Jokainen mies haluaa olla oman naisensa sankari
Miten nainen voi tukea tätä? No esimerkiksi niin että antaa miehen avata sen oven, pyytää mieheltä neuvoja tai apua jossain asiassa tai antaa miehen opettaa itselleen jokin uusi taito.
Mies saa kuulkaas tuollaisesta lähes supervoimat.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää miehen olla myös elarikykyinen se on miehen tehtävä elättää naistaan sitä suuremmalla syyllä jos nainen sattuu olemaan se köyhempi puolisko.
Ottaen huomioon, että puolet Suomen töissäkäyvistä on naisia, voisi tämän miesten elättämisrummutuksen lopettaa, etekin kun Suomessa ei ikinä ole ollutkaan kotirouvakulttuuria. Rintarinnan on peltoa kaskettu.
Nämä supersankarimiehet on tosi hyviä kuvittelemaan erittäin epätodennäköisiä skenaarioita, joissa he joutuvat elättämään perheensä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pyytänyt miestäni jo vuosia korjaamaan pari pikkuvikaa meidän huushollissa. Ei ole vielä tapahtunut. Seuraavaksi käännyn toisen miehen puoleen pyyntöineni.
Mitkä ovat nämä pikkuviat? Luulis että osaat itsekin korjata jos pienistä vioista kyse. Ole nyt se vahva ja itsenäinen nainen
Niin, eihän miesreppanoilta saa mitään vaatia.
No ettekö te vasta sanonut että ette tarvitse miestä mihinkään? Ja tuossa asenteessa on paljon parannettavaa, suosittelen kehittämään itseä niin ei tarvii heti pienestäkin kritiikistä hypätä puolustuskannalle
Minä en henkilökohtaisesti tarvitsekaan miestä mihinkään. Useat heteronaiset kuitenkin jostain kumma
Minä kyllä tarvin miesten seuraa. Miehet on jotenkin reiluja ja suurpiirteisiä. Työkavereinakin parhaita. Heidän kanssaan on kiva jutella kaikesta. Oman miehen hellittävänä on hyvä olla. Mies tuo elämään jotain erilaista ja tärkeää. Arvostan hänen mielipiteitään ja elämänkokemustaan. Ei hänen tarvi talkkarina toimia, jollei itse halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää miehen olla myös elarikykyinen se on miehen tehtävä elättää naistaan sitä suuremmalla syyllä jos nainen sattuu olemaan se köyhempi puolisko.
Ottaen huomioon, että puolet Suomen töissäkäyvistä on naisia, voisi tämän miesten elättämisrummutuksen lopettaa, etekin kun Suomessa ei ikinä ole ollutkaan kotirouvakulttuuria. Rintarinnan on peltoa kaskettu.
Nämä supersankarimiehet on tosi hyviä kuvittelemaan erittäin epätodennäköisiä skenaarioita, joissa he joutuvat elättämään perheensä yksin.
Tuleeko pleikkaa hakatessa miehille niitä todelta tuntuvia fantasioita, joissa pelastaa naisensa kaiken maailman hirviöiltä, kun reaalimaailmassa liiankin tiukasti todellisuudessa kiinni oleva vaimo käy töissä ja hoitaa yksin kodin ja lapset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi elatusjutut tulee amerikkalaisista miesasiablogeista joita tää tietty porukka lukee into piukeana. Ja kun ei ole omakohtaista kokemusta parisuhteista ja muutenkin vieraannuttu normielämästä niin kuvitellaan että Suomessakin on joku kotirouvakulttuuri jossa naiset erossa putsaa miehet ja elää leveästi miesten tienaamilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi elatusjutut tulee amerikkalaisista miesasiablogeista joita tää tietty porukka lukee into piukeana. Ja kun ei ole omakohtaista kokemusta parisuhteista ja muutenkin vieraannuttu normielämästä niin kuvitellaan että Suomessakin on joku kotirouvakulttuuri jossa naiset erossa putsaa miehet ja elää leveästi miesten tienaamilla rahoilla.
Huvittavinta tässä on se, että edes Amerikassa naiset ei automaattiseati purses miehiä ja jätä heitä puille paljaille. Asia yleensä neuvotellaan, riippuen vähän osavaltiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen sitä mieltä, että nainenkin haluaa katsoa miestä ylöspäin. Mutta ei se onnistu, ellei nainen aidosti arvosta miestä. Eli jo puolison valinnassa pitää huomioida se, että nainen ottaa miehen, jonka älyä tai jotain muuta naisen arvostamaa ominaisuutta nainen oikeasti ihailee.
Ja miehen on tärkeää ottaa tämä huomioon, eikä mies saa ottaa kotona avuttoman lapsen roolia. Jos mies esittää, ettei löydä omia tavaroitaan tai ei osaa tavallisia kotitöitä, se sammuttaa naisen rakkauden pikkuhiljaa.
Tämä on niin totta! Kun kotona on mies, joka tarvitsee jokaiseen asiaan apua, on häntä vaikea arvostaa supersankarina. Jos mies ei osaa oma-aloitteisesti erottaa mikä on oleellista tehdä missäkin tilanteessa, vie se pohjan pois sankaruudelta. Jos pitää kädestä pitäen neuvoa.
Tämä on niin totta. Ihan vaikka siivoamisen tai ruoanlaiton suhteen. Jos jotain asiaa ei osaa tehdä, niin esimerkiksi YouTubesta kyllä löytyy ohjeita, miten näitä asioita tehdään, tai voi vaikka ilmoittautua kokkauskurssille, jossa oppii nämä taidot. Se, että käyttää tekosyynä en osaa ja luistaa velvollisuuksista, kertoo saamattomuudesta tai kognitiivisista ongelmista, jotka eivät ole erityisen viehättäviä ominaisuuksia kumppanissa. Ihailtava mies on sellainen, joka osaa tehdä asian kuin asian, ja jos ei osaa, osaa myös ottaa selvää ja opetella sen. Ihailtava mies ei myöskään tee mitään hutiloiden vaan hoitaa homman kuin homman kunnolla.
Naistakin voi pyytää opettamaan, jos sen tekee sillä mielellä, että tarkoitus on oikeasti oppia ja sen jälkeen osata itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavi
USAssakin noin puolet työvoimasta on naisia. Elarit ovat toki siellä lapsista eri luokkaa, koska päivähoitopaikat ja sairasvakuutukset ovat järkyttävän kalliita.
Minä kyllä tarvin miesten seuraa. Miehet on jotenkin reiluja ja suurpiirteisiä. Työkavereinakin parhaita. Heidän kanssaan on kiva jutella kaikesta. Oman miehen hellittävänä on hyvä olla. Mies tuo elämään jotain erilaista ja tärkeää. Arvostan hänen mielipiteitään ja elämänkokemustaan. Ei hänen tarvi talkkarina toimia, jollei itse halua.
Miksi olet epäreilu ja niuho työkaveri? Minulla on työkavereina miehiä ja naisia, ja molemmat osaavat olla tosi mukavia ja hauskoja. Toki heterona minäkin olen mieluiten mieheni kainalossa. Mutta arvostan myös sitä, että hän haluaa tehdä oman osansa kodin töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAssakin noin puolet työvoimasta on naisia. Elarit ovat toki siellä lapsista eri luokkaa, koska päivähoitopaikat ja sairasvakuutukset ovat järkyttävän kalliita.
Niinpä, ja nämä miesasiamiehet eivät yleensä kätevästi muista sitä, että nainen on yleensä se osapuoli joka uhraa uransa ja mahdollisuuden tienata hoitaakseen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Maria Cassanon Medium-blogin mukaan tuore tutkimus paljastaa hätkähdyttävän totuuden: miehet jättävät vaimonsa seitsemän kertaa todennäköisemmin silloin, kun nainen sairastuu vakavasti.
Sama tulos toistui myös Cancer-lehdessä vuonna 2009 julkaistussa tutkimuksessa, jossa tutkittiin pariskuntia, joista toinen sairastui aivokasvaimeen tai MS-tautiin.
- Jos sairastunut oli mies, suhde pysyi.
- Jos sairastunut oli nainen, hänen miehensä oli seitsemän kertaa todennäköisemmin jättämässä hänet.
25:n vuoden psykiatrisen sairaalan hoitajana työskentelyn jälkeen totean että sama ei mieleltään sairastuneisiin, vaan tulos on päinvastoin.
Kuinka? Jos mies on tottunut siihen, että akka hoitaa kaiken ja selvittelee ongelmat, niin mikäs se sellainen sankari on?
Aloituksessa lukee, että naisten pitäisi antaa miehen opettaa uusia taitoja. Miksei sama käy toisinpäin? Mies suuttuu, jos hänelle kertoo, että pyykkejä ei kannata laittaa kuivumaan mytyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen sitä mieltä, että nainenkin haluaa katsoa miestä ylöspäin. Mutta ei se onnistu, ellei nainen aidosti arvosta miestä. Eli jo puolison valinnassa pitää huomioida se, että nainen ottaa miehen, jonka älyä tai jotain muuta naisen arvostamaa ominaisuutta nainen oikeasti ihailee.
Ja miehen on tärkeää ottaa tämä huomioon, eikä mies saa ottaa kotona avuttoman lapsen roolia. Jos mies esittää, ettei löydä omia tavaroitaan tai ei osaa tavallisia kotitöitä, se sammuttaa naisen rakkauden pikkuhiljaa.
Miehen kannattaa miettiä, ottaako puolisokseen feministin vai naisen.
Nämä kulkevat käsi kädessä. Lähes kaikki naiset ovat feministejä.
On pa
On paljon naisia, jotka eivät ole feministejä. Se on fakta.
On paljon naisia, jotka eivät ole feministejä. Se on fakta.
Äärimmäisen surullinen fakta. Se, että naisilla on äänioikeus ja edes teoriassa oikeus samaan palkkaan, oikeus omaan pankkitiliin ja ylipäätään oikeus omistaa mitään, nämä ovat feministien taistelun tulosta. Minusta nainen, joka ei halua naisille täysiä ihmisoikeuksia ei ole järkevä.
Höhö, vai että supermies. Eipä ole vielä yhtäkään tullut vastaan. Suurin osa nykymiehistä huollettavia mieslapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun voisi kääntää kinastelusta siihen suuntaan, että me naiset kerrotaan, milloin olemme kokeneet, että mies on sankari. Aloitan:
Puoliso auttoi vanhaa ja sairasta äitiäni erittäin ystävällisesti ja monta kertaa.
Minun kumppani auttaa aina eläimiä. Ruokkii talvilintuja, kantaa sisälle eksyneet hämähäkit ja ampparit niitä vahingoittamatta ulkosalle, antaa aikaansa ja rahaa hyväntekeväisyyteen näiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei halua olla silmissäni mitään muuta kuin luuseri. Just äsken kertoi ettei osaa ja voi esimerkiksi kieltää koiranpentua syömästä kiviä ulkona. Ettei se vaan ole mitenkään mahdollista. Toisinsanoen yrittää, että otan kaiken vastuun ja vien itse koiran ulos 10 kertaa päivässä. Samanlaiset luuserit kertovat varmaan puolisolleen, ettei mitenkään ehdi valvomaan ettei taapero syö kiviä, polta käsiä uunissa, hyppää parvekkeelta, työnnä mitään pistorasiaan jne.
Kai on edes soon to be ex-mies? Weaponized incompetence on muuten henkisen väkivallan muoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies ei halua olla silmissäni mitään muuta kuin luuseri. Just äsken kertoi ettei osaa ja voi esimerkiksi kieltää koiranpentua syömästä kiviä ulkona. Ettei se vaan ole mitenkään mahdollista. Toisinsanoen yrittää, että otan kaiken vastuun ja vien itse koiran ulos 10 kertaa päivässä. Samanlaiset luuserit kertovat varmaan puolisolleen, ettei mitenkään ehdi valvomaan ettei taapero syö kiviä, polta käsiä uunissa, hyppää parvekkeelta, työnnä mitään pistorasiaan jne.
Kai on edes soon to be ex-mies? Weaponized incompetence on muuten henkisen väkivallan muoto.
Tämä juuri. Ei kannata itse olla se luuseri, joka ei saa aikaiseksi eroa siitä luuserimiehestä.
Jos vaikka lopettaisin naisena laskujen maksamisen, kun se on "niin hankalaa". Jos maksan kymmenesosan vuokrasummasta väärälle tilille, mies voisi ylistää minua, kun reippaana tyttönä yritin ja hoitaa jatkossa vuokranmaksun kaikessa hiljaisuudessa itse?