Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen mies haluaa olla oman naisensa sankari

Vierailija
02.12.2025 |

Miten nainen voi tukea tätä? No esimerkiksi niin että antaa miehen avata sen oven, pyytää mieheltä neuvoja tai apua jossain asiassa tai antaa miehen opettaa itselleen jokin uusi taito. 

Mies saa kuulkaas tuollaisesta lähes supervoimat. 

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen tietää, että tämä ei ole totta. Kuinkahan moni nainen on kysynyt miestä monta kertaa apua mieheltä, ja vastauksena tulee sohvalta istuvalta mieheltä jotain joojoo, ei nyt oo aikaa, katsotaan sit kohta. Puolen vuoden päästä nainen päättää tehdä asian itse tai pyytää jotain toista apuun. 

Kyllä mies sen silloin tekee, kun nainen vie hänelle tiukan säilykepurkin avattavaksi.

En ole kyllä ikinä tarvinnut miehen apua säilykepurkin avaamiseen. Osaako ne tehdä jotain oikeasti hyödyllistä? 

Minä tarvitsin, kun käsi oli kipeä enkä saanut purkkia yhdellä kädellä auki. Toki kiittelin miestä asiasta.

Vierailija
82/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena olen sitä mieltä, että nainenkin haluaa katsoa miestä ylöspäin. Mutta ei se onnistu, ellei nainen aidosti arvosta miestä. Eli jo puolison valinnassa pitää huomioida se, että nainen ottaa miehen, jonka älyä tai jotain muuta naisen arvostamaa ominaisuutta nainen oikeasti ihailee. 

Ja miehen on tärkeää ottaa tämä huomioon, eikä mies saa ottaa kotona avuttoman lapsen roolia. Jos mies esittää, ettei löydä omia tavaroitaan tai ei osaa tavallisia kotitöitä, se sammuttaa naisen rakkauden pikkuhiljaa. 

Muuten samaa mieltä, mutta naisilla on pirullinen tapa piilottaa miehen tavarat "oikeisiin paikkoihin".

Ja kun kysyt missä on xx, niin vastaus on "Siinä kaapissa, missä xx säilytetään!".

Jepjep.

No meillä on ainakin ihan selkeä säilytyssysteemi, joka ollaan laadittu miehen kanssa yhdessä, moni näistä itsestäänselvyyksiä. Esim.

Sukat sukkalaatikossa, alkkarit alkkarilaatikossa. Likaiset pyykit pyykkikorissa lajiteltuina pesuohjeen mukaan.

Ruuvit ja naulat omissa pienissä purkeissaan, lajiteltuna koon mukaan.

Laturit ja johdot omassa laatikossaan, jotta ei tarvitse koskaan kaivaa piuhoja ympäri taloa.

Tärkeät paperit niille varatussa lokerikossa tai arkistokaapissa.

Passit ja arvoesineet turvalokerossa.

Kotiin liittyvät ohjekirjat ja käyttöoppaat omassa kansiossaan, järjestettynä laitekohtaisesti.

Paristot AAA ja AA omissa erillisissä rasioissaan, merkittynä kirjaimilla.

Jne. jne.

Tämä juuri. Jos te miehet, ette löydä tavaroitanne niin miksi, ette yhdessä istu sen vaimon kanssa alas ja yhdessä suunnittele mihin tulevaisuudessa mikin tavara laitetaan. Kun molemmat tietävät missä se tavaran paikka on niin se kyllä löytyy aina sieltä omalta paikaltaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kysyä neuvoa ja opetusta, jos miehellä oikeasti on tietoa ja taitoa mua enemmän ko. asiassa. Jos ei, en ala leikkiä tyhmää. Lisäksi hommaan kuuluu se, että myös minä saan sitten opettaa ja neuvoa. Ja aukoa ovia. Pidän lähinnä sankarin vastakohtana miestä, joka kuvittelee että hänellä on jotain taikaerilaisuutta, joka oikeuttaa hänet pitämään tärkeänä krediitin saamista taidoistaan tai pikkuteoista, mutta minä en sellaista muka tarvitse. Ja ei, minulle ei riitä kiitokset ruuanlaitosta ja leipomisesta jonain erilaisuusvaihtarina. 

Suoraan sanottuna, jos mun silmissä haluaa sankaripisteitä, se onnistuu tekemällä oma-aloitteisesti päivittäin kotitöitä ja pitämällä ainakin puolet kaikista vanhempainvapaista. Ei suinkaan niin, että avataan ovi ja autetaan takki päälle, ja odoteta sitten "reilusti" vastavuoroisen tekona multa päävastuuta lasten- ja kodinhoidosta ja työelämätauoista. Ilman sankariarvostusta tietty!

Vierailija
84/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole mutkikkaampaa kuin pyytää miehen apua johonkin asiaan. Seuraavat säännöt pätevät:

- Älä pyydä apua pikkuasiaan jonka voisit tehdä itse

- Älä missään nimessä anna mitään palautetta miehelle (edes rakentavaa)

- Et saa ikinä asettaa aikarajaa sille kuinka nopeasti miehen pitäisi tehdä se pyydetty asia

- Muista aina kiittää miestä vuolaasti

Ja varsinkin silloin kun se asia on tehty päin helvettiä niin muista kuitenkin kiittää reipasta poikaa kun edes yritti.

Vierailija
85/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena olen sitä mieltä, että nainenkin haluaa katsoa miestä ylöspäin. Mutta ei se onnistu, ellei nainen aidosti arvosta miestä. Eli jo puolison valinnassa pitää huomioida se, että nainen ottaa miehen, jonka älyä tai jotain muuta naisen arvostamaa ominaisuutta nainen oikeasti ihailee. 

Ja miehen on tärkeää ottaa tämä huomioon, eikä mies saa ottaa kotona avuttoman lapsen roolia. Jos mies esittää, ettei löydä omia tavaroitaan tai ei osaa tavallisia kotitöitä, se sammuttaa naisen rakkauden pikkuhiljaa. 

Tämä on niin totta! Kun kotona on mies, joka tarvitsee jokaiseen asiaan apua, on häntä vaikea arvostaa supersankarina. Jos mies ei osaa oma-aloitteisesti erottaa mikä on oleellista tehdä missäkin tilanteessa, vie se pohjan pois sankaruudelta. Jos pitää kädestä pitäen neuvoa.

Tämä on niin totta. Ihan vaikka siivoamisen tai ruoanlaiton suhteen. Jos jotain asiaa ei osaa tehdä, niin esimerkiksi YouTubesta kyllä löytyy ohjeita, miten näitä asioita tehdään, tai voi vaikka ilmoittautua kokkauskurssille, jossa oppii nämä taidot. Se, että käyttää tekosyynä en osaa ja luistaa velvollisuuksista, kertoo saamattomuudesta tai kognitiivisista ongelmista, jotka eivät ole erityisen viehättäviä ominaisuuksia kumppanissa. Ihailtava mies on sellainen, joka osaa tehdä asian kuin asian, ja jos ei osaa, osaa myös ottaa selvää ja opetella sen. Ihailtava mies ei myöskään tee mitään hutiloiden vaan hoitaa homman kuin homman kunnolla.

Vierailija
86/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin tänään naisen imuriin pölypussin muttei tullut kiitosta! Jaksoin vielä toivoa, että pyöräyttäisi joulutorttuja kun eilen toi kaupasta torttutaikinaa ja hilloa. Tortut ja kahvi olisi tehnyt terää supersankarille 👍

Naisen imuriin? Onko teillä molemmilla omat imurit?

Vierailija
87/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja heidän paisuneet egonsa, on se kun pitää vielä aikuisenakin päästä jotain sankaria leikkimään.

Vierailija
88/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira. Sille voit opettaa temppuja, saat avata oven kun se ei osaa, ja olet varmasti sen maailman keskipiste kunhan annat sille ruokaa.

Ei nuo kyllä mitään supersankaritaitoja ole. Lastenhoitamisra hyvin voisi melkein kutsua sellaiseksi.

Vierailija
89/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nainen haluaa olla miehelle rakas ja tärkeä. Mutta kun miehille kelpaa kuka vaan niin eipä siinä nainen tunne itseään Hänen Naiseksi.

Puhumattakaan, jos kuolaa jokaisen teinitytönkin perään ja kerää päänahkoja. Ei jatkoon.

Vierailija
90/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen rakkaus taas sammuu jatkuvasta kritiikistä. Jos mies tekee jonkin kotityön oma-aloitteisesti ja naisen reaktio siihen on että väärin tehty, voit olla varma että mies ei tee sitä enää

Mieheltä hyvä yritys on heittää pyykit koneesta mytyksi narulle? Oikein kehun arvoinen suoritus, kun pikkupoika yritti? Kauanko jaksat itse naispuolisoasi kehua vastaavantasoisista suorituksista kotitöissä? Silmät ihailusta kiiltäen toki.

Se mikä itseä aina näissä tällaisissa veetuttaa eniten, on se oletus, että ENSIN nainen kehuu miestä siitä, että hän on tehnyt jonkun asian päin perssss ettien ettää, ja SEN JÄLKEEN nainen menee ja korjaa miehen jäljet. 

Se vaan miesten mielestä ei voi mennä niin, että teinpäs huonosti, sanonpa olevani pahoillani, ja käyn korjaamassa jälkeni kunnolla. 

Kertokaas miehet miksi ei ikinä näin?

Vierailija
91/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole mutkikkaampaa kuin pyytää miehen apua johonkin asiaan. Seuraavat säännöt pätevät:

- Älä pyydä apua pikkuasiaan jonka voisit tehdä itse

- Älä missään nimessä anna mitään palautetta miehelle (edes rakentavaa)

- Et saa ikinä asettaa aikarajaa sille kuinka nopeasti miehen pitäisi tehdä se pyydetty asia

- Muista aina kiittää miestä vuolaasti

Ja varsinkin silloin kun se asia on tehty päin helvettiä niin muista kuitenkin kiittää reipasta poikaa kun edes yritti.

Ja sitten kaikessa hiljaisuudessa vaan hoidat homman itse. 

Vierailija
92/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kysyä neuvoa ja opetusta, jos miehellä oikeasti on tietoa ja taitoa mua enemmän ko. asiassa. Jos ei, en ala leikkiä tyhmää. Lisäksi hommaan kuuluu se, että myös minä saan sitten opettaa ja neuvoa. Ja aukoa ovia. Pidän lähinnä sankarin vastakohtana miestä, joka kuvittelee että hänellä on jotain taikaerilaisuutta, joka oikeuttaa hänet pitämään tärkeänä krediitin saamista taidoistaan tai pikkuteoista, mutta minä en sellaista muka tarvitse. Ja ei, minulle ei riitä kiitokset ruuanlaitosta ja leipomisesta jonain erilaisuusvaihtarina. 

Suoraan sanottuna, jos mun silmissä haluaa sankaripisteitä, se onnistuu tekemällä oma-aloitteisesti päivittäin kotitöitä ja pitämällä ainakin puolet kaikista vanhempainvapaista. Ei suinkaan niin, että avataan ovi ja autetaan takki päälle, ja odoteta sitten "reilusti" vastavuoroisen tekona multa päävastuuta lasten- ja kodinhoidosta ja työelämätauoista. Ilman sankariarvostusta tietty!

Miehet kaipaa korjaavaa kokemusta, kun koulussa samaa opetusohjelmaa käydessä eivät pärjänneet tytöille, vaikka saivat 70 % opettajan huomiosta ja asiantuntijoiden tarjoamasta lisätuesta.

Vierailija
93/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta naisilla on pirullinen tapa piilottaa miehen tavarat "oikeisiin paikkoihin".

Ja kun kysyt missä on xx, niin vastaus on "Siinä kaapissa, missä xx säilytetään!".

Jepjep.

Tämä juuri. Jos te miehet, ette löydä tavaroitanne niin miksi, ette yhdessä istu sen vaimon kanssa alas ja yhdessä suunnittele mihin tulevaisuudessa mikin tavara laitetaan. Kun molemmat tietävät missä se tavaran paikka on niin se kyllä löytyy aina sieltä omalta paikaltaan.

Eihän se siitä johdu. Jokainen järkevä ihminen tietää, että esimerkiksi sakset löytyvät useimmissa talouksissa vetolaatikosta keittiöstä. Ylin laatikko on yleensä varattu aterimille, mutta seuraavasta voi jo kokeilla.

Silti mies jaksaa aina kysyä, että missä on sakset.

Johtuuko tämä siitä, että ei viitsi ajatella vai että tekee niillä saksilla niin harvoin mitään, että ei osaa kuvitella missä ne voisivat olla? Saunassa?

Vierailija
94/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee aloituksesta mieleen aika, kun omat pojat oli pieniä. Kun kolmevuotias pyyhki pölyjä tai laittoi pyykkiä kuivumaan, niin voi miten poikaa piti kehua ja sitten vaivihkaa korjata jälleenpäin vahingot. En kyllä viitsisi toimia noin aikuisen miehen kohdalla.

Vierailija
95/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miestä pitäisi koko ajan olla kehumassa kuin pikkulasta konsanaan? Minä en rupea aikuista ukkoa mielistelemään.

Ei. Vaan kyse on arvostuksesta, ettekö te vajaaälyiset ymmärrä tätä. Ei ihme että olette katkeroituneita vanhojapiikoja

Niin moni meistä vastaajista on naimisissa tai parisuhteessa. Ja ne miehet meidän elämässä nauravat toheloille ja saamattomille miehille varmaan enemmän kuin me naiset.

Kommenttisi on malliesimerkki siitä kuinka kertoa olevansa katkera sinkkumies kertomatta olevansa katkera sinkkumies.

Vierailija
96/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun kysyt missä on xx, niin vastaus on "Siinä kaapissa, missä xx säilytetää

Miehethän kysyy niidenkin omien tavaroidensa sijaintia, joita nainen ei ikinä käytä, kun eivät jaksa ajatella, kun on näppärä johtajamiehen assistentti  palveluksessa 24/7/365.

Vierailija
97/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää miehen olla myös elarikykyinen se on miehen tehtävä elättää naistaan sitä suuremmalla syyllä jos nainen sattuu olemaan se köyhempi puolisko. 

Vierailija
98/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se siitä johdu. Jokainen järkevä ihminen tietää, että esimerkiksi sakset löytyvät useimmissa talouksissa vetolaatikosta keittiöstä. Ylin laatikko on yleensä varattu aterimille, mutta seuraavasta voi jo kokeilla.

Silti mies jaksaa aina kysyä, että missä on sakset.

Johtuuko tämä siitä, että ei viitsi ajatella vai että tekee niillä saksilla niin harvoin mitään, että ei osaa kuvitella missä ne voisivat olla? Saunassa?

No meillä sakset on magneetissa tiskialtaan viereisellä seinällä. Mutta minusta pointti on se, että mies on 100% itse vastuussa siitä, missä kodissa säilytetään mitäkin. Ei miehen tehtävä ole arvailla tai etsiä, missä äiti säilyttää saksia, vaan miehen tehtävä on olla yhdessä puolisonsa kanssa suunnittelemassa keittiön sisustus niin, että sakset ovat hänen omastakin mielestä järkevällä paikalla. Mies ei ole perheen kakkosaikuinen, vaan samalla tavalla vastuussa kuin nainen. 

Vierailija
99/99 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi