Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumat ovat pilanneet elämässäni monia asioita. Kohtalotovereita?

Vierailija
17.05.2023 |

Ihmissuhteet ovat olleet traumojen takia todella vaikeita ja töissäkin traumoista on ollut paljon haittaa. Kuka samaistuu?

Kommentit (3141)

Vierailija
1/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet eivät toimi ollenkaan, parisuhteessa en kykene edes toimimaan.

Vierailija
2/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua terapiasta, mutta silti traumat vaivaavat. Tuntuu ettei ns. normaalitasolle siirtyminen elämässä ole mahdollista, jos on kokenut paljon kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty parisuhteeseen. Siksi jäi perhe perustamatta. Jos olette nuoria vielä, hakekaa apua.

Vierailija
4/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käsitellyt kaikki traumani ja siirtynyt elämässäni eteenpäin.

Miksi jumittaisin menneessä mihin en voi vaikuttaa mitenkään? Vain tulevaisuudella on merkitystä.

Vierailija
5/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteet eivät toimi ollenkaan, parisuhteessa en kykene edes toimimaan.

Minulla parisuhde toimii kohtalaisesti, mutta muut ihmissuhteet ovat hankalampia. Eivätkä työt suju lainkaan kuten toivoisin, koska ilmeisesti voimavarat eivät ole sillä tasolla kuin niiden pitäisi olla. Kuormitun ristiriitatilanteista todella paljon.

Vierailija
6/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut apua terapiasta, mutta silti traumat vaivaavat. Tuntuu ettei ns. normaalitasolle siirtyminen elämässä ole mahdollista, jos on kokenut paljon kaikkea.

En muista kohdanneeni yhtäkään traumapotilasta, jotka olisivat terapian avulla tulleet kuntoon. Rikkinäisyyden kanssa joutuu opetella elämään.

Vierailija
7/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ikää 50v. Pahimmat traumat lapsuudesta. Mä olen nyt vasta selviämässä, kiitos Kelan tukeman terapian. Ollaan jo aika pitkällä ja paljon hyvää on tapahtunut. mutta on tässä vielä matkaa.

Olen erittäin iloinen, että sain lopetettua suhteen alkoholistin kanssa. Johon tyydyin, koska joku kerranki tykkäs musta. Mutta sit aloin miettimään, että mähän menetän kohta itseni jos jatkuu juominen ja katteettomat lupaukset. Häntä en voi pelastaa, pelastin itseni.

Vierailija
8/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumittaisin menneessä mihin en voi vaikuttaa mitenkään? Vain tulevaisuudella on merkitystä.

Sitten se ei ole trauma.

Vierailija
9/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käsittelit ne? Minulla on terapiasta huolimatta yhä dissosiaatiota ja takaumia.

Vierailija
10/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, ikää 50v. Pahimmat traumat lapsuudesta. Mä olen nyt vasta selviämässä, kiitos Kelan tukeman terapian. Ollaan jo aika pitkällä ja paljon hyvää on tapahtunut. mutta on tässä vielä matkaa.

Olen erittäin iloinen, että sain lopetettua suhteen alkoholistin kanssa. Johon tyydyin, koska joku kerranki tykkäs musta. Mutta sit aloin miettimään, että mähän menetän kohta itseni jos jatkuu juominen ja katteettomat lupaukset. Häntä en voi pelastaa, pelastin itseni.

Olen iloinen puolesta. Nuo ovat isoja edistysaskelia.

Vierailija
11/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumojen takia vajoan monessa tilanteessa helposti masentuneeseen ja voimattomaan olotilaan. Tuntuu kuin vain seuraisin sivusta miten asiat tapahtuvat ja tuntuu etten pysty vaikuttamaan mihinkään.

Vierailija
12/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaislapsuuden traumat joita ei muista ja myöhäisemmät traumat jotka voi muistaa aiheuttavat eri tasoisia ongelmia.

Varhaislapsuuden on vaikeampia.

Myöhemmistä traumoista voi selvitä ilman terapiaakin. Se on joka tapauksessa yksilöllistä.

Vierailija
13/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minusta tarkoituksella kasvatettiin esim. sellainen joka ei näytä tunteita lainkaan niin nyt sitten kun aikuisena olen sellainen, ollaan vihaisia kun pitäisikin alkaa pitämään jotain teatteria kuinka nyt ollaan läheisiä ja merkitään toisillemme.

Vierailija
14/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumojen takia vajoan monessa tilanteessa helposti masentuneeseen ja voimattomaan olotilaan. Tuntuu kuin vain seuraisin sivusta miten asiat tapahtuvat ja tuntuu etten pysty vaikuttamaan mihinkään.

Erityisesti tuosta on ollut paljon haittaa. Jos yrität toimia tietoisesti todella aktiivisesti estääksesi dissosiaatioon vajoamisen, reagoivat muut ihmiset siihen usein kielteisesti, koska et ole silloin ns. helppo ja mukava.

Vierailija
15/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lapsuuden kodista vakavat psyykkiset traumat.

Vierailija
16/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti tuosta on ollut paljon haittaa. Jos yrität toimia tietoisesti todella aktiivisesti estääksesi dissosiaatioon vajoamisen, reagoivat muut ihmiset siihen usein kielteisesti, koska et ole silloin ns. helppo ja mukava.

Useimmiten sitten päädyt seuraamaan kaikkea henkisesti hyvin etäältä ja olet jälkikäteen tyytymätön siihen, ettet ilmaissut itseäsi. Jos taas ilmaiset, olet muista outo, koska tarkastelet asioita kokemustesi takia usein hyvin erilaisesta näkökulmasta.

Vierailija
17/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset valinnoillaan aiheuttivat muille traumat? Teoillaan?

Vierailija
18/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumojen takia elämästä ei myöskään voi kertoa muille kovin avoimesti, koska ihmiset alkavat hylkiä sinua, jos ahdistuvat kuulemastaan. Päällä on jatkuva itsesensuuri, koska pelkää muuten tulevansa taas kerran kokonaan hylätyksi.

Vierailija
19/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset valinnoillaan aiheuttivat muille traumat? Teoillaan?

Onko sillä väliä miten traumat syntyivät? Niiden kanssa on vain yritettävä jotenkin selviytyä. Ne vain vievät hirveän paljon voimavaroja.

Vierailija
20/3141 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumojen takia elämästä ei myöskään voi kertoa muille kovin avoimesti, koska ihmiset alkavat hylkiä sinua, jos ahdistuvat kuulemastaan. Päällä on jatkuva itsesensuuri, koska pelkää muuten tulevansa taas kerran kokonaan hylätyksi.

Tämä vaikuttaa yllättävän paljon mm. uusien ystävyyssuhteiden solmimiseen, kun ei voi avoimesti olla täysin oma itsensä muiden reaktioiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme