Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ei ole miesvihaa, että nainen ei halua pariutua miehen kanssa

Vierailija
04.12.2025 |

Kyse on yksinkertaisesti kustannus-hyöty -analyysistä. 

Miksi ryhtyä johonkin, mistä saa takaisin vähemmän kuin itse antaa, ja mikä heikentää elämänlaatua eikä paranna sitä?

Älkää miehet ottako tätä niin tunteellisesti. Tiedätte mitä tehdä, jos haluatte muuttaa tilannetta. Pallo on teillä.

N007

Kommentit (385)

Vierailija
301/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan purge-tyyppinen päivä jolloin kaikki naisiin kohdistuva rikollisuus on luvallista ja naisten arvoton veri virtaa! Toki joku muu voi halutessaan viedä omaisuuden. Minua kiinnostaa vain VÄKIVALTA!

Vierailija
302/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin naisilta kysytään, sellaista ei ole olemassakaan kuin miesviha, niin ei nyt mikään varsinaisesti yllättävä ulostulo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kyllä todeta luettuna keskustelun aloitusta myöten, että luojan kiitos seurustelen toisen miehen kanssa (olen mies). Kaikelta tältä draamalta säästytty. 

Aloituksessa todettiin, että se ei ole miesvihaa, jos nainen huomaa, että hänellä ei ole syytä pariutua miehen kanssa. Auta minua ymmärtämään, mikä tässä on draamaa. Omasta mielestäni tämä on miesvihaa pelkäävien miesten rauhoittamista toteamalla, että kyse ei ole vihasta.

N007

Rakennat olkiukon ja alat sen perusteella esittämään väitteitä vihaamastasi sukupuolesta.

Kiitos vastauksesta. En totta puhuen oikein ymmärrä mikä on se olkiukko, minkä mielestäsi rakennan. (Ja tietenkään en vihaa mitään sukupuolta). Totesin aloituksessa ainoastaan, että se että nainen ei suostu suhteeseen miehen kanssa, EI johdu miesvihasta.

Olen kiitollinen jos täsmennät mikä tuossa on mielestäsi olkiukkoilua. Ole hyvä ja yllätä minut mietityllä ja perustellulla vastauksella.

Rakkaudella.

N007/aloittaja

Vierailija
304/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos joku päivä suhtautuisit mieheen positiivisesti ja lähtisit ajatuksesta niinkuin mies naista kohtaan. Eli positiivinen asenne, "on varmasti kiva nainen, ellei toisin mainita"

Voi sinua. Ero, jota kieltäydyt sitkeästi näkemästä, on että jos sinä arvioit naisen väärin, sinä et kärsi siitä. Et päädy ensiapuun, etkä joudu soittelemaan väkivaltaa kokeneiden linjalle, et joudu näkemään painajaisia loppuelämäsi. Sinua korkeintaan harmittaa, että nainen ei tykännyt sinusta ja egosi naarmuuntuu.

Naiset ovat aikanaan olleet luottavaisia tyttöjä.

1. Todellisia taustailmiöitä mutta niitä ei voi yleistää kaikkiin miehiin

On totta, että naiset keskimäärin joutuvat ottamaan enemmän turvallisuuteen liittyviä varotoimia kuin miehet:

avaimet käteen ennen kotia

ympäristön tarkka katsominen

vältetään myöhäisiä reittejä

mietitään, voinko luottaa tähän ihmiseen

Tämä on tutkittu ilmiö, ei keksitty.

Mutta: se ei tarkoita, että jokainen mies olisi uhka eikä että miehet eivät itse olisi koskaan väkivallan uhreja (erityisesti miesten välinen väkivalta on yleistä).

Kirjoituksessa kuitenkin rakennetaan vastakkainasettelu: naiset altistuvat vakavalle vaaralle, miehille torjutuksi tuleminen on pahinta mitä voi tapahtua.

Tämä on kärjistävä kuva, joka ei kuvaa kaikkia ihmisiä.

2. Yleistys: jos sinä arvioit naisen väärin, et kärsi siitä

Tämä rinnastus on ymmärrettävä tunnepuheen tasolla, mutta faktuaalisesti se ei pidä paikkaansa:

Monet miehet ovat kokeneet parisuhdeväkivaltaa.

Monet miehet ovat tulleet huijatuiksi, manipuloiduksi tai taloudellisesti hyväksikäytetyiksi.

Myös miehet voivat saada PTSD:tä traumaattisista suhteista.

Ja kyllä, myös miehiin kohdistuu fyysistä väkivaltaa, vaikka siitä puhutaan vähemmän.

Mutta:

naisten pelot liittyvät enemmän seksuaaliseen väkivaltaan ja fyysiseen uhkaan, ja tässä sukupuolierot ovat tilastollisesti todellisia.

Siksi väite on ymmärrettävä, mutta epätarkka ja yleistää miehet ryhmänä turvassa oleviksi.

3. Ego naarmuuntuu miehiä vähättelevä kehystys

Tässä kohtaa teksti muuttuu alentavaksi:

se väittää, että miehen suurin riski on ego, ei mikään todellinen henkinen tai fyysinen haitta

se mitätöi miespuolisten ihmisten emotionaalisen haavoittuvuuden

se olettaa, että mies ei voi joutua traumatisoiviin tilanteisiin

Tämä menee jo sukupuolittuneen vähättelyn puolelle.

4. Voi sinua + opettavainen sävy

Teksti käyttää patronisoivaa, alaspäin katsovaa retoriikkaa.

Tämä on tyypillistä provoille tarkoituksena ei ole keskustella vaan sanoa toiselle:

Et ymmärrä mitään ja olet naiivi.

Vierailija
305/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaa kuitenkin voi olla, että nainen tekee ilman mitään syytä tällaisen ketjun ja alkaa maalittamaan miehiä.

Joko olet lakannut tappamasta vauvoja ap? Ymmärtäkää naiset ettei vauvan tappaminen ole ok, vaikka olisitte juuri olleet porsimassa. Ei oman. Ei vieraan. Mikä ihme siinä on teille niin vaikeaa?

Naiset eivät porsi. Sinä heti kielenkäytölläsi täällä suollat naisvihaa. 

Naiset porsivat kun kerran miehet ovat sikoja.

Miehen nimittely siaksi ei väitetysti ole miesvihaa, joten naisen kutsuminen porsivaksi emakoksi ei myöskään voi olla sitä.

Vierailija
306/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4B on oikein hyvä, miellyttävä ja huoleton tapa elää. Olen tietämättäni elänyt 4B-tyyliin lähes 50 vuotta - nyt sille on Etelä-Koreassa keksitty nimi. 

Vierailija
307/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan naisia eikä johdu siitä ettei syrjää heru. Olen jo todella kauan sitten haudannut kaikki mahdolliset syrjän toiveeni enkä nykyään huolisi sitä vaikka tarjottaisiinkin.

Vihani johtuu siitä että naiset eivät tyydy saavuttamaansa etuoikeutettuun asemaan vaan pitää saada lisää, lisää, lisää! Te ette oikeasti Lepää ennenkuin olette tehneet miesten elämän mahdottomaksi tällä planeetalla. Siksi naisviha on tervettä ja ylevää ja kaikki naisten vastaiset toimet väkivalta, ja etenkin väkivalta, mukaan lukien ovat OIKEIN! 

Tarvit sellin ja psykoterapiaa

Minun tarvitsee vain kuulla sinun kuolinkirkaisusi. Siinä terapiaa kyllin. 

Trollotiloo ja 0/5. En jaksanut edes naurahtaa tälle

Vierailija
308/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan naisia eikä johdu siitä ettei syrjää heru. Olen jo todella kauan sitten haudannut kaikki mahdolliset syrjän toiveeni enkä nykyään huolisi sitä vaikka tarjottaisiinkin.

Vihani johtuu siitä että naiset eivät tyydy saavuttamaansa etuoikeutettuun asemaan vaan pitää saada lisää, lisää, lisää! Te ette oikeasti Lepää ennenkuin olette tehneet miesten elämän mahdottomaksi tällä planeetalla. Siksi naisviha on tervettä ja ylevää ja kaikki naisten vastaiset toimet väkivalta, ja etenkin väkivalta, mukaan lukien ovat OIKEIN! 

No siinä joudut pettymään 🙄 Kieltämättä pelottavaa, että tuollainen on vapaana.

Vierailija
309/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos joku päivä suhtautuisit mieheen positiivisesti ja lähtisit ajatuksesta niinkuin mies naista kohtaan. Eli positiivinen asenne, "on varmasti kiva nainen, ellei toisin mainita"

Voi sinua. Ero, jota kieltäydyt sitkeästi näkemästä, on että jos sinä arvioit naisen väärin, sinä et kärsi siitä. Et päädy ensiapuun, etkä joudu soittelemaan väkivaltaa kokeneiden linjalle, et joudu näkemään painajaisia loppuelämäsi. Sinua korkeintaan harmittaa, että nainen ei tykännyt sinusta ja egosi naarmuuntuu.

Trauman hoitaminen jossain muualla kuin vauva-palstalla saattaisi olla tervettä.

Huvittavaa, että mi

Ei mulla ole mitään traumoja. Kyse on ihan siitä mitä tytöille ja naisille opetetaan: Ole varovainen miesten kanssa, koska et ikinä tiedä mitä hän voi sinulle tehdä. Älä mene tuntemattoman miehen mukaan. Katso aina drinkkisi perään, koska kuka tahansa voi huumata sinut. Älä liiku yksin pimeillä sivukujilla. Noita ohjeita on pilvin pimein. 

Samaa kerrotaan miehille. Katso juomasi perään äläkä lähde naisen matkaan, heräät ilman munuaista. Älä liiku sivukujilla.

On olemassa pieni määrä rikollisia jotka tekevät pahaa kummalle tahansa sukupuolista. Se että pelkäät kaikkia miehiä on sun oikeus, onneksi et saa poikia koska häntäkin pelättäisiin, kuten isääsi pelätään.

Vierailija
310/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti ehtii lentokentällä poistamaan viestejä, on se TAITAVA! Todellinen vauvapalstan älykkö :D

Vierailija
311/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä joudut pettymään 🙄 Kieltämättä pelottavaa

Todisti vain että selli ja psykoterapia tulisi tarpeeseen. 

Vierailija
312/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Todellisia taustailmiöitä mutta niitä ei voi yleistää kaikkiin miehiin

On totta, että naiset keskimäärin joutuvat ottamaan enemmän turvallisuuteen liittyviä varotoimia kuin miehet:

avaimet käteen ennen kotia

ympäristön

Ymmärrän, että haluat korostaa yksilöiden välistä vaihtelua ja sitä, ettei kaikkia miehiä voi rinnastaa uhkaan. Se on totta. Mutta kun puhutaan naisten turvallisuudesta ja kokemuksista, kyse ei ole vain yksilöistä vaan rakenteista, jotka vaikuttavat siihen, miten naiset joutuvat elämään arkeaan.

On tärkeää muistaa, että naisten tekemät varotoimet eivät kumpua tyhjästä, vaan konkreettisista tilastoista ja historiallisesta asetelmasta, jossa naiset ovat olleet ja ovat edelleen keskimäärin turvattomammassa asemassa. Tämä ei tee jokaisesta miehestä uhkaa, mutta se tekee naisten kokemasta varovaisuudesta rationaalista.

Totta on myös, että miehet voivat kokea parisuhdeväkivaltaa, hyväksikäyttöä ja muita traumoja. Näitä kokemuksia ei tarvitse eikä pidä sivuuttaa. Samanaikaisesti on kuitenkin tunnustettava, että riskien luonne on sukupuolittunut: naisiin kohdistuva seksuaalinen ja fyysinen väkivalta on tilastollisesti yleisempää, ja sen seuraukset näkyvät naisten arjen jatkuvana itsehillintänä ja varautumisena.

Kun siis puhutaan naisten peloista ja varovaisuudesta, kyse ei ole kaikkien miesten syyllistämisestä, vaan siitä, että naiset elävät arkea, jossa heidän täytyy miettiä turvallisuuttaan tavalla, johon monet miehet eivät joudu lainkaan.

Vierailija
313/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mulla ole mitään traumoja. Kyse on ihan siitä mitä tytöille ja naisille opetetaan: Ole varovainen miesten kanssa, koska et ikinä tiedä mitä hän voi sinulle tehdä. Älä mene tuntemattoman miehen mukaan. Katso aina drinkkisi perään, koska kuka tahansa voi huumata sinut. Älä liiku yksin pimeillä sivukujilla. Noita ohjeita on pilvin pimein. "

Naisia siis pelotellaan ihan vaan siksi että pystytään? Varmistetaan että reaktio minkäänlaiseen lähestymisyritykseen olisi mahdollisimman aggressiivinen ja nöyryyttävä sitä lähestyjää kohtaan?

Ei ihme, että olette niin sekaisin

Eikä ihme että niitä hyviä miehiä ei löydy. Sellaiset nimittäin näkevät tuon asenteen jo kaukaa.

Mihin perustat väitteen, että naisia pelotellaan vain siksi että pystytään? Eivätkö nuo mainitsemani asiat ole sellaisia jotka voisivat tapahtua kenelle tahansa naiselle?&n

Kyllä ja ne voivat tapahtua kenelle tahansa miehelle naisen toimesta.

Riskiarviointiin kuuluu seuraavaksi todennäköisyys.

Vierailija
314/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosielämässä katsot tuollaisen suuntaan ja se luimii karkuun. Harmiton.

Vierailija
315/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mulla ole mitään traumoja. Kyse on ihan siitä mitä tytöille ja naisille opetetaan: Ole varovainen miesten kanssa, koska et ikinä tiedä mitä hän voi sinulle tehdä. Älä mene tuntemattoman miehen mukaan. Katso aina drinkkisi perään, koska kuka tahansa voi huumata sinut. Älä liiku yksin pimeillä sivukujilla. Noita ohjeita on pilvin pimein. "

Naisia siis pelotellaan ihan vaan siksi että pystytään? Varmistetaan että reaktio minkäänlaiseen lähestymisyritykseen olisi mahdollisimman aggressiivinen ja nöyryyttävä sitä lähestyjää kohtaan?

Ei ihme, että olette niin sekaisin

Eikä ihme että niitä hyviä miehiä ei löydy. Sellaiset nimittäin näkevät tuon asenteen jo kaukaa.

Oletko valmis kuulemaan, mitä naisen tai tytön elämä on? Me emme pelkää miehiä siksi, että olemme jotenkin aivopestyjä,vaan siksi että meillä on järki päässä.

Minua trumpetettiin ensimmäisen kerran 11-vuotiaana koulussa. Siis kourittiin haarovälistä. Kourija ei ollut naispuolinen. Seuraavan kymmenen vuoden aikana jouduin näkemään useitakadulla kävelevien miesten peniksiä, vaikken olisi halunnut. Kun tulin baari-ikään, opin että lyhyttä hametta tai kiiltäviä, tiukkoja housuja ei pidä laittaa päälle jos ei halua vieraan miehen kättä perseeseensä. Opin senkin, että ihan sama mitä minulla on päällä, miehet tulevat epämiellyttävän lähelle. Opin hymyilemään nätisti ja pakenemaan paikalta sillä aikaa, kun tuntematon, itseäni kymmenen vuotta vanhempi mies kävi vessassa. Oletko muuten itse koskaan jännittänyt narikassa narikkalappu valmiina kädessä, toivoen että pääset ovesta ulos ennen kuin itseäsi tuplasti isompi mies, jolla selvästi on pakkomielle sinusta, palaa miestenhuoneesta?

Niin arvelinkin. 

Se "asenne", mikä sinusta on niin vastenmielinen, on miesten tytöille opettama. Puuttuisit mieluummin mieskavereidesi asenteeseen, että he voivat tehdä naisille mitä vaan.

ANALYYSI

Teksti koostuu kahdesta elementistä:

1. Todelliset, raskaat henkilökohtaiset kokemukset

Kirjoittaja kuvaa:

lapsuudessa koettua seksuaalista häirintää

julkisella paikalla tapahtunutta paljastelua

baariympäristössä tapahtunutta fyysistä koskemattomuuden loukkaamista

pelkoa fyysisestä väkivallasta

Nämä ovat vakavia, traumatisoivia ja valitettavasti monille naisille tuttuja ilmiöitä.

On täysin ymmärrettävää, että ihmiselle, joka on kokenut tällaista, syntyy syvä varovaisuus miehiä kohtaan.

Tätä osaa ei pidä vähätellä.

2. Kokemusten yleistämistä koskemaan kaikkia miehiä

Kirjoittaja kuitenkin tekee yleistyksen:

Puuttuisit mieluummin mieskavereidesi asenteeseen, että he voivat tehdä naisille mitä vain.

=> Tämä olettaa, että miehet kollektiivina ovat holtittomia, väkivaltaisia ja naisia hyväksikäyttäviä.

=> Se on rationalisoitua yleistystä traumaattisten kokemusten kautta ymmärrettävää tunneperäisesti, mutta silti virheellinen yleistys todellisuudesta.

3. Epäsuora syyllistäminen ja vastakkainasettelu

Kirjoittaja sanoo käytännössä:

et ole kokenut tätä, joten sinulla ei ole oikeutta kyseenalaistaa mitään

miehet opettivat tytöille pelon, joten syy on miehissä yleensä

Tämä lukitsee keskustelun eikä mahdollista dialogia.

Samalla se asettaa:

kaikki miehet = potentiaalinen uhka

kaikki naiset = miesten tekojen uhreja

Se on vahvasti polarisoivaa puhetta.

Vierailija
316/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todisti vain että selli ja psykoterapia tulisi tarpeeseen. "

Mutta mitään et minulle mahda. Vituttaako?

Vierailija
317/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siin

Tosielämässä katsot tuollaisen suuntaan ja se luimii karkuun. Harmiton.

Tuli kyllä mielikuva sellaisesta hikisestä, karvaisesta pullukasta, 155 cm mies-wannabesta uhkailujen perusteella 

Vierailija
318/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylellä oli hiljattain artikkeli siitä, miten nuoret suomalaismiehet fantasioivat väkivallasta naisia kohtaan. Never trust a male.

Vierailija
319/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisit mieluummin mieskavereidesi asenteeseen, että he voivat tehdä naisille mitä vain.

Miksi puuttua? Sitten olisi ilman kavereita ja vain vihollinen = nainen teoriassa hyötyy. 

Vierailija
320/385 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko saadaan uutta infoa lentokentältä, me kaikki kateelliset odotetaan! :D :D :D No tokihan palstan läskeimmät luuserit ovat kateellisia, ei siinä mitään, asuvat täällä aina, maalaistorvelot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi