Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiittämätön lapsi, köyhä perhe

Vierailija
04.12.2025 |

Inhottaa sanoa, mutta minua kovasti ärsyttää, kun lapselle ei kelpaa mikään mitä hankin tai teen. Ostan pienistä rahoista vaatteita hänelle ihan tavallisia hyvin neutraalin värisiä uusia tai uudenveroisia vaatteita, joita muutkin samaa ikää ja sukupuolta olevat käyttää ja ei, hän ei todellakaan halua erottua joukosta. Ei suostu laittamaan kouluun mun ostamia vaatteita. Hupparit ei kelpaa, jos niissä on vetoketju ja housuista ei oo kelvanneet muut kun mustat, liian paksut tai liian ohuet, vaikka niiden kanssa laitetaan väli ja ulkohousut Kaikki pitäisi olla mustaa, eikä nekään kelpaa, jos olen itse ostanut. Hän laittaa mielummin likaisia vaatteita, kun mun ostamia. Kun laitan ruokaa, joka maistuu muulle perheelle hyvin häntä ei saa pöytään, kun nenän eteen laitettu ruoka on vielä lämmintä ja kun vihdoin saapuu ruoka on kylmää eikä sitä voi syödä eikä viitsi itse mikrossa lämmittää. Vaikea on saada lapsi ylös aamulla ja aamupuurokin kerkeää jäähtyä. Mulla menee hermot tähän ja tulee huudettua ja kiroiltua varsinkin aamulla, kun ei tottele, enkä ole saanut nukkua tarpeeksi. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos penska ei tule ruoka aikaan syömään,ei anneta mokomalle yhtään mitään ennen seuraavaa ruoka aikaa..

se tehoaa ainakin normaaleihin ihmisiin.

ainakin 10v osaa jo itse käydä kaupassa ostamassa vaatteensa.50e käteen ja sanoo hae housut.

Vierailija
22/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa lähestymään teini-ikää. Anna itse valita vaatteet. Onko koulussa tai jossain saanut palautetta, ja nyt häpeää vaatteista, kehosta tms. 

Voit sanoa että tarttet hupparin mennääpä kotiin/uffiin/kirppareille rahaa on x, toivotaan että löytyy jotain kivaa sillä.

Tsemppiä & ota toisen huoltajan kanssa puheeksi, ehkä he voisivat mennä sitten puolestaan sitten housuostoksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna lapsen valita ostettavia vaatteita itse niin, että sinä kerrot, paljonko vaate saa maksaa? Ihan älytöntä tapella tuollaisesta asiasta.

Ei suostu lähtemään kaupoille mukaan ja jos lähteekin yleensä ei löydy mitään mitä haluaisi. 

Vierailija
24/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aistiyliherkkä?

Ei ole

Vierailija
25/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä sä et anna sen lapsen itse valita mieleisen värisiä vaatteita? Jos tarvitaan talvitakki niin niitä on 100 erilaisia mistä valita mieleinen, samoin on ihan kaikkia kuteita mitä tarvitaan, ihan kaikissa hinta luokissa. En minäkään olisi kakarana vetänyt "neutraalin väristä" äitini mielestä esim. "kivaa vaalean ruskeaa" (minusta vauvan ripulipaskan) väristä vaatetta päälle ja olisi vielä kiitollinen siitä, olkoot kuinka köyhä tahansa jos mä olisin halunnut sen mustan vastaavan ja tämä kysymättä ostettu on väriltään minusta ihan perseestä. Enkä näin toimisi myöskään aikuisena, tuskin sinäkään. Vaatteiden pitää olla tilanteeseen sopivia, ehjiä, puhtaita ja MIELLYTTÄVIÄ KÄYTTÄJÄLLE, ei muille. Ethän sä ne rytkyt päällä kulje joten miksi sen värin pitäisi sinua miellyttää? Mikä helvetin pakkomielle sulla on ostaa sille muun värisiä housuja jos se haluaa käyttää mustia? Osta sopivan paksut mustat jotka kelpaa. Tai huppareita vetoketjuilla kun se niistä kerran ei tykkää? Mikä ihmeen pakko sen on sellaisia pitää? 

Vierailija
26/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos penska ei tule ruoka aikaan syömään,ei anneta mokomalle yhtään mitään ennen seuraavaa ruoka aikaa..

ainakin 10v osaa jo itse käydä kaupassa ostamassa vaatteensa.50e käteen ja sanoo hae housut.

Ai 50€ yksiin housuihin köyhällä perheellä?

Vierailija
27/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä yhdellä näyttelijällä oli köyhässä lapsuudessa rikas kaveri eikä köyhää haitannut se mitenkään.

Vierailija
28/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna lapsen valita ostettavia vaatteita itse niin, että sinä kerrot, paljonko vaate saa maksaa? Ihan älytöntä tapella tuollaisesta asiasta.

Ei suostu lähtemään kaupoille mukaan ja jos lähteekin yleensä ei löydy mitään mitä haluaisi. 

"Ei suostu lähtemään". Ai teillä lapsi päättää mihin hän menee ja mihin ei? Etkös sä ole se vanhempi? Lapsi lähtee, ja jos ei lähde niin sit lähtee saavutetut edut. Etkö sä osaa olla vanhempi vai miten teillä pentu hyppii silmille ja päättää mitä tehdään ja milloin? Sun hommasi se on ja tämä palautetaan ensin omaan, sit lapsen mieleen. Tosin se kasvatus olis yleensäkkin pitänyt aloittaa jo vuosia sitten, mutta parempi se on nyt sit myöhään kuin ei milloinkaan alkaa opetella vanhemmuutta ja kasvattaa lapsiaan. 

Vierailija
29/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa mun lapselle tuli ikä, että ei kelvannut mun ostamat vaatteet. Sit se sai valita, tietyssä hintarajassa. Ihan syötävää ruokaa teen, aina ei ole ihan kaikkien lempiruokia. Yks ei tykkää siitä,toinen ei niin tykkää jostain jne. Jos ei syö, ei sit. En pakota. Joskus olen tehny ruokaa josta ei koko perhe tykkää ja mä en näe siinä vikaa. Ei siinä mitään. Mä syön sit sitä kolme päivää. Aivan sama mitä muut syö tai olkoot syömättä. Viimeksi oli kanakiusaus jonka sain syödä yksin. 

Joo kyllä mä voisin tietenkin enemmän osallistaa vaatteiden valintaan ja usein kysynkin mitä haluaa jos oon kaupoilla ja soitan vaikka kuva puhelin, mutta saattaa siinä sanoa, että haluaa jonkun mutta sitten ei sitä pidäkään. Laitan ruokia mistä tykkää, mutta jostain syystä ei kiinnosta tulee kotiin puoli tuntia ruokakutsun jälkeen ja valittaa, kun ruoka on kylmää ei suostu mikrossa lämmittämään ja valittaa ettei saa ruokaa ja on nälkä. En ala sitä ruokaa lämmittää, kun ei kerta tullut ruoka-aikana, vaan sen verran voi itsekin hänen ikäinen tehdä osaa kyllä mikroa käyttää. 

Vierailija
30/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi vaatii merkkivaatteita, katso peiliin.

Oikeastaan vaan kenkiä on tietyssä merkissä toivonut ja olen ne saanut hyvään hintaan ostettua. 

Vierailija
31/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet ihan pieleen kasvattanut lapsesi. Mietipäs, kun hänestä kasvaa teini. Et tule pärjäämään hänen kanssaan. 

Vierailija
32/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun lapsi ei saa itse valita vaatteita antamassasi hintaluokassa? Jos haluaa mustaa, niin miksi ostat neutraalia ja ilmeisesti materiaaleja, joista lapsesi ei pidä? Ruualla temppuiluun auttaa nälkä. Hänellä voi myös olla oma maku joissain asioissa ja jotkin ruuat voi tuntua pahalta, vaikka allergiaa ei ole todettu. Muuten murrosikä on toistamista ja auttamista monessa asiasss kuin pikkulapsella. Pelit, kännykkä ja telkku pois omasta huoneesta.

Hän ei ole itse ollenkaan kiinnostunut valikoimaan vaatteita ja saa toki valita. Olen ostanut materiaaleja joita tykkää käyttää. Ruoaksi yleensä sellaista mistä on aina tykännyt. Omatoimisuus on sitä tasoa, että minun pitää tehdä voileivätkin valmiiksi vaikka osaa kyllä ja kaikki kaveritkin tekee itse leipänsä. Mulla on kyllä muutakin tekemistä, kun jo tuon ikäiselle tehdä yksinkertaisimmatkin asiat valmiiksi. Ei ole vielä murkku. Meillä ei edes ole pelejä eikä tvtä omassa huoneessa ja puhelinta rajoitetaan riittävästi. 

Vierailija
33/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen köyhästä perheestä eikä mua haitannut, sulla ei taida olla siitä kokemusta. Mun lapsilla on monipuolinen lämmin kotiruoka, hyviä ehjiä puhtaita vaatteita, jopa merkkivaatteita, koti, lämpö, suoja, rakkautta, rajoja ja turvaa. Mitä meiltä sun mielestä puuttuu miksi mulla ei saisi olla lapsia?

Nuo pitäs olla kaikilla kunnossa.  rahaa tarvitaan sittenkun aletaan harrastamaan kunnolla jotain,   ja joka lapselle ei riitä samat ilmaset harrastukset...Tai ulkomailla opiskelut yms.   Ei niihin mennä pyhällä hengellä . 

Hän on harrastuksessa

Vierailija
34/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen köyhästä perheestä eikä mua haitannut, sulla ei taida olla siitä kokemusta. Mun lapsilla on monipuolinen lämmin kotiruoka, hyviä ehjiä puhtaita vaatteita, jopa merkkivaatteita, koti, lämpö, suoja, rakkautta, rajoja ja turvaa. Mitä meiltä sun mielestä puuttuu miksi mulla ei saisi olla lapsia?

Nuo pitäs olla kaikilla kunnossa.  rahaa tarvitaan sittenkun aletaan harrastamaan kunnolla jotain,   ja joka lapselle ei riitä samat ilmaset harrastukset...Tai ulkomailla opiskelut yms.   Ei niihin mennä pyhällä hengellä . 

Meillä ei taitaisi suomessa paljon lapsia olla, jos kaikilla vanhemmilla täytyisi olla varat lapsen opiskeluun ulkomailla. Voihan lapsi mahdollisesti opiskeluiässä hankkia rahaa itsekin.

Vierailija
35/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vuosia sitten jo tajunnut jokaisella on oma mieli. Miksi sinä haluat päättää mitä lapsi laittaa pääle ? Ystävälläni on tyttö ja kaksoispojat. Minulla poika ja tyttö. Sain kaikki heidän pieneksi jääneet vaatteet ja lapset ottivat mitä halusi ja loput kiertoon.

Sitten tuli aika, kun lapsi halusi käyttää vain pelipaitoja ja verkkareita. Kaikki saadut meni kiertoon.

Vierailija
36/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos köyhälle lapselle ostaa hienon lahjan, hän on lähinnä vihainen. Siksi nuo joulupuu-keräykset... Ei ei.

En usko että näin on. Itse köyhänä lapsena olin aina kiitollinen siitä mitä sain, oli se villasukat tai sukset

Vierailija
37/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap kasvatit hänet kuin olisitte rikkaita?

Vierailija
38/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaatekaupat senverran kaukana, ettei niihin ihan helposti pääse

Vierailija
39/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun lapsi ei saa itse valita vaatteita antamassasi hintaluokassa? Jos haluaa mustaa, niin miksi ostat neutraalia ja ilmeisesti materiaaleja, joista lapsesi ei pidä? Ruualla temppuiluun auttaa nälkä. Hänellä voi myös olla oma maku joissain asioissa ja jotkin ruuat voi tuntua pahalta, vaikka allergiaa ei ole todettu. Muuten murrosikä on toistamista ja auttamista monessa asiasss kuin pikkulapsella. Pelit, kännykkä ja telkku pois omasta huoneesta.

Hän ei ole itse ollenkaan kiinnostunut valikoimaan vaatteita ja saa toki valita. Olen ostanut materiaaleja joita tykkää käyttää. Ruoaksi yleensä sellaista mistä on aina tykännyt. Omatoimisuus on sitä tasoa, että minun pitää tehdä voileivätkin valmiiksi vaikka osaa kyllä ja kaikki kaveritkin tekee itse leipänsä. Mulla on kyllä muutakin tekemistä, kun jo tuon ikäiselle tehdä yksinkertaisimmatkin asiat valmiiksi. Ei o

Eli olet passannut, paaponut ja miellyttänyt sen piloille tekemällä sitä ruokaa mitä kersa tahtoo, voitelemalla leivätkin puolesta ja antanut periksi sekä hoitanut sen omatoimisuuden tasolle "odottaa palvelua kun sitä on aina saatu". Ja sit sä kehtaat viel volista kun se pyrkii pitämään kiinni saavutetuista eduista ja palvelusta, eli tasan siitä mihin sä olet sen ihan itse opettanut ja kasvattanut. Kyllä vika löytyy peilistä. Olet ihan itse järjestänyt itsesi kuseen sen kanssa. 

Vierailija
40/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa lähestymään teini-ikää. Anna itse valita vaatteet. Onko koulussa tai jossain saanut palautetta, ja nyt häpeää vaatteista, kehosta tms. 

Voit sanoa että tarttet hupparin mennääpä kotiin/uffiin/kirppareille rahaa on x, toivotaan että löytyy jotain kivaa sillä.

Tsemppiä & ota toisen huoltajan kanssa puheeksi, ehkä he voisivat mennä sitten puolestaan sitten housuostoksille.

Kyllä joo, mutta harmittaa, kun vasta olen ostanut todella pienistä rahoistani vaatteita. Mulle itselle kelpasi lapsena sukulaisten vanhat vaatteet, olin niistä jopa todella iloinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme