Töihin tuleminen ahdistaa niin, että itkettää työntekijät kertovat Tampereen työllisyyspalveluiden ongelmista
Ylen tietojen mukaan useat Tampereen työllisyyspalveluiden työntekijät ovat ottaneet yhteyttä aviin työpaikan ongelmien vuoksi.
Avi ei vahvista työsuojeluun tulleita yhteydenottoja, koska yksittäistä työpaikkaa koskevat ilmoitukset ovat lain mukaan salassa pidettäviä. Yle on kuitenkin nähnyt kahden työntekijän aviin lähettämät viestit.
Yhtä lukuun ottamatta kaikki Ylen haastattelemat työntekijät kokevat, että tilanne on vaikuttanut kielteisesti siihen, millaista palvelua työnhakijat Tampereella tällä hetkellä saavat.
aamulehti.fi
Kommentit (293)
Tarkoitin edellisellä että ihmiwn saattaa olla menemättä työterveyteen vaikka olisi totaalisen uupunut tai vaikka käsi kipeänä, jos ylin johtaja viestittää että hän paheksuu sitä jos alaiset ovat sairaslomalla. Tällainen ei johda mihinkään hyvään ja aika epäinhimillistä.
jos joku uhkaillee ja kiusaa työpaikalla,usein syy on joku kiusallinen salaisuus. ei ole tehnyt töitään,on tehnyt pahan virheen ?peittelee jotain?
huono johtaja kiusaa, ei kykene organisoimaan tärkeitä toimia, talous sakkaa jne. olis kiva nähdä tampereen te palveluiden kirjanpitoa mihin menee rahat.onko liikaa outoja konsultti maksuja,kurssimatkoja jne kun pitää työnteijöitä kiusata....
sastamalan te palvelut on jalkautunut yrityksiin, viemällä pieniä lahjoja, samoin on opiskelijoiden ilmaistöitä mainostettu miljonääri yrittäjille lahjoin ja alkoholihuuruisin saunailloin, kunta toimijoiden taholta. siis nää rahat ohjautuu te palveluista ja kunnista rikkaille. siis aivan uskomatonta korruptioo.
jos laittais kamerat te palveluihin niin selviäsi mihin korrutioon menee miljadit.
kannatan että kelaan siirtyy te dokumentit, sekä dokumentti että maksatus ,koska te palvelut on turha. työnhaku pelkkä nettisivu. näin ei menisi turhaa rahaa,jos karenssit poistuu, niin kaikki hakee vapaasti haluamaansa paikkaa.kaikki hyötyy työnantaja hakija,valtio. te palvelut voidaan lopettaa,koska siellä ei ole mitään järkevää toimintoa.
koulutus on kouluissa,maksut kelassa, sairaat,sairastaa kotona.te palvelut ei tarjoa yhtään muuta, kun syöttöporsas aputyöpaikan ja se voidaan lopettaa täysin.paras säästökohde.
Olen työllisyyspalvelujen kauhu. Sen takia työkkärissä ne ei ota minuun yhteyttä eikä minulla ole mitään hakemuspakkoa. Olen valittanut 10 vuotta työkkärin virkailijoiden toimista ja oikeudessa on selvitetty asiat yleensä ja olen aina voittanut. Ne tekee virkarikoksia jatkuvasti, uhkailevat ja kirjoittavat perättömiä lausuntoja kuten että olen sairas ja työkyvytön. Sitten on pitänyt mennä oikeuteen selvittää olenko työkyvytön ja oikeus totesi että olen täysin terve. Piti haastaa lääkäri todistamaan. Kuluja tullut valtiolle varmaan 20000 euroa minun takia. Sen takia ne työkkärissä ei soittele minulle.
Jos työssä käynti niin kovasti itkettää niin kokeilisivat olla työttöminä potkittavana. Varmaan sillon kovastikin naurattais.
totta joka päätöksen voi vetää oikeuteen ja väärä päätös voi pyytää korjattavaksi paikassa jossa päätös tehty.ei voi tehdä laitonta päätöstä. kannella voi aina vääryydestä ja oikeusasiamies tekee siitä lausunnon.
aina kannattaa valittaa työkkärin perseilysta aville sen voi tehdä etänä ja aluehallintoviraston sivulla ohjeet.tosin se virasto tais vaihtua ely tms muotoon.oikeusasiamihen sivut löytyy eduskunnan tiedoista valituksen voi netissä tehdä..
Vierailija kirjoitti:
voi nyyh, eikö sosionomien tukityö kuvioissa olekaan mukavaa?
Sori, mutta siellä on paljon hallintotieteiden maistereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaistahan se on aina naisvaltaisilla aloilla
Mutta ei tarvitsisi olla! Regina Saari on täydellisesti epäpätevä johtamaan näin isoa organisaatiota. Tuossa puhuttelukeississä ei outoa ole pelkästään se, että rivityöntekijä on otettu 2 esihenkilön puhutteluun, vaan että hänet on otettu kahden ylimmän esihenkilön puhutteluun asiallisen kritiikin esittämisestä, eikä esimerkiksi oman lähiesihenkilönsä puhutteluun. Melkoista pelkuruutta ylimmiltä johtajilta, etteivät uskalla tavata rivityöntekijää yksin, vaan pakko rakentaa 2 vs 1 tilanne, vaikka jo muutenkin valta-asetelma Työllisyyspalveluiden johtajan ja rivityöntekijän välillä on suuri.
Tampereen Työllisyyspalveluissa puhutellaan työntekijä 2 esihenkilöä + 1 työntekijä -mallilla. Kovasti luvattiin ottaa pari muutakin mukaan keskusteluun, mitä ei koskaan järjestetty. Toisen näistä työntekijöistä tunsin hyvin, niin setvittiin välejä sitten vapaa-ajalla hyvin tuloksin. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
veikkaan että karenssin antamisesta saa jotain palkkioo. koska niitä lätkitään täysin laittomasti ja paljon.yrittävät säästää sillä että ihmisen ajetaan leipäjonoon ja asunnottomaksi. pelkkää pahuutta.
Jos tuommoisia ilman todellisia perusteita annetaan niin tietäisin ainakin mitä itse tekisin jos noin kävisi. Ei kannattaisi kenenkään virkailijan ottaa sitä riskiä mitä tuollaisesta perusteettomasta päätöksestä seuraisi. Se kun voi olla se viimeinen pisara siinä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa stressaantuneen työntekijän mennä suoraan työterveyteen. Ja sitä kautta saada apua itselleen. Eikä puhua kenellekään mistään ongelmista työpaikalla. Koska lopputulos on sitten tämä että pilkataan työnjohdon puolesta. Tai joutuu puhutteluun.
Itse kärvistelin aikoinani töissä jossa esimies esim. kertoi toisten terveysasioita muille työntekijöille. Työvuorot meni miten sattuu. Kiireisinä päivinä oli vähän porukkaa töissä yms. Joillekin ei sanottu mistään mutta toiset saivat huutoa ja kiukuttelua osakseen.
Tein Ritolat ja otin lopputilin. Tykkäsin työstäni mutta huono johtaminen oli ongelma. Olen nyt mukavassa työssä.
Tuli mieleen että työterveyteen meneminen on regina saaren linkedin-päivityksen mukaan ollut myös paheksuttavaa tai jollakin tavalla johdon halveksimaa ja kiellettyä. Varsinkin jo
Jos tuollaista tapahtuu niin yhteys ja ilmoitus sekä liittoon ja työsuojelupiiriin. Täysin asiatonta ja laitonta. Nykyään kannattaa aina nauhoittaa kaikki henkilökohtaiset keskustelut ja säästää kirjalliset viestit ja kommentit jos niitä myöhemmin tarvitsee todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Te-palvelut tulisi yksityistää. Ja todennäköisesti silloin ainakin osa saisi hyvää palvelua. Nyt kaikkien saama palvelu on lähes samaa. Ei yksilöityä.
Kyllähän tässä pikkuhiljaa kaikki yksityistetään, kun hallitus juoksee EK:n sätkynukkena. Siitä sitten voi olla montaa mieltä, onko sellainen yhteiskunta hyvä, jossa matalapalkkatyöntekijät, sairaat ja työttömät asuvat autoissa tai teltoissa ja kaduilla ei uskalla kävellä ryöstön pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen työllisyyspalvelujen kauhu. Sen takia työkkärissä ne ei ota minuun yhteyttä eikä minulla ole mitään hakemuspakkoa. Olen valittanut 10 vuotta työkkärin virkailijoiden toimista ja oikeudessa on selvitetty asiat yleensä ja olen aina voittanut. Ne tekee virkarikoksia jatkuvasti, uhkailevat ja kirjoittavat perättömiä lausuntoja kuten että olen sairas ja työkyvytön. Sitten on pitänyt mennä oikeuteen selvittää olenko työkyvytön ja oikeus totesi että olen täysin terve. Piti haastaa lääkäri todistamaan. Kuluja tullut valtiolle varmaan 20000 euroa minun takia. Sen takia ne työkkärissä ei soittele minulle.
Jos olet noin pätevä, mikset samalla älyllä ja energialla hanki töitä tai perusta yritystä? Jos et siis nimenomaan ole sairas ja työkyvytön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää mistä ahdistus johtuu kun eihän työllisyyspalveluiden työntekijöillä ole mitään tuotantotavoitteita vaan aika vapaasti saavat tehdä mitä parhaaksi katsovat. Koskaan en ole kuullut että joku olisi saanut töitä työvoimatoimiston kautta. Voisiko joku tarkentaa mistä on kyse.
Sehän onkin hallintohimmeli ja lausuntoautomaatti.
Työvälitys kyllä pitäisi yksityistää nopeasti.
Vuokratyöfirmojahan ei olekaan.
Eikä niihin kuka tahansa voi vaikka heti hakeutua asiakkaaksi vaikka kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
veikkaan että karenssin antamisesta saa jotain palkkioo. koska niitä lätkitään täysin laittomasti ja paljon.yrittävät säästää sillä että ihmisen ajetaan leipäjonoon ja asunnottomaksi. pelkkää pahuutta.
Jos tuommoisia ilman todellisia perusteita annetaan niin tietäisin ainakin mitä itse tekisin jos noin kävisi. Ei kannattaisi kenenkään virkailijan ottaa sitä riskiä mitä tuollaisesta perusteettomasta päätöksestä seuraisi. Se kun voi olla se viimeinen pisara siinä tilanteessa.
Laiton uhkailu anonyymipalstalla kertoo kaiken kyvyistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, verovirkailijakin saa bonusta veroprosenttisi nostosta ja poliisi sakottamisestasi. Valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Regina taitaa olla trade, mikähän koulutus tolla toiselka mammalla on ? Alaisina ytm, htm , fm, ktm. Ei ihme että ei riitä taidot korkeakoulutettujen alaisten johtamiseen, ei oo leadership taitoja.
Korkeakoulututkinto ei takaa hyviä johtamistaitoja,eikö tämä ole kelasta tullut esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, sinulla on usein ja isoja haasteita myös poliisin, ehdonalaisvalvojan, sossun, lastensuojelun ja terveydenhuollon kanssa?
Kumpi olet työvoimavirkailija vai sosiaalityöntekijä? Ei tule muita ammatteja, joissa saa vapaasti vetää noinkin asiattomia ja perusteettomia päätelmiä.
Muissa ammateissa työntekijä saa nopeasti näpeilleen asiattomasta käyttäytymisestä, mutta työvoimavirkailijat ja sosiaalityöntekijät saa lausua sen viimeisen totuuden.
Mikset tee valitusta tai vie asiaa jotain muuta kautta eteenpäin, jos saat asiatonta tai lainvastaista palvelua joltakin taholta? Valitus Regina Saarelle asti tuottanee korjauksen? Kyllä ne asiat joku korjaa, jos on tehty virhe.
Kun kerran saat kieltävän lausunnon työvoimavirkailijalta sitä ei mikään taho muuta,voit valittaa niin moneen paikkaan kuin on mahdollista. Nuo oikaisu viranomaiset pitävät yhtä työvoimavikailijan lausunnon kanssa. Eduskunnan edunvalvoja ei ota käsittelyyn. Vaikea yksityisen ihmisen on käräjille lähteä,jos häviää joutuu maksuhenkilöksi kaikesta ei takeita että saa korkeampaan valitusoikeuden. Koko järjestelmä on mätä ja tulisi purkaa.
toisaan tää reginahan pilkkaa sairaslomalaisia ja syyttää sairaita. siitä tää koko keissi lähtikin,nettikiusaamisesta liikkeelle. jos teillä on linked in niin siellä voi varmaan lukea niitä viestejä.
niiden tekstien perusteella on aika kammottava ajatusmaailma. onko regina itse edes täysin terve?kun haukkuu sairaita työntekijöitä.
uskaltaako tuonne enää asiakkaana mennä tapaamisiin jos tilanne on noin tulehtunut?
Tuli mieleen että työterveyteen meneminen on regina saaren linkedin-päivityksen mukaan ollut myös paheksuttavaa tai jollakin tavalla johdon halveksimaa ja kiellettyä. Varsinkin jos työntekijällä on uupumuksen oirehia. Eli tässä kuviossa näyttää siltä että työntekijä ei saisi kritisoida johtajaa, ei mennä työterveyteen, ei puhua medialle tai muuallekaan. Vaihtoehtoja olisi silloin vain nämä: tottele ja älä kyseinalaista tai vaihda työpaikkaa. Nyt sitten kun on pikkuisen hankala tilanne työttömyyttä paljon niin työntekijöille jää vaihtoehtona vain yksi: tottele, kritiikki kielletty. Onko se poikkeuksellista,, että tällaisessa sitten työntekijöillä on paha olla? Tämä kummastuttaa, mutta olisko tätä huonoa johtamista myös muilla naisvaltaisilla aloilla? Sellainen mielikuva tullut.