Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku, naapuri väitti epäsuorasti lasteni vievän hänen lapsiltaan hoitopaikan.

Vierailija
20.04.2007 |

Minä olen siis " kotiäiti" , lapset 5v, 2,5v ja tasan 1v. Viime aikoina äitini on kuollut, mieheni on sairastunut vakavasti, olen saanut keskenmenon rv 16 ja mm. miehen sairastumisen vuoksi rahatilanne asuntolainoineen on aika huono, mikä myös lisää stressiä. Lopulta tuli päivä, jolloin itkin vaan, ja seuraava, ja sitäkin seuraava. Nyt on diagnoosina masennus, käyn terapiassa, syön lääkkeitä, ja yritän jaksaa. Mulle SUOSITELTIIN, että laittaisin isommat lapset hoitoon, ainakin toistaiseksi, kun ei minusta itsestäni edellisinä viikkoina juuri ollut hoitajaksi yhdellekään. Kaksi vanhinta on nyt siis lyhyttä päivää lähipäiväkodissa (meillä ei ole autoa, eikä minusta tai miehestä ole kuskaan lapsia kauas päiväkotiin). Pienintä en millään vielä raaskinut viedä hoitoon, ja itkua tuhersin keskimmäisenkin kohdalla.

Pihalla näin naapuria, joka avautui minulle, kuinka hän ei vieläkään pääse töihin, vaikka asuntolaina painaa pahasti niskassa. Lapsille ei kuulemma järjesty paikkaa kuin lähes 7 km päästä, ja ihmetteli sitten, miksi minun lapset pääsi lähipäiväkotiin, vaikka minä oon pienimmän kanssa kotona.

Siis mä en ymmärrä!!! Vaikka kuin vituttais, niin eikö ihmisillä oo mitään tapoja!!! Mä en edes kehtais noin sanoa naapurille (tai kellekään), vaikka kuin harmittais ettei omat lapset saa hoitopaikkaa läheltä. Heillä sitäpaitsi on auto, joten eihän siihen 7 km ajamiseen nyt niin älyttömästi mene aikaa tai tule kustannuksia!! Vitsit että mulla on paha mieli ja sapettaa! Pitäkööt nyt sitten mun lapsia virikelapsina ja haukkukoot, en silti halunnut alkaa naapurille tilittää masennuksesta ja muista huolistani.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itsekin uskon että tää tästä paremmaksi muuttuu, pari viikkoa sitten en olisi edes jaksanut koneelle tulla kirjoittamaan, kun makoilin vaan kaiket päivät enkä itseäni lähes ylös saanut.

Harmittaa vaan niin ne naapurin sanat, jotenkin vain koin ne vähän syyllistävänä. Johtunee ehkä siitä, että mulle oli tosi kova pala laittaa lapset hoitoon. Tiedän että lapsille tämä järjestely on parempi tällä hetkellä.

ap

Vierailija
22/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsyttää, jos virikehoitolapset täyttävät päiväkotipaikat ja työssäkäyvien lapset pistetään eri päiväkoteihin ympäri kaupunkia. Jonkinlainen pisteytysjärjestelmä pitäisi olla siihen miten päiväkotipaikat jaetaan. Parikin tutttavaperhettä on joutunut laittamaan lapsensa yksityiseen päiväkotiin, kun muuten eivät olisi saaneet lapsiaan samaan päiväkotiin.

Subjektiivisessa oikeudessa päivähoitoon on kuitenkin hyvät puolensa ja pisteytysjärjestelmä olisi varmasti hankala kehittää niin, että se olisi varmasti oikeudenmukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, uskon, että ratkaisu on oikea.

Vierailija
24/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajetakkaan

Vierailija
25/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne jaksaa kyllä tulla kaatamaan toisille pa...kaa niskaan!!

Mikä ihme se iihen peilattuna on, jos ap jaksaa viedä roskat ulos ja lapset päiväkotiin???

Vierailija
26/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisijaisesti lähimmän hoitopaikan lapselle ja muille sitten kauempaa. Kotona olevilla vanhemilla on koko päivä aikaa viedä lapsensa hoitoon ja hakea ne myös sieltä.

Vierailija
27/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sairastuin masennukseen kuopuksen ollessa vauva, koska hän nukkui ja nukkuu nyt 1 v vieläkin melko huonosti. Eikä hoitoapua ole ollut. Meidän esikoinen meni 2 v pph:lle ja on viihtynyt tosi hyvin ja oppinut valtavasti uusia asioita. Sydämeen otti laittaa hänet hoitoon, mutta tällaisessa tapauksessa se on ollut paras ratkaisu. Vähitellen se elämäntilanne helpottuu ja elämä alkaa taas maistua paremmalta.

Kaikkea hyvää jatkossa!

Vierailija
28/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kumma jos nro 17 on todella niin masentunut ettei saa puettua, niin miten ihmeessä jaksaa istua koneella ja jopa naputella viestejä. Merkillistä masennusta...

Vierailija
29/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilannetta. Samalla kuitenkin pidät itsestään selvänä, että Sinä tiedät täsmälleen naapurin tilanteen! Miksi ihmeessä kuvittelet, että vain teillä on ongelmia ja naapuri voi ihan hyvin viedä lapset pitemmälle???

Vierailija
30/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös äärettömän omanapaisia.

Vierailija
31/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen samoin kuin joku tuossa aikaisemminkin, että olet itse syyllistänyt itseäsi siitä että olet saanut/vienyt lapset päivähoitoon ja naapurisi jutellessa asiasta koit että myös hän syyllistää sinua.

Vaikea sanoa kun en tunne naapuriasi, mutta olisi kyllä itsekin ihan viattomasti ääneen ihmetellä/harmitella sitä etten olisi saanut lapsiani lähipäiväkotiin hoitoon - onhan se ihan luonnollista että saattaa jurppia viedä lapset kauemmaksi. Mutta ei se sitä välttämättä tarkoita että hän laittaisi asian sinun syyksesi - onhan siellä päiväkodissa muitakin lapsia hoidossa... Sellaisia me ihmiset ollaan, tulkitaan toisten sanomisia vähän liikaakin rivien välistä ja omista lähtökohdista. Ja juuri niissä tilanteissa syntyy näitä konflikteja kun ei tiedetä ihan tarkkaan mitä toinen vailla sen suurempaa merkitystä ajattelee ääneen.

Toivotan sinulle aurinkoista kevättä ja kesää, hoidahan nyt itsesi kuntoon sen kummempia toisten ajatuksista tai sanomisista piittaamatta!

Vierailija
32/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
33/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin hyvin myös ymmärtää, että naapuria, joka ei tiedä teidän taustoja, harmittaa. Sinulla ei ole tietenkään mitään velvollisuutta kertoa hänelle tilanteestanne, mutta jo haluat vähentää naapurin paheksuntaa, niin voit halutessasi sanoa, että teillä on terveydellisiä syitä, joiden takia vanhemmat lapset tarvitsevat hoitopaikkaa.

Vierailija
34/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun lapsesi paikkahakemusta ei ollut tarhassa ja siellä kun ei kuulemma odotella tuleeko jonkun mamman lapset mahdollisesti sinne joskus hoitoon.

voisit viellä vihjailla, että autollahan tua matka hyvin kulkee, vai eikö auto ole käytettävissä.

Vierailija
35/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksat kuitenkin täällä roikkua, hyvä, saatat olla jo paranemassa.

Vierailija
36/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentuneena sitä vaan ottaa asiat helposti itseensä.

Mutta ihan yleisesti tästä ap:n tapauksesta johtuen en mene ketään syyllistämään lasten hoitoonviemisestä, en ole naapureiden perhetilanteista niin perillä että voisin sen perusteella hoidontarvetta arvioida. ja ymmärrän hyvin ettei jokainen edes ole valmis sairaskertomustaan kaikille esittelemmään, voi jopa päinvastoin vähätellä tilannettaan ja puhua kuinka kiva on kun saa esikoisen hoitoon ja näin aikaa vauvan kanssa. Tiedän tällaisenkin tapauksen ja häntäkin ovat naapurit ihmetelleet.

Mutta toisaalta eihän ap tässäkään tunne taas naapurin tilannetta. Ehkä heillä laina on todella iso ja työpaikan menettäminen pelottaa. Vaikka auto löytyy, niin se saattaa olla esim pitkää työpäivää tekevän miehen käytössä, niin että lasten hoitoon viemisestä vastaava äiti olisi liikkeellä julkisilla. tai tuhat muuta syytä mitä hän ei halunnut ap:lle kertoa.

Vierailija
37/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet ihmiset eivät yleensä näe omaa napaansa pidemmälle. Minulla on masentunut kaveri eikä hän koskaan ehdi kuuntelemaan mitä muille ihmisille kuuluu. Hän soittaa useita tunteja pitkiä puheluita, itkee ja huutaa, eikä välitä yhtään minkälainen tilanne minulla on kotona ja onko minulla mahdollisesti aikaa kuunnella hänen tilityksiään.

Vierailija
38/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Masentuneet ihmiset eivät yleensä näe omaa napaansa pidemmälle. Minulla on masentunut kaveri eikä hän koskaan ehdi kuuntelemaan mitä muille ihmisille kuuluu. Hän soittaa useita tunteja pitkiä puheluita, itkee ja huutaa, eikä välitä yhtään minkälainen tilanne minulla on kotona ja onko minulla mahdollisesti aikaa kuunnella hänen tilityksiään.

Ei imlmeisesti sitä, mitä se oikeasti tarkoittaa.

Masentunut ei KYKENE, eikä JAKSA olla kiinnostunut muista. Mitä sä luulet, jos on ongelmia ylösnousemisen, pukemisen, syömisen, yleensäkin elämisen kanssa, että pystyykö siinä vielä ottamaan vastaan muidenkin ongelmat?

Vierailija
39/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
40/41 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä mitään muuta väittänytkään.

t. masentuneen sisko