Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette voi antaa muiden kirjoittaa tänne vapaasti kysyn vaan. Tämä on uusi ketju on vanhan ketjun asiat eivät enää kuulu tänne millään tavalla. Näin miksi jatkatte edelleen kysyn vaan. Jos joku anonyymi eli ilman tunnuksia omaava perustaisi tänne 10 ketjua kuulumisille niin jatkuisiko teillä sama levy niissäkin. Minäkin voisin ketjun perustaa, mutta kai minustakin tulisi sitten D teidän silmissänne kai ja saisitte arvostella taas minua. Kyselee Pitkis näin suoraan. Ja minä en ole D sentään jos sitä mietitte.
No perusta sillähän se selviää. Mutta en usko että sinä alat valehdella että et ole siellä kirjoittamassa ja keksi uusia hahmoja joina kirjoitat ja taas väität että et ole ketjussa käynytkään!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette voi antaa muiden kirjoittaa tänne vapaasti kysyn vaan. Tämä on uusi ketju on vanhan ketjun asiat eivät enää kuulu tänne millään tavalla. Näin miksi jatkatte edelleen kysyn vaan. Jos joku anonyymi eli ilman tunnuksia omaava perustaisi tänne 10 ketjua kuulumisille niin jatkuisiko teillä sama levy niissäkin. Minäkin voisin ketjun perustaa, mutta kai minustakin tulisi sitten D teidän silmissänne kai ja saisitte arvostella taas minua. Kyselee Pitkis näin suoraan. Ja minä en ole D sentään jos sitä mietitte.
Hyvää pohdintaa, tuskin vastausta saat :)
"En mä kuulu mihinkään 'teihin', mulle vaan on ihan ilmiselvää että Doris spämmää tänne kymmeniä viestejä päivässä ja valehtelee ettei ole täällä. En siedä valehtelua ja olen rehellinen, uskon että sinäkin olet. Ehdotin jo aiemmin lampaalle että perustaisi uuden ketjun johon sinäkin toivottavasti tulisit kirjoittamaan. Sulle toivon pelkkää hyvää, iloa ja valoa."
Kyllä minä rehellinen olen, mutta et sinäkään voi kaikkia epäillä sentään. Kyllä täälläkin käy monia ihmisiä. Suosittu palsta ja näin voin joku mode täällä yms voi täällä tietää kuka kirjoittaa eli mistäkin nettiosoitteesta ja nekin vaihtuvat nopeasti. Näin kyllä täällä anonyymejä ollaan paitsi tunnuksia omaavat toki "näkyvät" enemmän. Minulle riittää se, että saan kirjoittaa jonnekin kuulumisiani. Näin tämän ketjun pitäisi siis saada rauhassa olla, että minulla on paikka kirjoittaa ja lukea muiden elämästä myös. Se piristää minua ja näin toivon, että tälläinen paikka säilyy. Näin minua ja elämääni auttaa parhaiten näiden ketjujen säilyminen täällä.
Samoin kyllä minä kiitän sanoistasi.
On ollut hyvä päivä tänään. Eilen harmitti se koe niin paljon, kun luin siiten pitkään. Näin kysymykset olivat niin yksityiskohtaisia. Yritän ehkä myöhemmin uudestaan. Tuntui vaan, etten tajua ja muista mitään, kun mukamas ymmärsin kirjan tosi hyvin.
Olo parani, kun pääsin kävelylle ja leivoin sekä ruokaa illalla laitoin. Väsynytkin olin ja onneksi nukuin hyvin. Tänään paljon pirteämpi olo. Kaunis päivä ja tykkään näistä tosi paljon. Minulle sopii talvi ja pakkanen on haittaa, kun vaan valoa olisi enemmän. Äitini kanssa parempaa taas. Näin parempi olo ollut ja kuin eri fiilis.
Hyvä fiilis. Pari viime yötä on ollut kirkas sää (puolikuu) ja pakkasta. Aiemmin satoi lunta, joten nyt luonto on hyvin kaunis. Sellainen joulukorttiin sopiva "winter wonderland" -maisema.
Suomessa asuminen on arkipäivän luksusta.
Odottelen, että mennäänkö tänään huvipuistoon 🎢 🎡 🎠 😃
Eilen oli kaunis aurinkoinen päivä, oli harvinaista ja outoakin kun se paistoi ja kävelylenkillä huomasin että lämmitti kasvoja. Tänään sitten taas tylsään, ankeaan harmauteen.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Odottelen, että mennäänkö tänään huvipuistoon 🎢 🎡 🎠 😃
Jos pakkasta on -10 ei huvipuistot tule ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Influenssarokotus haettu ja kävin yhden kaverini kanssa ravintolassa lounaalla. Kohta koiran kanssa iltalenkille, mutta ei ihan vielä. Muuten se herää aamulla liian aikaisin. Huomenna menen mun siskoni ja hänen lastenlastensa kanssa ravintolaan syömään.
Joulua voisi kai ruveta pikkuhiljaa laittamaan. Toistaiseksi olen vaan laittanut kahtena sunnuntaina adventtikynttilät ikkunalle. Mietin, laittaisko keittiön ikkunaan jouluverhot kuten ennenkin, mutta siinä on sitten taas se keittiötikkaille kiipeäminen. Just syyskuussa oli jalkaterässä murtuma, niin ei oikein nappais jouluna olla jalka tai käsi paketissa.Koira kannattaa kouluttaa niin, ettei se häiritse omistajaa, vaikka heräisikin aiemmin. Riippuu koiran rodusta (älykkyyksissä eroja) ja iästä, onnistuuko vielä.
Olet oikeassa, mutta toi on jo iäkäs koira enkä halua, että se joutuu olemaan pissaamatta yli 10:ntä tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi oi tuota rakkautta Dorikseen. Taitaa vaan olla erittäin yksipuoleista. Yrittäisit ressukka päästä pakkomielteestäsi ja unohtaa koko Doris.
Me ei täällä jakseta hänestä lukea aamusta iltaan.
Niin eli olet täällä aamusta iltaan? Mä en. Säälittävä olet.
Olen eri, mutta täällä näkyy kellonajat kommenteissa. Illalla on hyvin helppo huomata aamusta iltaan jaaritus samoilla sanoille. Ei täällä tarvitse, Luojan kiitos, päivystää :)
olen surkea yksinäinen, miksi kohtalo on olla juureton ja mihinkään kuulumaton yksilö, minulla ei ole ketään joka välittäisi
Ei mitään kovin hyvää tänäänkään. Melko ankeaa, köyhää elämää. Silmien ja näkökyvyn kanssa on suuria haasteita, eikä naisetkaan halua tapailla kun "se" on kuulemma liian pieni. Jos jotain hyvää pitää löytää tästä elämästä, niin työpaikka on ainakin toistaiseksi ja ei tarvitse sillan alla asua.
Katsoin eilen Areenasta sitä Lymin sarjaa kiinteistökuningattaresta. Monisyisiä henkilöhahmoja valintojensa kanssa.
Tuli mieleen brittisarja, jossa ex-prinssi Andrew ihmettelee virkamiehelle, joka tuo viestin, ettei hän saa osallistua hallitsijan juhlaan: Mitä minä sitten teen? Virkamies vastaa: Te elätte tekojenne seurausten kanssa, sir.
"Lisään sulle vielä: Jatkuva jankkaus otsikosta ja jankkaus muistakin asioista. Toistaa biisien nimiä ja samoja juttuja vuodesta toiseen. Käskee kirjoittamaan kuulumisia, ei ketään saa komentaa. Kirjoitusaiheiden rajaaminen ei kuulu sananvapauteen. Kohtelee muita epäystävällisesti ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle. Jaottelee muita hyviin ja pahoihin. Lista on loputon."
Kyllä minäkin toistan biisien nimiä ja kirjoitan samoja juttuja monesti. Näin teenkö siis mielestäsi väärin. Miksi itse vaadit siis muilta jotain erikoista tekstiä, kun kenenkään arki tuskin on sellaista, että siitä saa kovin erikoista juttua kirjoitettua. Samat jutut näin kai toistuu monilla.
Ja syy miksi esim biisien nimeä mainitsen on se, ettei minulla ole ketään kenen kanssa esim musiikista ajatuksia vaihtaa. Näin tämän syyn vuoksi tykkään biisejä välillä mainita mitä olen esim sinä päivänä kuunnellut. Ilman musiikkia, kun en voisi oikeastaan olla. Samalla odotan aina sitä päivää, kun elämästäni olisi ihminen joka tahtoisi keskustella musiikista edes jotain. Se välillä tylsää kuunnella satoja biisejä ja ns keskustelu niistä on youtuben viestien lukemista - Pitkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No avantouintihan onkin keskustelun sääntöjen vastaista :(
Naurettavaa viestien poistelua!
Jos vähäänkään olet keskustelua seurannut, tiedät että dorikseen rakastunut poistaa viestejä muka doriksen tihutyönä. Ota viestistäsi kopio heti kun sen olet lähettänyt ja jos viesti poistuu, pyydä ylläpitoa palauttamaan poistettu kommenttisi.
Ylläpito näköjään poistaa sokkona asialliset sekä jankkaukset. Muuten eivät tiedä, mikä pitäisi palauttaa. Keskusteluun spämmätään herjoja doriksesta, vaikka koko muijaa ei ole enää keskustelussa näkynyt.
Ylläpito valvoo tänään ketjua :)
Jos näin, niin on aika mielenkiintoista, että ylläpito poistaa ketjun aiheeseen liittyvät kommentit eli just ne kuulumiset, mutta ei muita.
Tämän päivän ajatuksia. Äitini kanssa asioilla ja kirjoitan niistä toiseen viestiin illalla. Kuitenkin mielessä nyt on äitini keskustelu lähiviikkoina erään ihminen kanssa joka on ollut tekonivelleikkauksessa. Tämä ihminen vaikeuksissa ollut leikkauksen jälkeen. Tuli pidempi ja vaikeampi juttu kaikesta eri oireineen ja tarvii edelleen paljon apua, että pärjää. Kaikki kotona täytyy muiden tehdä ja ei pärjää ns omillaan. Ja oli tosi kipeä kaiken jälkeen.
Näin tämän myötä sekä äitini, että minä pelästyimme tuota asiaa jotenkin. Ensinnäkin leikkauksessa riskinsä ja ikävästi sanoen minä en voi sitoutua auttamaan äitiäni jopa kuukausia kaikessa. Minun pitäisi saada elämääni eteenpäin ja ikävästi olen ollut pitkään ns tyhjän päälläkin monesti niin ei minusta ole sitoutumaan ja tavallaan enää yhtään jättämään asioita tekemättä mistä olisi itselleni hyötyä. Olen muutenkin menneisyydessä luopunut paljon eri jutuista ja joutunut esim taloudellisten juttujen tai pitkien välimatkojen yms takia jättämään koulutuksen kesken mistä pidin tosi paljon ja muutenkin perumaan menemiseni taas yhteen toiseen koulutukseen taas pitkien matkojen takia.
Näin jos ajatellaan näin pelottaa suorastaan se, että jos äitini on joskus vuosien päästä pakko mennä liikuntakykynsä takia leikkaukseen niin kuka häntä auttaa jos minä esim olen muualla ainakin välillä jossain koulutuksessa tai töissä tms. Isäni elää omaa elämäänsä ja hänestä ei ikävästi sanoen ole paljon avuksi. Muita ihmisiä meillä ei ole, eikä varaa oikeastaan maksaa avusta ainakaan suuremmassa määrin.
Näin lääkäreiden on helppoa sanoa, että mene leikkaukseen, mutta onko ihmisellä ketään joka jeesaisi sen jälkeen ja voisi sitoutua siihen. Meillä ei ainakaan. Ja se hinta on sitten se toinen juttu. Mistä maksetaan leikkaus sitten kun äitini on eläkkeellä. Nyt, kun tuo ajatus on muutenkin niin kaukainen, etten voida edes miettiä sitä kunnolla mitä kaikesta tulisi.
Toivoton olo välillä ja äitini ja itseni takia olen aina miettinyt sitä, ettemme oikein pärjää jos tulee liikaa esim terveysjuttuja. Samalla pyydän, ettei välitettäisi siitä, että äidistäni kirjoitan. Ei meitä oikeastaan kukaan tunne ja läheisiä ei ole ja nivelvaivaisia on Suomi täynnä.
Ajatuksia puran tässä. Ja samalla surullinen olo, kun äitini on ennen minun syntymääni ollut isossa leikkauksessa ja toisaalta ihme, että sen jälkeen sitten vuosien päästä sai minut. Hän oli kuitenkin huonossa kunnossa ja erittäin kipeä tuon leikkauksen jälkeen niin ei mitenkään tahtoisi enää kokea mitään vastaavaa enää. Onhan tämä kamala tilanne ja hyvää ratkaisua ei oikein ole.
Narsistinen häiriö on ympäristön kannalta hankala. Sen syyt ovat lapsuudessa eikä aikuisena asialle voida mitään.
Tärkeintä on suojautua narsistin käytökseltä. Pitää ymmärtää, ettei narsisti koskaan muutu. Sitä ei kannata odottaa.
Narsisti ei kykene lopettamaan vääränlaista käytöstään. Kohdatessaan vastustusta, hän hyökkää ja uhriutuu. Hän on täysin rajaton ihminen. Valehtelu on patologista. Hän oikeasti uskoo olevansa syytön kaikkeen ja on mielestään aina oikeassa. Muut ovat syyllisiä. Erimielisyyden hän kostaa.
Narsisti on taitava manipuloimaan muita, esiintymään hyväntekijänä, mutta oikeasti hän ei säästä ketään, ei edes omia lapsiaan. Ihmiset ovat hänelle välineitä.
Petämme itseämme, jos uskomme narsistin jollain toimilla muuttuvan. Näin ei tapahdu, sairaudentuntoa ei ole. Narsisti elää ja kuolee narsistina.
Työpaikoilla narsisteista pyritään hankkiutumaan eroon tai sijoittamaan tehtäviin, joissa he eivät pääse häiriköimään muita tai sabotoimaan yritystä.
Narsistien uhreille on auttamisjärjestöjä, jotka antavat neuvoja ja tukea. Narsistia itseään ei voida auttaa.
Kirjoitin turhan pitkän viestin narsismista. Toivottavasti joku ehtii/viitsii lukea. Jos luet, lue ajatuksen kanssa. Ei kannata toivoa turhia.
Lammas, ehkä parempi ettet kiipeä jakkaralle!
Kotitapaturmat ovat yleisiä.
Kirjoitelkaa vaan uudetkin tulijat tänne niin ehkäpä ainakin joiltakin osin ketju pysyy asiallisena.
Minä olen jo peiton alla kirjan kanssa. En ikinä ole ollut iltavirkku yökukkuja.
Hyvää yötä💐