Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (978)

Vierailija
961/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon totisesti, että jos viesti alkuperäisenä palaa parodiana ketjusta, se säilyy. Löysin kyllä itsenikin siitä.

Jatka kirjoittelua, sinä lahjakas

Vierailija
962/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"" keneltä jäi edellisenä jouluna kortti tulematta, siihen osoitteeseen ei tänä jouluna korttia laiteta/rahaa tuhlata".

Että tämmöistä joulumieltä. Aika raakaa laskelmointia, josta on sydämellisyys kaukana. Olisi iljettävää saada tällä periaatteella kortti."

Yllä lainaus. Ei todellakaan mikään normi käytäntö, pisti silmään minullakin. Ikinä en ole pitänyt kirjaa korteista ja laitan vaan kaikille ketä nyt haluan muistaa. Ehkä pikkumaiset ihmiset noin toimii. Ei kaikki naiset ole tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"" keneltä jäi edellisenä jouluna kortti tulematta, siihen osoitteeseen ei tänä jouluna korttia laiteta/rahaa tuhlata".

Että tämmöistä joulumieltä. Aika raakaa laskelmointia, josta on sydämellisyys kaukana. Olisi iljettävää saada tällä periaatteella kortti."

Yllä lainaus. Ei todellakaan mikään normi käytäntö, pisti silmään minullakin. Ikinä en ole pitänyt kirjaa korteista ja laitan vaan kaikille ketä nyt haluan muistaa. Ehkä pikkumaiset ihmiset noin toimii. Ei kaikki naiset ole tuollaisia.

Kirjoitin pitkän jutun. Hukkui. No:

Laitan listan mukaan kortit, jos esim muuton takia osoite vaihtunut, voi tulla tauko.

Mitään: ei tullut korttia viime vuonna, ei lähetetä tänä vuonna - juttua ei meillä ole

Vierailija
964/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puuttuu peukutusmahdollisuus monista kommenteista.

Puuttuuko teilläkin?

965/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt siihen, kun en jaksa muita ihmisiä joilla on eri arvot, mutta kaipaan vahvaa yhteyttä. Oikean ihmisen kanssa, kuka on 'danderemainen'. Kuten minä olen.

Dandere-hahmon pääpiirteet ovat:

Ujous ja hiljaisuus: He ovat tyypillisesti hiljaisia, introverttisiä ja epäsosiaalisia. He eivät yleensä puhu, ellei heitä puhutella, ja silloinkin vastaavat hyvin vähän.

Sisäinen lämpö: Ujon ja ilmeettömän ulkokuoren alla on pehmeä, lämmin ja rakastava sisus.

Avautuminen läheisille: Hahmo avautuu ja muuttuu puheliaammaksi sekä hellemmäksi vasta, kun hän tuntee olonsa mukavaksi ja turvalliseksi ihastuksensa tai ystäviensä kanssa.

Esiintymishaluttomuus: Heidän hiljaisuutensa johtuu usein pelosta sanoa jotain väärää tai joutua kiusalliseen sosiaaliseen tilanteeseen, joten he pysyttelevät mieluummin hiljaa. 

Vierailija
966/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tänään ilahtunut monista posiitivisista kommenteista, tämmöisiin kai ketju aikanaan luotiin. Kaikki viestit ei miellytä jokaista, esim joulunviettoja on erilaisia. Silti ei ole suotavaa ikävästi arvostella toisten tapoja.

Jokainen voi kai viettää joulunsa haluamallaan tavalla. Toivon ainakin näin.

Täällä poistui monia viestejä tänään, surullista käytöstä.

Minun elämäni on pääosin muualla, palaan oikeaan elämään

Heipat ketju ja Hyvää Yötä

Älä palaa. Pliis. Mutta sullahan ei ole muuta kuin tämä ketju.

Vierailija
967/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko, että joulujuttuja saa jatkaa Loppiaiseen. Sitten lopetetaan. Ok?

Kortit ja hyasintit, joulureseptit ok

Vierailija
968/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotellaan sitä parodioitua peliä edelleen :)

Niin hän laittaa sen kun laittaa. Jos laittaa. Et sinä sitä edes pyytänyt. 

Vierailija
969/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danderepipo kirjoitti:

Pettynyt siihen, kun en jaksa muita ihmisiä joilla on eri arvot, mutta kaipaan vahvaa yhteyttä. Oikean ihmisen kanssa, kuka on 'danderemainen'. Kuten minä olen.

Tuo johtuu varhaiskasvatuksen epäonnistumisesta. 

Vierailija
970/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danderepipo kirjoitti:

Kaikkien introverttien kannattaa kiittää vanhempiaan heidän aiheuttamasta vammasta lapselleen.

Vierailija
971/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danderepipo kirjoitti:

Tunnistan itseni noista piirteistä. Lämpenen hitaasti ihmissuhteissa, mutta sitten annankin kaikkeni  ja monesti olen joutunut pettymään. kun ihmiset paljastuvat hyväksikäyttäjiksi ja selän takana puhuviksi. Silloin pistän välittömästi välit poikki. Siksi minulla ei ole ystäviä.

Ehkäpä juuri siksi pidin myös kirjaa saamistani joulukorteista, jos muistaminen ei ole vastavuoroista, ei kannata vaivautua muistamaan sellaisia ihmisiä, jotka eivät muista minua.

Mutta lähetelkää te muut kortteja kummeille ja kummin kaimoille, jos haluatte, ei ole minulta pois.

Vierailija
972/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettaa tuo viestien katoaminen.

Siitä suivaantuneena:

Muistellaan hetki Hyacinth Bukeeta, hän varmaan nauttisi hyasintin tuoksusta ja käsinkirjoitetuista joulukorteista. Naapurin pelokas Elisabeth tulisi jouluteelle ja ohuet posliinikupit kilisisi hänen tärisevissä hyppysissään.

Hyvää Joulua, Hyacinth sinne pilven reunalle. R. I. P

Olin jo unohtanut Hyacinthin. Koko yhteisönsä inhoama,  omahyväisyyteensä tukehtuva riivinrauta. Hyvin Routhledge osasi näytellä hänen persoonansa. Hauska sarja. Vähän samaa on Queen of fucking everythingin ruustinnamaisessa naisessa, joka kompastuu omahyväisyyteensä. Taitava näyttelijä siinäkin.

Hyacinth oli loistava, ei pettänyt koskaan. Luen rivien välistä halveksuntaa yllä olevassa viestissä. Nolo olet. Omahyväinen itse, kun arvostel

En minä ole Hyacithin enkä sen ruustinnanaisen henkilöhahmoja luonut, vaan käsikirjoittajat. Kumpikin on aika onnistunut karikatyyri tyhmänperkaisesta, omahyväisestä hahmosta ja sellaiseksi tarkoitettu. Ei sitä tarvi rivien välistä etsiä, että heitä inhoaa kaikki. Miksi minä alkaisin halveksia jonkun tv-sarjan hahmoa? Oudoksi menee taas.

Vierailija
973/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin äsken ja purin raivoani siihen. Vähän helpotti. Joskus vaan kiroan koko elämääni niin paljon. Harmittaa vaikeat valinnat mitä on täytynyt tehdä, harmittaa se, kun en ole edennyt elämässäni kovinkaan hyvin ja muutenkin koko tilanteeni välillä saa miettimään mitä järkeä kaikessa on.

Täältä suli lumi pois ja näin jäi vaan jää. Näin tiet luistinratoja ja hiekkaa ei ole. Jos joku asuu alueella missä sulaa niin kuin esim isäni etelämpänä niin siellä ei ole liukasta. Täällä taas on ja tuo tilanne kai jatkuu viikkoja. Tuskin edes lauhat päivät saavat jäätä sulamaan. Näin tuo ärsyttää minua ja pelkään sitäkin miten äitini pysyy pystyssä. Nastakengät, mutta silti. Tämä on pahin keli täällä. Tiet jäässä ja vettä vielä päällä. 

Vierailija
974/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu? Eli määrätäänkö täällä puheenaiheet vai mitä tarkoitat?

Vierailija
975/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun joku itki joulujuttuja täällä. Mielestäni NYT ovat ajankohtaisia, ehdotin tätä.

Vierailija
976/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisteluja: äitimme ei osannut sanoa ärrää oikein, ei siskonsakaan. Siispä me lapsetkin jouduimme ahkerasti harjoittelemaan. Itseksemme tietenkin, mitään puheopetusta ei tuolloin ollut. Minä opin sisaruksista ensimmäisenä. Sain 5 markkaa. Iso raha.

Joskus ihmettelen, miten nykypienoiset oppii rahanarvon, kun ei hikisissä sormissaan kolikoita pankkiin sujauttele tai osta irtokarkkeja.

Sinä, kellä on pieniä lapsia, voitko selittää, miten teillä raha opetetaan lapselle.

Monella on syntymästään asti sijoitustili. Koululaisina seuraavat pörssikursseja ja vanhemmat neuvoo sijoitusasioissa. Karkit maksavat kännykkäohjelmalla.

Vierailija
977/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisteluja: äitimme ei osannut sanoa ärrää oikein, ei siskonsakaan. Siispä me lapsetkin jouduimme ahkerasti harjoittelemaan. Itseksemme tietenkin, mitään puheopetusta ei tuolloin ollut. Minä opin sisaruksista ensimmäisenä. Sain 5 markkaa. Iso raha.

Joskus ihmettelen, miten nykypienoiset oppii rahanarvon, kun ei hikisissä sormissaan kolikoita pankkiin sujauttele tai osta irtokarkkeja.

Sinä, kellä on pieniä lapsia, voitko selittää, miten teillä raha opetetaan lapselle.

Monella on syntymästään asti sijoitustili. Koululaisina seuraavat pörssikursseja ja vanhemmat neuvoo sijoitusasioissa. Karkit maksavat kännykkäohjelmalla.

Mutta miten lapsi oppii ymmärtämään sen rahan arvon, konkreettisesti. Jos ei ole kolikoita ja seteleitä? Kaikki on abstraktia.

Vierailija
978/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun joku itki joulujuttuja täällä. Mielestäni NYT ovat ajankohtaisia, ehdotin tätä.

Riippuvuudet on hankalia. On päihderiippuvuus, peliriippuvuus, seksiriippuvuus ja ilmeisesti jouluriippuvuus. Ylimitoitettu toiminta kaikissa tunnusomaista.