Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (980)

Vierailija
921/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ketjussa kirjoittaa hyvin katkeria ja huonosti voivia ihmisiä jos katsoo monien viestejä. Näin ei täältä iloa oikein elämäänsä saa. Viisainta on se jos omaa huonon elämän niin katkeroituisi silti jos jollakin menee paremmin. Minä en ole katkeroitunut. 

Jos vaikka tulkitset väärin? Jotkut haluaa, että elämässä on haastetta ja särmää. Halutaan kyseenalaistaa, niin kuin joku aiemmin kirjoitti.

Kärkevä väittely kuivalla huumorilla höystettynä on parasta. Ei siihen liity mitän katkeruutta eikä elämän piloilla oloa. Kiltti lempeys ei kaikkia kiinnosta. Sekin on ok, jos joku sitä haluaa. 

Minäkin nautin verbaalisista otteluista. Niitä on kiva seurata, vaikkapa poliittisia väittelyitä. Samoin täällä. Ketjun parasta antia.

Vierailija
922/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 75 vee. Kumma juttu, en tunne itseäni ikälopuksi. En ole pitänyt mitään kekkereitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan toivoisin, ettei sukulaiset lähettelisi niitä kortteja. Lähinnä se vanhempi väki. Turhaa vaivaa. Kortit päätyy mainospostin joukkoon. Kuulumisia kuitenkin vaihdetaan pitkin vuotta. Läppäritkin on keksitty, sähköisenä voi lähettää, jos osaa. Jos ei osaa, olisi korkea aika opetella. Kohta kaikki julkiset palvelut on sähköisiä. Tuskin kauaa postia edes jaetaan.

Digiaika on omalla tavallaan pilannut monia asioita ja jos sinä olet perinteisiä asioita vastaan niin eivät kaikki ole kuitenkaan. Minä ainakin arvostaisin jos joku lähettäisi kortteja ja jopa tekisi itse kortin. Kaikki nuoremmatkaan eivät vielä ole digin puolella kaikessa. 

Korttien lähettäminen on kallista. Valmis kortti postimaksulla ja kuorella maksanee noin 4-5 euroa.

Vierailija
924/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin 75 vee. Kumma juttu, en tunne itseäni ikälopuksi. En ole pitänyt mitään kekkereitä. 

Tuo ikä on kyllä outo asia. Usein muistelen, millainen äitini oli tämän ikäisenä kuin minä nyt. Jotenkin paljon vanhempi? Samalla ällistelen, kun 'pikkusisarukseni' täyttävät niin isolukuisia vuosia.

Ikähän on vai numero. Onnittelut.

Vierailija
925/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut!  Nuoriahan me vielä olkaan. Tv 72v

Vierailija
926/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan toivoisin, ettei sukulaiset lähettelisi niitä kortteja. Lähinnä se vanhempi väki. Turhaa vaivaa. Kortit päätyy mainospostin joukkoon. Kuulumisia kuitenkin vaihdetaan pitkin vuotta. Läppäritkin on keksitty, sähköisenä voi lähettää, jos osaa. Jos ei osaa, olisi korkea aika opetella. Kohta kaikki julkiset palvelut on sähköisiä. Tuskin kauaa postia edes jaetaan.

Digiaika on omalla tavallaan pilannut monia asioita ja jos sinä olet perinteisiä asioita vastaan niin eivät kaikki ole kuitenkaan. Minä ainakin arvostaisin jos joku lähettäisi kortteja ja jopa tekisi itse kortin. Kaikki nuoremmatkaan eivät vielä ole digin puolella kaikessa. 

Korttien lähettäminen on kallista. Valmis kortti postimaksulla ja kuorella maksanee noin 4-5 euroa.

Totta. Mutta sen arvoista. Merkki 1,70, kortin voi tehdä itsekin.

Joku myös vie itse laatikkoon lähellä asuville.

Vierailija
927/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarrumiehiä/naisia löytyy. En kyllä välittäisi palata mummoni systeemiin. Pankkikirjan kanssa kävi pankin tiskiltä nostamassa rahaa. Jonotti ja odotti. 

Vierailija
928/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ketjussa kirjoittaa hyvin katkeria ja huonosti voivia ihmisiä jos katsoo monien viestejä. Näin ei täältä iloa oikein elämäänsä saa. Viisainta on se jos omaa huonon elämän niin katkeroituisi silti jos jollakin menee paremmin. Minä en ole katkeroitunut. 

Jos vaikka tulkitset väärin? Jotkut haluaa, että elämässä on haastetta ja särmää. Halutaan kyseenalaistaa, niin kuin joku aiemmin kirjoitti.

Kärkevä väittely kuivalla huumorilla höystettynä on parasta. Ei siihen liity mitän katkeruutta eikä elämän piloilla oloa. Kiltti lempeys ei kaikkia kiinnosta. Sekin on ok, jos joku sitä haluaa. 

No jos joku saa väittelystä iloa niin hyvä vaan, mutta melko ilkeästi täällä menee väittelyt muiden arvosteluksi ikävällä tavalla monessa viestissä. Jos joku siis saa iloa siitäkin niin minä en ole sellainen ihminen. Tai joku valittaa muiden joulukirjoituksista ja sitten pitäisi lukea sitä väittelyä sivu tolkulla. Näin mieluummin luen kirjoituksia joulusta kuin väittelyä joulusta. Jos pitää valita. 

Vierailija
929/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin kirjoititkin, itse toivot näin. Meillä on toisin: jouluperinteisiin kuului vuosikymmenet kahdessa tätilässä käydä joulukylässä ja katsoa joulukortit. Toki useimmat lähettäjät oli tuttuja, aina joku vieraampi joukossa. Sitten oli kiva lukea, kun jonkun nuoren miehen korttiin oli lisätty naisen nimi, kohta yksi lapsi ja toinenkin. Samoin vanhempien lähettämistä jäi edesmenneen puolison nimi pois. Tässä kului rattoisasti aikaa, kun tuttujen elämää käsiteltiin. Toki aina valittiin kaune

Kivoja tarinoita. Itse katson mielummin tulevaisuuteen kuin menneeseen. Ei siitä menneisyydestä kuitenkaan kukaan mitään opi. 

Vierailija
930/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mitään kurjuutta kummempaa.

Vierailija
931/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin kirjoititkin, itse toivot näin. Meillä on toisin: jouluperinteisiin kuului vuosikymmenet kahdessa tätilässä käydä joulukylässä ja katsoa joulukortit. Toki useimmat lähettäjät oli tuttuja, aina jokuq vieraampi joukossa. Sitten oli kiva lukea, kun jonkun nuoren miehen korttiin oli lisätty naisen nimi, kohta yksi lapsi ja toinenkin. Samoin vanhempien lähettämistä jäi edesmenneen puolison nimi pois. 

Lainaus ei onnistu, vastaan silti: on äärimmäisen tärkeää tuntea historiaa osatakseen tulkita tulevaa. (esimerkkinä vaikka natsisaksa ja moni muu)

Toki minäkin elän hetkessä ja mietin tulevaa. Ei se sulje pois muistoja ja muistelemista.

Vierailija
932/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa joka viestiin. En minä halua vastausta. Kirjoitan muuten vaan. Miksi puutut mun viesteihin?  En kaipaa tsemppiviestejä enkä mitään toivotuksia! 

Kenelle kirjoitat? Jotkut tykkäävät kommentoinneista

Kirjoitan kaikille, mutta ertyisesti joku täällä kommentoi teennäisesti lähes joka viestiä. Pakonomaisesti ja typerästi. Lopettakaa kommentointi, jollei viestissä pyydetä sitä. Hyvät tavat kieltävät myös tunkeilun.

"Hyvät tavat kieltävät myös tunkeilun" ?

Yleisellä keskustelupalstalla kommentointi ei liene tunkeilua? Jos yleisluontoista tekstiä.

Voihan sen erikseen halutessaan kieltää. Muutoin sallittu.

Hyvistä tavoista ei täällä ole tietoakaan. Eilen viimeksi leimattiin kirjoittaja huumeiden käyttäjäksi.

Vierailija
933/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sulle d on tärkeimpiä asioita elämässäs peukutukset niin seuraappa vähän tilannetta.  Suurin osa on tajunnu että sä höliset täällä yksinäs.

Vierailija
934/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tallessa eiliseltä pitkä viesti jossa on loistavasti pelimaailmaan sijoitettu tämä farssi ketju? Alkuperäinen tietenkin poistettu mutta osia löytyy lainauksista. 

Vierailija
935/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tallessa eiliseltä pitkä viesti jossa on loistavasti pelimaailmaan sijoitettu tämä farssi ketju? Alkuperäinen tietenkin poistettu mutta osia löytyy lainauksista. 

Miksi kysyt?

Vierailija
936/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivulla 43 on pitkä pätkä, ei loppua, kun on lainauksessa.

Vierailija
937/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi joulukorttia olen jo saanut, itsekkin lähetin muutaman, oisin lähettänyt enemmänkin jos oisi ollut kenelle lähettää.

Vierailija
938/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin ja on niin hyvin kirjotettu että olisin halunnut lukea kokonaan. Näköjään 50 ihmistä on samaa mieltä. 

Vierailija
939/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin ja on niin hyvin kirjotettu että olisin halunnut lukea kokonaan. Näköjään 50 ihmistä on samaa mieltä. 

Mulla on, mutta mun viestejä poistuu. Ehkä myöhemmin.

Vierailija
940/980 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat tulivat tänään myöhemmin iltapäivällä.

Kävelimme keskustaan, hain ärrältä uuden henkkarini ja sitten kirjastoon lehtiä lukemaan.

Kaupan kautta puhtaaseen kotiin. Hsrvoin olemme pimeän aikaan liikkeellä. Olipa kauniisti valaistuja pihoja ja parvekkeita, meillä ei ole mitään vastaavaa.

Pieni vesitihku oli ilmassa ja kaikki lumi sulanut.

Pitänee jonkun mieliharmiksi vielä mainita että saatiin kolme joulukorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän