Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (579)

Vierailija
561/579 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltamenoja tänään, joten sen Queen of Fucking Everything -sarjan uusintakatselu jää väliin.

Sen jälkeen otan listalle Louhimiehen Tuntematon sotilas -sarjan. Leffan olen jo nähnytkin. Tykkään Louhimiehen tavasta käsitellä Linnan aiheita, päivittänyt nykyaikaan ja karsinut kliseitä. Laineen ja Mollbergin tulkinnat on mulle liian vanhahtavia, sotilaatkin näyttää setämiehiltä, vaikka kirjassa on nuoria.

Joskus tähän ketjuun kirjoitteli joku, joka tykkäsi leffoista, osteli kirppiksiltä. 

Joopa, nuori mies. Oli erittäin kiva lukea leffoista ja fribasta kirjoituksia. Olen törmännyt häneen jossain muussakin ketjussa.

Vierailija
562/579 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi jouluahdistus ja -masennus.

Olisi pitänyt vaan tämäkin joulu viettää ulkomailla, ei mitään tekoa täällä kotimaassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/579 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin taidettiin jo niputtaa D:n sivupersoonaksi kun viestini kävelystä mieheni kanssa poistui.

Tänään tulee kaksi hyvää sarjaa telkusta- Lynley ja Roy Grace. Britit osaa!

Kauniisti on naapureissa valoketjuja ym koristetta iltaa valaisemassa. Me taidetaan olla ainoat joilla ei ole mitään, ei edes kynttelikköä ikkunalla kun kukat on vallanneet ainoan ikkunalaudan josta se ulos näkyisi.

Leppoisaa viikonlopun jatkoa!💐

Näytä aiemmat lainaukset

P:lle vielä... jos tekonivel leikataan julkisella, niin ei siitä tule maksua kuin 2 poliklinikkakayntiä sekä sitten leikkauksen yhteydestä sairaalapäivämaksut. Nykyisin polven tekonivelleikkauksia tehdään jopa päiväkirurgisean eli pääsee samana päivänä kotiin. Tätä mä en suosittele, jos asuu yksin. Muutoin ollaan sairaalassa 1-2 yötä, jos kaikki sujuu ihan hyvin, eli sairaalapäivämaksu tulee kolmesta päivästä.- Ei tarvitse olla isokaan juttu, minkä takia joutuu sairaalaan. Mä jouduin olemaan umpparin puhkeamisen jälkeen 6 vuorokautta sairaalassa eli kalliimmaksi se mulle tuli kuin polven tekonivellleikkaus. 

Vierailija
565/579 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessäni on ollut tapahtuma 40v takaa. Tapasin ihanan ja kauniin neitosen, jota olin salaa ihaillut vuosien ajan. Hänet esiteltiin minulle ja meidät jätettiin kahden. Huono omatunto teki tepposet ja ajattelin tuon tytön löytävän minua paremman ihan koska vaan ja pyydin anteeksi ja jätin hänet siihen. Tarkoitus oli viedä hänet kahville ja kertoa kiinnostukseni häntä kohtaan. Olisin ehdottanut seurustelua, niin ajattelin. Sitten vyöryn lailla tuli mieleeni entisen tyttöystävän kanssa sekoilut enkä tohtinut ns. perhetutyttöä enempää. Vuoden päästä tapasin tulevan vaimoni ja meillä oli juuri 39. hääpäivä. En missään vaiheessa haluaisi vaihtaa osaani. Tätä tyttöä olen nyt miettinyt. Hän on varmaan perheen äiti ja mummikin varmaan. Näitä olen pohtinut. Onko tässä mitään järkeä?  

Vierailija
566/579 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea mieli, olen vaan. Alavatsaan vasemalle puolelle on muutamia kuukausia tullut ihme pistoksia, mietin onko munasarjaan tullut kasvain? En uskolla mennä gynegologin ronkittavaksi, toivottavasti kipu ei pahene. Tällaistä kuuluu tällä hetkellä.

Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko taas laittaa lämmitys päälle. Aamulla oli sorminivelet, ranteet, varpaiden ja nillkkojen nivelet taas niin kipeät, että aamulenkki oli kivuliasta enkä meinannut saada aamulla edes kaurakermapurkkia auki. Rakastan tätä kotiani, mutta on ihan hullua, että makkarit on yläkerrassa ja olohuone ja keittiö alakerrassa. Nimittäin kun lämpö nousee alhaalta ylös, niin jos pistää lämmön päälle, niin alakerrassa on nivelille mukavaa, mutta yläkerrassa on sitten nukkumiseen liian kuuma. Ja joo, meillä toi lämmitys on on-off eli se on joko pois päältä tai sitten täysillä. Onneksi tulee ton systeemin koneiden vaihto alkuvuodesta ja todellakin toivon, että voisin jatkossa säätää lämmityksen haluamaani lämpötilaan eikä tarvitsisi enää edes takaisin venkslata lämmityksen kanssa. 

Siskoni ja hänen lastenlastensa kanssa käytiin tänään ravintolassa syömässä. Ne lapset on suloisia, mutta eivät tottele mummiaan yhtään. Kauhee vääntö ihan siitäkin, että toinen suostui laittamaan edes takin päälleen ja vetoketjunn kiinni. Siskoni siinä mäkättä ja mäkätti, mutta ei mitään reaktiota. Mä sitten vaan tuumasin, että jos se takki ei mene nyt päälle ja vetoketju kiinni, saat ravintolassa ruuaksi verimykykeittoa. Pisti takin päälleen ja vetskarin kiinni, mutta napisi siinå, että hän haluaisi päättää itse. Mä vastasin, että kun takki on päällä ja vetoketju kiinni, saat valita ravintolan ruokalistalta ihan mitä vaan haluat :D Isänsä oli pienenä ihan samanlainen, mutta isäänsäkin aikoinaan tepsi tuo verimykykeitto milloin missäkin asiassa. Tuskin lapset tietävät, mitä se verimykykeitto eli tappaissoppa edes on, mutta nimi on tarpeeksi pelottava :D Siskoni nauroi ja sanoi, että hän oli ihan unohtanut verimykykeiton. Muistutin, että myös silakka-mansikkasose sekä banaani-parsakaalipirtelö toimii usein lapsiin :D

Vierailija
568/579 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pakkanen ja kylmyys paleltaa jatkuvasti jalkoja ja sisälläkin pitää pukeutua kuin plussalla ulos. Onneksi pian säät lämpenee.

Vierailija
569/579 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin äitini kanssa kaupassa tänään ja paljon ostettiinkin. Joulua varten jo ruokaa. Toisaalta nyt ei tarvi enää paljon mitään ostaakaan. Ollaan oltu pitkään herkkulakossa vähän ja näin ostettiin ale kakku. Kassa oli katsonut hinnan hieman väärin alelapusta ja näin saatiin vielä pari euroa nipistettyä hinnasta. No, ei kauppa siiten kaadu ja tuo lähes ikäiseni naiskassa on tosi mukava aina. Ei ole liioiteltua se hänen hyvän päivän jatkojen yms toivotus vaan tulee luonnollisesti.

Muuten kirppiksellä käytiin ja ostin valot kuuseen. Toimivat ja hyvät edullisesti. Sitten kolme hupparia ja neuleen. Yhden hupparin oikea hinta olisi ollut yli satasen ja hyvin halvalla sain. Äidilleni vielä takki. Kiva sää ollut. 

570/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Odottelen, että mennäänkö tänään huvipuistoon 🎢 🎡 🎠 😃

Jos pakkasta on -10 ei huvipuistot tule ekana mieleen.

Mentiin, eikä siellä ollut pakkasta 😎 koska Mini PowerPark on sisätiloissa 😄

Vierailija
571/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä. Kiva naapuri on muuttohommissa jo tähän aikaan. Harmi, hyvin on tultu toimeen. Otin verenpainelääkkeet ja menen vielä takaisin sänkyyn. Menen vasta iltavuoroon. Seuraan tämän missitohinan mittasuhteita. Ei voi olla totta.

Vierailija
572/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän hyvää, pesukone hajosi ja oli ensimmäinen yö kun en nähnyt painajaisia että mokaan pyykkituvassa. Ja koiralla tuli kiinteä kakka sen kaakaopiimän sijasta. 

Vierailija
573/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo! 

Vierailija
574/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Joka kerran keksitään, häntä aina epäillään".

Doris on valehdellut niin paljon ja jäänyt niistä toistuvasti kiinni, ettei mitään, mitä hän kirjoittaa enää voi uskoa.  Siitä kärsivät sivullisetkin, kuten Kukkakimppu nyt. Kukkakimppu kirjoittaa tasokkaampaa tekstiä, hän on kiltti eikä jankkaa juuri koskaan. Hän on aito. Doris ei pystyisi tuottamaan tuollaista  tekstiä. Parahultainen on ihana Kukkakimpun oma sana.

Samaa uskon. Kukkakimppu kirjoittaa kivasti miehensäkin kuulumisia, Doris ei koskaan. En usko että hänellä edes on miestä, ainakaan enää, tuskin koskaan. Narsistin kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Ja jos D on vielä seksuaalisesti rajoittunut, miksi olla sellaisen naisen kanssa. 

Kukkakimppu kertoo normaalista elämästä, D ei. Kyllä ovat eri henkilö. D jankkaa samoja juttuja moneen kertaan, nytkin tuota nuoruudenarakkauttaan 17-vuotiaana . Moneen kertaan kuultu, osataan jo ulkoa. Voi olla, että se on ainoa rakkausjuttu, niin siihen pitää takertua, mutta jättäisi meidät jo rauhaan sen kanssa.

Vierailija
575/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jankkaat samaa juttua nuoruuden ihastumisesta kymmenettä kertaa D?  Väsyttää, osataan jo ulkoa se sun suuri ihastus ai ai niin nuorena ja niin suurta. Booring!

Vierailija
576/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea mieli, olen vaan. Alavatsaan vasemalle puolelle on muutamia kuukausia tullut ihme pistoksia, mietin onko munasarjaan tullut kasvain? En uskolla mennä gynegologin ronkittavaksi, toivottavasti kipu ei pahene. Tällaistä kuuluu tällä hetkellä.

Menisit lääkäriin, hyvä ihminen. Voi olla jotain viatontakin. Ultra ei satu edes.

Vierailija
577/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi kai muuttaa Lappiin, kun minua ei pakkaset haittaa, eikä lumikaan ainakaan jos sitä ei metriä tule. Oikeastaan en palele koskaan ja kaipaan vaan kirkkaita päiviä ja lunta. Vaatteita on myös paljon ja lämmintä päälle ulos ja sisällä riittää sen alle 20 astetta hyvin. Samoin tykkään vaan pukeutua niihin talvivaatteisiin minkä joku kai näkee työlääksi. Lapsesta asti olen tykännyt talvesta, eikä se asia ole muuttunut. Kirkkaat päivät suosikkeja. Pakkasessa joku 10 astetta on minulle kuin 1 aste. Joku 15 alkaa edes hieman tuntua. 

Vierailija
578/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Doris on valehdellut niin paljon ja jäänyt niistä toistuvasti kiinni, ettei mitään, mitä hän kirjoittaa enää voi uskoa.  Siitä kärsivät sivullisetkin, kuten Kukkakimppu nyt. Kukkakimppu kirjoittaa tasokkaampaa tekstiä, hän on kiltti eikä jankkaa juuri koskaan. Hän on aito. Doris ei pystyisi tuottamaan tuollaista  tekstiä. Parahultainen on ihana Kukkakimpun oma sana.

Samaa uskon. Kukkakimppu kirjoittaa kivasti miehensäkin kuulumisia, Doris ei koskaan. En usko että hänellä edes on miestä, ainakaan enää, tuskin koskaan. Narsistin kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Ja jos D on vielä seksuaalisesti rajoittunut, miksi olla sellaisen naisen kanssa. 

Kukkakimppu kertoo normaalista elämästä, D ei. Kyllä ovat

Vierailija
579/579 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi