Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiittämätön lapsi, köyhä perhe

Vierailija
04.12.2025 |

Inhottaa sanoa, mutta minua kovasti ärsyttää, kun lapselle ei kelpaa mikään mitä hankin tai teen. Ostan pienistä rahoista vaatteita hänelle ihan tavallisia hyvin neutraalin värisiä uusia tai uudenveroisia vaatteita, joita muutkin samaa ikää ja sukupuolta olevat käyttää ja ei, hän ei todellakaan halua erottua joukosta. Ei suostu laittamaan kouluun mun ostamia vaatteita. Hupparit ei kelpaa, jos niissä on vetoketju ja housuista ei oo kelvanneet muut kun mustat, liian paksut tai liian ohuet, vaikka niiden kanssa laitetaan väli ja ulkohousut Kaikki pitäisi olla mustaa, eikä nekään kelpaa, jos olen itse ostanut. Hän laittaa mielummin likaisia vaatteita, kun mun ostamia. Kun laitan ruokaa, joka maistuu muulle perheelle hyvin häntä ei saa pöytään, kun nenän eteen laitettu ruoka on vielä lämmintä ja kun vihdoin saapuu ruoka on kylmää eikä sitä voi syödä eikä viitsi itse mikrossa lämmittää. Vaikea on saada lapsi ylös aamulla ja aamupuurokin kerkeää jäähtyä. Mulla menee hermot tähän ja tulee huudettua ja kiroiltua varsinkin aamulla, kun ei tottele, enkä ole saanut nukkua tarpeeksi. 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulorajat lapsentekoon.

yhtä h***ttiä elää köyhässä perheessä.

Vierailija
2/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän laittaa mielummin likaisia vaatteita, kun mun ostamia."

Kenen ostamia nämä likaiset vaatteet on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen köyhästä perheestä eikä mua haitannut, sulla ei taida olla siitä kokemusta. Mun lapsilla on monipuolinen lämmin kotiruoka, hyviä ehjiä puhtaita vaatteita, jopa merkkivaatteita, koti, lämpö, suoja, rakkautta, rajoja ja turvaa. Mitä meiltä sun mielestä puuttuu miksi mulla ei saisi olla lapsia?

Vierailija
4/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko kirpparivaatteita? Voi olla noloa lapsesta. Ota lapsi mukaan ostoksille niin voi näyttää, mistä tykkää. Käykää outlet-myymälöissä ja alennusmyynneissä, niin saatte merkkitavaraa halvalla. 

Vierailija
5/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim toisen vanhemman, isovanhempien tai joidenkin muiden lahjaksi ostamia tai joskus saatuja.

Vierailija
6/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olet lapsestasi tuommoisen kasvattanut. Et oikein voi syyttää siittä muita kuin itseäsi

Vierailija
7/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tavalliselta teiniltä. 

Vierailija
8/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama olenko ostanut uutena tai käytettynä (jotka näyttävät täysin uusilta) ei kelpaa lukuunottamatta yksiä merkkikenkiä, joita oli toivonut. 

Vierailija
9/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäisin enemmän toista vanhempaa. On murtanut minun auktoriteettia ja häneltä on saattanut saada kuvan, että minua ei tarvitse kunnioittaa. 

Vierailija
10/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan tavalliselta teiniltä. 

No joo, mutta tää ei ole vielä edes teini, vaan tukevasti ala-asteen puolella. 

Vierailija
11/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jostain syystä vihainen sinulle ja sen demonstroi näin. Vaikea täällä arvailla mitä sellaista olet tehnyt, että hän kokee sen niin perustavanlaatuisena loukkauksena. Tuttavapiirissä oli yksi samantapainen tapaus, siinä juurisyy oli se, että äiti haki avioeron ihan hyvästä, vähän tylsästä miehestä, joka oli hyvä isä, ja aloitti suhteen jänniksen kanssa, joka jännis arvosteli 10-vuotiaan tytön vartaloa tämän tästä.

Vierailija
12/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et anna lapsen valita ostettavia vaatteita itse niin, että sinä kerrot, paljonko vaate saa maksaa? Ihan älytöntä tapella tuollaisesta asiasta.

Vierailija
13/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aistiyliherkkä?

Vierailija
14/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa mun lapselle tuli ikä, että ei kelvannut mun ostamat vaatteet. Sit se sai valita, tietyssä hintarajassa. Ihan syötävää ruokaa teen, aina ei ole ihan kaikkien lempiruokia. Yks ei tykkää siitä,toinen ei niin tykkää jostain jne. Jos ei syö, ei sit. En pakota. Joskus olen tehny ruokaa josta ei koko perhe tykkää ja mä en näe siinä vikaa. Ei siinä mitään. Mä syön sit sitä kolme päivää. Aivan sama mitä muut syö tai olkoot syömättä. Viimeksi oli kanakiusaus jonka sain syödä yksin. 

Vierailija
15/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi vaatii merkkivaatteita, katso peiliin.

Vierailija
16/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun lapsi ei saa itse valita vaatteita antamassasi hintaluokassa? Jos haluaa mustaa, niin miksi ostat neutraalia ja ilmeisesti materiaaleja, joista lapsesi ei pidä? Ruualla temppuiluun auttaa nälkä. Hänellä voi myös olla oma maku joissain asioissa ja jotkin ruuat voi tuntua pahalta, vaikka allergiaa ei ole todettu. Muuten murrosikä on toistamista ja auttamista monessa asiasss kuin pikkulapsella. Pelit, kännykkä ja telkku pois omasta huoneesta.

Vierailija
17/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jostain syystä vihainen sinulle ja sen demonstroi näin. Vaikea täällä arvailla mitä sellaista olet tehnyt, että hän kokee sen niin perustavanlaatuisena loukkauksena. Tuttavapiirissä oli yksi samantapainen tapaus, siinä juurisyy oli se, että äiti haki avioeron ihan hyvästä, vähän tylsästä miehestä, joka oli hyvä isä, ja aloitti suhteen jänniksen kanssa, joka jännis arvosteli 10-vuotiaan tytön vartaloa tämän tästä.

No siis hän oli hyvin tyytyväinen kun erosimme ja ymmärsi syyt hyvin. En tiedä onko pikkusisaruksen syntymä ollut kova paikka, koska oli tottunut olemaan se "vauva" ja huomion keskipiste niin pitkään.

Vierailija
18/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen köyhästä perheestä eikä mua haitannut, sulla ei taida olla siitä kokemusta. Mun lapsilla on monipuolinen lämmin kotiruoka, hyviä ehjiä puhtaita vaatteita, jopa merkkivaatteita, koti, lämpö, suoja, rakkautta, rajoja ja turvaa. Mitä meiltä sun mielestä puuttuu miksi mulla ei saisi olla lapsia?

Nuo pitäs olla kaikilla kunnossa.  rahaa tarvitaan sittenkun aletaan harrastamaan kunnolla jotain,   ja joka lapselle ei riitä samat ilmaset harrastukset...Tai ulkomailla opiskelut yms.   Ei niihin mennä pyhällä hengellä . 

Vierailija
19/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle teinilleni eivät enää kelpaa minun valitsemani vaatteet, haluaa itse päättää. Tykkäisi käyttää samoja lempivaatteita vaikka monta viikkoa putkeen. Käyn salaa hakemassa pyykkiin. 575

Vierailija
20/57 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos köyhälle lapselle ostaa hienon lahjan, hän on lähinnä vihainen. Siksi nuo joulupuu-keräykset... Ei ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi