Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (638)

Vierailija
321/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akat täällä taas riitelee. Kummallisen riidanhaluinen sukupuoli.

Naisvaltaiset työpaikat on pahoja. Iso osa työajasta menee kinasteluun, mustamaalaamiseen, vastuun välttelyyn ja esihenkilön aika naisten välien selvittelyyn. Hävettää joskus olla nainen.

Vierailija
322/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydä lukemisen arvoista täältä, sitä voi löytyä jostain toisesta ketjusta. Ei täällä ole pakko olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaiset työpaikat on pahoja. Iso osa työajasta menee kinasteluun, mustamaalaamiseen, vastuun välttelyyn ja esihenkilön aika naisten välien selvittelyyn. Hävettää joskus olla nainen.

Oon ollu monessa, ihan sovussa on töitä tehty, eri-ikäiset naiset keskenään.

Vierailija
324/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoitte itse ettei täällä arvostella muiden viestejä. Sitten jonkun harrastus onkin jo arvostelun aihe. Näin miksi ette itse pidä lupaustanne, että tänne saa kirjoittaa rauhassa. Mielipideet on ok, muttei se että tartutaan jonkun viestiin liikaa ja aletaan sitä pohtia ja kirjoitetaan monta sivua arvostellen siihen liittyen.

Jos joka asiassa näkee jonkun piikin itseä kohtaan, kannattaa miettiä, mistä se johtuu. Herkkyys on hyvä asia, mutta myös resilienssiä kannattaa vaalia. Elämä käy vaikeaksi ja ihmisten kanssa on hankala tulla toimeen, jos näkee vaaroja ja uhkia kaikkialla. Sielläkin, missä niitä ei ole.

Piikistä, vaarasta tai uhasta ei liene kysymys tuossa saman viestiaiheen toistamisessa aamusta iltaan päivästä toiseen, ketjusta toiseen. On niin turhaa, tyhmää, kyllästyttävää palstatilan täyt

Riippuu ihan ihmisestä, mitä kukakin pitää tylsänä. Joku ehkä sinunkin viestejäsi, joku minun ja joku jonkun muun. Erilaisuudensietoa kehiin, pliide. 

Vierailija
325/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydä lukemisen arvoista täältä, sitä voi löytyä jostain toisesta ketjusta. Ei täällä ole pakko olla.

Totta tuokin. Mutta: toistaiseksi nuo mukavat kuulumiset vie voiton, katsotaan jatkossa.

Kiitos vinkistä, enpä tuota olisi itse tajunnutkaan. Eiku?

Vierailija
326/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoitte itse ettei täällä arvostella muiden viestejä. Sitten jonkun harrastus onkin jo arvostelun aihe. Näin miksi ette itse pidä lupaustanne, että tänne saa kirjoittaa rauhassa. Mielipideet on ok, muttei se että tartutaan jonkun viestiin liikaa ja aletaan sitä pohtia ja kirjoitetaan monta sivua arvostellen siihen liittyen.

Jos joka asiassa näkee jonkun piikin itseä kohtaan, kannattaa miettiä, mistä se johtuu. Herkkyys on hyvä asia, mutta myös resilienssiä kannattaa vaalia. Elämä käy vaikeaksi ja ihmisten kanssa on hankala tulla toimeen, jos näkee vaaroja ja uhkia kaikkialla. Sielläkin, missä niitä ei ole.

Piikistä, vaarasta tai uhasta ei liene kysymys tuossa saman viestiaiheen toistamisessa aamusta iltaan päivästä toiseen, ketjusta toiseen. On niin tu

Kuka nauttii D-jankkauksesta? Paitsi kirjoittaja :(

Vierailija
327/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas

Onko idäsi joulunvietto selvillä? Sori, kun utelen. Olet vaan niin mielenkiintoisesti kuvaillut värikästä suhdettanne.

Vierailija
328/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas

Onko idäsi joulunvietto selvillä? Sori, kun utelen. Olet vaan niin mielenkiintoisesti kuvaillut värikästä suhdettanne.

* isäsi

Vierailija
329/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen nähnyt sen Ypäjän jutun. Omi järkyttävää. Sama dokumentit broilerikasvattamoista, turkistarhauksesta yms.

Kauheita julmuuksia. Kaukana on myös nykynavettojen satapäiset lehmälaumat siitä, kun maalla ennen joka talon pellolla kirmasi muutama kanttura ja jokunen vasikka.

Olin muutama vuosi sitten Keski-Euroopassa kiertelemässä. Hämmästyin, kun maaseuduilla isot karjat käveli pelloilla. Meillä karja on metalliputkien välissä valtavissa navetoissa. Luulin, että muualla olisi samoin. Aukeni silmät. Karjanhoito on kai kustannussyistä koneellistettu.

Vierailija
330/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että olet onnistunut löytämään sellaisen paikan. Tai ehkä olet ummistanut silmäsi. Aina ei kaikki tiedä edes, mitä omassa duunipaikassa tapahtuu. Eikä se haittaa, jos lisää vielä pärjäämistäkin.

Vierailija
331/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuotta sitten yhdessä ja järkytyin. Keski-ikäiset naiset haukkui selän takana toisiaan ja asiakkaita. Tosin olin porukan nuorin enkä ihan ymmärtänyt heidän toimintatapaa. Ehkä se onkin perinteinen ja ok. Miesvaltaisissa paikoissa olen viihtynyt hyvin. Miehet on suoria. Niitten kanssa työt on töitä eikä nokkimisjärjestyksen hakua. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas

Joo, menee mun siskolle. Katsotaan vuoden päästä, jos on vielä elossa, haluaako viettää joulua kahdestaan mun kanssa. En kyllä tiedä, miten se pääsisi meille. Isän pihassa ja siskoni pihassa ei ole rappusia, mun pihassa on, joten senkin puolesta isälle on helpompaa mennä nyt mun siskolleni. Vuoden päästä joulu tulee muutenkin olemaan erilainen, koska mun siskoni ei silloin enää asu tossa 98 m2 asunnossa vaan muuttaa vähän matkan päässä olevaan  43,5 m2 kaksioon. Ihan mahdollista sekin, että mun siskoni alkaa viettää joulut mökillä tai sitten menee jommankumman lapsensa luokse jouluna. 

Vierailija
333/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen nähnyt sen Ypäjän jutun. Omi järkyttävää. Sama dokumentit broilerikasvattamoista, turkistarhauksesta yms.

Kauheita julmuuksia. Kaukana on myös nykynavettojen satapäiset lehmälaumat siitä, kun maalla ennen joka talon pellolla kirmasi muutama kanttura ja jokunen vasikka.

Eilén oli, kuinka Eduskunta antoi sille joululahjarahaa.

Ystävän tytär piti siellä kahta hevostaan. Savustettiin ulos ja pahoinpideltiin, kun uskalsi huomauttaa hevosten rääkkäämisestä. 🐴

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin muutama vuosi sitten Keski-Euroopassa kiertelemässä. Hämmästyin, kun maaseuduilla isot karjat käveli pelloilla. Meillä karja on metalliputkien välissä valtavissa navetoissa. Luulin, että muualla olisi samoin. Aukeni silmät. Karjanhoito on kai kustannussyistä koneellistettu.

Syyskuussa Irlannin reissulla ihmettelin ihan samaa. Siellä siis lampaat ja lehmät laitumilla. 

Vierailija
335/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen ilmapiiristä ollut puhetta.

Nuorena olin yhdessä  työpaikassa, missä paljon naisia, monta osastoa. Itse olin osastolla, missä itseni lisäksi oli vain miehiä.  Naisvaltaisilla osastoilla oli jatkuvasti jotakin kärhämää menossa (pääasiassa keski-ikäisiä naisia). Miesten kanssa sujui työnteko hyvin, oli hyvä työskennellä heidän kanssaan. 

Mikä meitä naisia oikein riivaa, kun ei tulla toimeen toistemme kanssa...

Tai oikeastaan, jotkut tulee, jotkut ei.

Vierailija
336/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työrauha. Monessa paikassa on ollut kiusaamista, pois sulkemista porukasta. Yhdessä paikassa kiusaaja sai jäädä ja jatkaa. Ympäriltä lähti neljä, sanoi syyksi tuon kiusaajan. Mitään ei asialle tehty, jotain keskusteluja oli työsuojeluvaltuutetun kanssa. Sinne jäivät neuvottelemaan, kun minä lähdin.

Vierailija
337/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piikistä, vaarasta tai uhasta ei liene kysymys tuossa saman viestiaiheen toistamisessa aamusta ilta

Minä nautin ja nauran! Häiriköllä on niin sivaltavia kommentteja usein.Verbaalista pommitusta. Taitavasti kääntää D:n hyökkäyksen D:tä itseään vastaan eikä ota mitään itseensä. Taidokasta. Enkä itse ole kummankaan puolella, vaan neutraali statisti.

Vierailija
338/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Doriksen  jankkaus  "Torstai on toivoa täynnä"  tarkoittaa sitä, että "Pillua on tiedossa parin päivän päästä." Kohta on jo viikonloppu.  Poikien mielilause. Ihme, että Doris sitä viljelee aina. Salapervo?  

Näin on. Pikkukeskiviikon jälkeen lohdutettiin poikia:  "Torstai on toivoa täynnä."  Malta vielä päivä.  Eikö Doris tunne tämän virkkeen etymologiaa? 

Kyllä varmaan tuntee, vanha sanonta. Kyse on ehkä piiloretostelusta. Jotkut saa kicksejä siitä, kun piilottaa jutut rivien väliin. Mulle tulee siitä ihan niljakas olo. Aina ei tiedä, miten tulkitsisi. Olisko vaikka toivo pitänyt olla isolla alkukirjaimella? 

Niin tietysti. "Torstai on Toivoa täynnä". Näin saadaan naisillekin iloa!  Ikivanha sanonta päivitetään tasa-arvon nimissä. Torstaisin kaikki miehet on Toivoja, minunkin Perttini.

Vierailija
339/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä nautin ja nauran! Häiriköllä on niin sivaltavia kommentteja usein.Verbaalista pommitusta. Taitavasti kääntää D:n hyökkäyksen D:tä itseään vastaan eikä ota mitään itseensä. Taidokasta. Enkä itse ole kummankaan puolella, vaan neutraali statisti."

🤗 Tässä sinulle! Sinua ei varmasti koskaan kukaan ole halannut, kun siellä hikikomerossasi jaksat "Deestä" haikaillla joka päivä.

Vierailija
340/638 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä nautin ja nauran! Häiriköllä on niin sivaltavia kommentteja usein.Verbaalista pommitusta. Taitavasti kääntää D:n hyökkäyksen D:tä itseään vastaan eikä ota mitään itseensä. Taidokasta. Enkä itse ole kummankaan puolella, vaan neutraali statisti."

🤗 Tässä sinulle! Sinua ei varmasti koskaan kukaan ole halannut, kun siellä hikikomerossasi jaksat "Deestä" haikaillla joka päivä.

Verbaalinen pommitus? Samaa tautofoniaa aamusta iltaan, pitää aloittajan elossa jaarituksillaan. Joku joskus hälle vastaa ja korjaa valheitaan. Enimmäkseen kai itse komppaa itseään. Dorista en ole täällä ketjussa nähnyt, ymmärrän hyvin, ettei tuota häirikköä jaksa.

Me muut: ohitetaan asiattomat, ilmiannetaan pahimmat, kirjoitetaan kuulumisiamme, niitä asiallisia, tavallisia, mitä alussa peräänkuulutetaan. Pidetään ketju mukavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi