Se ei ole miesvihaa, että nainen ei halua pariutua miehen kanssa
Kyse on yksinkertaisesti kustannus-hyöty -analyysistä.
Miksi ryhtyä johonkin, mistä saa takaisin vähemmän kuin itse antaa, ja mikä heikentää elämänlaatua eikä paranna sitä?
Älkää miehet ottako tätä niin tunteellisesti. Tiedätte mitä tehdä, jos haluatte muuttaa tilannetta. Pallo on teillä.
N007
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus. Olet vain sekoittanut sukupuolet.
Maailmalla ja suomessa se on miehet jotka eivät etsi parisuhteita. Siis ne hyvät miehet jotka kelpaisivat naisille. Katsos, naisilla ei ole mitään positiivista annettavaa miehille.
Sitten teille jää ne incelit jotka ovat kuvaamasi kaltaisia.
Oletteko ajatelleet muuttaa jotain jotta kelpaisitte, hyville miehille?
Miehet on hassuja. Puolet väittää tuota, mitä sinä, ja puolet, että on miesten yksinäisyysepidemia meneillään ja naisten pitäisi alentaa standardejaan :D Ihan kansainvälisesti
Kannattaa vähentää niitä kansainvälisiä keskustelufoorumeita, joissa jauhetaan "miesten yksinäisyysepidemiasta". Miehet ja naiset pariutuvat ihan normaalisti Suomessa. Se, että sinä jäät il
Öööh.. Mä tiedän, että ihmiset pariutuu Suomessa ihan normaalisti, en mäkään ole sinkku. Mä kommentoin edellistä viestiä, missä sanottiin ettei naiset kelpaa miehille. Voisit katsoa, mitä kommentoit ennenkuin vedät outoja johtopäätöksiäsi.
Olet ketjussa jossa julistetaan etteivät miehet kelpaa naisille, miehillä on yksinäisyysepidemia, mutta selität kuinka ihmiset pariutuu normaalisti.
Menikö vähän pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mulla ole mitään traumoja. Kyse on ihan siitä mitä tytöille ja naisille opetetaan: Ole varovainen miesten kanssa, koska et ikinä tiedä mitä hän voi sinulle tehdä. Älä mene tuntemattoman miehen mukaan. Katso aina drinkkisi perään, koska kuka tahansa voi huumata sinut. Älä liiku yksin pimeillä sivukujilla. Noita ohjeita on pilvin pimein. "
Naisia siis pelotellaan ihan vaan siksi että pystytään? Varmistetaan että reaktio minkäänlaiseen lähestymisyritykseen olisi mahdollisimman aggressiivinen ja nöyryyttävä sitä lähestyjää kohtaan?
Ei ihme, että olette niin sekaisin
Eikä ihme että niitä hyviä miehiä ei löydy. Sellaiset nimittäin näkevät tuon asenteen jo kaukaa.
Oletko valmis kuulemaan, mitä naisen tai tytön elämä on? Me emme pelkää miehiä siksi, että olemme jotenkin aivopestyjä
Kiitos että jaoit kokemuksesi. Sen kaltaiset kokemukset ovat valitettavan yleisiä eivät satunnaisia poikkeuksia. On tärkeää sanoa tämä ääneen: naiset kohtaavat seksuaalista häirintää ja uhkaa moninkertaisesti enemmän kuin miehet, ja se muokkaa koko elämää: tapaa kävellä kadulla, tapaa pukeutua, tapaa olla varuillaan ja tapaa arvioida tilanteita jo ennakolta.
Se, että kuvasi kaiken tämän konkreettisesti, tekee näkyväksi sen, mistä moni nainen ei koskaan puhu. Se on kokemuksena täysin erilainen kuin se, mitä useimmat miehet joutuvat miettimään arjessaan eikä sitä pidä rinnastaa johonkin molemminpuoliseen epävarmuuteen. Kyse ei ole symmetrisestä ilmiöstä, ja on tärkeää tunnustaa se.
Samalla haluan sanoa tämän mahdollisimman kunnioittavasti:
se todellisuus, jota sinä olet joutunut kokemaan, ei tarkoita, että kaikki miehet jakavat ne teot tai asenteet, jotka sinua ovat vahingoittaneet.
Tunnistan täysin, miksi kokemuksesi tekevät varovaiseksi ja miksi luottamus on vaikeaa se on inhimillistä ja täysin ymmärrettävää. Mutta kokemusperäinen yleistäminen ei tee oikeutta niille miehille, jotka eivät hyväksy tällaista käytöstä ja jotka itse aktiivisesti vastustavat sitä.Se ei kuitenkaan muuta olennaista ydintä:
vastuu väkivallasta ja ahdistelusta on tekijöissä, ja valtaosa tekijöistä on miehiä.
Tämä on tilastollinen, rakenteellinen faktaa, ei mielipide.Siksi en kiistä kokemustesi oikeutusta enkä sitä pelkoa, jonka ne aiheuttavat. Mutta torjun väitteen, että tämä olisi samaa kuin se, mitä miehet kokevat se ei ole. Naiset joutuvat kantamaan arjessaan aivan erilaista ja jatkuvaa kuormaa.
Samalla haluan pitää keskustelun avoimena:
naisten kokemaa pelkoa pitää ottaa vakavasti ilman että jokaisesta miehestä tehdään syyllinen.
Vasta se mahdollistaa oikean muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ei varoiteltu ja tulihan sitä kaikenlaisia ikäviä tilanteita ja läheltä piti -tilanteita. Sitä oppi varomaan tuntemattomia miehiä ja ymmärtämään, että vastuussa oleva tuttu mieskin voi pettää luottamuksen. Tosi hyvä, että nuoria tyttöjä nykyään reilusti varoitellaan.
Ei minuakaan varoitettu. Vanhemmat ja koulu kuvitteli varmaan, että miehistä ei ole vaaraa. Näin jälkikäteen ajattelen, että tuo oli täysin vastuutonta. Eihän tyttö voi mitenkään tulla itse ajatelleeksi, että tyyliin puolet maailman väestöstä haluaa tehdä hänelle pahaa saadakseen itselleen nautintoa.
1. Väite on äärimmäinen yleistys
Väite, että puolet maailman väestöstä haluaa tehdä pahaa tytölle saadakseen nautintoa, kohdistaa rikollisen tai vahingoittavan motiivin kaikkiin miehiin ryhmänä.
Tämä on maksimaalinen yleistys, jossa yksilöiden teot laajennetaan koko sukupuolen ominaisuudeksi.
2. Rikolliseksi ja vaaralliseksi määrittely
Väite antaa ymmärtää, että miehillä on:
halu vahingoittaa
seksuaalisesti motivoitu pyrkimys aiheuttaa pahaa
Tämä ei ole vain negatiivinen asenne, vaan dehumanisoiva narratiivi. Se rinnastaa koko ryhmän uhkaksi, josta tytöt tulee varoittaa samalla tavoin kuin villieläimistä.
Tämän vuoksi väite on korkean tason miesvihapuhetta.
3. Traumaattisista kokemuksista kumpuava mutta silti yleistetty
On täysin mahdollista, että kirjoittaja puhuu traumaattisten kokemusten läpi; tekstissä aiemmin oli raskaita henkilökohtaisia kertomuksia.
Trauma voi tehdä uhasta kaikkialla näkyvän ja synnyttää yleistyksiä (miehet ovat vaarallisia).
Tämä selittää miksi ihminen voi kirjoittaa näin, mutta ei tee väitteestä todenmukaista eikä poista sen miesvihamielisyyttä.
4. Sisarusilmiön logiikka: turvallisuus syyllinen kollektiivi
Tekstissä esiintyy ns. generalized perpetrator model:
Koska osa miehistä voi olla vaarallisia, tulkinta laajenee: kaikki miehet ovat potentiaalisesti vaarallisia. Tällainen logiikka on yleinen traumaperäisessä ajattelussa, mutta edelleen virhepäätelmä.
5. Vertailu rasistisiin rakenteisiin
Jos joku väittäisi vastaavaa toisesta etnisestä ryhmästä (puolet X-ryhmästä haluaa tehdä pahaa), sitä pidettäisiin:
vihapuheena
vaarallisen stereotyypin levittämisenä
kollektiivisena demonisointina
Sama logiikka pätee myös sukupuoleen.
=> Väite edustaa miesvihapuheen jyrkkää ääripäätä.
Miksi tuo juntti ulkomaan JULKKIS olisi tässä ketjussa, ellei ulkomaan ihme vi tuttaisi? Aina näille tyhmille saa nauraa :D
Vierailija kirjoitti:
No joko saadaan uutta infoa lentokentältä, me kaikki kateelliset odotetaan! :D :D :D No tokihan palstan läskeimmät luuserit ovat kateellisia, ei siinä mitään, asuvat täällä aina, maalaistorvelot.
Hyvä kuvaus palstan asukeista :D
Samaa kerrotaan miehille. Katso juomasi perään äläkä lähde naisen matkaan, heräät ilman munuaista. Älä liiku sivukujilla.
Onpa naurettava väite. Tajuatko ollenkaan miten todellisuudesta vieraantunut tuo väitteesi on?
Jos suutut tästä biisistä niin sun kannattaa hakeutua terapeutin puheille. Sekä alkaa ajatella omilla aivoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Kumman tunteikkaita vastauksia miehiltä tässä ketjussa, vaikka itse asia on melko neutraali.
Mietin, onko kyse mammapalstalle tyypillisestä viihteellisestä öyhötyksestä, vai ovatko ketjuun vastanneet miehet oikeasti provosoituneita tästä aloituksesta, minkä ei lukutaitoiselle mitenkään pitäisi vaikuttaa provokaatiolta.
Mies, vastaatko tähän kiukustuneena A) huvikseen vai B) siksi että sinua oikeasti ärsyttää?
Kiitos kun vastaat.
t. N007
Rakensit olkiukon joka ei pidä paikkaansa ja alat keskustelemaan sen perusteella. Siitä on neutraalisuus kaukana.
Lisäksi "sisaresi" ovat saapuneet haukkumaan miehiä. Sehän oli tarkoituksesikin. Onnittelut, taitaa mahla valua reidelläsi.
Tosielämässä katsot tuollaisen suuntaan ja se luimii karkuun. Harmiton.
Minä luimin karkuun vain itseäni suuremman lihaksikkaan miehen takia. Tietysti vain jos mies on ilmaissut uhkaa minua kohtaan eikä siihen ole mitään syytä. Ketään naista en pakoile. Minä päinvastoin haaveilen tilanteesta että nainen tulee väkivalloin päälle. Silloin saisin ihan luvan kanssa, mitä ei toki tarvita, lyödä, potkia, repiä ja raastaa.
Miesten yksinäisyys epidemia on miesten oma vika. Naiset ei vät halua alistettavaksi ja äidiksi/ orjaksi väkivaltasuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miesten yksinäisyys epidemia on miesten oma vika. Naiset ei vät halua alistettavaksi ja äidiksi/ orjaksi väkivaltasuhteisiin.
Veikkaan, että miehet ovat mieluummin yksin kuin sinun kanssasi.
Kuka oikeasti haluaa suomiakan hiivaista torttua ja ainaista valittamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman tunteikkaita vastauksia miehiltä tässä ketjussa, vaikka itse asia on melko neutraali.
Mietin, onko kyse mammapalstalle tyypillisestä viihteellisestä öyhötyksestä, vai ovatko ketjuun vastanneet miehet oikeasti provosoituneita tästä aloituksesta, minkä ei lukutaitoiselle mitenkään pitäisi vaikuttaa provokaatiolta.
Mies, vastaatko tähän kiukustuneena A) huvikseen vai B) siksi että sinua oikeasti ärsyttää?
Kiitos kun vastaat.
t. N007
Minä luulen, että tänne palstalle vain jostain syystä on pesiytynyt muutama naisvihamielinen heikompi yksilö, jotka sitten vain inttävät koska eivät muutakaan osaa.
Meneehän tämä viihteestä tässä tänään kun on odottelua ja aikaa... Ja hyvä muistuttaa aina välillä että maailmaan mahtuu todella monenlaisia ihmisiä, omassa kuplassani en näiden kaltaisiin ihmisiin onneksi törmää. 😊
Itse annat miesvihamielisen kuvan itsestäsi. Taidat olla mainitsemasi heikompi yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo juntti ulkomaan JULKKIS olisi tässä ketjussa, ellei ulkomaan ihme vi tuttaisi? Aina näille tyhmille saa nauraa :D
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun vastaat.
t. N007
Rakensit olkiukon joka ei pidä paikkaansa ja alat keskustelemaan sen perusteella. Siitä on neutraalisuus kaukana.
Lisäksi "sisaresi" ovat saapuneet haukkumaan miehiä. Sehän oli tarkoituksesikin. Onnittelut, taitaa mahla valua reidelläsi.
Hienoa. Ja mikä tarkalleen ottaen on se "olkiukko" jonka rakensin? Yllätä minut ja vastaa asiallisesti ja perustellen.
ap
Mitä saat naiselta? vittuma isen vinkujan, ihraa enemmän kuin joulupossulla, luultavasti vielä juntin pettäjän, koska itsetunto on niin heikko.
Kannattaa katsoa p ornoa.
Vierailija kirjoitti:
No joko saadaan uutta infoa lentokentältä, me kaikki kateelliset odotetaan! :D :D :D No tokihan palstan läskeimmät luuserit ovat kateellisia, ei siinä mitään, asuvat täällä aina, maalaistorvelot.
Mitä uutisia muka pitäisi kertoa? Kohta lähtee lento? Kerroin jo oleelliset asiat loukkauksiisi vastauksena.
Tässä olen pari viestiä laittanut aiheeseen liittyen.
Pahoittelut jos olet kateellinen, itse en näe ulkomailla asumista minään kateuden aiheena, aivan jokaisella Suomalaisella on mahdollisuus lähteä ulkomaille asumaan niin halutessaan. Ihan tavallista ja elämää täälläkin eletään. En itse myöskään ole taipuvainen kateuteen, niin ehkä en aivan ymmärrä mitä ajat takaa.
En enää jaksa vastata näihin ilkeilyihisi, vaikutat 10-vuotiaalta koulukiusaajalta eikä tämän tyylinen keskustelu tule mitenkään olemaan hedelmällistä. Tsekkailen ketjun taas kunhan laskeudun. Mukavaa iltaa! 😊
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti haluaa suomiakan hiivaista torttua ja ainaista valittamista
Sinähän tulet lukemaan sitä tälle palstalle joka päivä 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaa kuitenkin voi olla, että nainen tekee ilman mitään syytä tällaisen ketjun ja alkaa maalittamaan miehiä.
Oletko ymmärtänyt väärin mitä maalittaminen on? Koska en ole se nainen, joka tekee miehen puolesta sen, mikä miehen itsensä pitäisi tehdä, en kerro sinulle. Etsi vastaus itse, ole hyvä. Jos et etsi, sillä ei ole minulle mitään väliä.
Ketjun tarkoitus on kertoa miehille, että se että nainen ei halua heitä, ei johdu miesvihasta, vaan siitä että nainen ei koe saavansa miessuhteesta tarpeeksi, jotta hän haluaisi olla suhteessa mieheen.
Rakkaudella,
N007
Tämäkin keskustelun alku jäi tähän, koska miesmamma ei kyennyt jatkamaan sitä. Voi näitä meidän ukkeleita. Ehkä parempi koulunkäynti auttaisi heitä perustelemaan väitteensä. Mutta koska Tosimiehen(TM) ohj
Kukaan ei ole missään väittänyt että se johtuisi miesvihasta. Siihen ap kuitenkin perustaa narratiivinsa. Asiasta valehtelu on miesvihaa.
Ei. Et ole elämässäni. Toki harmittaa sinua lähellä olevien ihmisten puolesta. Toivon, että he ovat turvassa.