Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät tulosidonnaisiksi!

Vierailija
03.12.2025 |

Näinä aikoina ei tarvitse veronmaksajien rahoilla lihottaa rikkaiden lasten sijoitussalkkuja.

Kommentit (284)

Vierailija
141/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tässä ketjussa paljon rikkaita puolustamassa oikeuttaan Kelan tukiin. Olen ihan hämmästynyt, luulin rikkaiden tekevän jotain muuta kuin notkuvan vauvapalstalla. 

Vai onko se niin että joku keskiluokkaan köyhyydestä noussut kokee itsensä nyt rikkaaksi ja puolustaa oikeasti rikkaiden etuja? 

Tämä selittäisi ilmiön miksi Sari Sairaanhoitaja vuodesta toiseen äänestää kokoomusta. 

Vierailija
142/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois kaikilta. Varakkaampiin ei vaikuta ja toimeentulotuessa sen saa takaisin.

Joo kaikilta pois ja onneksi toimeentulotukeakin leikataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen perustulo kaikille.

Lopetetaan aivan kaikki tuet ja hakemukseen viimeisen vuoden tulot, jokka Kela saa suoraan tulorekisteristä, ja varallisuus, nekin saa tietoon aika hyvin maamittauslaitokselta ja pankilta. Tekoäly valjastetaan käymään tehokkaasti hakemukset läpi.

Problem solved.

Vierailija
144/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki symboliset sosiaalituet pois tällaisina aikoina. Me emme lapsilisiä tarvitse. T. Varakas perhe

Sitten mä heräsin ja täytin mun työttömyyskorvaushakemukseni

Kannattaa täyttää jatkossakin, niin et tipu toimeentulotuelle. Kannustan kyllä sinua menemään töihin. 

Vierailija
145/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa yhteiskunnallista talouspolitiikkaa olisi ottaa lapsilisät pois yli 4000 euroa tienaavalta ihmiseltä. Veronmaksajan rooli ei ole kustantaa veroja mm. lasten säästötilille, taikka muuhun kulutukseen. Lapsilisät kuuluvat vain tulotasojen alempiin kansalaisiin. Kokoomus ja RKP vastustaa ja ideologisesta kulttuurista johtuen. Suomi ei pyöri, kun edm. puolueet ovat itsekkäitä vapaa-matkustajia suomessa. 

Lapsilisät pitäisi poistaa myös alle 100 ÄO:n onaavulta, emmehän halua heidän lisääntyvän. Idiootteja on jo tarpeeksi Suomessa ilman teitä 

Vierailija
146/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisän voisi muuttaa työkannusteiseksi. Jokaisesta lapsesta maksettaisi kuten nytkin mutta lisäksi saisi vähentää ansioverotuksesta ko. summan. Voitaisi lisätä lapsettomankin työmotivaatiota niin että ansioverotuksesta saisi vähentää yhden lapsen verran jokainen yksityisellä työskentelevä.

Vierailija
147/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tässä ketjussa paljon rikkaita puolustamassa oikeuttaan Kelan tukiin. Olen ihan hämmästynyt, luulin rikkaiden tekevän jotain muuta kuin notkuvan vauvapalstalla. 

Vai onko se niin että joku keskiluokkaan köyhyydestä noussut kokee itsensä nyt rikkaaksi ja puolustaa oikeasti rikkaiden etuja? 

Tämä selittäisi ilmiön miksi Sari Sairaanhoitaja vuodesta toiseen äänestää kokoomusta. 

No ensinnäkin sulla pitäisi olla älyä sen verran että kun rikas tekee vauvan se häviää ihan helvetisti.

Mun vaimo on hoitovapaalla saa käteen 2800€. Töissä sai 5000€ käteen.

Vierailija
148/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin sulla pitäisi olla älyä sen verran että kun rikas tekee vauvan se häviää ihan helvetisti.

Ei 5000e tienaava sentään rikas ole eikä hyvätuloinenkaan :D

Vierailija
149/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te mitään saatanan rikkaita ole.

Vierailija
150/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alempi keskiluokka puolustamassa rikkaiden etuja... juuri SariSairaanhoitaja-ilmiötä parhaimmillaan. 

Vierailija
151/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsilisä ei ole mikään alamittaisten ihmisten toimeentulotuki, lapsilisällä on ihan erilainen funktio. Meillä tasataan jo nyt tuloeroja hyvin aggressiivisesti useilla päällekkäisillä tavoilla, joiden lopputuloksena tässä maassa on hyvin nihkeää yrittää opiskella tai edetä elämässä. Kyllä työnteosta rangaistaan jo nykyisellään ihan riittävästi. Jotain pitää jättää maksumiehillekin käteen.

Tämä. Verottaja vie tulonsaajilta tuhkatkin pesästä, jotta toiset voivat maata sohvalla. Valtio nyhtää kyllä kaiken irti minkä saa työtätekeviltä ja ns "rikkailta", joita ei juurikaan Suomessa ole. On oikeus ja kohtuus, että ne jotka tätä kansakuntaa elättävät, saavat vähän itsekin takaisin, vaikka sitten lapsilidän muodossa. 

Vierailija
152/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette te mitään saatanan rikkaita ole.

5000€ käteen tarkoittaa progressiivisessa verotuksessa yli 2* mediaani palkkaa. Kyllä tuo taitaa jo rikkaaksi kääntyä?

Vierailija
153/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa yhteiskunnallista talouspolitiikkaa olisi ottaa lapsilisät pois yli 4000 euroa tienaavalta ihmiseltä. Veronmaksajan rooli ei ole kustantaa veroja mm. lasten säästötilille, taikka muuhun kulutukseen. Lapsilisät kuuluvat vain tulotasojen alempiin kansalaisiin. Kokoomus ja RKP vastustaa ja ideologisesta kulttuurista johtuen. Suomi ei pyöri, kun edm. puolueet ovat itsekkäitä vapaa-matkustajia suomessa. 

Joo, eiköhän ne yli 4k tienaavat maksa jo nyt ihan tarpeeksi veroja. Käytännössähän tuo olisi veronkorotus. Kuten on myös se, että joutuu maksamaan päiväkotimaksuja, joita tarpeeksi huonolla tulolla varustettu ei maksa.

Kaikki se, missä hyvätuloinen maksaa enemmän kuin pienituloinen, on tämän suoran tuloveron jäätävän progression lisäksi yksi kovemman verotuksen muoto.

Vierailija
154/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisän voisi muuttaa kokonaan veroetuudeksi. Esimerkiksi perheen työssäkäyvä(/t) aikuiset saavat verohelpotusta sen 120€/kk/lapsi sen sijaan että se maksetaan erillisenä tulona tilille. 

Vierailija
155/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, rikaspa hyvinkin. Jos on vaikka useampilapsinen perhe ja toinen vanhemmista jää hoitovapaalle, niin on tosi rikasta 4k tienaavalla ihmisellä kun sillä pitää elättää 4-6 ihmistä ja sitä silti verotetaan melkein yhtä kovasti kuin sinkun tuloista.

Sen lisäksi sinkku voi asua pienessä ja sekä ylläpitokuluiltaan, että hankintahinnaltaan edullisessa asunnossa ja autoksi riittää joku edullinen pikkukippo joka kulkee lähes bensiinin hajulla.

Vierailija
156/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 5000e tienaava sentään rikas ole eikä hyvätuloinenkaan :D

Hyvätuloisten rajana on pidetty Suomessa 50k€ vuodessa. Tuo tienaa jotain +110k€ vuodessa.

Vierailija
157/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oikeasti rikkaita on joku promillen murto-osa koko väestöstä. Jos lapsilisiä ruvettaisiin tulojen mukaan vähentämään, niin käytännössä varmasti keskituloiset työssäkävijät olisivat suhteellisesti se suurin häviäjä. Sama ongelma on tässä maassa ollut joka ikisessä uudistuksessa, joka äänestäjille myydään sillä että eihän tämä koske kuin rikkaita.

Vierailija
158/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät on kaikkein tasa-arvoisin asia täällä Suomessa.

Se maksetaan samansuuruisena niin köyhälle kuin rikkaallekin.

Vierailija
159/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti ole rikas, verotus pitää siitä huolen. 

Vierailija
160/284 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, rikaspa hyvinkin. Jos on vaikka useampilapsinen perhe ja toinen vanhemmista jää hoitovapaalle, niin on tosi rikasta 4k tienaavalla ihmisellä kun sillä pitää elättää 4-6 ihmistä ja sitä silti verotetaan melkein yhtä kovasti kuin sinkun tuloista.

Sen lisäksi sinkku voi asua pienessä ja sekä ylläpitokuluiltaan, että hankintahinnaltaan edullisessa asunnossa ja autoksi riittää joku edullinen pikkukippo joka kulkee lähes bensiinin hajulla.

Valintoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän