Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (978)

Vierailija
901/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vetänyt hyasintin nenääni joulujutuista. Tarvii käydä poistattamassa se.

Nenä, hyasintti vai joulu? 

Nenän vois jättää, muut joutaa mennä. 

Vierailija
902/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin sääli niitä, joiden ainoa ilo on joulukortti laatikossa! Voi elämän kapeutta. Totta kai siitä saa kirjoittaa ja iloita, jollei mitään muuta elämässä tapahdu.  Säälittää vaan.

Tämä. Kyllä on elämä mennyt pieneksi.  Ei ihme, jos ajatuksetkin sakkaa samassa koko ajan. Ymmärtäkäämme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tekee gutaa vähän irrotella" ( D, N60+ , ei mummo)

Miksi sitä ei kuitenkaan sallita tässä ketjussa? Miksi pelätään pappoja ja seksiä ja muuta normaalia miesasiaa?

Ei kaikki kuitenkaan pelkää. Jos jollekin ihmiselle on sattunut elämässä jotain todella ikävää seksin saralla, voi olla vaikea neutraalisti suhtautua. Silloin viisainta on vaan hyppiä yli ja antaa muiden kirjoitella.

Outo juttu, jos yrittää muitten seksikäsityksiin tunkea ja kiellellä. Asentaisi varmaan meille keskiaikaiset, rautaiset siveysvyöt, jos onnistuisi.

Vierailija
904/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee niin sääli niitä, joiden ainoa ilo on joulukortti laatikossa! Voi elämän kapeutta. Totta kai siitä saa kirjoittaa ja iloita, jollei mitään muuta elämässä tapahdu.  Säälittää vaan.

Tämä. Kyllä on elämä mennyt pieneksi.  Ei ihme, jos ajatuksetkin sakkaa samassa koko ajan. Ymmärtäkäämme. 

Pahvinpalan ympärillä pyörii joittenkin elämä. Surullista.

Vierailija
905/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee ny muualle.

Vierailija
906/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva joulusta jankkaus pilaa joulun.

Kaupat aloittaa jo lokakuussa, joulukoristeet, kynttilät, kukat, lahjat, kinkut. Päälle lehtijutut, mainokset, jouluradiot, keräykset.

Joulusta revitään kaikki irti eikä ketään edes hävetä. Kassakoneet raksuttaa. Karjalaumana juostaan tämän perässä. Ylensyöneitä kuskataan sairaalaan ja juoneita putkaan. Sukulaiset riitelee. Turvakodit täyttyy. 

Missä on joulun arvokkuus, rauha ja sanoma?Vaatimattomuus, hiljentyminen, oman sisimmän tutkiskelu. 

Korvattu tyhjänpäiväisellä kohelluksella ja pinnallisella sanahelinällä. Kunhan saadaan hyvä postaus, se riittää.

Vierailija
907/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupat aloittaa jo lokakuussa, joulukoristeet, kynttilät, kukat, lahjat, kinkut. Päälle lehtijutut, mainokset, jouluradiot, keräykset.

Joulusta revitään kaikki irti eikä ketään edes hävetä. Kassakoneet raksuttaa. Karjalaumana juostaan tämän perässä. Ylensyöneitä kuskataan sairaalaan ja juoneita putkaan. Sukulaiset riitelee. Turvakodit täyttyy. 

Missä on joulun arvokkuus, rauha ja sanoma?Vaatimattomuus, hiljentyminen, oman sisimmän tutkiskelu. 

Korvattu tyhjänpäiväisellä kohelluksella ja pinnallisella sanahelinällä. Kunhan saadaan hyvä postaus, se riittää.

Sitten hössötetään välipäiväaleista. Uutena vuotena räiskitään luonto täyteen saasteraketteja ja metsän eläimet pelkää ja itkee 🦌🦊🐇🐭🐿🐦

Vierailija
908/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukortti tai mikä tahansa muu kortti on ainakin minulle iso ilon aihe.  Se ei ole pelkkä pahvin pala, vaan se kertoo siitä, että on olemassa joku, joka on ajatellut minua ja välittää. 

On minulla muitakin ilon aiheita elämässä, niistä ei vaan kannata täällä kertoa, koska kateellisia riittää. Niistä iloitaan läheisten kesken.

Tässä kiteytetty just minun ajatukseni. Anteeksi, kun kommentoin. On suuri virhe täällä, mukamas!

En vaan viitsinyt ihan samaa toistaa, siispä komppasin :)

Joulukortit on monissa suvuissa pakkopullaa. Tavan vuoksi lähetetään, myös sillle katkeruuttaan kälkättävälle Aune-tädille. Itse en lähetä, en Aune-tädille enkä muille. Jos haluan muistaa, teen se vaan sydämestä, en näön vuoksi.

Vierailija
909/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolitoista vuotta sitten kesällä mut ajettiin pois ketjusta, tai en viitsinut kangotella enää, nyt en lähde. Vasta jos itse haluan. Olen se pappa, jonka vaimokin tykkää aamurakastelusta. Täytyyhän sitä jotakin aamulla keksiä, kun näin vanhana herätään aikaisin.  

Uskoo kuka tahtoo, on vain yksi sun feikkipersoonista. Aivan kuten itse sanot muillekin. Niputetaan sinutkin.

Kommentoija toivoo, että kaikki miehet olisi vaan feikkipersoonia. Ettei oikeita miehiä olis ollenkaan olemassa. Mitenkähän luulee itse saaneensa alkunsa.

Ja kommentoija aloittaa maalitolppien siirtelyn, kun jäi kiinni omasta leikistään. Syytellyt feikeiksi lähes kaikkia jotka tänne ja edelliseen on kirjoitellut.

Vierailija
910/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään tehtävä ei kai ole muuttaa kuulumisien kertomista sen vuoksi, että joku muu on sattunut kertomaan samaa. Eli jos joku on kirjoittanut joulusta niin minä en siis saisi kirjoittaa mitään, että jollekin tyypille tulisi hyvä mieli, kun minä en hänet huomioon ottaen maininnut mitään joulusta. Vähän liian iso vaatimus kai.

Samoin monikaan ei lue ketjua niin paljon, että näkee mitä jokainen on kirjoittanut. Jos joku oikein lukemalla lukee aamusta iltaan ja laskee kaikki jouluun liittyvän niin kuka noihin asioihin sitten kiinnittää eniten huomiota. Kyllä se on se joka niihin tarttuu ja vaatii muilta erilaista kuulumista.

Se on väärin, koska jokainen kirjoittaa päivistään niitä asioita mitä on tehnyt yms ja tänne saisi sitten joidenkin mielestä kirjoittaa mitään jos sattuu olemaan samat kuulumiset kuten tähän aikaan monesti on. Samoin jos on kiusaamista vastaan ei ikävästi kommentoi muiden kuulumisia myöskään ja esim kirjoita, että kortit ovat ainoa joulu ilo yms. Koska joillekin ne oikeasti ovat iso ilo ja minullekin olisivat jos sellaisia saisin. Kun on meitä kuten minä joka oikeastaan olen kunnolla olemassa vain kahdelle ihmiselle maailmassa. Se on melko vähän. 

Minä en siusvpidä paljonkaan joulusta. Meitä ei äitini kanssa muista kukaan ja emme saa ehkä yhtään korttia. Eräs lähellä asuva saattaa laittaa minulle kortin ja minä heille ostin sellaisen joten kai nyt on minun vuoroni se kortti ensin laittaa. Tästä en nyt kirjoita enempää mitä sukuuni yms liittyy ja miksi tilanne on tämä. Parhaiten ehkä kuvaa se sama, että välit ovat hiipuneet se vähä mitä esim ennen muuttoa vielä oli. Muuten ei koskaan ole mitään hyvää yhteyttä heihin ollut. Muuten ei ole ystäviä yms ja näin omillaan ollaan. Isäni ei oikeastaan joulua vietä. Näin minulle joulu on monesti aikaa jolloin ymmärtää sen miten erilaisesti moni joulua viettää.

Itsekin kaipaisin monesti elämää ympärilleni. Voin kuvitella, kun edes istuisin jossakin ja katsoisin muiden iloa niin saisin edes jotain itselleni myös. Joku joskus kirjoitti minulle johonkin ketjuun, kun joulusta kirjoitettiin, että mielelläni kutsuisi minut katsomaan heidän perheensä joulua ja mukaan siihen, mutta heillä on sitten melua ja meteliä, kun lapset odottavat joulupukkia ja levottomia ovat jne. Minä siihen vaan vastasin, että ehkä se on juuri se mitä itsekin kaipaisin eli ääniä ja elämää ympärilleni hiljaisuuden sijaan välillä.

Mummu kai olen itsekin tietyllä tapaa silti ja pidän kai monista mummuille ominaisista tekemisestä. Silti en minä jaottele ihmisiä tekemisten mukaan. En oikeastaan edes mieti, että mihin ikään tms jokin harrastus sopii.

Muuten joulu siis on monesti aikaa jolloin elämäni eri asiat pyörivät mielessä. Ehkä jossakin ajatuksissani mietin, että kumpa jokin asia toisin niin ehkä joulukin menisi eri tavalla. Toisaalta en silti ikinä halua sitä, että joku muuttaa kirjoittamistaan minun vuokseni eli jos minä en vietä parasta joulua niin kyllä saavat kertoa silti joulustaan ja mielelläni luen muiden kuulumisia.

Minä olen myös ihminen joka nojaa pieneen asioihin. Niitä voivat olla joku kynttilöiden polttaminen tai leipomimen joulun aikaan ja yritän niistä kursia kokoon edes jonkinlaisen joulun. Eräs joulu olin rauhallinen ja katsoin vaan palavia kynttilöitä miettien, että hyvä kun edes pari päivää on ollut rauhallinen olo. Näin minulla ei monestikaan ole odotuksia jouluun ja ainoa toive on se, että saisin rauhaa elämääni joulun aikaan. 

Vierailija
911/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sulle on sanonu että se on ainoa ilo, näytit vaan tyhmyytes taas.

Vau! Mihinkähän iloon tässä viitataan. Joulu on kyllä ilon aikaa. Tulee pukki ja kaikki.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, ettei kauppojen jouluhässäkän tarvitsisi alkaa jo lokakuussa, mutta kyllä mun mielestä joulukuussa voi jo joulusta puhua. Vaan eiköhän tammikuussa tule jo ensimmäiset mämmit ja suklaamunatkin kauppoihin, vaikka pääsiäinen on vasta huhtikuussa.

Vierailija
913/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan toivoisin, ettei sukulaiset lähettelisi niitä kortteja. Lähinnä se vanhempi väki. Turhaa vaivaa. Kortit päätyy mainospostin joukkoon. Kuulumisia kuitenkin vaihdetaan pitkin vuotta. Läppäritkin on keksitty, sähköisenä voi lähettää, jos osaa. Jos ei osaa, olisi korkea aika opetella. Kohta kaikki julkiset palvelut on sähköisiä. Tuskin kauaa postia edes jaetaan.

Vierailija
914/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan toivoisin, ettei sukulaiset lähettelisi niitä kortteja. Lähinnä se vanhempi väki. Turhaa vaivaa. Kortit päätyy mainospostin joukkoon. Kuulumisia kuitenkin vaihdetaan pitkin vuotta. Läppäritkin on keksitty, sähköisenä voi lähettää, jos osaa. Jos ei osaa, olisi korkea aika opetella. Kohta kaikki julkiset palvelut on sähköisiä. Tuskin kauaa postia edes jaetaan.

Digiaika on omalla tavallaan pilannut monia asioita ja jos sinä olet perinteisiä asioita vastaan niin eivät kaikki ole kuitenkaan. Minä ainakin arvostaisin jos joku lähettäisi kortteja ja jopa tekisi itse kortin. Kaikki nuoremmatkaan eivät vielä ole digin puolella kaikessa. 

Vierailija
915/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulusta kirjoitin jo liikaakin eli ei mitään erikoisia päiviä meillä. Muuten viime päivät menneet kuin hukkaan ja nyt pitäisi siivota kämppä loppuun ja jotenkin saada järjestystä. Joulua varten lähinnä vaan  leivon jotain ja muuten tavallisia päiviä. Ulkona harmaus jatkuu. Muuten, kun olen nyt kirjoittanut jo oikeastaan joulun vietosta yms niin ehkä en enää kirjoita mitään siitä. Ehkä sitten aattona voi jonkun ajatuksen laittaa. Sen myötä kai toivon parempaa fiilistä täällä monille. Ei minullakaan monesti hyvä fiilis ole, mutta ei näköjään muillakaan. 

Smrtdeath - Digibitch (omistan itselleni tämän, koska joskus naurattaa tälläinen biisi ) 

Vierailija
916/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin kirjoititkin, itse toivot näin. Meillä on toisin: jouluperinteisiin kuului vuosikymmenet kahdessa tätilässä käydä joulukylässä ja katsoa joulukortit. Toki useimmat lähettäjät oli tuttuja, aina joku vieraampi joukossa. Sitten oli kiva lukea, kun jonkun nuoren miehen korttiin oli lisätty naisen nimi, kohta yksi lapsi ja toinenkin. Samoin vanhempien lähettämistä jäi edesmenneen puolison nimi pois. Tässä kului rattoisasti aikaa, kun tuttujen elämää käsiteltiin. Toki aina valittiin kaunein kaikista.

Tuo nyt oli esimerkinomainen tarina. Muitakin mukavia kortteihin toki liittyy. Itsekin valitsen aina kortin saajan mukaan. Niihin liittyy niin paljon muistoja ja rakkautta.

Siksikin on ikävä lukea, kun joku kirjoittaa vain  jostain 'pahvinpalasta'.

Toisen tätin jäämistöstä sain ison nipun postia, sotavuosilta asti. Niitä on mukava lukea joskus.

Mitähän tulevat historioitsijat tutkivat? Naamakirjaa kiharat ojossa ja loistokkaita ateria-anmoksia? Tekoälyn laatimaa 'murreopasta'?

Vierailija
917/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ketjussa kirjoittaa hyvin katkeria ja huonosti voivia ihmisiä jos katsoo monien viestejä. Näin ei täältä iloa oikein elämäänsä saa. Viisainta on se jos omaa huonon elämän niin katkeroituisi silti jos jollakin menee paremmin. Minä en ole katkeroitunut. 

Vierailija
918/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden nyt pitämään palstataukoa joka luultavasti jatkuu päiviä, koska negatiivisuuden määrä täällä joidenkin viesteissä on vaan liikaa ja en halua ainakaan masentaa itseäni lisää. 

Vierailija
919/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulevilla historiantutkijoilla (jos heitäkään on) on muutenkaan mitään tutkittavaa. 

Ilmastonmuutos luonnonmullistuksineen ja sodat tekee aika selvää jälkeä. Pitkällä tähtäyksellä tuleva jääkausi pyyhkäisee kaiken pois. Jääkö ihmisiä? Tuskin. Dinojen kohtalo.

Vierailija
920/978 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ketjussa kirjoittaa hyvin katkeria ja huonosti voivia ihmisiä jos katsoo monien viestejä. Näin ei täältä iloa oikein elämäänsä saa. Viisainta on se jos omaa huonon elämän niin katkeroituisi silti jos jollakin menee paremmin. Minä en ole katkeroitunut. 

Jos vaikka tulkitset väärin? Jotkut haluaa, että elämässä on haastetta ja särmää. Halutaan kyseenalaistaa, niin kuin joku aiemmin kirjoitti.

Kärkevä väittely kuivalla huumorilla höystettynä on parasta. Ei siihen liity mitän katkeruutta eikä elämän piloilla oloa. Kiltti lempeys ei kaikkia kiinnosta. Sekin on ok, jos joku sitä haluaa.