Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ei ole miesvihaa, että nainen ei halua pariutua miehen kanssa

Vierailija
04.12.2025 |

Kyse on yksinkertaisesti kustannus-hyöty -analyysistä. 

Miksi ryhtyä johonkin, mistä saa takaisin vähemmän kuin itse antaa, ja mikä heikentää elämänlaatua eikä paranna sitä?

Älkää miehet ottako tätä niin tunteellisesti. Tiedätte mitä tehdä, jos haluatte muuttaa tilannetta. Pallo on teillä.

N007

Kommentit (328)

Vierailija
261/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen introverttina ihmisenä en tarvi enkä halua yhtään ketään jakamaan arkeani. Välttelen kaikkia tasapuolisesti.

N30+

Vierailija
262/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman oppinut, että elämänlaatua heikentää parisuhde miehen kanssa. En ole ns. perinteinen nainen, joka viihtyy keittiössä ja jaksaa sosialisoida pariskuntailloissa. Ja miesten on ollut vaikea kunnioittaa sitä, että en halua noukkia sukkia lattialta, muistuttaa jatkuvasti jälkien siivoamisesta jne. Bonuksena päälle anoppi, jonka pillin mukaan pitäisi tanssia. Ei kiitos. En inhoa miehiä. En vain halua niitä enää elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä väkivaltaa on jos mies lyö naista.

Miesten mielestä väkivaltaa on, jos nainen ei huoli miestä. Henkistä väkivaltaa, nimittäin.

Miehet on lumihiutaleita.

#miesvihanäkyväksi

1. Väitevastin asettaminen (straw man)

Teksti rakentaa karikatyyrin miesten ajattelusta: että miehet pitäisivät torjutuksi tulemista henkisenä väkivaltana. Tämä ei perustu faktaan tai tutkimukseen, vaan on kärjistys, jonka tarkoitus on naurunalaisistaa miehiä.

2. Halventava yleistys

Loppuväite Miehet on lumihiutaleita on selkeä, kollektiivinen halventaminen. Se esittää kaikki miehet herkkähipiäisinä ja heikkoina. Tämä on miesvihamielisen puheen muoto.

3. Provokatiivinen, polarisoiva asetelma

Teksti luo binäärin, jossa naiset ovat rationaalisia ja miehet nauretta

ChatGPT, mikä upea työkalu, kun itsellä ei argumentit riitä 

Vierailija
264/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyden määritelmään kuuluu, että henkilö pystyy solmimaan normaaleja ihmissuhteita ja perustamaan perheen.

Tämä on hyvä muistaa jos näitä ketjuja erehtyy lukemaan.

Suurin osa (n. 90 prossaa) palstalla asuvista naisista on pahasti MT-ongelmaisia, asuvat jossain junttilassa ja ylipainoisia reippaasti.

Ja kolme palstalla roikkuvaa maalaisvalasta alapeukuttaa, ai että ku ootte helppoja!

En asu maalla, en edes Suomessa. 😂

Vau, oikein ulkomailla! Ei taida paksun mahan alta varpaat näkyä :D

Tuota noin.. missä sä kuvittelet että ihmisen varpaat oikein sijaitsee?

Vierailija
265/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole valaskaan, vaan timmissä kunnossa oleva täti. 😊

Jos pysyttäisiin aiheessa ja jätettäisiin ääliö huomiotta?

Joo,  voidaan jättää ulkomaiden 150 kg yksinkertainen mummeli huomiotta, on varmasti tekemistä paljon siellä, kun vauvapalstalla roikkuu. Ja muistaa sen pussin laittaa ukon päähän! :D

Vierailija
266/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä väkivaltaa on jos mies lyö naista.

Miesten mielestä väkivaltaa on, jos nainen ei huoli miestä. Henkistä väkivaltaa, nimittäin.

Miehet on lumihiutaleita.

Fyysisellä ja henkisellä väkivallalla on aika paljon eroa ja eiköhän kaikki ymmärrä mitä ensimmäinen on.

Naisten mielestä on henkistä väkivaltaa, jos jostain tulee paha mieli. Olemme kaikki lumihiutaleita.

Puhumattakaan että nainen joutuu maksamaan osansa jostain.

Se on taloudellista väkivaltaa

Vierailija
267/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys vähentää naisten syöpiä, koska lasten hankkiminen on luonnollista ja kuuluu elämään.

Lapsettomuus aiheuttaa syöpiä naisilla koska evoluutio poistaa turhat yksilöt populaatiosta. 

Ei ole mulla synnytys auttanut. 2 syöpää leikattu.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Lopeta tupakointi ja alkoholin käyttö.  Vähennä meikkaamista ja liiku ja syö terveellisesti myös lihaa.

En tupakoi, en juo alkoholia. En käytä meikkiä. Syön terveellisesti ja lihaa. Minä harrastan liikuntaa.

V i t t u sä olet tyhmä.

Hihih, kalahti.. 😂

Vierailija
268/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys vähentää naisten syöpiä, koska lasten hankkiminen on luonnollista ja kuuluu elämään.

Lapsettomuus aiheuttaa syöpiä naisilla koska evoluutio poistaa turhat yksilöt populaatiosta. 

Ei ole mulla synnytys auttanut. 2 syöpää leikattu.

Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta. Lopeta tupakointi ja alkoholin käyttö.  Vähennä meikkaamista ja liiku ja syö terveellisesti myös lihaa.

En tupakoi, en juo alkoholia. En käytä meikkiä. Syön terveellisesti ja lihaa. Minä harrastan liikuntaa.

V i t t u sä olet tyhmä.

Hihih, kalahti.. 😂

Mummelit kuumenee toisilleen, aina saa nauraa!

Vierailija
269/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Naisviha näkyy kaikenkirjavina väkivaltafantasioina ja haaveina siitä miten monin tavoin naisilta pitäisi riistää tasavertaiset oikeudet yhteiskunnassa. 

Miesviha sitten taas... On sitä, että joku nainen ei halua intiimiä suhdetta jonkun miehen kanssa?

En ole ikinä kuullut edes äärimmäisimmänkään feministin haaveilevan väkivallasta miehiä kohtaan tai miesten polkemista yhteiskunnassa. Radikaalein tietämäni tapaus on julistanut että ei halua miespuolisoa elämäänsä, ei deittailla eikä minkäänlaisia seksuaalisia lähestymisiä miehiltä missään, milloinkaan. Mutta hänellä on silti miespuolisia ystäviä joita arvostaa suuresti, kohtelee hyvin miehiä arkisissa kohtaamisissa, kunnioittaa mieskollegoidensa osaamista jne. Hän ei ole ajamassa miehiä nurkkaan tai uhkaamassa niitä millään lailla, ainoastaan haluaa elää omaa elämäänsä ilman parisuhdet

Tämä on osuva tiivistys naisvihan ja "miesvihan" eroista.

Joka ei edes pidä paikkaansa.

Suomessa Saara Särmä on kunnostautunut aiheessa.

Vierailija
270/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei edes pidä paikkaansa.

Suomessa Saara Särmä on kunnostautunut aiheessa.

Hienoa, että keskustelet. Perustelethan mitä tarkoitat väitteelläsi, kiitos paljon!

Vierailija
271/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan naisia eikä johdu siitä ettei syrjää heru. Olen jo todella kauan sitten haudannut kaikki mahdolliset syrjän toiveeni enkä nykyään huolisi sitä vaikka tarjottaisiinkin.

Vihani johtuu siitä että naiset eivät tyydy saavuttamaansa etuoikeutettuun asemaan vaan pitää saada lisää, lisää, lisää! Te ette oikeasti Lepää ennenkuin olette tehneet miesten elämän mahdottomaksi tällä planeetalla. Siksi naisviha on tervettä ja ylevää ja kaikki naisten vastaiset toimet väkivalta, ja etenkin väkivalta, mukaan lukien ovat OIKEIN! 

Vierailija
272/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata pariutua kenenkään kanssa, jos ei oikeasti halua.

Vierailija
273/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on naiselle valtava rasite, siitä ei pääse mihinkään. Yleensä on parempi olla yksin kuin suhteessa.

On tietysti olemassa pieni määrä miehiä, jotka pystyvät hyvillä ominaisuuksillaan kompensoimaan parisuhteen aiheuttaman vaivan ja lisäksi vielä tuomaan jonkinlaista lisäarvoa naisen elämään. Mutta harvassa he ovat, ja haluavat tietenkin (ymmärrettävästi) pariutua jonkun ns. 5/5 -naisen kanssa. Ja minä en sellainen ole.

Tavallaan olisi kiva jos olisi parisuhde ja ehkä lapsiakin, mutta eihän sellaiseen voi ryhtyä jos mies ottaa enemmän kuin antaa. Ja niin "tavalliset miehet" tapaavat tehdä. 

#miesvihanäkyväksi

1. Sukupuolen perusteella yleistävä ja halventava narratiivi

Teksti esittää parisuhteen naiselle valtavana rasitteena ja väittää, että tavalliset miehet ottavat enemmän kuin antavat. Tämä on sukupuolittunut yleistys, jossa oletetaan miesten olevan lähtökohtaisesti huonoja kumppaneita.

2. Miesvihamielinen rakenne

Teksti sisältää ajatuksen, että:

vain harvat miehet tuovat yhtään lisäarvoa

useimmat ovat naiselle taakka

miehet ottavat enemmän kuin antavat

Tämä kehystää miehet hyödyntäjinä ja negatiivisena resurssikuluna, mikä on miesvihamielistä puhetapaa.

3. Projektiivinen, fatalistinen ajattelutapa

Tekstissä projisoidaan henkilökohtainen epävarmuus (en ole 5/5nainen) parisuhdemarkkinoihin ja esitetään se objektivisena totuutena miesnais-dynamiikasta.

Lopputulos on fatalismi: miehet ovat tällaisia, joten en voi saada toimivaa suhdetta.

4. Mahdollinen taustalla oleva kokemusperäinen pettymys, joka on yleistetty

Tekstin sävy kertoo pettymyksestä tai huonoista kokemuksista, mutta sen pohjalta on rakennettu koko sukupuolta koskeva miessvihamielinen teoria. Tämä on tyypillistä tunnepitoiselle kirjoittelulle.

Vierailija
274/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman oppinut, että elämänlaatua heikentää parisuhde miehen kanssa. En ole ns. perinteinen nainen, joka viihtyy keittiössä ja jaksaa sosialisoida pariskuntailloissa. Ja miesten on ollut vaikea kunnioittaa sitä, että en halua noukkia sukkia lattialta, muistuttaa jatkuvasti jälkien siivoamisesta jne. Bonuksena päälle anoppi, jonka pillin mukaan pitäisi tanssia. Ei kiitos. En inhoa miehiä. En vain halua niitä enää elämääni.

Mä viihdyn keittiössä. Olen molemmissa avioliitoissani laittanut kaikki ruoat, pidän siitä. Kääntöpuolena tulee sitten se, että komennan kuin vääpeli, ellei muuten tapahdu, tämäkään koti ei ole mikään hotelli, missä maataan sohvalla perse homeessa odottamassa sitä evästä. Jos jossain on aktiivisia miehiä, eivät ne ole kohdalle osuneet.

Vierailija
275/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aloitus. Olet vain sekoittanut sukupuolet.

Maailmalla ja suomessa se on miehet jotka eivät etsi parisuhteita. Siis ne hyvät miehet jotka kelpaisivat naisille. Katsos, naisilla ei ole mitään positiivista annettavaa miehille.

Sitten teille jää ne incelit jotka ovat kuvaamasi kaltaisia.

Oletteko ajatelleet muuttaa jotain jotta kelpaisitte, hyville miehille?

Loistavaa. Minulla ei tosiaankaan ole mitään annettavaa miehille. Minulle ei kelpaa minkäänlainen mies. Ei laatikkoleukalentäjä eikä kirurgijuristi. En ole kiinnostunut. 

Olen erityisen tyytyväinen tilanteeseen jos en kelpaa miehille ja saan näinollen olla rauhassa, joten ei minun kannata mitään muuttaa itsessäni tai olosuhteissa. 

Vierailija
276/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää.

Vierailija
277/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai häv piin  in ulkomaat, veri kuut, kaikki suomalaiset on tästä kateelllisia ja mieheni on kaupungin rumin mies, aina tarvii laittaa pussin päähän, että edes vähän hiekkatorttuni kastuisi!

Vierailija
278/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä, kun palstalla suomipunkero istuu päivästä toiseen, laitatko "ulkomaitten ihmeelle" pussin päähän että saa stondiksen :D

Minua oikein ilahduttaa kuinka huti näitä heittelet. 😄

Vierailija
279/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilemättä, kun palstalla suomipunkero istuu päivästä toiseen, laitatko "ulkomaitten ihmeelle" pussin päähän että saa stondiksen :D

Minua oikein ilahduttaa kuinka huti näitä heittelet. 😄

I kännöt spiik enimore suomea, koska olen ollut niin paljon in tö ulkmaat, kaikki kadehtii :D

Vierailija
280/328 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan naisia eikä johdu siitä ettei syrjää heru. Olen jo todella kauan sitten haudannut kaikki mahdolliset syrjän toiveeni enkä nykyään huolisi sitä vaikka tarjottaisiinkin.

Vihani johtuu siitä että naiset eivät tyydy saavuttamaansa etuoikeutettuun asemaan vaan pitää saada lisää, lisää, lisää! Te ette oikeasti Lepää ennenkuin olette tehneet miesten elämän mahdottomaksi tällä planeetalla. Siksi naisviha on tervettä ja ylevää ja kaikki naisten vastaiset toimet väkivalta, ja etenkin väkivalta, mukaan lukien ovat OIKEIN! 

Tarvit sellin ja psykoterapiaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi