kaveriensa osoitteita. Sitten kysyin vaihtaako he lahjoja. Ja vastaus oli kyllä. Niinpä vaihdettiin askartelu osin pakettikortteihin, pojatkin osallistui. Yhdessä askarrellen. Hauska juttu.

Vierailija
957/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja: äitimme ei osannut sanoa ärrää oikein, ei siskonsakaan. Siispä me lapsetkin jouduimme ahkerasti harjoittelemaan. Itseksemme tietenkin, mitään puheopetusta ei tuolloin ollut. Minä opin sisaruksista ensimmäisenä. Sain 5 markkaa. Iso raha.

Joskus ihmettelen, miten nykypienoiset oppii rahanarvon, kun ei hikisissä sormissaan kolikoita pankkiin sujauttele tai osta irtokarkkeja.

Sinä, kellä on pieniä lapsia, voitko selittää, miten teillä raha opetetaan lapselle.

Vierailija
958/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" keneltä jäi edellisenä jouluna kortti tulematta, siihen osoitteeseen ei tänä jouluna korttia laiteta/rahaa tuhlata".

Että tämmöistä joulumieltä. Aika raakaa laskelmointia, josta on sydämellisyys kaukana. Olisi iljettävää saada tällä periaatteella kortti.

Vierailija
959/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä suivaantuneena:

Muistellaan hetki Hyacinth Bukeeta, hän varmaan nauttisi hyasintin tuoksusta ja käsinkirjoitetuista joulukorteista. Naapurin pelokas Elisabeth tulisi jouluteelle ja ohuet posliinikupit kilisisi hänen tärisevissä hyppysissään.

Olin jo unohtanut Hyacinthin. Koko yhteisönsä inhoama,  omahyväisyyteensä tukehtuva riivinrauta. Hyvin Routhledge osasi näytellä hänen persoonansa. Hauska sarja. Vähän samaa on Queen of fucking everythingin ruustinnamaisessa naisessa, joka kompastuu omahyväisyyteensä. Taitava näyttelijä siinäkin.

Vierailija
960/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä suivaantuneena:

Olin jo unohtanut Hyacinthin. Koko yhteisönsä inhoama,  omahyväisyyteensä tukehtuva riivinrauta. Hyvin Routhledge osasi näytellä hänen persoonansa. Hauska sarja. Vähän samaa on Queen of fucking everythingin ruustinnamaisessa naisessa, joka kompastuu omahyväisyyteensä. Taitava näyttelijä siinäkin.

Hyacinth oli loistava, ei pettänyt koskaan. Luen rivien välistä halveksuntaa yllä olevassa viestissä. Nolo olet. Omahyväinen itse, kun arvostelet noin.