Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin turhan pitkän viestin narsismista. Toivottavasti joku ehtii/viitsii lukea. Jos luet, lue ajatuksen kanssa. Ei kannata toivoa turhia.
Yllä on yksi, onko sinun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin turhan pitkän viestin narsismista. Toivottavasti joku ehtii/viitsii lukea. Jos luet, lue ajatuksen kanssa. Ei kannata toivoa turhia.
Siis luulin että arvelet poistuneen/poistuvan.
Tekonivelleikkauksista sen verran, että kaikissa leikkauksissa on aina riski. Myös toipuminen ja kuntoutuminen on yksilöllistä. Ihan kuten kipukynnyskin. On myös eroa, tehdänkö lonkan vai polven tekonivelleikkaus. Jostain luin, että polven tekonivelleikkaus on yksi kivuliaimmista toimenpiteistä, mitä ihmisille tehdään. Mulla on lääkäreidenkin mukaan varsin korkea kipukynnys, mutta kyllähän ne ekat 2 viikkoa leikkauksen jälkeen oli melkoista tuskaa. Seinänaapurini on ortopedi, joka työkseen tekee näitä leikkauksia, ja hän sanoi mulle jo ennen ekaa leikkausta, että niitä kipulääkkeitä pitää syödä kuin karkkia. Tarkoitti tällä, että kipulääkkeet silloin alussa otetaan säännöllisesti eikä vasta sitten, kun alkaa tuskanhiki nousta otsalle. Jalan kuntouttaminen heti ensimmäisestä päivästä lähtien on tärkeää. Ei ole välttämätöntä jumpata jalkaansa puoli tuntia yhtäjaksoisesti vaan lyhyempikin aika käy, kunhan sitten jumppaa useammin.
Mitä tulee kotona pärjäämiseen leikkauksen jälkeen, niin se riippuu paljon asunnosta. Jos on esimerkiksi omakotitalo, jossa pesutilat on kellarissa, niin saattaa tulla hankalaa, mikäli portaikossa ei ole kunnollisia kaiteita. Ruokaa kannattaa varata etukäteen pakkaseen, josta sitten vaan sulattaa ja lämmittää mikrossa. Mä huomasin ekan leikkaukseni jälkeen, että olin jotenkin kuvitellut olevani "jalaton", mutta mähän olinkin "kädetön" eli mulla oli molemmissa käsissä kyynärsauvat, niin mites sitten tavaroita nostelee edes jääkaapista tai pakastimesta mikroon, jos jääkaappi ja pakastin on eri puolella keittiötä kuin se mikro. Sain sitten siirrettyä ruokapöydän niin, että saatoin laskea ruuat ensin siihen, sitten köpöttelin sauvojen kanssa pöydän toiselle puolelle ja nostin siitä tiskipöydälle, jonka päällä mulla oli mikro. Kyynärsauvat voi hakea terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta jo viikkoa ennen leikkauspäivää ja suosittelen harjoittelemaan tuota em asiaa sauvojen kanssa jo ennen leikkausta. Silloin nimittäin hyvin huomaa, pitääkö keittiössä tehdä jonkinlaisia järjestelyjä ennen leikkausta. Terveyskeskuksesta saa myös lainaksi suihkutuolin, jos sellaista tarvitsee.
Voisin kirjoittaa aiheesta enemmänkin, mutta itse en odottaisi leikkausta siihen asti, että ei enää pääse kävelemään oikein lainkaan. Nimittän siinä vaiheessa on yleensä lihasvoimatkin jaloista jo heikentyneet ja kuntoutuminen on vaikeampaa. Nykyiset tekonivelet kestävät jo jopa 25 vuotta, vaikka jotkut lääkärit pelottelevatkin, että jos "liian nuorena" saa sellaiset, niin sitten vanhana pitää leikata uudestaan. Itse olen ihan tyytyväinen, että sain uudet polvet jo vähän alle 60-vuotiaana. Todennäköisesti sinä päivänä, kun mä olen 80v, ei sen ikäisiä enää edes leikata. Voi olla, ettei siinä vaiheessa enää edes 70-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla siis rakastunut Doriksen. Käytöstäsi ei voi muuten ymmärtää. Se selittääkin paljon. Kai ymmärrämme sinua nyt vähän paremmin. Rakastuneen käytös, kun saattaa olla hieman erikoista.
Miten tästä tekstistä tulee mieleen entisaikojen kansakoululaiset ja vanhat Suomi-leffat. Lapset kiusasi näillä pussausjutuilla. Ei kai nyt kukaan aikuinen sellaiseen sortuisi. Aika epätoivoista, kun ei asiapohjalta kykene vastaamaan.
Ylös nousin vasta 12.30 😒 pian alan keittämään hirven säilyke lihakeittoa, toivottavasti onnistuu 🍜
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen häiriö on ympäristön kannalta hankala. Sen syyt ovat lapsuudessa eikä aikuisena asialle voida mitään.
Tärkeintä on suojautua narsistin käytökseltä. Pitää ymmärtää, ettei narsisti koskaan muutu. Sitä ei kannata odottaa.
Narsisti ei kykene lopettamaan vääränlaista käytöstään. Kohdatessaan vastustusta, hän hyökkää ja uhriutuu. Hän on täysin rajaton ihminen. Valehtelu on patologista. Hän oikeasti uskoo olevansa syytön kaikkeen ja on mielestään aina oikeassa. Muut ovat syyllisiä. Erimielisyyden hän kostaa.
Narsisti on taitava manipuloimaan muita, esiintymään hyväntekijänä, mutta oikeasti hän ei säästä ketään, ei edes omia lapsiaan. Ihmiset ovat hänelle välineitä.
Petämme itseämme, jos uskomme narsistin jollain toimilla muuttuvan. Näin ei tapahdu, sairaudentuntoa ei ole. Narsisti elää ja kuolee narsistina.
Työpaikoilla narsisteista pyritään hankkiutumaan eroo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla siis rakastunut Doriksen. Käytöstäsi ei voi muuten ymmärtää. Se selittääkin paljon. Kai ymmärrämme sinua nyt vähän paremmin. Rakastuneen käytös, kun saattaa olla hieman erikoista.
Miten tästä tekstistä tulee mieleen entisaikojen kansakoululaiset ja vanhat Suomi-leffat. Lapset kiusasi näillä pussausjutuilla. Ei kai nyt kukaan aikuinen sellaiseen sortuisi. Aika epätoivoista, kun ei asiapohjalta kykene vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku provosoituu asiallisista kirjoituksista ja hyökkää syyttelemään ja nimittelemään?
Jokainen vähänkin psykologiaa lukenut tietää vastauksen.
Lähestytään totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luulin että arvelet poistuneen/poistuvan.
Ei olisi ihme. Nykyään en enää edes ylläty.
Nyppii nämä iltapäivälehtien Oikotien ja Etuoven mainokset! Imbesillit paviaanit eivät saa evsäteitään sadoista palautteista huolimatta kuntoon, ettei ruskean reiän samaan sukupuoleen suuntutuvien mansekämppiä tarvitse minulle mainostaa! Ikinä en jalallanikaan k.o. paikkakunnalle astu!
Aika hyvää kuuluu tänään, pitkästä aikaa. Flunssa alkaa olla ohi joten kävin kävelylenkillä. Vähän aurinkokin pilkotti pilvien välistä. Nyt oon pötkötellyt sohvalla viltin alla lämpimässä. Kohta laitan lohen uuniin.
Vierailija kirjoitti:
"Ylläpito näköjään poistaa sokkona asialliset sekä jankkaukset. Muuten eivät tiedä, mikä pitäisi palauttaa."
Minä olen pari kertaa laittanut viestiä ylläpitoon, että miksi poistavat esim minun asialliset viestini myös muiden joukossa, kun palautteenanto sivullakin lukee, ettei asiallisia viestejä poisteta tms. Näin kysyin miksi valheellista tekstiä, kun koko ajan myös hyviä viestejä poistuu.
Saitko vastausta ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ylläpito näköjään poistaa sokkona asialliset sekä jankkaukset. Muuten eivät tiedä, mikä pitäisi palauttaa."
Minä olen pari kertaa laittanut viestiä ylläpitoon, että miksi poistavat esim minun asialliset viestini myös muiden joukossa, kun palautteenanto sivullakin lukee, ettei asiallisia viestejä poisteta tms. Näin kysyin miksi valheellista tekstiä, kun koko ajan myös hyviä viestejä poistuu.
Saitko vastausta ?
En ole saanut muuta, kuin sen automaattisen kiitos viestistäsi yms viestin. En mitään muuta yhteenkään lähettämääni.
Tulin iloiseksi kun viestiäni olette peukuttaneet niin paljon, eikä yhtään alapeukkua 🥰
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen Areenasta sitä Lymin sarjaa kiinteistökuningattaresta. Monisyisiä henkilöhahmoja valintojensa kanssa.
Tuli mieleen brittisarja, jossa ex-prinssi Andrew ihmettelee virkamiehelle, joka tuo viestin, ettei hän saa osallistua hallitsijan juhlaan: Mitä minä sitten teen? Virkamies vastaa: Te elätte tekojenne seurausten kanssa, sir.
"Te elätte tekojenne seurausten kanssa." Hyvä pitää mielessä, kaikkien, varsinkin valehtelijoiden ja varkaiden.
Vierailija kirjoitti:
Tulin iloiseksi kun viestiäni olette peukuttaneet niin paljon, eikä yhtään alapeukkua 🥰
Keräätkö peukkuja? Sinulle voisi sopia Facebook.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen Areenasta sitä Lymin sarjaa kiinteistökuningattaresta. Monisyisiä henkilöhahmoja valintojensa kanssa.
Tuli mieleen brittisarja, jossa ex-prinssi Andrew ihmettelee virkamiehelle, joka tuo viestin, ettei hän saa osallistua hallitsijan juhlaan: Mitä minä sitten teen? Virkamies vastaa: Te elätte tekojenne seurausten kanssa, sir.
"Te elätte tekojenne seurausten kanssa." Hyvä pitää mielessä, kaikkien, varsinkin valehtelijoiden ja varkaiden.
Brittisarja liittyi siihen päähenkilön pedofiliskandaaliin, mutta valheitakin varmaan mahtui joukkoon.
Nyttemminhän asialla on ollut melkoiset seuraukset hänelle. Niin muuttuu ajat. Eli kai vielä eilisessä. Sääli hyväuskoisten tyttöjen kohtaloa. Nythän Ruotsin prinssin puolisokin on ilmeisesti paljastunut yhdeksi heistä. Järkyttäviä teitä nuoret tytöt yrittää edetä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brittisarja liittyi siihen päähenkilön pedofiliskandaaliin, mutta valheitakin varmaan mahtui joukkoon.
Nyttemminhän asialla on ollut melkoiset seuraukset hänelle. Niin muuttuu ajat. Eli kai vielä eilisessä. Sääli hyväuskoisten tyttöjen kohtaloa. Nythän Ruotsin prinssin puolisokin on ilmeisesti palj
Joskus seksi on ainoa tie pois pahemmasta ahdingosta. Ei tuomita tyttöjä tai poikiakaan, jos emme tiedä heidän elämästään mitään. On pakko tarttua viimeiseen oljenkorteen, vaikka sekin on huono.