Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto työn takia, perhe jäis kotipaikkakunnalle

Vierailija
13.05.2023 |

Oon saanu työtarjouksen n. 500km päästä. Työ vois auttaa myöhemmin työnhaussa, koska on ns. pykälää korkeammalla tasolla kuin nykyinen työ.. Perhe ei halua muuttaa mukana, heillä on työt, kaverit ja koulut täällä. Eli minä muuttaisin yksin ja kävisin kotona kerran-pari kuussa. Lapset teinejä, pärjäävät kyllä isänsä kanssa. Työ olis mielenkiintoinen ja haastava, mutta palkka on melko heikko. Käytännössä mun rahat menee minun menoihini. Tämä miehelle ok, elättää kyllä lapset ja maksaa laskut ja onneks meillä ei ole enää esim. lainoja. Nyt asun isohkossa kaupungissa, työ olis maaseudulla pitkien etäisyyksien takana. Oma auto on pakollinen. Sekin pitäis ostaa.
Toisaalta työ houkuttaa, mutta kaikki muu tökkii. Palkka huono, sijainti huono, etäisyys perheeseen pitkä. Rahaa (ja energiaa) kuluu jo pelkkään muuttoon useampi tonni. Kannattaako? En tiedä. Kadunko myöhemmin jos sanon ei. Vai lähdenkö kokeilemaan. Pääseehän sieltä pois koeaikana jos kaduttaa, rahaa toki siihen kokeiluun kuluu jonkin verran. En tiedä mitä tehdä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kadunko myöhemmin jos sanon ei."

Tuo on ratkaiseva kysymys. Vain sinun on haettava siihen vastaus.

Vierailija
2/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla pykälää korkeammalla oleva työ, jossa palkka on huono? Vai ootko tällä hetkellä orja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla pykälää korkeammalla oleva työ, jossa palkka on huono? Vai ootko tällä hetkellä orja?

työ oli maaseudulla. maaseudulla kaikki palkat ovat huonoja

Vierailija
4/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen palkka reilu 2000€, uus työ olis 3000€. Eli joo aika orjia tässä ollaan. Kulttuuripuoli ei oo kovin rahakas ala.

Vierailija
5/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen palkka reilu 2000€, uus työ olis 3000€. Eli joo aika orjia tässä ollaan. Kulttuuripuoli ei oo kovin rahakas ala.

tämä oli siis ap

Vierailija
6/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä ajatellen ei oikein hyvä ratkaisu.

Vierailija
7/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haet vähän kannuksia sieltä ja tuut sitten takaisin. Eihän siinä. Ja maalla on kivaa.

Oikeasti tossa käy niin että sä tapaat komennuksella jonkun uuden kivan ihmisen ja käy klassinen. Okei, näin ei todennäköisesti käy, mutta tuokin on mahdollista. Olet yksin uudessa paikassa ja uusi työ?

Nää on näitä

Vierailija
8/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kannattaa lähteä. Perhe kyllä pärjää.

Vierailija
9/58 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 500 km. Miksi et kävisi kotona joka viikko? Pidä kuitenkin varasi, että sinä et ole se, joka käy kotona siivoamassa, pyykkäämässä, vaihtamassa lakanoita ym. vaan vaadi, että koti on siisti, kun tulet.

Tämä kotiorjan rooli oli minulle vaikein silloin, kun kuljin pitkää työmatkaa. Työpaikkakunnalla vietin iltoja tekemättä mitään ja mietin, kuinka kotona olisi tuhat hommaa.

Ja miksi sinun pitäisi kokonaan muuttaa? Hanki työasunto, niin saat siitä verovähennykset. Saat myös työmatkavähennykset sekä viikonloppumatkoista että asunnon ja työpaikan välillä.

Mutta miten kesäloma, jos nyt vaihtaisit? Olisiko sinulla mahdollisuutta palkattomaan vapaaseen tai lomautukseen kesällä, tai voisiko perhe tulla sinun luoksesi?

Vierailija
11/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske paljonko olisivat kulut kulkemisesta ja asumisesta toisella paikkakunnalla. Veroprosentti nousee, joten et välttämättä saa kovin paljon enemmän käteen. Toisaalta jos paikka on kaukana ja maalla, niin voit löytää halvan vuokra-asunnon läheltä työpaikkaa.

Onko mahdollista tehdä osittain etätöitä?

Mikä on se realistinen parempi työ, jonka voisit saada mikäli sinulla olisi tuo työkokemus? Kuinka vanhoja lapsesi ovat?

Vierailija
12/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet arvostusta ja pätemistä. Kannattaa puhua miehesi kanssa asiasta niin saat tyydytyksen kotoa niin ei tarvitse hakea sitä muualta.

Vierailija
13/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Kuten sanoit, kyllä sieltä pääsee pois jos on liian hankala yhtälö.

Itse en ole koskaan jäänyt harmittelemaan asioita, joita olen tehnyt ja kokeillut. Sen sijaan hukkaan heitettyjä tilaisuuksia on tullut harmiteltua useampiakin.

Vierailija
14/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan edes ajattelisi lähtemistä perheeni luota. Medän perhe on ollutkin aina todella upea ja rakas perhe, jossa ihmiset välittävät toisistaan ja yhdessä on mukava olla. Juttelemme paljon, teemme ruokaa yhdessä ja syömme ajan kanssa useamman kerran viikossa pelaamme pelejä ja emme ole mitään yksinäisiä kännykkään tuijottelijoita niin kuin useimmat teiniperheet ilmeisesti ovat. Mieheni on paras ystäväni ja menemme nukkumaan käsi kädessä yhä vieläkin, vaikka olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta.

Minun paikkani on ainakin perheeni kanssa, vaikka tottakai he pärjäisivät ilman minuakin, mutta en hukkaisi lasteni nuoruutta ja viimeisiä kotona asumisen vuosia, vaan valitsisin eri tavalla. Haluan olla läsnäoleva äiti, en joku epämääräinen kaukoäiti.

Mutta jokainen tavallaan tietenkin. Ei tarvitse sitten valittaa myöhemmin, kun ei ole enää mitään yhteyttä lapsiinsa, jos lähtee.

Vierailija
15/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ensin.

En lähtisi.

Mieheni kanssa on juteltu tämä. Hän lähtisi mukaan lasten kanssa.

Lapset on siinä hetken ja nyt tarvitsevat vanhempiaan.

Ja niistä työpaikoista. Työpaikkoja tulee olemaan. Eläkkeelle jää niin hirveästi porukkaa tulevina vuosina.

Nyt sinulla on perhe ja lapset siinä. Se on muutama vuosi.

Itse en lapsiani jättäisi rahan takia. Yksi tonni rahaa

Vierailija
16/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, en ainakaan sen takia, että "työ voisi auttaa ehkä" joskus työnhaussa syyn takia. Niin kova ei ole ainakaan minun halu edetä, että menisin johonkin satojen kilometrien päähän yksinäni asumaan ja saisin siitä ehkä hyvällä tuurilla joskus jotain hyötyä.

Sen jälkeen, kun lapset ovat muuttaneet pois kotia, olisi eri juttu, mutta ei se silloinkaan välttämättä kovin hyvä ole parisuhteelle. Tässä on nyt arvokysymys, mitä arvostaa, mitä ei. Jos perhe ja parisuhde ei ole kovin korkealla arvoasteikossa, niin mikäs siinä, työ ja minäminä ensin.

Vierailija
17/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin takia? No en lähtisi. Sen tonnin saa viisaasti tekemällä ja ajattelemalla helpomminkin ja perhettään ei tarvitse uhrata.

Vierailija
18/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai töihin, vaikka et saisi euroakaan! Suomessa millään muulla ei ole arvoa kuin työllä. Parasta olisi jos menisit kahteen tai kolmeen eri työhön samaan aikaan, mieluiten kaikki niistä eri puolilla Suomea. Ajattele mikä työn sankari olisit!!!!!

Vierailija
19/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt reissutöitä vuodesta 2008 alkaen. Ei oo helppoa olla pois kotoa ja perheen luota. Ikävä on raastavaa. Mulla kuitenkin viikko töitä viikko vapaata eli paljon saan olla kotonakin.

Vierailija
20/58 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit mies, niin pohtisitko asiaa keskustelupalstalla....

500 km työmatka:Minä kävisin joka viikonloppu kotona ja neuvottelisin viikkoon yhden etäpäivän viikonlopun jatkoksi. Näin kotona 3 päivää viikossa ja työpaikkakunnalla 4 päivää.

Tosin, se että sinulla on perhe ja työmatka olisi pitkä heikentää tosiasiassa mahdollisuuksia saada tuo työpaikka, jollei kyseessä okei virka ha virkaan ei ole muita päteviä hakijoita.

Meillä vastaavassa tilanteessa mies oli lähdössä töihin toiseen kaupunkiin. Asuntokin oli jo vuokrattu, kun työnantaja vaihtoikin viime hetkellä työn toiseen kaupunkiin, johon pääsi kulkemaan, eikä asuntoa tarvittu. Itse olen sitä mieltä, että haasteisiin kannattaa tarttua. Tosin muuttaminen isosta kaupungista pieneen voi aiheuttaa ongelmia. Pienet paikkakunnat hyvinkin sisäänpäinkääntyneitä.